https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cina-planuje-prestat-subvencovat-elektromobily
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čína plánuje přestat subvencovat elektromobily

3.1.2022 10:39 | PEKING (ČTK)
Čína je největším automobilovým trhem na světě. Přední světové automobilky, například Volkswagen, General Motors a Toyota Motor, nyní pracují na zvyšování výroby elektromobilů v Číně.
Čína je největším automobilovým trhem na světě. Přední světové automobilky, například Volkswagen, General Motors a Toyota Motor, nyní pracují na zvyšování výroby elektromobilů v Číně.
Čína sníží o 30 procent subvence na automobily s alternativním pohonem, označované jako NEV (New Energy Vehicles). Oznámilo to čínské ministerstvo financí. Dodalo, že po skončení tohoto roku už tyto vozy subvencovány nebudou. Kategorie NEV zahrnuje čistě elektrické vozy, hybridní automobily a vozy s vodíkovým pohonem.
 

Peking si v minulosti stanovil za cíl, aby se podíl aut kategorie NEV na celkovém prodeji aut v Číně do roku 2025 vyšplhal na 20 procent. Institut China EV100 nicméně minulý týden podle listu China Daily předpověděl, že tento podíl do roku 2025 přesáhne 30 procent.

Čína je největším automobilovým trhem na světě. Přední světové automobilky, například Volkswagen, General Motors a Toyota Motor, nyní pracují na zvyšování výroby elektromobilů v Číně, uvedla agentura Reuters.

Čínský svaz výrobců automobilů (CAAM) tento měsíc předpověděl, že prodej aut kategorie NEV se v letošním roce v Číně zvýší o 47 procent na pět milionů. Celkový prodej aut v Číně podle údajů CAAM v období od začátku ledna do konce listopadu meziročně vzrostl o 4,5 procenta na 23,5 milionu.

Čínské ministerstvo financí rovněž oznámilo, že zpřísní dozor nad bezpečnostními problémy souvisejícími s automobily kategorie NEV, aby tak předcházelo nehodám.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

3.1.2022 11:04
Copak Čína, ta si může dělat co chce.
EU by s dotacemi měla přestat - okamžitě !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.1.2022 13:26 Reaguje na smějící se bestie
Žádné eleuta u nás nedostávají ani kačku dotece. A kdy bude mít Eu 30% eleut na silnicích? My i s celým gryndýlem se můžeme zahrabat, jak jede zelená v Číně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.1.2022 14:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy zase plácáte. Existují dotační programy právě na nákup e-mobilů. A nejsou to úplně drobné, když jsem před 3 roky byl u vás v Brně na nějakém pochybném veletrhu i na toto téma, tak to bylo až 600 litrů.

Jasně, pro nás dva jako sprosté občany to nebylo a těch podmínek nebylo tak málo, ale když se v tom umí chodit, tak se dá EU slušně podojit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.1.2022 15:23 Reaguje na Svatá Prostoto
Silně pochybuji, to byla zase nějaká voltra přes EU dotace na něco jiného, či čo.
Český stát žádné dotace na elauta nevyplácí.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

3.1.2022 17:04 Reaguje na Pavel Hanzl
k e c á š
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist