Česká pošta bude ekologičtější, pořídí elektroauta
"Česká pošta má být příkladem pro ostatní firmy i pro státní instituce tak, jako je to ve Francii nebo Německu. Pošta je společnost s celostátní působností, má velkou flotilu automobilů a množství objektů, takže je to ideální podnik, kde můžeme realizovat projekty na úsporu energií nebo instalovat vlastní či veřejné nabíjení elektromobilů," řekl Hamáček.
Uvedl, že zatím nechce představovat velké plány, zatím se budou připravovat pilotní projekty, které povedou k větší ekologii provozu pošty. "Chceme připravit pilotní projekty, abychom našli to nejlepší technické řešení a optimální modely k financování," uvedl ministr.
K financování chce Hamáček využít například prostředky z Evropské investiční banky na společné projekty automobilové průmyslu a energetiky a propojit tak národní akční plány vlády na rozvoj čisté mobility a chytrých sítí.
Pošta chtěla elektromobily nakoupit již v minulosti, do tendru na nákup 35 až 60 vozů na elektrický pohon se ale přihlásil jediný zájemce, pošta proto výběrové řízení zrušila. Pošta má nyní ve vozovém parku přes 5000 vozidel, z toho část jezdí na stlačený zemní plyn.
Stát chce podle Martina Voříška z ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2030 dosáhnout podílu 14 procent vozidel využívajících obnovitelné zdroje energie. Podle odhadů bude v roce 2030 v Česku jezdit přes 200.000 osobních aut s elektrickým pohonem, téměř 600 elektrobusů a zhruba 16.000 elektrických užitkových aut.
V loňském roce bylo v České republice v provozu zhruba 2500 elektrovozidel, k dispozici jim bylo 229 dobíjecích stanic. Jejich spotřeba činila 1,4 GWh.
Česká pošta je státní podnik. Společnost s tržbami zhruba 20 miliard korun zaměstnává asi 30.000 lidí.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
Milan Milan
28.4.2019 09:50Jiří Svoboda
28.4.2019 21:52 Reaguje na Milan MilanLukas B.
29.4.2019 08:41 Reaguje najo takhle kdyby byla spotřeba pár miligramů uranu, to by byla jiná. a kdyby se uhlí nechalo v zemi dokud nedojde k takovému ropnému zlomu, že cena benzínu ropného vyrovná cenu benzínu uhelného, to by bylo teprve vychytralé. ne pro pošťáky, tam je elektromobil relativně racionální řešení (každý den pravidelná nevelká porce kilometrů), ale pro normální použití automobilu, které je spíše "pohotovostní".
Jan Šimůnek
4.5.2019 10:25Kdyby se místo ekoptákovin soustředili na to, aby dopisy končily v patřičných schránkách, a ne v popelnici nebo úplně jinde, a aby doručovatelé s doporučeným dopisem skutečně zvonili a ne jen házeli lístečky: "nezastihli jsme vás doma, přijďte si zítra na poštu", bylo by to něco podstatně pozitivnějšího.
Jinak ať klidně jezdí třeba parovozy a čmoudí jak fabrika z 50. let, to by mi vadilo podstatně méně než to, že nedokážou (nechtějí?) dělat pořádně svou práci. Nebo ať je zruší a bude od nich pokoj.