https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/china-daily-kanton-odvolal-zakaz-provozu-malych-aut?ids%5Bxe9e265c95d70a975c367a5193a8b0a22%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

China Daily: Kanton odvolal zákaz provozu malých aut

27.8.2009 11:46 | KANTON/PRAHA (Ecomonitor)
Správa města Kanton odvolala své osm let staré nařízení, které zakazovalo vjezd do města malým automobilům. Nařízení, podle kterého přestaly dostávat vozy s objemem motoru do jednoho litru povolení pro jízdu ve městě, vzniklo prý kvůli snaze omezit znečištění ovzduší, píše deník China Daily.
 

Zákaz vjezdu Kanton
Městští úředníci v roce 2001 tvrdili , že malá vozidla zhorší dopravní zácpy, jsou poruchovější a způsobují vážné znečištění ovzduší
Foto: Wikimedia Commons

V roce 2001 přestala městská správa vydávat povolení malým vozům využívat některé části městské dopravní sítě. O rok později se zákaz rozšířil i na vozidla registrovaná v jiných částech země. Dvanáctimilionová jižní metropole tak zavedla nejpřísnější a nejrozsáhlejší omezení pro malá vozidla v celé Číně.

Přísné nařízení prý nejde dohromady s pověstí Kantonu, města které je předvojem tržního hospodářství. Zákaz provozu malých automobilů, kromě toho, že jsou šetrnější k životnímu prostředí, jde také proti svobodnému trhu, píše státní deník China Daily.

Městští úředníci v roce 2001 vysvětlovali zákaz tím, že malá a levná vozidla ještě zhorší dopravní zácpy. Také prý jsou daleko poruchovější a způsobují vážné znečištění ovzduší. Podle China Dialy tyto argumenty dnes znějí velmi nepravděpodobně. Některá malá, podomácku vyrobená vozidla, mohla v minulosti prý způsobovat větší znečištění. To ale neplatí pro dnešní malá auta, stejně tak liše vyznívá argument, že za dopravní zácpy mohou malá vozidla. Podle deníku je zřejmé, že dopravní zácpy způsobuje často špatné řešení silniční dopravy. A v zácpách stojící velká auta se silnějšími motory vypouštějí do ovzduší větší objem emisí.

Skutečným důvodem pro vzniku nařízení byla podle listu China Dialy snaha pozdržet o několik let popularitu a množství soukromě vlastněných vozidel. Až rozhodnutí politického ústředí v Pekingu, které naopak v roce 2006 rozhodlo, že by se mělo na silnicích objevit více malých a nízkoemisních automobilů. Snahu taková vozidla nepouštět na silnici naopak Peking označil za diskriminaci. Navíc omezení malých vozidel nijak neodradilo obyvatele Kantonu od vlastnění soukromých automobilů. Každý den prý přibývá tisíc nových aut na městských silnicích.

Podle článku Small car, big move vydaného serverem China Daily 27. 08. 2009


reklama

Hugo Charvát

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Čína - 27. 8. 2009 - Aleš

je docela zajímavý stát - z tvrdé diktatury přešli mezi ekonomicky nejsvobodnější země světa - pravicová ekonomická reforma s důrazem na jednotlivce jim přinesla největší růst HDP na světě za posledních 20 let.( když nepočítám nějaké ropné ministáty ) Před reformou na tom byly jako "demokratická" Indie a kde jsou dnes ? Kdy už se konečně z toho poučíme, pokud budeme čekat až nás Čína předžene nebude Čína dodávat levné zboží naším dětem, ale naše děti budou dodávat levné zboží Číně, protože nás technologicky přeroste. Zatím jsou Číňané ještě chudí, ale to nebude za 15 let platit. Pak bude Čína pravidelně předhánět jeden stát EU za druhým....

reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist