https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ceska-posta-bude-ekologictejsi-poridi-elektroauta
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Česká pošta bude ekologičtější, pořídí elektroauta

28.4.2019 00:30 | M. BOLESLAV (ČTK)
Česká pošta chce být do budoucna ekologičtější, bude například nakupovat elektromobily nebo realizovat projekty na úsporu energií ve svých objektech. / Ilustrační foto
Česká pošta chce být do budoucna ekologičtější, bude například nakupovat elektromobily nebo realizovat projekty na úsporu energií ve svých objektech. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Česká pošta chce být do budoucna ekologičtější, bude například nakupovat elektromobily nebo realizovat projekty na úsporu energií ve svých objektech. Projekt takzvaného ozelenění České pošty v pátek v Mladé Boleslavi symbolicky zahájil ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD). Podle něj se začnou připravovat pilotní projekty.
 

"Česká pošta má být příkladem pro ostatní firmy i pro státní instituce tak, jako je to ve Francii nebo Německu. Pošta je společnost s celostátní působností, má velkou flotilu automobilů a množství objektů, takže je to ideální podnik, kde můžeme realizovat projekty na úsporu energií nebo instalovat vlastní či veřejné nabíjení elektromobilů," řekl Hamáček.

Uvedl, že zatím nechce představovat velké plány, zatím se budou připravovat pilotní projekty, které povedou k větší ekologii provozu pošty. "Chceme připravit pilotní projekty, abychom našli to nejlepší technické řešení a optimální modely k financování," uvedl ministr.

K financování chce Hamáček využít například prostředky z Evropské investiční banky na společné projekty automobilové průmyslu a energetiky a propojit tak národní akční plány vlády na rozvoj čisté mobility a chytrých sítí.

Pošta chtěla elektromobily nakoupit již v minulosti, do tendru na nákup 35 až 60 vozů na elektrický pohon se ale přihlásil jediný zájemce, pošta proto výběrové řízení zrušila. Pošta má nyní ve vozovém parku přes 5000 vozidel, z toho část jezdí na stlačený zemní plyn.

Stát chce podle Martina Voříška z ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2030 dosáhnout podílu 14 procent vozidel využívajících obnovitelné zdroje energie. Podle odhadů bude v roce 2030 v Česku jezdit přes 200.000 osobních aut s elektrickým pohonem, téměř 600 elektrobusů a zhruba 16.000 elektrických užitkových aut.

V loňském roce bylo v České republice v provozu zhruba 2500 elektrovozidel, k dispozici jim bylo 229 dobíjecích stanic. Jejich spotřeba činila 1,4 GWh.

Česká pošta je státní podnik. Společnost s tržbami zhruba 20 miliard korun zaměstnává asi 30.000 lidí.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Jaroslav Beneš
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (6)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MM

Milan Milan

28.4.2019 09:50
"V loňském roce bylo v České republice v provozu zhruba 2500 elektrovozidel, k dispozici jim bylo 229 dobíjecích stanic. Jejich spotřeba činila 1,4 GWh". To znamená 1400MW. Instalovaný výkon tepelné elektrárny Chvaletice je tuším 802 MW. Chce někdo říct že těch pár elektromobilů "sežralo" na svůj provoz 1,5 násobek výkonu chvaletic?? Co je na tom ekologického???? A to nemluvím o výrobních a provozních nákladech, resp.budoucí recyklace.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.4.2019 21:52 Reaguje na Milan Milan
Zapomněl jste na h u 1400MW. Srovnáváte spotřebu elektroaut za celý rok s výrobou Chvaletic za 1 hodinu. Pak je to opravdu 1,5 násobek.
Odpovědět
ig

28.4.2019 22:10
20 kg hnědého uhlí na 100 km. Nevím oč je to lepší než benzín.
Odpovědět
LB

Lukas B.

29.4.2019 08:41 Reaguje na
je to lepší pouze o to, že se to vykope u někde u Bíliny a nemusí to jet v tankeru přes půl planety (případně jet potrubím přes skoro celý kontinent).
jo takhle kdyby byla spotřeba pár miligramů uranu, to by byla jiná. a kdyby se uhlí nechalo v zemi dokud nedojde k takovému ropnému zlomu, že cena benzínu ropného vyrovná cenu benzínu uhelného, to by bylo teprve vychytralé. ne pro pošťáky, tam je elektromobil relativně racionální řešení (každý den pravidelná nevelká porce kilometrů), ale pro normální použití automobilu, které je spíše "pohotovostní".
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.4.2019 09:26
V rámci našeho energetického mixu je to ekologický nesmysl.
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.5.2019 10:25
Jinak ještě:
Kdyby se místo ekoptákovin soustředili na to, aby dopisy končily v patřičných schránkách, a ne v popelnici nebo úplně jinde, a aby doručovatelé s doporučeným dopisem skutečně zvonili a ne jen házeli lístečky: "nezastihli jsme vás doma, přijďte si zítra na poštu", bylo by to něco podstatně pozitivnějšího.
Jinak ať klidně jezdí třeba parovozy a čmoudí jak fabrika z 50. let, to by mi vadilo podstatně méně než to, že nedokážou (nechtějí?) dělat pořádně svou práci. Nebo ať je zruší a bude od nich pokoj.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist