BP podpoří nové palivo pro lodě vyráběné z komunálního odpadu
Lodě přepravují více než 80 procent objemu světového obchodu a lodní doprava je zodpovědná za téměř tři procenta emisí oxidu uhličitého způsobných lidskou činností. Metanol je jedním z hlavních kandidátů na náhradu lodního paliva vyráběného z ropy, na kterém je v současnosti závislá světová obchodní flotila. V závislosti na způsobu výroby může metanol výrazně snížit celkové emise oxidu uhličitého a již přilákal vysoké investice od lodních gigantů A.P. Moller-Maersk A/S a CMA CGM. Je však méně energeticky hodnotný než ropa, což znamená, že by se ho na palubě muselo skladovat více.
Generální ředitel WasteFuel Trevor Neilson uvedl, že firma si pro svůj první projekt vybrala Dubaj. Neuvedl však žádné podrobnosti o budoucích objemech produkce. Firma má ale plány na další expanzi a předběžnou dohodu s BP, že bude odebírat vyrobený biometanol. BP bude také spolupracovat s WasteFuel na zlepšení toho, kolik biometanolu lze z odpadu vyrobit.
"Myslím si, že světový odpad je obrovský zdroj - moderní zelená verze toho, co objevil Jean Paul Getty v Saúdské Arábii," řekl Neilson. Odkazoval tak na ropného průmyslníka, který vydělal na těžbě ropy v Saúdské Arábii a kterého v roce 1957 označil časopis Fortune za nejbohatšího Američana. "Poptávka v lodní dopravě bude obrovská."
"BP podniká kroky k výrobě většího množství biopaliv, do roku 2030 chce dodávat zhruba 100 000 barelů denně, aby pomohla dekarbonizaci dopravy," dodal viceprezident BP pro biopaliva nové generace Philipp Schoelzel.
Mezi další investory WasteFuel patří Maersk, TIME Venture miliardáře a filantropa Marka Benioffa a filantropka Aileen Gettyová, vnučka J. P. Gettyho.
reklama