https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/brnane-si-od-pondeli-mohou-zdarma-pujcit-nakladni-kolo
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Brňané si od pondělí mohou zdarma půjčit nákladní kolo

24.2.2021 11:28 | BRNO (ČTK)
V Německu podobných půjčoven fungují desítky a lidé využívají nákladní kola namísto motorových vozidel.
V Německu podobných půjčoven fungují desítky a lidé využívají nákladní kola namísto motorových vozidel.
V Brně funguje od pondělí půjčovna nákladních kol pro převoz dětí či velkého nákladu. Finančně ji podporuje německý program EUKI, jehož cílem je snižovat emise oxidu uhličitého. V provozu bude do 16. července. Půjčení je pro zájemce zdarma. Za první den se do systému zaregistrovalo zhruba 20 lidí a kolo si jich zarezervovalo 15, řekl ČTK koordinátor projektu Michal Šindelář.
 

K dispozici je několik typů kol od tříkolky s lavičkou pro děti přes nákladní vozík až po jednostopé kolo s ložnou plochou. Všechna kola mají pomocný elektromotor. "Ačkoliv se to nezdá, nabízíme řešení na převoz až 225 kilogramů nákladu najednou, a není třeba se bát velké námahy, protože s převozem pomohou asistenční elektromotory," uvedl správce půjčovny Erik Nálepka.

Půjčovna je na Špitálce. Provozuje ji Nadace Partnerství ve spolupráci s Cargobikes Czechoslovakia. "Kolo si může půjčit kdokoliv, ať už jednotlivec nebo firma. Zápůjčka může být na pár hodin nebo několik dnů. Stačí se registrovat na webu kargopujcovnabrno.cz a začít s rezervací kola," uvedl Šindelář. Po rezervaci si uživatel vyzvedne kolo na Špitálce. Dostane rovněž krátké školení a zaplatí kauci 2000 korun.

Půjčovna v Brně funguje díky finanční podpoře z německého programu EUKI. Šindelář doplnil, že v Německu podobných půjčoven fungují desítky a lidé využívají nákladní kola namísto motorových vozidel, která produkují emise oxidu uhličitého. Cílem je ověřit, jak stejný koncept bude fungovat v Brně.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

24.2.2021 15:09
A teď by to ještě chtělo informaci, jaká je reálná cena za hodinovou zápůjčku resp. cena za km jízdy.
Odpovědět

Jirka Černý

24.2.2021 21:41 Reaguje na Viktor Šedivý
Proklikal jsem se až do informace že je to zadarmo. Jsou místa a situace kdy to může být užitečné. O spoustě věcí člověk prostě jen nemá informace, např o půjčovně invalidních vozíků jsem také nevěděl do doby než jsem ho dva měsíce docela nutně potřeboval.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

25.2.2021 00:30
Výborná věc, je to nákladní kolo. Na skoro stejném za první rwepubliky a ještě na začátku Protektorátu ráno mléko v lahvích (skleněných s hliníkovým odtrhávacím uzávěrem) a čerstvé rohlíky, většinou to dělali starší učni z obchodů s potravinami. A většinou měli ta nákladní kola ty obchody ve vlastnictví a ne jen půjčená z Německa.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

25.2.2021 00:37 Reaguje na Jiří Daneš
Ještě chybí motorové tříkolky, jako byly tříkolky Tatra 49, nebo Tempo, kterými se rozváželo kde co, na příklad tak zvané týdenní nákupy před válkou a po celý Protektorát i nějaký rok, dva, po válce (2.sv.v.).
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist