https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/bloomberg-ucet-v-rublech-uz-ma-deset-evropskych-odberatelu-ruskeho-plynu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Bloomberg: Účet v rublech už má deset evropských odběratelů ruského plynu

28.4.2022 01:19 | VARŠAVA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Účet v rublech už si otevřelo deset evropských odběratelů ruského plynu a čtyři z nich za plyn zaplatili způsobem, který začal vyžadovat Kreml. S odkazem na svůj zdroj o tom informovala agentura Bloomberg. Ruský prezident Vladimir Putin vyžaduje, aby odběratelé z EU platili v rublech.
 

"Čtyři evropští odběratelé plynu už za dodávky zaplatili v rublech, jak Rusko požaduje. Další zastavení dodávek, pokud ostatní požadavek Kremlu také odmítnou, není pravděpodobné až do druhé poloviny května, kdy mají být uhrazeny příští platby," cituje Bloomberg svůj zdroj blízký ruské plynárenské společnosti Gazprom.

Evropské firmy už si otevřely účty v rublech, aby mohly za plyn platit tak, jak požaduje Moskva, pokračoval zdroj. O těchto důvěrných informacích s agenturou hovořil pod podmínkou, že mu bude zaručena anonymita.

Gazprom včera ráno zastavil dodávky plynu do Polska a Bulharska, a to právě s odůvodněním, že tyto země odmítly za plyn platit v rublech. Rusko dodává sítí potrubí plyn do 23 evropských zemí včetně České republiky.

Rakouský kancléř Karl Nehammer mezitím označil za falešnou zprávu informace ruských médií, že Rakousko přistoupilo na platby v rublech. Šéf rakouské vlády nicméně podle agentury APA připustil, že Rakousko využívá platební schéma přes finanční ústav Gazprombank, jak navrhla Moskva.

Západní země proti Rusku zavedly rozsáhlé sankce za jeho invazi na Ukrajinu. Moskva pak začala vyžadovat, aby evropští odběratelé za ruský plyn od 1. dubna začali platit v rublech. Brusel však členským zemím sdělil, že takový postup by byl v rozporu se sankcemi. To ale Kreml odmítá, podle něj navržený způsob plateb sankce neporušuje.

Schéma, které Moskva nyní při placení za plyn vyžaduje, počítá jako s prostředníkem s bankou Gazprombank, nad kterou má kontrolu Kreml. Zahraniční odběratel tak musejí nejprve převést zahraniční měnu na zvláštní účet v Gazprombank a ta potom jménem daného odběratele za přijaté devizy nakoupí rubly. Nakoupenou ruskou měnu potom převede na jiný zvláštní účet.

Pokud se Moskvě podaří západní země přinutit k platbám v rublech, značně se tím otupí účinnost sankcí, které Západ vůči Rusku zavedl, poznamenala už dříve agentura Reuters. Kurz rublu, který se ruská vláda po jeho prudkém oslabení bezprostředně po invazi rozhodla sérií intervencí a mimořádných opatření podpořit, je nyní vůči euru nejsilnější za více než dva roky.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (71)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RP

Radim Polášek

28.4.2022 05:39
JJ, nesmyslný Greten Deal a nevzdělaní evropští zelení aktivisté nás svým dlouhodobým působením přinutili odebírat ruský krvavý plyn a podporovat Putinovu teroristickou válku proti Ukrajině. Evropští zelení mají na rukou krev Ukrajinců.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

28.4.2022 06:25 Reaguje na Radim Polášek
Co to melete, pane Polášek? Jak vidím, raději kopete uhlí, než máte rád planetu Zemi a její obyvatele včetně lidí. Planeta ty změny klimatu přežije určitě, ale v Indii je teď 50°C a bude hůře, do konce století a dál.
Vy si opravdu nedovedete představit, že se v pásu od Sahary k Mongolsku nebude dát na planetě bydlet? a budeme muset třeba pod zem? Řešením je jiná energetika a hlavně jiný přístup k planetě. Kořistíme, na úkor celé biosféry. Tak to také musíme spravit, to, co jsme napáchali.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.4.2022 06:51 Reaguje na Katka Pazderů
děje se podle toho jak má, podle podmínek. když se někam nasáčkuje 1.3 miliardy lidí a mají vzrůstající tendenci, tak se nedá předpokládat, že to bude v pohodě. V Evropě i Americe je sucho ale jejich demografie je nějakým způsobem "udržitelná" nemůžeme být do nekonečna potravinovou bankou pro polovinu populace světa donekonečna ale není to jen o tom, ale i o kupování věcí pořád dokola jako jsou telefony, počítače, další auta...vyrábí se na produkci a ne na kvalitu, následkem čehož jsou obří logistická centra, která zabírají velkou část půdy, kde by mohla být produkce potravin a jedeme na novo. Měli by vládnout humanisti ale vládnou ve spoustě států technokrati a pseudovědci, protože už nevěříme ani v objektivní a evidentní situace a skutečnosti, pak je společnost schopná uvěřit i tomu, že Země je placatá a o to jde zase marketérům, udělat z lidí tupé a blbé ovce....pro lepší byznys
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.4.2022 07:38 Reaguje na Jaroslav Řezáč
nejlépe vydělávající firmy jsou Apple, Samsung, Facebook, Google....důvěra, že zrovna tyto platformy sítí, internetu- byznysu to myslí s námi nejlépe je ztráta času a duševní pohody.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.4.2022 07:01 Reaguje na Katka Pazderů
Stačí jen podporovat, aby v Indii koukali zvelebit Indii jako svou zemi a svou prací rozšiřovali místní indické zdroje, aby tam toho měli dost pro všechny a ne aby se chystali migrovat jinde, kde ještě není, aby to tam taky zdevastovali a vyjedli. Ať už to je Indie, Afrika, Jižní Amerika.....
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.4.2022 07:55 Reaguje na Katka Pazderů
A mimochodem v Indii je dnes stejné horko jako před 11 lety.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.4.2022 14:06 Reaguje na Katka Pazderů
Kdybyste, myšleno SZ a spol., nehysterčili s jádrem, tak závislost Evropy na Rusku byla nižší a dnes by bylo líp. Není to jediný důvod té invaze, ale jeden z nich rozhodně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.4.2022 22:21 Reaguje na Katka Pazderů
Správně. Ropák se pozná podle toho, že nevidí dál, než na špičku svého nosu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.4.2022 12:45 Reaguje na Pavel Hanzl
A zelenej pošuk se pozná podle čeho? Že se jeden tejden přiváže k rypadlu, druhej k plotu JE a třetí si sedne na ulici ve výjezdu z Blanky? A na všechny tyhle kokotiny se svolaj přes chytrý telefony ... odkud asi ... a přes nejrůznější mediální sítě ... kdy ten HW jede určo jen na OZE.

Tak to pak jo.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.4.2022 06:38 Reaguje na Radim Polášek
trochu zkratkovitá úvaha
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

28.4.2022 06:55
Naše vláda zakázala přístup na Aeronet a ostatní splašky, tak se nedivme, že tady na stránky Ekolistu pomalu začínají houfně vkládat moudra tzv. ekologové, ochránci přírody a životního prostředí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.4.2022 11:11 Reaguje na Zdenek Wenzel
Že zrovna vy na toto poukazujete.
Vaše příspěvky se tu začali objevovat nedávno...
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

28.4.2022 16:54 Reaguje na Jaroslav Studnička
Víš v čem je problém páté kolony? V inteligenci.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.4.2022 17:24 Reaguje na Zdenek Wenzel
Zrovna vy jste ten poslední, co do zdejších diskuzí inteligenci přináší...
Odpovědět
kk

karel krasensky

28.4.2022 19:52 Reaguje na Zdenek Wenzel
Tak v tom případě jsi jejích náčelník.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

28.4.2022 07:16
Případný odchod od zemního plynu bude pěkná rána pro ekologii. Znamená to, že se vrátí vesnice plné zimního smogu.
Buďme rádi, že se předchozím vládám podařilo navzdory "taky ekologům" postavit alespoň několik jaderných bloků. Škoda, že jich nemáme více - dalších pět by energeticky zcela nahradilo i zemní plyn.
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

28.4.2022 08:09 Reaguje na Richard Vacek
Jéjda, ty jsi hloupý jak celý Sovětský svaz.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

28.4.2022 08:52 Reaguje na Zdenek Wenzel
Škoda, že ty hloupé nebo chybné příspěvky neuvedete na správnou míru. Každý by se rád dozvěděl, v čem je chyba a opravil si svůj názor.
Zvládnete to? Zkuste to a uvidíme.
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

28.4.2022 17:00 Reaguje na Richard Vacek
Nevím Richarde, proč bych tebe měl poučovat nebo vysvětlovat, proč v republice není více jaderných bloků. Nemáme moře a ty potoky to neuchladí. To není názor, to je fakt. Jen Sovětský svaz dokáže poroučet větru a dešti. Stačí to tak?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

28.4.2022 17:58 Reaguje na Zdenek Wenzel
No vidíte, že umíte i normální argument. S dalšími bloky se počítalo: Blahutovice, Tetov 1, Tetov 2. A v případě potřeby by se samozřejmě našla další místa.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.5.2022 05:57 Reaguje na Richard Vacek
Přesně tak.
Odpůrci jádra šťourají prstíčkem, kde by ještě nějaké argumenty vyhrabali. Na 1 GW elektrického výkonu JE je třeba na chlazení průtok 2 - 3 kubíky vody za sekundu. Ale to platí pro letní horka a letní vysoké teploty. Za nižších teplot je spotřeba vody na chlazení nižší. Taky nikde není psáno, že JE musí jet i za letního horka naplno, když tady například máme plno fotovoltaiky, která za jasných letních horkých dnů může tu spotřebu včetně klimatizací utáhnout. A zase to platí pouze pokud odpadní teplo z JE se nevyuživá jinak a vypouští se do prostředí v podobě odpařené vody. Například horkovody do měst, protože teplá vody je potřeba i v létě, potřebu chladicí vody jaksi snižují.
Časem, po rozvoji a hromadné aplikaci malých modulárních reaktorů by se teplo pro občanskou vybavenost i technologické teplo pro firmy mohlo produkovat přávážně z nich, takže by odpadla potřeba neohrabaných mnohakilometrových drahých horkovodů a odpadní teplo z JE, napříkald našich Dukovan a Temelína by s emohl o spotřebovávat přímo na místě technologiemi spotřebovávajícími to odpadní teplo. Například na všelijaké hydroponické a akvakultulturní produkce potravin nebo na sušení zemědělských produktů.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.4.2022 07:18
Nějak se ta proklamovaná jednota EU drolí. Připomínám, že EK se ostře vyhradila proti rozhodnutí prezidenta Putina o jednostranné povinnosti odběratelů ZP platit úhrady za plyn v rublech. A to s odkazem na to, že stávající smlouvy nic takového neumožňují.

Ti, co uvěřili slovům Leyenové , Bulharsko a Polsko , jsou biti a jaksi nepozorovaně :-) se ostatní podvolují a pomáhají tak držet rubl formálně v solidním směnovém pásmu.
Ti vykutálení Evropané jsou ti samí , co dvacet let plácali Gazprom po ramenou a horovali pro Green Deal - zejména Rakousko a Německo. Říkají tomu "reálná politika" a de facto se staví na stranu RF jako agresora ve válce proti Ukrajině.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.4.2022 07:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
No to víte, řeči jsou zadarmo, ale skutečné zásadové činy už politiky stojí jejich voliče. A voliči jsou pro politiky ta nejtvrdší a nejžádanější měna v Evropě, pro jejich získání a neztrácení udělají cokoliv, aby se u těch koryt udrželi.
Že tam někde kdesi o tisíc, dva tisíce kilometrů dál v Evropě Rusové pobláznění Putinovou propagandou a v zájmu ruského fašistického imperialismu vraždí a terorizují Ukrajince, je jim úplně jedno. Hlavně když v zemích Eu budou mít voliči stávajících politiků teplou vodu.
Odpovědět
DA

DAG

28.4.2022 08:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Koukám, že upravujete rétoriku a tok Vašich preferencí. Láska k Rusku je upozaděna a vyplouvá už jen nenávist k představitelům EU :)
Polsko není bito. Na rozdíl od nás historicky ví co jsou rusové za svoloč a jsou připraveni.
Odpovědět
ZK

Zan K.

28.4.2022 10:14 Reaguje na DAG
Nojo. Na rozdíl od nás si zásobníky zavčas naplnili plynem. A to bez identity jakým. Takže onen vlk se nažral a koza zůstala celá.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.4.2022 11:07 Reaguje na Zan K.
Hlavně Poláci mají nebo brzo budou mít, i přes snahů Němců, dokončený plynovod od Norů. Společně se zkapalnělým plynem nejspíš budou mít příští zimu plynu dost a tak budou mít ten plyn levný.
Odpovědět
DA

DAG

28.4.2022 12:51 Reaguje na Zan K.
To vůbec není o koze a vlku. I když byl plyn Ruský, tak je teď rus nemůže vydírat po dobu války a není
sponzorován uměle vyšponovanou cenou.
Odpovědět
DA

DAG

28.4.2022 08:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Koukám, že upravujete rétoriku a tok Vašich preferencí. Láska k Rusku je upozaděna a vyplouvá už jen nenávist k představitelům EU :)
Polsko není bito. Na rozdíl od nás historicky ví co jsou rusové za svoloč a jsou připraveni.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

28.4.2022 08:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
Stačilo vidět tu "jednotu", když udeřil covid.
Odpovědět
AZ

A Z

28.4.2022 07:28
No tak to tu zase vyleze rusáků. První už vystrkují růžky.
Odpovědět
DA

DAG

28.4.2022 08:31
Pro místní ultra eko. Je lepší mít pár let zakouřené vesnice od uhlí než se nechat vydírat. Dobrá zpráva pro Vás je, že uhlíková stopa uhlí a plynu je stejná
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

28.4.2022 08:43 Reaguje na DAG
Podobně uvažuje Putin. Proto budou některá nově postavená ruská auta jezdit i bez katalyzátorů.
Odpovědět
MM

Milan Milan

28.4.2022 08:54
Přece snad nejde o to od koho co bereme. Důležitější je zda jsme schopni na diplomatické úrovni udržet korektní obchodní vztahy. Jen vzpomeňte jak lehce narušilo vztahy z Polskem podání žaloby na Turów. Jsme prostě stát na cizích zdrojích energeticky závislý. A naše vlastní elektřina se nám nesmyslně vrací po otočce v zahraničí, i vlastní vodu nám prodávají cizí společnosti?????? A kde je záruka, že nás v budoucnu nevyšplouchne i někdo další??? A dotační politika na plynové kotle byla od začátku debilní nápad. A o škodlivosti zplodin plynu jsem tady psal xx krát. Bohužel naši odborníci se drží zřejmě zásady, co není vidět neškodí. Přitom nejpřirozenější pro přírodu jsou zplodiny přirodními organismy lehce rozložitelné, dokonce využitelné, používané tisíce let jako např. dřevní popel......
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.4.2022 09:16 Reaguje na Milan Milan
Tak ono znečištění životního prostředí, já bych to nazval spíš změnou životního prostředí se vyhnout nejde. Pokud má naše civilizace existovat, pokud máme nějak civilizovaně bydlet, přemisťovat se, pracovat a vydělávat atd, budeme si muset zvyknout na to, že to životní prostředí nějakým způsobem budeme vždy nějak zatěžovat. Podstatné je pouze nezatěžovat to životní prostředí zbytečně a navíc nad nějakou technicky a ekonomicky dosažitelnou míru.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.4.2022 09:38 Reaguje na Milan Milan
Jinak plynové kotle bych nezatracoval, protože je hloupost jít ode zdi ke zdi. A plyn se určitě bude používat i nadále.
Dneska se mluví o ceně plynu za kubík 60 až 120 Kč. Ale v dobách, kdy se o napadení Ukrajiny snilo jenom Putinovi, prodával nám ruský plyn nějak za 2 koruny za kubík a zkapalnělý plyn z USA vycházel od nějak 4 do 8 Kč za kubík. Jestli si ta čísla dobře pamatuji. Až tato krize skončí, tak cenu našeho plynu bude zřejmě určovat cena dováženého zkapalnělého plynu. Tehdejší cena byla určena konkurencí Putinova plynu, takže když odstraníme vliv té konkurence, jedná se o 6 - 10 Kč za kubík a když přidáme inflaci a současný vliv zdražení všeho možného, mohla by být cena plynu po odeznění putinovy ukrajinaké krize 10 - 20 Kč za kubík. Což se mně jeví jako konkurenceschopné vzhledem k tomu, že zdraží i topení dřevem a ještě víc dřevěnými peletami a briketami , topení uhlím se asi výrazně omezí a elektřina a tepelná čerpadla taky zdraží. A pokud prodej plynových kotlů výrazně poklesne, tak tyto kotle taky slušně zlevní, protože firmy budou potřebovat prodat jejich skladové zásoby, protože budou potřebovat peníze.
Mohla by tak být, s určitou mírou rizika, dobrá investice koupit někdy letos v létě na vytápění nějaký kvalitnější plynový kotel. A to nevím, jak to je u LPG, kde se používají tytéž kotle, ale topí se ze zásobníku, ne z rozvodu plynu a cena LPG by měla být stanovována podle ceny ropy, takže by s plynem neměla mít moc společného.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.4.2022 09:17
ČR by do doby ukončení turbulencí cen energií měla jednoznačně upřednostnit zájmy svých občanů. Což znamená stopnout prodej energií z ČR na lipské burze (elektřina) vyjma přebytků.
To, co předvádí vláda je řešení důsledků ( extra sociální dávky atd.) nikoli odstranění příčiny -- burza neplní v extrémních podmínkách ekonomické války Západ-Východ tržní vyrovnávání nabídky a poptávky ---
a je ji nutno dočasně obejít.

Odpovědět
DA

DAG

28.4.2022 13:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tentokrát zčásti souhlasím. Jen nevidím řešení v ČR, ale celoevropsky.
Ani kw elektrické energie z plynu. Rozjet všechno co jde. A že němci mají kam sahat. Spojit Evropu určit cenu v celé EU, zmrazit cenu povolenek na nízké úrovni a nazdar. Co půjde převézt z topení na plyn na elektriku nebo uhlí.
Je to krajní situace a je třeba krajní řešení. Dneska nemůžou platit ohledy na nějakou tržnost.
Zákaz výroby elektrické energie z plynu nebo výkup z plynových elektráren až naposled musí výrazně srazit cenu plynu a i jeho potřebu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.4.2022 14:12 Reaguje na DAG
"Ani kw elektrické energie z plynu."

Tak to je rázem nemalá část EU bez proudu. Takže nesmysl.
Odpovědět
DA

DAG

28.4.2022 15:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Čtěte do konce.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.4.2022 12:48 Reaguje na DAG
A jo, máte tam "až naposled", to vám neberu, Jenže já píšu o tom, že to "až naposled" u řady zemí EU nastává poměrně fofrem.

Viz. ... https://oenergetice.cz/trh-s-elektrinou/spanelsko-portugalsko-budou-moci-omezit-cenu-plynu-vyrobu-elektriny
Odpovědět
DA

DAG

28.4.2022 15:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Čtěte do konce.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.4.2022 09:31
Včera čtyři, dneska deset, ze pár dnů i ostatní odběratelé. My Rusy ale
podporovat nebudeme, protože přece nakupuje ruský plyn přes Němce. Sice násobně dráž, ale máme přece svoji HRDOST a nesnížíme se k obchodu s
nepřítelem. Nevím, zda mám plakat a nebo se smát nad tou hloupostí naší
vlády, která nechá okrádat své občany a firmy německými překupníky plynu.
Je to jen obyčejná hloupost a nebo už kolaborace se spekulanty? Já mám
obavu, že to není asi zadarmo, protože takový byznys nějakou tu provizi
unese a čím déle bude fungovat, tak sumička na kontech více naroste.
Odpovědět
AZ

A Z

28.4.2022 09:45 Reaguje na Břetislav Machaček
No jo, další co věří každé kravině co si přečte na FB. Ale u vás mě to ani nepřekvapuje.

Jděte si poplakat nad vaším nedouctvím:
https://napravoumiru.afp.com/doc.afp.com.323U7KU

https://manipulatori.cz/retezovy-e-mail-cesko-madarsko-a-plyn/
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.4.2022 09:56 Reaguje na A Z
Věřte si čemu chcete. Já se dívám na cenu plynu v Maďarsku,
na Slovensku a na svoji fakturu plynu kupovaného přes
Německo. Nemá co bych dodal a to jsou pro mne fakta, kterým
věřím.
Odpovědět
AZ

A Z

28.4.2022 10:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak se dívejte, ale neplácejte nesmysly, nedouku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.4.2022 10:17 Reaguje na A Z
Tabulka v druhém odkazu je z poloviny roku 2021!
Opravdu aktuální důkaz! Nechcete vidět tabulku z
roku 1989? Nemám čas vám jako vy v práci vyhledat
dnešní aktuální ceny, protože jdu raději dělat
se včelami, které na rozdíl od politruků pracují!
Odpovědět
AZ

A Z

28.4.2022 10:24 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak nejde o tabulku, nedouku, ale o blábol že nám Němci prodávají drahý plyn. Když se cena stanovuje v Rotterdamu a že tam nakupují společnosti, tak je váš komentář známkou nedouctví. Ale to asi nemakačenko politruk jako vy nepochopí...
Odpovědět
ZK

Zan K.

28.4.2022 10:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Z naší zpravodajské retoriky jaksi vymizelo ono slůvko fariej.
Odpovědět
AZ

A Z

28.4.2022 09:35
Tak určitě to bude pravda, když to má agentura ze zdroje blízkého Gazprombance, tedy od Rusů. :D
Odpovědět
pp

pavel peregrin

28.4.2022 10:11 Reaguje na A Z
To víte, že to je pravda, ale to se mainstreamu nehodí. A nejen tohle, je toho podstatně víc a pravda už leze na povrch. Sice neochotně, ale leze. A nejen z tzv. podle vás prokremelských zdrojů.
Odpovědět
AZ

A Z

28.4.2022 10:15 Reaguje na pavel peregrin
Tak jistě budete mít pravdu - přeci když jste ten odborník na ruskou propagandu a proruské bláboly, které tu tak rád píšete.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

28.4.2022 14:05 Reaguje na A Z
Podívejte se na nějaký cizí kanál, a nemyslím teď zrovna ruský a dozvíte se, jak je to doopravdy- anebo ani nemusíte, protože ono je to stejně jedno a normálním lidem je to jasné od začátku.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

28.4.2022 11:10 Reaguje na A Z
Pozor na tvrzení, že ve víně je pravda!! Nebo ho zablokují.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.4.2022 14:19 Reaguje na A Z
Já se těchto otázkách s panem Peregrinem tedy zrovna neshodnu ale tady má pravdu. Řada dodavatelů prostě na platby v rublech přistoupila, je to už v médiích a třeba OMV to i sama potvrdila.
Odpovědět
JO

Jarka O.

28.4.2022 10:12
Kdyby Bloomberg prozradil jména těch firem... Hned by zdejším bojovníkum sklaplo, protože by se báli je nazvat je kolaboranty. Chudáci Bulhaři! A ti jsou jen ti první z několika, kdo budou mít velké problémy. A platit nebo živořit.
Odpovědět
DV

Daniela V.

28.4.2022 12:34 Reaguje na Jarka O.
Na Novinky.cz tyto info už jsou ....
Odpovědět
JO

Jarka O.

29.4.2022 09:43 Reaguje na Daniela V.
Psali o 4 firmách, tak Italové, Rakušani, Francouzi, Němci – překvapuje to? Ale jména všech 10 firem se tutlají nebo ta zpráva není pravda,mě by zajímalo, jestli jsou mezi nimi Finové a Skandinávci. A z bývalého tábora míru kdo...?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

28.4.2022 14:08 Reaguje na Jarka O.
Myslím, že včera to Putin řekl generálnímu tajemníkovi Gutierresovi naprosto jasně a ten se chudák ani nevzmohl na slovo. Kosovo se Západu vrátilo jak bumerang, takový precedens, co tam vytvořili, no to si Putin nemohl přát nic lepšího.
Odpovědět
AZ

A Z

28.4.2022 14:24 Reaguje na pavel peregrin
Jo, všichni viděli jen se ten váš Liliputin málem podělal, že ho Lavrov málem přebaloval. Je to starej kořen, jistě v něm hlodá rak a do švestek nevydrží, dáli Bůh.
Odpovědět
JO

Jarka O.

29.4.2022 09:40 Reaguje na pavel peregrin
Ono se o jeho cestě moc nepíše, ale tak aspon se asi snažil v Moskvě mluvit o míru. Někde jsem vyslechla, že mezinárodní právo zaniká jeho prvním porušením, a že to není jako jiné zákony. Ale jestli to tak opravdu je ….? Pak by dávno směl být chaos :-/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.4.2022 12:55 Reaguje na Jarka O.
Mz právo je jen jedno ... právo silnějšího. Jako jasně, civilizace a stát a různé listiny a tak. Ale když začne jít do tuhého, tak je to prostě my vs. oni a silnější pes ...

Vše ostatní je jen přání a iluze.
Odpovědět
JO

Jarka O.

29.4.2022 15:17 Reaguje na Svatá Prostoto
Česko je irský vlkodav;-)?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.4.2022 16:07 Reaguje na Jarka O.
My už tak nějak od Přemyslovců jsme jedním ze smečky ... jaké a v jaké pozici, to se tak různě mění:-). Jako jo, byla tu výjimka ... husiti. Ale to byli takoví kališničtí talibánci:-))) a časem zbytek národa zjistil, že to se fakt nedá:-).
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.5.2022 19:17 Reaguje na Svatá Prostoto
:-),jste kreativni, to taky zkusím. Pitbulové v sousedství měli s Přemyslovci, husity,a vůbec, problém, který Bílá Hora nadlouho vyřešila. Národ bych do toho moc nepletla, ten získal jako výsledek husitství svobody v Evropě neobvyklé. A jako vždy se národ a politici dohadovali o suchý z nosu a ničeho si už nevážili. Že bylo vlastně lepší se moct v klidu handrkovat, zjistili všichni pozdě, po válce. A to už národa i státu zbyla jen třetina. Církev husitská by z vašeho pohledu asi neměla radost, ale je to jejich vina, měli holt dělat víc osvěty:-)Třeba husitství bude aktuální. Kruté to bylo, ano, to nikdo nechce. Zkuste třeba prolétnout tohle delší povídání,kdyby to byl váš koníček. https://husitstvi.cz/clanky/dramaticky-pribeh-kompaktat/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.4.2022 12:58 Reaguje na pavel peregrin
Gutierres do toho má reálně co mluvit asi tak, jako vy. Ten se snaží prostě vypadat aktivní, bo bejt GT OSN je přeci jen fajn flek, ale to je tak všechno.
Takže co mu skřet řekl je vlastně úplně jedno. Kdyby napsal sloupek do Pravdy, tak to bylo stejné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.4.2022 14:17 Reaguje na Jarka O.
Bulhaři to ustojí, jednak se jim do konce roku otevřou nové dodavatelské cesty, jednak když se podíváte sem ... https://app.electricitymap.org/zone/BG ... tak ve výrobě elektřiny se bez plynu obejdou a jsou jižní stát, takže nároky na vytápění nejsou u nich tak velké.

Radost to samozřejmě není, ale třeba my nebo Slováci bychom byli výrazně víc v kelu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

29.4.2022 09:50 Reaguje na Svatá Prostoto
To máte pravdu, tak musíme doufat v lepší časy nebo v to oteplování...
Odpovědět
DV

Daniela V.

28.4.2022 12:33
Popravdě - vždyť se to dalo čekat, chtělo to jen čas.. Mne to nepřekvapilo. Ještě se budem divit. Jen někdo víc, někdo míň. Záleží na informacích. Ta, na které ministr Jurečka tvrdí, že polovinu plynu nahradíme zpracováním kravského hnoje, se na Seznamu dlouho neohřála. A já fakt nevím, proč ....
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.4.2022 08:59 Reaguje na Daniela V.
Jurečkova rada nebude poslední. Možná nám doporučí i na naše
exkrementy tlakovou nádrž a z ní hadici ke sporáku. Nač nechat
zbůhdarma hořlavý plyn unikat do ovzduší! Po ranní hygieně si
každý uvaří kafe na vlastním plynu a problém bude vyřešen!
Odpovědět
LV

Lubomír Vaňkát

29.4.2022 16:30
Jak si mohl někdo myslet,že to bez Ruského plynu půjde.Na Ruble přistoupí všichni,jinak z bankrotují.
Ty co prosazují bez Ruského plynu bych nechal zavřít na doživotí.
Vím ,že takových válečných pomatenců je dost a do kriminálů by se nevešli,tak je vyvézt na nějaký ostro kde nebudou potřebovat plyn a nikoho obtěžovat.
Že muselo dojí až k zabíjení lidí ,tak to je hrozné.A přitom bylo od 2014 času se dohodnout,ale nikdo neměl zájem k nějaké dohodě. Viníci jsou na obou stranách.Bohužel se tato válka zapíše do dějin hned za Jugoslávii.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

3.5.2022 14:33 Reaguje na Lubomír Vaňkát
To je blábol. Jediný viník je šílenej car v Moskvě.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist