https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/bruegel-preruseni-dodavek-ruskeho-plynu-by-melo-vazne-dopady-na-ekonomiku-eu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Bruegel: Přerušení dodávek ruského plynu by mělo vážné dopady na ekonomiku EU

27.1.2022 11:04 | BRUSEL (ČTK)
Ruské dodávky pokrývají zhruba 40 procent spotřeby plynu v EU.
Ruské dodávky pokrývají zhruba 40 procent spotřeby plynu v EU.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská unie by se dokázala vypořádat s krátkodobým přerušením veškerých dodávek ruského plynu. Mělo by to však vážné ekonomické důsledky a vyžádalo by si to nouzové kroky k omezení poptávky. Vyplývá to z analýzy bruselského institutu Bruegel, na kterou se odvolává agentura Reuters.
 

Eskalace napětí mezi Západem a Ruskem kvůli Ukrajině vyvolala obavy ohledně dodávek ruského plynu do Evropy. To přimělo Evropskou komisi (EK) a Spojené státy ke zkoumání možností alternativních dodávek.

Pokud by Rusko zastavilo veškeré dodávky plynu, musela by EU podle institutu Bruegel zvýšit dovoz zkapalněného zemního plynu (LNG) a zároveň zavést opatření k omezení spotřeby, například uzavírky továren. Simone Tagliapietra z institutu Bruegel upozornil, že tento vývoj by měl zásadní vliv na ekonomiku. "Takovýto válečný scénář by pro Evropu znamenal obtížná a nákladná rozhodnutí ke zvládnutí situace," prohlásil.

Rostoucí ceny plynu už v posledních měsících vedly k růstu nákladů evropských domácností a k omezování produkce v některých odvětvích, která jsou závislá na plynu. Ruské dodávky pokrývají zhruba 40 procent spotřeby plynu v EU. V případě velmi chladné zimy a přerušení ruských dodávek od února by se podle institutu Bruegel mohly zásobníky plynu v EU do konce března vyprázdnit.

Pokud by dodávky ruského plynu byly přerušeny i přes příští zimu, bylo by zvládnutí situace pro EU ještě obtížnější. EU by musela přikročit k dalšímu omezování spotřeby plynu, což by mohlo znamenat zvyšování produkce energie z uhlí, tedy vyšší emise oxidu uhličitého, či odklad plánovaného odstavení zbývajících jaderných elektráren v Německu. A to by bylo politicky citlivé rozhodnutí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (84)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

27.1.2022 11:24
Taková analýzy jso na úrovni toho, jak bych běhal, když bych si uřízl nohu. Jen hlupák by si přitom řezal nohu.
A s tím plynem je to stejné. Sice to někomu hodně daleko může připadat jako skvělý nápad odříznout EU od ruských zdrojů surovin, ale proč by to EU a Rusko dělaly? Pro ně je výhodná právě vzájemná spolupráce - Rusko jako nekonečný zdroj surovin a EU jak zdroj výrobků a technologií. Perfektně se doplňující skupiny, kde je jasná win-win strategie. Německo by konečně mělo za tyto zájmy bojovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 11:38 Reaguje na Richard Vacek
To je v pořádku, jenže Rusko si vymyslelo, že začne vydírat. Dnes jde do EU asi třetina, než normálně a to začali škrtit už na podzim.
Krize na Ukrajině se stupňuje a dá se očekávat, že Rusi plyn ještě přiškrtí, považují jej za zbraň (Putin).

Úvaha zní: je pro Evropu výhodné kupovat levný plyn, ovšem s tím, že bude vydíratelná a dodavatel je naprosto nespolehlivý? Nestojí ji ty zmatky nakonec daleko více, než dražší plyn ze spolehlivého zdroje?
Velmi intenzivně se jadná s USA, Kararem, Libyí i Norskem a je reálné, aby se Evropa zásobila zcela bez ruského plynu. Bude to dražší, ale v klidu.

Problém ale je, že Rusko je zcela fatálně na našich eurech závislé a bez nich se blíží bankrotu. A scípající kobyla nejvíc kope.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.1.2022 12:00 Reaguje na Pavel Hanzl
"Bude to dražší, ale v klidu"....to určitě peněženky evropských odběratelů velmi potěší :-)
Experte, právě ta ukvapená dekarbonizace vede k závislostí na plynu. Na komoditě, ve které je EU nesoběstačná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 12:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
Evropa byla na plynu závislá vždycky a většinou asi i více. Ta dekarbonizace ale znamená obrovské navyšování kapacit v OZE a tím šetření, nejen uhlí, ale i plynu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.1.2022 12:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Co "ušetříte" díky OZE, to proděláte díky zavírání JE.
Plyn+OZE za uhlí ... fajn.
Plyn+OZE za uhlí+JE ... průser.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 13:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Já nejsem Němčour, já za to nemožu. Proti jádru jsou v EU jen 3 země: Německo, Rakousko a Lucembursko.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.1.2022 17:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Žádné šetření plynu a uhlí ovšem nepřichází, ba naopak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2022 13:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Přichází, ale ne tak, jak bylo plánováno. To je konjumkturou po koronáči.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.1.2022 21:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Jakou konjunkturou, lhari????
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.1.2022 21:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Většinou spíše méně. Proto se stavěly ty plynovody.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

27.1.2022 12:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Dovedete si představit, jaké náklady by měla neklidná hranice s Ruskem? Omezení spolupráce EU - Rusko?
A opět - proč by to někdo dělal? Proč by se Rusko nebo EU takto poškozovaly? Podívejte se, jak je díky siláckým řečem poškozena Ukrajina - máte tady rozvojovou zemi.
Odpovědět
DA

DAG

27.1.2022 12:35 Reaguje na Richard Vacek
Však OK. Ať si Rusové zůstanou na své straně hranice a sankce nepřijdou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 12:51 Reaguje na Richard Vacek
Jistě, je to nesmyslné od začátku celé a já jsem přesvědčen, že Putin se zbláznil.
Kdysi to definoval pan Dlouhý, že člověk, který je dlouho ve vysoké politice, ztrácí soudnost a už neví, co si může dovolit. Postihlo to Margaret Tatcher, Helmuta Kohla i Václava Klause.
V demokracii to problém až tak není, prostě přichází někdo jiný. Ale diktátor může vytvořit příšernost. Zářným příkladem je Adolf Hitler.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.1.2022 14:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Putin se nezbláznil, Putin tyhle taškařice využívá k vytváření si vnějšího nepřítele a to za účelem, aby se on sám doma udržel u vesla, bo jak nemá Rusko vnějšího nepřítele, tak se začne nudit, lidem tam z toho začne hrabat a to může skončit nevesele.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 15:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Jaké taškařice? Ty které sám vytvořil....
jenže tohle přehnal a umatoval se sám.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.1.2022 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
V čem se umatoval? Zatím na tom akorát vydělává. Západ rozhádaný, bo Němci, ceny plynu šly nahoru a doma je za hrdinu.
Co mu schází? Prd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2022 13:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Prokaučoval plynovou krizi, kterou sice vyvolal a způsobil prudké zdražení, ale plní jen dlouhodobé smlouvy zalevno a smetanu slízl Amík.
Drží stotisícovouu armádu na hranicích, což ho stojí bambilión a jeho nesmyslné požadavky nikdo nebere vážně.
Takže buď stáhne ocásek a prodělá gatě, nebo fakt Ukrqajinu napadne a pak dostne těžkou mlatu a ještě kruté sankce.
Z toho není žádné dobré východisko.
Odpovědět

Karel Ševčík

29.1.2022 19:26 Reaguje na Svatá Prostoto
Putin nevytváří nepřítele. USA vytváří z Ruska nepřítele. Spojením Evropy a Ruska by si USA ani neškrtla. USA prodává své zbraně proti Rusku, prodává ochranu před Ruskem - základny. Pro USA je zisk ze zbraní č.1. Filmový průmysl je č.2.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.1.2022 21:56 Reaguje na Karel Ševčík
A kdo by měl z Evropy zájem na tom, spojovat se s Ruskem, kromě Srbska a Běloruska????
Odpovědět

Karel Ševčík

29.1.2022 19:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Putin se nezbláznil. Nelíbí se mu, že Rusko obkličují jaderné rakety USA. Dále se mu nelíbí, že proamerické vedení Ukrajiny chce získat Krym i Donbas zpět.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.1.2022 21:57 Reaguje na Karel Ševčík
Odkud konkrétně Rusko obklicuji jaderné rakety??? Z Estonska????
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.1.2022 12:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Norsko těžbu zvyšovat nebude, Lybie je jeden velký bordel a ne stabilní dodavatel čehokoli a zbytek by se nám kua prodražil. Použít v této souvislosti slovo klid je fakt mimo mísu.

Prostě současně končit uhlí, samo o sobě super, v případě nejen Germánů i JE (plus v případě JE prudit ostatní, jako to dělá Rakousko) nutně citelně zvyšuje závislost na dovozu plynu z Ruska. Tak to prostě je a bude. I kdyby to pohledu Grýndýlu dávalo smysl (a že u té JE podle mne rozhodně nedává), tak z hlediska politického i bezpečnostního je to v kokotina jak vyšitá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 12:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Norsko dodává už dvojnásobek, co normálně, Americký plyn má dost velou kapacitu, Střední východ taky potřebuje eura. Ta Libye taky, neřídí ji Putin.
Navíc stále rostoucí kapacity v OZE to taky tlumí. Jako zásadní problém to nevidí nikdo, jako určité zdražení bude vždycky. Něma problema.
Odpovědět
pa

pavel

27.1.2022 13:29 Reaguje na Pavel Hanzl
ty jsi opravdu nemocnýco - evropa ta je v pr.... nemá nic ani uhlí uran ropu plyn na co si vzpomeneš nic tady není a amerika jen se koukni na dovozce ropných produktů do ameriky na minulý předminulý... rok a budeš čumět fakt mě baví lidi co koukaj na čt seznam novinky ... a myslí si že se tam něco dozví
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 13:35 Reaguje na pavel
Člověče nešťastná, jděte na oční, když nic nevidíte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.1.2022 15:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte k tomu Norsku nějaká hodnověrná data? Protože co jsem našel, tak sice export plynu z N stoupá, ale nejedná se rozhodně o dramaticky vyšší hodnoty, natož o dvojnásobek. Osobně pochybuji, že N by bylo schopno takto masivně navýšit jak těžbu, tak export.

A ten zbytek ... vy už jste zase lautr mimo, výpadek ruského plynu nejsou schopni ostatní dodavatelé nahradit ani smykem. Nehledě na cenu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 18:09 Reaguje na Svatá Prostoto
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/evropa-se-bez-ruskeho-plynu-v-pripade-valky-na-cas-obejde-ek/r~9bfeb71e7f5411ecb13cac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=WC99pxuH7Hx-202201271703&dop_id=15004886
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.1.2022 12:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Číst umíte? Bo o nějakém zdvojnásobení těžby plynu v Norsku tam není ani slovo.

Plus je tam přesně to, co jsem psal ... "Evropská unie by se dokázala vypořádat s krátkodobým přerušením veškerých dodávek ruského plynu. Mělo by to však vážné ekonomické důsledky a vyžádalo by si to nouzové kroky k omezení poptávky."

Vy fakt nejste schopen chápat ani prostý text.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2022 13:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Jaroslav Řezáč1.1.2022 08:57 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Externí dodávky do EU+UK v minulém týdnu. Celkem 8,65 mld. m3 (na rekordní hodnotě v daném týdnu za posl. 6 let). Z toho Norsko 2,64 mld. m3 (rekord), Rusko 2,58 (rekordní minimum), LNG 2,38 (též rekord), Alžírsko 0,63 (průměr).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.1.2022 17:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Vybrat jeden týden v roce, to je opravdu vypovídající :-)

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2022 22:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
A pak se to prudce zlepšilo? Dejte link.
Odpovědět
DA

DAG

27.1.2022 14:44 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak, že jsou němci iracionální ideologové se ví. Já bych klidně uhlí pálil. Však na CO2 to má stejný vliv jak plyn.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

27.1.2022 12:01 Reaguje na Richard Vacek
Vypnutí jádra v Německu v době antiCO2 hysterie mi přijde podobně hloupé jako uříznout si nohu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

27.1.2022 15:23 Reaguje na Karel Tejkal
Jo. To je další příklad toho, jak ideologie poškozuje společnost.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2022 12:32
Rád bych v této souvislosti připomněl nesmrtelná slova zdejšího experta na všechno Hanzla, která pronesl prakticky přesně před rokem: "Západ na Rusku není závislý vůbec.
Přes Družbu jde dnes k nám snad jen 5% plynu, kupujeme ho na burze v Rotterdamu."
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropsky-parlament-chce-zastavit-nord-stream-2-a-potrestat-ruske-oligarchy
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 12:59 Reaguje na Emil Novák
Rusi trucují, dodávají čím dál méně a řítí se snad někdo? Plyn jde cenově dolů, prakticky celý ruský dovoz už můžeme nahradit. Tak čemu se čemu??
Když bude plyn na příděl (což nehrozí) a lidé budou temperovat byty na 12 stupňů, tak se všichni podělají do gatí? I já budu sedět u komplu v péřovce a stane se co??
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2022 13:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Doporučoval bych přečíst si článek pod kterým diskutujete. Nejen že vyvrací vaše tvrzení, že "Přes Družbu jde dnes k nám snad jen 5% plynu" slovy "Ruské dodávky pokrývají zhruba 40 procent spotřeby plynu v EU", vyvrací i vaše tvrzení že "Západ na Rusku není závislý vůbec". Ponechávám stranou že Družba je ropovod a nikoliv plynovod. Dále vyvrací i vaše tvrzení, že "plyn jde cenově dolů", jak se totiž píše v článku: "Rostoucí ceny plynu už v posledních měsících vedly k růstu nákladů evropských domácností a k omezování produkce v některých odvětvích". Plyn nejde cenově dolů ani v posledních dnech, ani v posledních měsících, natož meziročně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 18:10 Reaguje na Emil Novák
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/evropa-se-bez-ruskeho-plynu-v-pripade-valky-na-cas-obejde-ek/r~9bfeb71e7f5411ecb13cac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=WC99pxuH7Hx-202201271703&dop_id=15004886
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2022 20:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Začínám mít podezření, že se pod tímto účtem skrývá nějaký porouchaný automat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.1.2022 12:26 Reaguje na Emil Novák
Já myslím, že ne.
Von je Hanzl prostě jen hloupej.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.1.2022 15:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte tu x článků, že ruský plyn nahradit nelze. A já vám klidně jeden přidám ... https://echo24.cz/a/S7Tjc/rakousko-pozaduje-aby-plyn-byl-vyloucen-ze-sankci-proti-rusku

A vy furt melete ty svoje hovadiny. Není problém, že jste opravdu hloupej, ale že si furt myslíte, jak do všecho vidíte a všemu rozumíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2022 13:07 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy jste taky mistr světa (to jsou ropáci všichni) ve zdůbodňování, proč to nejde.
I kdyxž přímo hledíte na systém, který jde.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.1.2022 15:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak jasně ... Podle Guardianu by ale v současnosti celý světový trh s LNG nestačil na vyrovnání deficitu, který by nastal po přerušení dodávek z Ruska přes Ukrajinu."

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-sankce-vuci-rusku-budi-strach-z-uzavreni-kohoutku-usa-maji-plan-186751#dop_ab_variant=687620&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=iFfMPj8lbXR-202201271349&dop_id=14999288&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Šmoulo. Jako na měsíc nebo dva by se to možná dalo, ale pak by bylo kua veselo. Nehledě na to, že vy to vystřelilo ceny na celém světě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.1.2022 17:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Šmoula Hanzl tu nevědomost, demagogii a lži nahrazuje kvantitou příspěvků :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 18:10 Reaguje na Svatá Prostoto
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/evropa-se-bez-ruskeho-plynu-v-pripade-valky-na-cas-obejde-ek/r~9bfeb71e7f5411ecb13cac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=WC99pxuH7Hx-202201271703&dop_id=15004886
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2022 18:30 Reaguje na Pavel Hanzl
A jaký že má konkrétně smysl dávat odkaz na tu samou tiskovou zprávu z ČTK jako je ta pod kterou diskutujete zde, která je jen zveřejněná na jiném serveru a která tedy logicky vyvrací všechna vaše předchozí tvrzení úplně stejně?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.1.2022 12:27 Reaguje na Emil Novák
Nic lepšího nevygůglil, tak to dohání takto. Víc pruhů, víc Adidas:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2022 13:58 Reaguje na Emil Novák
Prostě mě už nebaví pořád čítst ty vaše demagogie a odpovídat na ně, protože to ani nečtete a jen mě napadáte.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.1.2022 14:12 Reaguje na Pavel Hanzl
1) O jakých mých demagogiích a jakém napadání to mluvíte, Hanzle? Buďte konkrétní! Demagogie tu šíříte neustále jen vy sám.
2) Jestli vás nebaví něco číst a odpovídat na to, tak se nabízí otázka, proč celé dny neděláte prakticky nic jiného...
3) A ten důvod proč sem kopírujete odkaz na stejnou tiskovou zprávu jen převzatou jiným serverem je tedy ten, že vás už nebaví číst a odpovídat na cizí příspěvky? Nebylo by lepší, když vám došly argumenty, prostě nereagovat?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.1.2022 12:54
Jediným , kdo má upřímný zájem na stopce dodávek plynu RF-EU jsou USA. A taky podle toho vyvádějí jak malý šulda.
Chce to rychle zprovoznit Nord Stream II a spolupráci RF-EU prohlubovat.
Kde se výhodně kšeftuje, tam se neválčí.

Ukrajina ? Vychytralý americký pokus vyprovokovat Rusy , aby se našel důvod na ukončení obchodní spolupráce EU-RF.
USA se nikdy netajily svojí lítostí nad "nespravedlivým" rozdělením přírodního bohatství ve prospěch Ruska a silná ekonomická spolupráce Německo-Rusko je přivádí do stavu amoku.
Odpovědět
DA

DAG

27.1.2022 12:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dobrej ruskej trolling
Ty poslední dva odstavce jste našel na Sputniku?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

27.1.2022 15:32 Reaguje na DAG
Podívejte se na import/export Ruska a uvidíte, že EU tam hraje dost důležitou roli. Nevyužít příležitosti využívat nekonečných ruských surovin a současně se zbavit ruského trhu pro EU produkci nevypadá moc chytře.
https://santandertrade.com/en/portal/analyse-markets/russia/foreign-trade-in-figures#classification_by_country
Odpovědět
DA

DAG

27.1.2022 15:36 Reaguje na Richard Vacek
Já přesně vím, co Rusko posílá do Evropy. A je jasné, že prohraje Rusko a Evropa. Ale proč to teda ty ruští dementi dělají a střílí nás do nohy a sebe do dvou.
Odpovědět
DA

DAG

27.1.2022 15:37 Reaguje na DAG
Chybí tam, že vítěz bude jen USA.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 13:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
To máte fakt dobrý. Putin teda pracuje v americkém žoldu? Tolik sexu naráz?? Škrtí plynovody tak šikovně, že smetanu slíznul emeričan, sám se ekonomicky propadá, platí už měsíce gigantickou armádu na hranicích v zájmu imperialistů z Volstrítu, že?
Voni sou hlava, pane Vinklere, to se musí nechat....
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

27.1.2022 13:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jojo, za všechno dění na Ukrajině mohou USA. I za to, že zeleni mužici obsadili Krym a následně ho anektovali. :D A ještě sem hoďte i to že za nepokoje v Kazachstánu mohou USA. Kolik má USA po světě základen. To jak USA porušuje dohodu o expanzi NATO na východ, atd. No prostě všechno to zajímavé ze sputniku :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 13:25 Reaguje na Petr Eliáš
Mě se líbí ty ruské demagogie čím dál více. Bod A) říká: ze svých špinavostí obviníš nepřítele.
Teď se jde už do bodu A) na druhou: nepřítele obviníš i z toho, co bys sám chtěl dělat. Ale nemáš na to, ani nikdo jiný na světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 13:32 Reaguje na Petr Eliáš
Zlý emeričan může za to, že Šachista Největší začal vydírat Evropu a nakupil gigaarmádu na hranicích a poslal nesmyslné požadavky tomu, který s tím nic společného nemá.
A zrazu plesk!!
Ten někdo mu to hodil zpátky na hlavu, antož nic jiného dělat nemůže.
Jenže Šachista Světový Největší s tím asi nepočítal, nějak se umatoval, aniž by měl soupeře.
To je taky určitý druh geniality, zdupat úplně všechno, na co sáhnu.
Teď už nemá žádné dobré řešení, jenom špatné, nebo příšerně špatné.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.1.2022 14:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten Šachista, jestli jste si všiml, jevždy asi tak o parník před ostatními. To, jak to sfoukli v Kazachstánu, bylo naprosto perfektní- Ušáci a Čína jen čuměli.
Odpovědět
DA

DAG

27.1.2022 14:32 Reaguje na pavel peregrin
A co je na tom složitého postřílet pár protestujících nebo odstranit jednu frakci z boje o moc.
Spíš je zajímavé, proč do nich Rusové musí střílet a zabíjet lidi.
Ve Španělsku nikdo neumřel.
Vy nostalgici po minulém režimu a obdivovatelé východních pořádků by jste si měli uvědomit, že doba je jinde.
Normální lidi v Evropě, Rusko a tyhle -stány nikoho nezajímají. Jejich vedení státu nebo nostalgie po komunismu je pro všechny naprosto aut. Ať si zůstanou za Volhou a klidně si ať jsou na sebe dál hrdí a vyčesávají si navzájem vši.
Jsou jak ňafající ratlík, který aby se s nimi někdo vůbec bavil, tak koušou do bot.
Měli by si uvědomit, že pokud si to rozhází ze západem, tak si je za pár let Čína sežere.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2022 18:28 Reaguje na pavel peregrin
Před kým je o parník? Zmaskrovat v jakémkoliv asijském -stánu lidi samopaly dokáže každej vůl.
Ale Evropu začal vydírat přes plyn, ta si našla jiné dodavatele a prodělal gatě.
Pak chtěl stáhnout NATO z Evropy, ovšem Finsko a Švédsko uvažují o vstupu.
Nasadil nesmyslné požadavky a kdy mu je Amíci hodili na hlavu, bečí a je bezradnej.
Na Ukrajinu se stahuje pomoc a zbraně proti němu z celého světa.
Asi má v rukávu eso, nebo další tahy budou geniální. Obávám se, že ani ťok.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.1.2022 13:59 Reaguje na Petr Eliáš
A odkud vy berete informace? Prozradíte nám váš zdroj?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

27.1.2022 14:04 Reaguje na pavel peregrin
Z tajných archivů sovětských admirálů. Ale to je pro vás asi moc obtížně čtení. ;)
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

27.1.2022 16:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Němci se chovají při dnešním běsnění vůči Rusku silně pragmaticky, viz nepovolení přeletu anglických zbraní přes německý vzdušný prostor na Ukrajinu, zákaz prodeje německých zbraní z Estonska na Ukrajinu,odřeknutí prodeje nebo darování zbraní Ukrajině. Německo o ruský plyn evidentně přijít nechce a zřejmě ten ruský plyn po ideologickém vyčištění bude dál přeprodávat do ideologicky pevné Evropy.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.1.2022 14:52
Hanzl, Eliáš a DAG , zoufale nevzdělaní a zmasírovaní mainstreamem.

"Při mírových protestech v Kyjevě hráli důležitou úlohu příjemci našich grantů," uvedla americká Nadace na podporu demokracie (National Endowment for Democracy - NED), financovaná Kongresem USA. Celková suma, kterou NED v roce 2013 podpořil ukrajinskou občanskou společnost, dosahuje 2,8 milionu dolarů (přes 73 milionů korun). Uvádí to tehdejší výroční zpráva.

Kniha Flashpoint in Ukraine, popisuje majdanské události jinak, než jsme zvyklí. Jejím autorem je americký publicista a spisovatel Stephen Lendman.

Lendman a jeho spolupracovníci odhalují, že Spojené státy do státního převratu na Ukrajině investovaly přibližně pět miliard dolarů. „S penězi disponovaly četné nevládní organizace, které potom však byly smeteny neonacistickými uskupeními. S pomocí americké diplomatky Viktorie Nulandové potom byli do vrchních pater ukrajinské státní moci instalováni nikým nevolení lidé typu Arsenije Jaceňuka, který dříve působil v bankovním sektoru,“ píše se v synopsi knihy.
Lendman ve své knize v neposlední řadě kritizuje představitele NATO, Evropy, Spojených států a média za to, že se dle jeho názoru snaží opět vzkřísit ruskou hrozbu.

https://www.claritypress.com/LendmanIII.html
--------------------------
Kdo ovládá angličtinu ,může se pokochat uniklými rozhovory bývalé diplomatky Nulandové USA na Ukrajině zde :
https://www.youtube.com/watch?v=MSxaa-67yGM
--------------
Fuck the EU, vzkázala americká diplomatka.
Na internet unikl rozhovor Nulandové a amerického velvyslance na Ukrajině Geoffreyho Pyatta, v němž probírají, jak postupovat při jednáních s ukrajinskou vládou a opozicí. Shodují se, že USA mají šanci situaci ovlivnit a že se mají vykašlat na EU a její aktivity.

atd., atd. , vše ze zdrojů mimo dosah Kremlu.
Odpovědět
DA

DAG

27.1.2022 15:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
Odpovídá Pan Vinkler zoufale zmasírovaný dezinformačními weby a vzdělaný proruskou propagandou.
Zatímco kdyby někdo něco napsal na Putina, tak už je mrtvý, zatímco Vaši obdivovanci si to beztrestně mohou šířit po webech. Nepřijde Vám už toto divné?
Prostě se s tím smiřte. Za to že rusáci byly před 100 lety v pr... jsou v pr.... a za sto let budou pořád v pr..., si můžou sami svojí neschopností. Jediné co umí je pod hrozbou teroru prudit jiné státy.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.1.2022 15:23 Reaguje na DAG
Nesmíte se nechat osobně vtáhnout do děje, chce to zůstat v klidu a zejména měřit každému stejným metrem. A vyplatí se alespoň obecná znalost novodobé historie , čímž myslím vztahy Rusko- Evropa - USA přibližně od napoleonských válek.

Třeba tento citát "„Die Macht Russlands kann nur durch die Abtrennung der Ukraine untergraben werden. Man muss die zwei Teile dieses einigen Volkes gegeneinander aufbringen und zuschauen, wie Brüder ihre Brüder töten werden.“

se objevil jako Bismarckův výrok.
Je to však podvrh, šířený skutečně prokremelskými troly. Jak řekl komoří Lang Rudolfu II , "Nenechte cloumat prchlivost vaším majestátem."
Odpovědět
DA

DAG

27.1.2022 15:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
Však nenechávám a věřte, že měřím oběma stejným metrem. O USA si idee nedělám. Nicméně posledních deset let je to skutečně Rusko, které rozje.. co může a pak to nechá ve hnoji. Takže zatím co USA s tím v Iraku a Afganistánu skončila, tak Rusové to začali zkoušet.
Jenže na rozdíl od Američanů ani nemají snahu, to pak nějakým způsobem aspoň dát do pořádku.
Ne nadarmo se říká, že američani a rusové smrdí stejně, ale američani aspoň používají voňavku.
To vy máte jednosměrku proti Evropě a USA.
Odpovědět
PE

Petr Eko

27.1.2022 20:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pne Vinkler, jste zde jediný, kdo to má v hlavě srovnáno správně a vidí dál než na špičku svého nosu. Takže jdu Vás podpořit..

1) Samozřejme že na zastavení plynu by vydělaly nejvíce USA.. Ale mají toho LPG - LNG dost ? Zlí jazykové povídají, že hodně zkapalanělého RUSKÉHO plynu z Artidy se na trzích vydává za plyn z USA..

2) Vždy tlačil Západ a USA na RUsko, to se jen brání. Ale dozrál čas a karty se obrátí, tedka bude ustupovat západ. Za rok bude vše jinak - čili ten požadavek, aby se NATO stáhlo na stav k roku 1997 - toho bude dosaženo. A zdejší rusofobové puknou vzteky..

3) Ukrajina je dítě amerických stástních elit a jejich vlhký sen - aby Slované bojovali proti Slovanům - Ukrajinci proti Rusům. A ono pak slizli smetanu - ruské přírodní zdroje.. Ale to se jim nepodaří, pan Putin, jak současný nejlepší státník a stratég, jim v tom udělá čáru přes rozpočet..

Vzhůru k lepším časům..
Mějte se fajn a nenechte si skazit náladu od nevědoucích či se zatemnělými mozky..
Odpovědět
DA

DAG

28.1.2022 05:39 Reaguje na Petr Eko
Vaše pravda je jediná správná a jste v podstatě naprostý génius. Měl by jste jít radit ministrovi zahraničí.
Naštěstí vás geniálních není tolik jak se na internetové diskusi zdá. Nás hloupých je většina. A proto bych pro vaše štěstí doporučoval emigrovat do Ruska.
Budete se tam mít dobře, protože vás bude asi tak pět a budete jediní ze západních zemí, kteří tam emigrovali. Toho samozřejmě pan geniální taktik Putin vyuzije a bude vás po Rusku vozit jako cirkus. Budete důkaz rozkladu prohnileho západu, kde jsou dolary alfou a omegou zivota. Tím západu nastavíte zrcadlo a budete šťastní na věčné časy😉
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

27.1.2022 19:53 Reaguje na Miroslav Vinkler
Wow no páni! To je nezvratný důkaz, že za to může USA. :D

Třeba to jak zase fabulujete o tom nikým nevoleným Jaceňukem. Hlavně se nedívejte třeba na wiki, píšou tam jak byl zvolen. :D :D
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.1.2022 20:00 Reaguje na Petr Eliáš
pan Vinkler by se určitě neměl pouštět do politologických úvah...
Odpovědět
VS

Va Shek

28.1.2022 07:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dlouho bylo na vašich názorech znát, že jste nastoupil na hledání informací v pološeru internetu. Jistě, lze tam najít mnohem víc zajímavých informací než v hlavním proudu, ale je tam obrovské nebezpečí, že spadnete do temnoty hlouběji než si stačíte všimnout.

To se stalo zřejmě vám. Zaručeně pravé, tajné uniklé dokumenty.. jak daleko od nich lze najít konspiraci kterou zas potvrdí další nikým jiným nepoznané "pravdy"...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2022 14:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ruská demagogie se běžně podává v angličtině a s citací různých slovutných organizací, které o tom většinou vůbec neví.

Ale věřím, že neziskovky typu Člověk v tísni tam pomáhaly, protože pomáhají na celém světě krutě šikanovaným lidem.

Podle Kremlu a pana Vinklera je jakýkoliv boj za lidská práva zločinem, protože občan je od toho, aby byl buzerován , zavírán, mučen a popravován.
A komu se to nelíbí, je americký agent
Odpovědět
va

vaber

27.1.2022 16:43
co všechno ti dobří evropané a stýček Sam riskují aby pomohli bratrskému ukrajinskému pracujícímu lidu ke svobodě,
Pepa Švejk by řekl ,,už se na to nemůžu dívat ,válka musí bejt,,
a potom nebude třeba řešit problémy s radiací v JE,ani dodávky plynu ani CO2,většina dnešních problémů zmizí
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

27.1.2022 20:17 Reaguje na vaber
No a to je dobře. Snad Ukrajinci těm ivanům a drnohryzům z Běloruska natrhnout zadek. ;)
Odpovědět
va

vaber

28.1.2022 09:07 Reaguje na Petr Eliáš
jasně bomby musí lítat,
na co plyn, ohřejí nás atomovkama, když stýček Sam bombardoval Bělehrad ,prohlásili že každý cíl je legitimní a bombardoval mosty a zbyl tam jen jeden proto,že jej zaplnili lidé,
na elektrátny jim naházel grafitové bomby a ve své doktrině má ,že může použít atomovku jako první , Rusové nají dobrý příklad
Odpovědět
DV

Daniela V.

27.1.2022 19:05
To naše vláda se snaží moc .....daruje Ukrajině munici. A snad Německo helmy, no. Myslím však, že se dočkáme a asi i brzo. Každý poznáme, zdali jsme sledovali média nebo kanály. A zdali náš zdravý rozum si umí vybrat informace a vytřídit je . Nebudu tady uveřejňovat čísla a info zdroje, to je každého věc. Já to však vidím podobně jako pan Vinkler či pan Peregrin ...
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

27.1.2022 20:46 Reaguje na Daniela V.
Daruje munici, které se potrebuje zbavit protože je pro zastaralé systémy DANA ráže 152mm, kterou NATO nepoužívá a které se likvidují.Akt vojenské pomoci to samozřejmě je. Pro AČR bude nakupovat dělostřelecké systémy Caesar(francouzské) ráže 155mm. Němci nedodají nic,ani nepovolili přelet britských zbraní přes německý vzdušný prostor a ani dodávku německých zbraní které kdysi dodali do Estonska.
Odpovědět
DV

Daniela V.

27.1.2022 21:16 Reaguje na Jarda Bobr
Myslím že včera ČT skoro v jednom okamžiku uveřejnila co darujeme my a co Německo. Pobavilo mne to, když si představím co na co je .....ale to o Německu nemusí být pravda. Ostatně i ostatní info z tohoto zdroje bývají takové .....
Odpovědět
PE

Petr Eko

27.1.2022 20:56 Reaguje na Daniela V.
Ano, vidíte to správně - Rusko vyhraje, USA prohrají. Proto se Německo drží opatrně "zpátky" aby si to s Ruskem nerozházelo..
To jen naši vlezdo.. musí jít do první linie.. Resp. štvou tam naše vojáky, oni sami (politici) se budu držet pěkěn v závětří.

Ale vše dobře dopadne, pravda (pana Putina) zvítězí nad lží a nenávistí Západu..
Jak nám to předpověděl náš prezident pan Havel.
Odpovědět
Mi

Michal

27.1.2022 21:37
Rus nemůže dodávky zcela zastavit. Za prvé by přišel o pořádný balík peněz a za druhé o reputaci spolehlivého dodavatele u dlouhodobých kontraktů, na které mu, a to zejména v Německu, dost záleží.
Může však dodávky přiškrtit, což už teď dělá, protože již od podzimu jsou toky do Evropy o 20 - 25% nižší než je průměr posledních několika let a pokud v tomto módu ještě chvíli vydrží, bude v roce 2022 největší dodavatel do EU Norsko.
Další snížení dodávek by Evropu v horizontu roku nebo dvou asi docela bolelo, ale z dlouhodobého hlediska by na tom tratil právě Rus. Protože vysoké ceny plynu už teď motivují spotřebitele k úsporným opatřením a jednak motivuje ostatní dodavatele (USA, Katar, Austrálie) a další, aby našli cesty jak dostat na trh co nejrychleji dodatečné objemy plynu, protože na takové ceny si pak už zase dlouho nesáhnou.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.1.2022 09:50 Reaguje na Michal
Víte proč ty dodávky "škrtí"? Dodává totiž to, co si země EU objednaly. Polsko se spoléhalo na stlačený plyn z USA, Zbytek pak
čekal, že s poklesem poptávky Rusko sníží cenu a ouhá, ono se tak
nestalo, ale nabídli zvýšené dodávky za ceny oproštěné od tranzitních poplatků přes čerstvě dokončený NORD STREAM 2. Ten je
natlakován a čeká na schválení Německem, vazalem USA, kterému se
vysoká cenu plynu náramně hodí, protože je tak jejich břidlicový
prodejný. Za stabilní nízké ceny z Ruska si v EU mimo Polska si
se svým plynem neškrtli a prodávali ho do Asie, kde jinou možnost
nemají. Rusko ale diverzifikuje možnosti vývozu plynu do Číny a
Indie, produkuje i ten stlačený pro přepravu tankery a nebude tak
závislé pouze na vývozu do EU. V moudrých zemích si nasmlouvali
dlouhodobé dodávky z Ruska a zdražování se jich netýká. Hlupáci
spekulovali, až dospekulovali a nyní hledají viníky. Viníky jsou
sami a hrozba války a přerušení dodávek komplet cenu šroubuje do
závratných výšin, které ale kopírují i ti, kterých se přece ten
válečný konflikt netýká. Zdražují plyn Noři, Katar, USA atd.
Prostě jedni využívají situaci a jiní ji ještě eskalují, aby
cenu ještě zvedli, dokud je zima a větší poptávka. Politika je
vždy pouze nástrojem pro ekonomický profit a politici kopající
za zbohatlíky místo obyčejných občanů, si nezaslouží mé úcty.
Jinak s "gryndýlem" nečekejte úspory, úspory budou kopírovat pouze
peněženky spotřebitelů, které k úsporám nedožene odpovědnost za
stav přírody, ale stav jejich kont. Pro některé to bude mrznutím
a pro jiné návratem k neekologickým palivům. To bude celý "gryndýl"
v režii obchodníků s energetickou chudobou.
Odpovědět
VS

Va Shek

28.1.2022 11:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Z jakých zdrojů jste čerpal pro tento názor?
Dost se totiž kreje s popisem situace na dost divných webech.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist