https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cinsky-holding-geely-chce-pristi-rok-uvest-na-evropsky-trh-elektromobily-zeekr
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čínský holding Geely chce příští rok uvést na evropský trh elektromobily Zeekr

31.12.2022 00:58 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Čínský automobilový gigant Zhejiang Geely Holding Group, který se soustředí na výrobu prémiových elektromobilů, plánuje příští rok uvést na evropský trh značku Zeekr. S odvoláním na šéfa značky o tom informovala agentura Reuters. Zeekr se tak připojuje k narůstajícímu počtu čínských automobilek, které chtějí v příštím roce zahájit nebo rozšířit prodej elektromobilů v Evropě. Řadí se mezi ně například firmy BYD, Xpeng a Great Wall Motors.
 

Holdingová společnost Geely, která vlastní značky Volvo či Polestar, uvedla Zeekr na trh loni jako prémiovou značku zaměřenou na mladší zákazníky. Divize Geely Automobile na začátku tohoto týdne uvedla, že plánuje Zeekr vyčlenit a uvést jeho akcie na burzu.

Společnost Geely vytvořila Zeekr s cílem splňovat standardy v Evropě a ve Spojených státech, řekl novinářům generální ředitel společnosti Zeekr An Cchung-chuej. Firma se podle něj chystá uvést elektrický crossover 001 na evropský trh v příštím roce. Neupřesnil ale, jaký má podnik cíl prodeje ani zda plánuje výrobu v zahraničí.

Na čínském trhu je model 001 dostupný od konce loňského roku. Za prvních devět měsíců letošního roku se tam prodalo 39.474 těchto aut, zatímco americká automobilka Tesla podle údajů Čínského svazu osobních automobilů (CPCA) prodala v Číně za stejné období 219.112 crossoverů Model Y.

Základní model Zeekr 001 se v Číně prodává za částku odpovídají 41.000 dolarů (1,01 milionu Kč). Model Y společnosti Tesla po nedávném snížení ceny stojí na čínském trhu 40.000 dolarů. Ceny pro zahraniční trhy Zeekr neoznámil.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (16)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

1.1.2023 06:14
Kdysi v naší hymně byla slova: nad Tatrou se blýská a já bych měl takové aktuální pokračování : nad Škodou se stahují mraky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.1.2023 12:53 Reaguje na Václav Hellebrand
To bych neřešil, to bych nechal na povolanějších. To se vykládá od plyšáka pořád.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.1.2023 13:11 Reaguje na Václav Hellebrand
mimo fatální závislosti na automobilovém průmyslu což z hlediska diverzifikace příjmů do SR je absolutní tragédie včetně náchylnosti na destabilizaci odvětví, nezaměstnanost a propady příjmů mě cena za mega nechává chladným, protože to je cena, kterou stejně 98% lidí nemůže akceptovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.1.2023 13:01
Proč jsou v módě pořád ta nesmyslná suvéčka, kdaž se 99% těchto aut nikdy nedostane mimo zpevněných povrch? Proč se nedělají spíše auta typu Citigo nebo Fabia, která jsou levnější a v elektrice by mohla vycházet na celkem snesitelné peníze??
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.1.2023 13:17 Reaguje na Pavel Hanzl
protože lidi mají rádi značky, do kterých se oblíkají a hromadí krámy, které nepotřebují ale je to přeci pohodlné. Oni auto kupují, jak kdyby v něm měli bydlet.
Ještě by v autě chtěli gril a a umělohmotné špekáčky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.1.2023 16:30 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Většina lidí myslí racionálně a auto potřebuje především k práci. A na to je elektrika ideální a většina i řemeslníků vystačí i s malým vozem. Kolik rozvážek atd. se dělá v malých autech? (v Brně i na kole). A co ti, kdo dojíždí do práce jen s diplomatkou a noťasem? Těch je snad nejvíc.
Odpovědět
Sl

Slovan

1.1.2023 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to je za blbou otázku?
Mít na to prachy, koupím si hned nějakou velkou americkou káru - Escalade nebo Raptor. K čemu nějaký Citigo na vesnici? Co bych s tím jako dělal? Nic menšího než kombík si nekoupím…
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.1.2023 16:31 Reaguje na Slovan
Každý ale není truba.
Odpovědět
Sl

Slovan

1.1.2023 17:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Kupte si Citigo a dejte pokoj. Já chci mít auto bezpečný i prostorný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.1.2023 17:49 Reaguje na Slovan
Šak jo. Nikdo vám to necpe, kupte si třeba kamión, mě je to egál. Taková Dacia spring za 450 taléřků není žádná darda a na poskakování po městě, nebo ježdění do roboty je ideální. Provozní náklady blízko nuly.
Odpovědět

Viktor Šedivý

1.1.2023 20:53
No tak to aby se z Boleslavi zajeli podívat se do Detroitu, jak to vypadá, když město zchudne ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.1.2023 17:29 Reaguje na Viktor Šedivý
Tam by se měli jet podívat Moskviči...
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.1.2023 20:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Ti můžou montovat auta z čínských dílů. Číňanům za to dodají plyn a ropu. A co nabídneme do Číny my? Sebrané spisy Evropské komise?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.1.2023 21:03 Reaguje na Viktor Šedivý
Cha cha, pokud jim číňani ty díly dají. Pokud ne, jdou s brekem dom, bo jinou káru si už neslepí.
A Číňan to ví a vydírá je. Už dávno dodával plyn zapusinu a ropu za cha cha 35 baků!! A co hlupy mužik? Poleze po kolenou a políbí prsten, nic jiného mu nezbývá.
Odpovědět

Viktor Šedivý

3.1.2023 11:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, dokud nebude mít alternativní zákazníky, musí prodávat levně. Ale má co prodávat. My nemáme co nabídnout.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.1.2023 17:01 Reaguje na Viktor Šedivý
A proč ne? nedávnou tam byla velmi populární škodárna (nevím jak dnes), mohutně tam podnikal Home Credit, dalších x podnikatelů tam dělá dobrý byznys, vůbec bych se nebál.
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist