https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/bmw-chce-do-roku-2030-snizit-ve-srovnani-s-rokem-2019-emise-uhliku-o-40-procent
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

BMW chce do roku 2030 snížit ve srovnání s rokem 2019 emise uhlíku o 40 procent

3.9.2021 01:21 | BERLÍN (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Německá automobilka BMW chce do roku 2030 nejméně o 40 procent ve srovnání s úrovní v roce 2019 snížit emise uhlíku, které její automobily generují po celý svůj životní cyklus. Firma to oznámila před mnichovským autosalonem, který se koná příští týden. Výrobce luxusních aut měl původně v plánu emise uhlíku zredukovat ve zmíněném období o třetinu. Aby automobilka nového cíle dosáhla, zvýší podíl recyklovaných a opětovně použitelných materiálů při výrobě svých aut ze 30 na 50 procent, informovala agentura Reuters.
 

"Jsme odhodláni nastavit kurz k dosažení cíle 1,5 stupně," řekl šéf BMW Oliver Zipse. Odkazoval tím na pařížskou klimatickou dohodu, jejímž cílem je omezit globální oteplování pod dva stupně Celsia, ideálně do 1,5 stupně Celsia, ve srovnání s předindustriálním obdobím.

BMW se zdráhá pevně časově vymezit harmonogram snižování výroby aut na fosilní paliva. Poukazuje přitom na omezení spojená s elektromobily, například na zásadní nedostatek dobíjecí infrastruktury v Evropě i v jiných regionech.

Přesto si automobilka v minulosti stanovila řadu cílů pro udržitelnost. Do roku 2030 chce například zvýšit poměr prodaných elektromobilů nejméně na polovinu, což je v poměru s konkurenty spíše konzervativní cíl, upozornil Reuters. Ve stejném časovém horizontu plánuje BMW snížit emise oxidu uhličitého na vozidlo a ujetý kilometr alespoň o polovinu proti úrovni roku 2019.

Za druhé čtvrtletí vykázala německá automobilka díky oživení prodeje čistý zisk 4,8 miliardy eur (121,6 miliardy Kč) po ztrátě 212 milionů eur před rokem. Více než dvojnásobně překonala odhad analytiků v anketě společnosti Refinitiv. BMW při zveřejnění hospodářských výsledků zároveň upozornila, že ve druhém pololetí se bude muset vypořádat s negativními dopady způsobenými růstem cen surovin a nedostatkem čipů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JM

Josef Mozek

3.9.2021 10:47
Jsem si jist, že svých cílů dosáhnou. Auta budou tak drahá, že na ně málokdo bude mít, poklesne výroba, zavřou se některé továrny. ...Takže v absolutních číslech budou emisí produkovat opravdu mnohem méně.....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2021 07:57 Reaguje na Josef Mozek
Kdo na ně nebude mít? čecháčci v propadlém babišistánu, ostatní problém mít nebudou.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist