https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cinsky-vyrobce-elektromobilu-byd-postavi-v-brazilii-svuj-prvni-zavod-mimo-asii
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čínský výrobce elektromobilů BYD postaví v Brazílii svůj první závod mimo Asii

4.7.2023 21:51 | ŠANGHAJ (ČTK)
Foto | jc_cards / Piqsels
Čínský výrobce elektromobilů BYD investuje v Brazílii tři miliardy realů (13,5 miliardy Kč) do výstavby závodu, který bude jeho prvním závodem mimo Asii. Společnost, která soupeří s americkou automobilkou Tesla o pozici největšího světového výrobce elektromobilů, se snaží rozšířit svůj geografický dosah v souvislosti s celosvětovým růstem prodeje vozů s elektrickým pohonem. Informovala o tom agentura Bloomberg.
 

Automobilka chce vybudovat výrobní komplex v severovýchodním státě Bahia. V závodě se budou vyrábět hybridní a elektrické vozy, jeho součástí bude i pracoviště zaměřené na podvozky pro elektrické autobusy a nákladní auta a na zpracování lithia a fosforečnanu železitého pro mezinárodní trhy. Výroba by měla začít do roku 2024.

Rozhodnutí přichází po snaze brazilské vlády prohloubit vazby mezi největší latinskoamerickou ekonomikou a Čínou a přimět velké firmy, aby v zemi investovaly. Prezident Luiz Inácio Lula da Silva navštívil v dubnu čínského prezidenta Si Ťin-pchinga. Při té příležitosti bylo podepsáno 15 smluv o investičních příslibech čínských firem v hodnotě zhruba 50 miliard realů (225 miliard Kč).

Závod automobilky BYD bude mít počáteční roční kapacitu 150 000 vozů s možností zvýšení výroby až na 300 000 vozů. Bude to druhý závod v zemi na výrobu výhradně elektrických a hybridních vozů. Před dvěma lety se firma Great Wall Motors dohodla na koupi závodu automobilky Daimler a slíbila do roku 2032 investovat deset miliard realů.

Čínská firma působí v Brazílii od roku 2015, kdy tam otevřela továrnu na podvozky pro elektrické autobusy. Později tam začala vyrábět i fotovoltaické moduly a lithium-železo-fosfátové baterie.

Viceprezidentka firmy BYD Stella Liová agentuře Bloomberg řekla, že brazilský trh má potenciál rozvíjet se stejně jako trh čínský, přičemž hybridní vozy tam postupně ustupují čistě elektrickým s tím, jak se zlepšuje nabíjecí infrastruktura. Tato technologie ale bude konkurovat vozům poháněným etanolem z cukrové třtiny, což je další čistší řešení, které dominuje brazilským silnicím.

Prodej hybridních nebo elektrických vozů měl v Brazílii loni podle lobbistické skupiny Anfavea na celkovém prodeji podíl pouze 2,5 procenta. Podle organizace Bright Consulting by do roku 2030 měl tento podíl u lehkých vozů stoupnout na sedm procent, což je ale výrazně méně než odhadovaný světový průměr, který má činit 37 procent.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

5.7.2023 19:01
EU se stává pro čínské investory stále rizikovější oblastí. Některé země - například Česko - jsou přímo toxické. EU se tak odsouvá mimo oblasti ekonomického rozvoje a stává se periférií.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist