Průměrná cena ojetých elektromobilů letos klesla pod 700 000 korun
Průměrná cena ojetých elektromobilů prodávaných na českém trhu meziročně klesla o 300 000 Kč na 699 000 Kč. Počet nabízených elektrických vozů se zvýšil o polovinu a aktuálně je elektromobil každé 75. prodávané auto. Nejčastěji jsou na trhu ojeté elektrovozy značky Volkswagen, uvedla společnost Cebia, která se zabývá prověřováním ojetých aut.
Pokles ceny je podle ředitele Cebie Martina Pajera dán tím, že prodávané elektromobily zestárly v průměru téměř o jeden rok na 4,3 roku a vykazují průměrně zhruba dvojnásobný nájezd přes 47 000 kilometrů. Ročně tedy tato auta najedou v průměru téměř 11 000 km.
S rostoucím stářím se ale zvyšuje pravděpodobnost nehod a zatajená havárie může u elekromobilu ohrozit na životě. "Opravené elektromobily po haváriích mohou být potenciálně nebezpečné, pokud nedojde k výměně baterie. Cena nové baterie ovšem často bývá 50 procent a více z ceny nového auta. Pokud dojde k vnitřnímu poškození baterie, nemusí být poškození na první pohled znatelné a baterie může i v opraveném autě nějakou dobu fungovat, v tom případě ovšem může jít o časovanou nálož - po několika týdnech může dojít v baterii kvůli vnitřnímu poškození ke zkratu a požáru," podotkl Pajer.
Nejčastěji se na českém trhu ojetých elektromobilů prodávají vozy značky Volkswagen s podílem 14,31 procenta. V těsném závěsu se drží Tesla se 14,25 procenta a třetí pozici zaujímají elekroauta BMW s podílem 13,62 procenta. Další příčky v první desítce neprodávanějších značek patří vozům Škoda, Hyundai, Mercedes-Benz, Audi, Kia, Renault a luxusním vozům Porsche. Nejprodávanějším modelem je Volkswagen e-Golf, následuje model ID.3, Tesla Model 3, BMW i3, Škoda Enyaq iV, Hyundai Kona, Mercedes-Benz EQC, Audi e-tron, Kia e-soul, Renault ZOE a Porsche Taycan.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (19)
Věk i cena za automobil který si chci za pár let koupit souhasí. Jelikož ale ekologisti dělají vše pro rozvrat energetické soustavy a zdražení elektrické energie, tak i přez nesporné výhody elektromotorů, moje auto bude asi na benzín.
Odpovědět
No má to dvě ale. Spalovací automobil vydrží tak 20 let, elektomobil (baterky) tak 10.
Odpovědět
Ale paliva vám zdraží tak na 100,- za litr.
Odpovědět
lidi jsou celkově líný, ale tohle by je nadzvedonout z křesla mohlo...
Odpovědět
aby elektro auto bylo uhlíkově neutrální, tak bude muset jezdit ještě s uvedeným nájezdem 10 let.
Odpovědět
My 11 000 nenajedeme. Ale budiž. Bude to v 65 letech auto na 15 let. Náš Forester už taky bude mít 20 let. Škoda že ve jménu ekologismu ubývá aut, kde lze implementovat spalování LPG. Asi skončíme u Dacie.
Odpovědět
Může soudný průměrný člověk, který vydělává třeba 40tisKč měsíčně, splácí hypotéku, má 2 děti, chce jezdit na dovolenou k moři si koupit elektromobil a nespáchat ekonomickou sebevraždu? K tomu zdražení energií, topení za 100tis Kč ročně.
Podobně i FV, pokud jich bude hodně a nebude úložiště, jednoznačně je budou odpojovat od sítě, jakmile bude svítit slunce. FV se vyplatí, ale ne 10MWh za 300 tis Kč!
Odpovědět
Podívejte. FV pracuje asi 200 dní v roce, pokud máte i baterie. No a po zbývajících 165 musíte odebírat ze sítě, Tedy musí být postaveny zdroje, ty se musí zaplatit ne za 365, ale za těch 165 dní. A jaká bude z nich cena EE? No tak trojnásobná.
Odpovědět
ano, když popisuju zhroucení energetiky, tak bych s vámi souhlasil.
Odpovědět
Ale ty zdroje budou využívat jako primární zdroj energie co?
Odpovědět
Samo že fosil. Co jiného je k dispozici? Vodík je sen tak za 25 let.
Odpovědět
Za 700 tis. už se dá pořídit nové se zárukou, (resp. 500 aktuálně s dotací 200 tis.), takže riskovat nákupem v průměru 4 leté ojetiny za stejné peníze ?
Odpovědět
4 leté Subaru je skvělá volba. 4 roky staré baterky zaručená sebevražda.
Odpovědět
Pokud někdo najede za rok 11 tisíc, je úplně zbytečné, aby si kupoval elkáru. Ta se rentuje až při vyšším nájezdu, kdy se šetří výrazný obnos za palivo. Ideální je pro městský provoz od dodávek, kurýrů, sanitek, taxíků, DHL a MHD atd. atd. kde vám stačí malá baterie na třeba 200 km. Taky pro lidi z dědin, kteří denně dojíždějí do práce a můžou nabíjet ze střešní fve. Univerzálnost benzínu to mít ještě dlouho asi mít nebude.
Odpovědět
A tím jste právě přesně klepl na hlavičku problému, co řešíme v diskuzích. Nikdo nezpochybňuje Green Deal, snižování CO2 (jen blázen a extrémistický V.Klaus). Ale jde přesně o to, aby zavádění OZE nebylo formou násilné, nekritické = revoluční socialistické kolektivizace, scelování polí, rovněž postavené na logických předpokladech s výsledkem bankrotu a bídy.
Program OZE musí být připraven (jako měla být připravena digitalizace staveb. zákona - ne revoluční hurá na to!), musí být zajištěn stabilní zdroj el. (JE, plyn elektrárny), distribuce, regulace, instalované kapacity FV jen do hodnoty spotřeby nebo kapacity baterií.
Prostě dotovat miliardami prosté primitivní tupé nedomyšlené neohraničené rozšiřování FV a elektroaut za každou cenu jako revoluční program je stejná pitomost jako násilná tupá nedemokratická kolektivizace zemědělství v 50letech. To také odhalil (v této věci) geniální V. Klaus!
Dotovat miliardami se má příprava na elektrifikaci (stabilní zdroje elektřiny- včetně dorovnávacích plyn. elektráren, distribuce, regulace, nabíječky) a výzkum baterií a úložišť, jelikož elektrifikace je skutečně jediná perspektiva.
Jak k tomu přistupuje naše vláda? Dle vyjádření všech ministrů a kompetentních členů plně v souladu s tím, co píšu, v reálu ale stále trvá nekritická podpora programu OZE a naopak schází masivní podpora a zavádění přípravných prací a výzkumu.
Odpovědět
Člověče nešťastná, vy snad sledujete jen dezolátní weby, to jinak není možný. Žádná násilná kolektivizace preboga neprobíhá, dýzlové auto koupíte ještě za 10 let a jezdit s ním můžete dalších 30. Žádné scelování a žádná bída se taky nekoná, stát podporuje lidi, kteří investují svoje peníze do energetiky, kteří by to jinak nikdy neudělali.
Samozřejmě jede výzkum všeho, alkumulace, plyny, JE atd. atd. vám tohle snad nakukali ropáci, že?
Odpovědět
"do energetiky"?
Solárním kurvítkům sítě říkáte energetika?
Odpovědět
Ve všech normálních zemích dělají malé fve už podstatnou část celkové spotřeby a problémy s tím mají jen ropáci, nikdo jiný.
Odpovědět
V tom výčtu na konci je krásně vidět kámen úrazu ... buď jsou velmi slušná auta, na které se ale s těmi 700 kily může člověk akorát tak dívat, a nebo jsou to tragédie na kolech typu ZOE a e-Golf, za které bych se sakra rozmýšlel dát i o "nulu" méně.
Odpovědět
|
|