https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cr-ma-povinnost-snizovat-emise-plyne-ze-stanovisek-ke-klimaticke-zalobe
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ČR má povinnost snižovat emise, plyne ze stanovisek ke klimatické žalobě

28.5.2025 01:22 (ČTK)
Ústavní soud (ÚS) si v řízení o klimatické žalobě vyžádal stanoviska Ústavu státu a práva Akademie věd ČR a právnických fakult. Plyne z nich například to, že Česko má povinnost snižovat emise skleníkových plynů a přijímat potřebná opatření a že v evropském kontextu může působit jako "černý pasažér". Soud obdržel také vyjádření ministerstev životního prostředí, zemědělství, dopravy, průmyslu a obchodu, která shodně navrhují, aby stížnost spolku Klimatická žaloba zamítl. Vyjádření a posudky zveřejnil spolek v plném znění na svém webu.
 
Spolek požaduje, aby stát přijal konkrétní kroky ke snížení emisí skleníkových plynů. Neúspěšnou žalobu podával spolu s obcí Svatý Jan pod Skalou na Berounsku a dalšími aktéry. Vláda podle nich neplní ani své vlastní klimatické plány. Spolek poukazuje na to, že neaktivita státu porušuje právo na příznivé životní prostředí i další práva lidí, firem i samospráv.

"Změna klimatu je zřejmě nejvýznamnější environmentální i společenskou výzvou, které lidstvo kdy čelilo," stojí ve stížnosti. Je dostupná na webu ÚS. "ČR má povinnosti snižovat emise skleníkových plynů a vyvinout co nejvyšší úsilí za účelem zlepšení globální reakce na hrozby změny klimatu," konstatovala nyní Právnická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.

Fakulty poukazují také na absenci klimatického zákona. Brněnská fakulta výslovně zdůrazňuje, že stanovisko neslouží k podpoře jedné či druhé strany, věří však, že rozhodování ÚS může přispět k vyjasnění některých otázek a kultivaci veřejné debaty. "Vnímáme zbytečnou kontroverzi tématu a vyhrocenou debatu napříč společností, která řešení klimatických změn zneužívá k nízkým cílům a útokům," stojí v dopise.

Podle odborníků z Akademie věd se ČR v Evropské unii chová trochu jako černý pasažér, když spoléhá na to, že v rámci kolektivních cílů bude moci snižovat emise méně, protože jiné státy je dobrovolně sníží více. "V současné době v ČR chybí jasné vytyčení směru snižování emisí skleníkových plynů a obecně v oblasti klimatu, a tedy poskytnutí investiční jistoty soukromým subjektům, vodítek obcím a státním orgánům tak, aby veškerá činnost zohledňovala požadavky mitigace (v kontextu klimatické změny označuje opatření, která snižují nebo omezují emise skleníkových plynů) a adaptace na změnu klimatu, a koneckonců i občanům," napsali akademici.

Spolek pokládá vyžádání stanovisek za důkaz toho, jak vážně ÚS řízení bere. "Stanoviska se sice v některých bodech liší, jejich vyznění je ale jednoznačné: Česko je nečinné, chybí nám spolehlivé plány a právně závazný klimatický zákon," uvedl v tiskové zprávě radní spolku Vincenc Bouček.

Městský soud v Praze v roce 2022 žalobě nejprve částečně vyhověl, po zásahu Nejvyššího správního soudu (NSS) ji ale zamítl. Jeho druhé rozhodnutí už NSS potvrdil. Ústavní stížností se nyní zabývá plénum, tedy sbor všech ústavních soudců a soudkyň, zpravodajkou je Veronika Křesťanová. Spolek chystá repliku k novým podkladům a očekává rozhodnutí ÚS v nejbližších měsících.


reklama

Jan Tomandl
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (78)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

28.5.2025 05:51
Snižování emisí, nesmí ohrozit prosperitu země/ČR i EU -
na to bohužel, soudruzi v Bruseli i jejich místní slouhové, zapomněli !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.5.2025 06:27 Reaguje na smějící se bestie
AfD dokážou označit za extrémistickou, ale klacek liberalismu už extrémistický není...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 08:24 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Muheheheh co je to preboga "klacek liberalismu"?? To si dezolátí vymýšlí neskutečné cypoviny!
Liberální je svobodný, tolerantní, opak klacku.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.5.2025 09:23 Reaguje na Pavel Hanzl
když si to myslíte, tak si to myslete, ale netvařte se, že žijeme ve svobodě.
Svoboda není to, že obletíte Zeměkouli ale že můžete říct svůj názor, aniž by byl ostatními dehonestován a vysmíván.
To, že lež a manipulace se stala objektivizovanou je věcí jinou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:16 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Fakt dobrý. Svoboda je právo plácat nesmysly, urážet a lhát, "aniž by byl ostatními dehonestován a vysmíván." To žijete v ruském světě naopak, kde se lže natvrdo stylem bullshit a když někdo pípne, je to totalita a cenzura, že?
Odpovědět
sv

s v

29.5.2025 10:09 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Takže upíráš svobodu slova těm co z tvých blábolů dostávají záchvaty smíchu.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.5.2025 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
proč si myslíte, že liberalizmus nemůže být extrémistický?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:17 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Může být extrémní, jmenuje se to anarchie. Ale tu nikde v normálním světě nevidím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 08:29 Reaguje na smějící se bestie
"Green Deal je cesta ke konkurenceschopnosti Evropy, byť je móda tvrdit opak". Pavel Mertlík
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 08:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Jedna věc je, že někdo něco říká, druhá je realita.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:21 Reaguje na Jiří Svoboda
Jistě, ale pan Mertlík je špičkový ekonom, bývalý ministr financí, hlavní ekonom Rajfky a pedagog. Jeho slovo má svoji váhu a většina ekonomů si to myslí taky.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 10:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak jste přišel na to co si myslí většina ekonomů, zvlášť když sám pan Mertlík tvrdí že "je móda tvrdit opak"?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:43 Reaguje na Emil Novák
Ta móda je publikovat paranázory všemožných dezolátů (Schillerová, Švihlíková, Šichtařová atd.), ovšem skuteční ekonomové (Dlouhý, Marek, Matesová, Zahradník, Sedláček, Singer atd. většinou členové NERV), to vidí prakticky stejně.
A všimněte si jednoho: jednoznačně EU brzdí (a to už asi fatálně), že není jednotná federace. Jednotný kapitálový trh, jednotná měna a další ekonomické parametry. Tohle zmiňují prakticky všichni ekonomové.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 10:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže jste si tu většinu jako obvykle vymyslel. Díky za potvrzení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 11:24 Reaguje na Emil Novák
Píšu sem svoje názory a nepotřebuji na vše tabulku a názor někoho jiného, jako vy.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 11:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Díky, ale nemusíte už dál potvrzovat že jste si tu většinu vymyslel. Schválně, kdo si myslíte že je na ty vaše názory zvědavý? Kdyby to byla něčím podložená fakta, byla by to jiná.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 15:01 Reaguje na Emil Novák
" ... kdo si myslíte že je na ty vaše názory zvědavý?"

No, jeho ošetřujícího lékaře by zajímat mohly;-))).
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 15:15 Reaguje na Radek Čuda
Nepředpokládám, že by to byl takový masochista, aby po něm ještě pročítal diskuse. :-)
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

28.5.2025 14:08 Reaguje na Pavel Hanzl
A všimněte si jednoho: jednoznačně EU brzdí (a to už asi fatálně), ..........
Zapomněl jste na jednotnou řeč. Podíváme-li se do historie, absence jednotné řeči byla jednou z hlavních min v základech mnohonárodnostních států.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 20:37 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Nevím, v čem EU brzdí, ale v ekonomice rozhodně ne. A jednotu Evropy (i jednotlivých států) velmi úspěšně rozbíjí Putin a jeho hybridní válka, kterou většina čecháčků stále neráčí chápat.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

30.5.2025 11:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Hmmm .... kdyby Putin nebyl, tak by snad bylo nutné ho vymyslet.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 14:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Zrovna toho Singra si někdy přečtěte nebo na youtube pusťte ... bo ten říká úplný opak toho, s čím vy tu neustále prudíte. A motat dohromady například Singera se Sedláčkem, to je taky diagnóza.

I když beru, že vy to nemáte šanci pochopit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 20:10 Reaguje na Radek Čuda
Nevím, jestli zrovna Stinger, ale prakticky VŠICHNI ekonomové tvrdí, že nám schází nejvíc integrace. A nejen ekonomové.
Odpovědět

Radek Čuda

30.5.2025 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak co Stinger nevím, taky:-))). To je názor poněkud definitivní;-))).

Ale pokud jde o pana exguvernéra, tak jste opět ukázal, kde je vaše parketa ... v plácání pitomostí o kterých nic nevíte. Když se budete snažit, tak jak jsem psal, najít se jeho článků nebo i videí s ním dá dost a dost.

A k tomu dalšímu ... no, to je to samé, pitomost a vaše vlhké sny.

A ať máte co dělat, tak tady třeba Hampl ... https://www.echo24.cz/a/HeQWJ/tydenik-echo-analyza-hampl-draghi-zprava-eu

A pro odhlečení třeba Kovanda:-) https://www.echo24.cz/a/Hrywh/komentare-kovanda-draghiho-zprava-o-stavu-eu-ekonomiky-emise-klima-green-deal-posvatna-krava

Fakt je neuvěřitelné, jak nejen tady plácáte takové mraky blbostí a absolutně se ani trochu nenamáháte o tom cokoli zjistit.

To nemůže být jen hloupost nebo lenost, to musí být fakt nějaká duševní porucha.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

28.5.2025 14:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Pan Mertlík by měl svá slova konkretizovat. S tím mají hlasatelé různých vizí zásadní problémy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 20:45 Reaguje na Jaroslav Pokorný
To není složité, stačí se podívat na Čínu, která na zelených (grýndýlovských) hi-technologiích vydělala bambilión. Navíc sama buduje nejvíc OZE na světě, je první v elkárách (v Šanghaji už spalovák prý nezaregistrujete).
Velmi komický je pláč ropáčků, že EU dotuje a tlačí elkáry a přitom lividují náš automobilový průmysl právě čínské elkáry.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 14:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Koukám, že ten citát od ministra Zemanovy vlády vám přirostl k srdci:-))).

Jo, za Miloše, to byla vláda odborníků, že jo;-).

Ale jako váš coming out je to dobrý;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 20:12 Reaguje na Radek Čuda
Právě kvůli Zemanovi, který ho nutil do dluhů, tehdy odstoupil.
Odpovědět

Radek Čuda

30.5.2025 12:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale hovno zase ... "V pondělí při jednání vlády Mertlík neuspěl s návrhem urychlit privatizaci čtyř distributorů elektřiny a plynu. Tady se odehrála poslední neúspěšná bitva ve vleklém boji se Zemanovým oblíbencem Grégrem."

A těch důvodů bylo více ... https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/mertlik-nemel-jsem-podporu-premiera.A010410_105348_domaci_klu

Plus mi ho jako bývalého bolšána fakt líto nebylo.

A pokud jde o tu uvedenou privatizaci, tak nej sranda je v tom, že vy sám jste tady hrozně kritizoval, že k ní došlo a jak je fajn, že to stávající vláda zase koupila zpátky. Takže přesně ten názor, který měl Grégr a kvůli kterému Mertlík odešel.

Život je plný paradoxů, co:-))).
Odpovědět
sv

s v

29.5.2025 10:07 Reaguje na smějící se bestie
Tak, tak, slouha bureš na to při podpisu green dealu zapomněl.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 07:04
ČR taky emise skleníkových plynů snižuje, černý pasažér vůbec není, snižuje je dokonce rychleji než průměr EU a "konkrétní kroky ke snížení emisí skleníkových plynů" samozřejmě dávno přijala: https://ourworldindata.org/grapher/co-emissions-per-capita?stackMode=relative&time=1989..latest&country=CZE~DEU~OWID_EU27
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 08:34
Nebude ten čokl zakopaný tady?
"Například v roce 2023 činily dotace na fosilní paliva přibližně 34 % všech energetických dotací v EU, přičemž podpora obnovitelných zdrojů energie se pohybovala na úrovni 17 %."
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/vaclav-skoblik-eu-chce-do-roku-2030-ukoncit-podporu-fosilnich-paliv.jsme-na-to-pripraveni#dis-id-a7e09d0e1b71b299f8c4e6d5efe123d8
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 08:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Až napíšete jakou konkrétní formu ty údajné dotace mají, zjistíte že nebude.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.5.2025 08:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, již v diskuzi pod tím článkem jsem váš žádal o doložení toho, o jaké konkrétní dotace se jedná.
Bez odpovědi, ale to vám nebrání v tom s tím opět dále trollovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Máte link v mém příspěvku, pořád málo? Ještě mám skákat po hlavě a odrážet se ušma?
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 10:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, je to málo, protože v tom linku se nepíše "o jaké konkrétní dotace se jedná". Ono by se totiž nejspíš zase ukázalo, že ty "dotace" jsou ve formě daní, které jsou příliš nízké. To je taková oblíbená formulace...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:36 Reaguje na Emil Novák
Forma dotací je už méně důležitá, spíš jde o jejich výši. Tykač nedávno vyhrožoval, že uhláky zavře, pokud nebude dotován. Jak to dopadlo nevím.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 10:40 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Ne, forma dotací není méně důležitá. Když to jsou ve skutečnosti daně o kterých někdo prohlásí že jsou příliš malé a rozdíl oproti daním které by si on představoval prohlásí za dotaci, o žádnou dotaci se ve skutečnosti nejedná.
2) Dopadlo to tak že žádnou dotaci pochopitelně nedostal, takže opět nemáte nic konkrétního.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:46 Reaguje na Emil Novák
Takže ty uhláky zavřel? Fakt?
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 10:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Zatím nezavřel, ale žádné dotace na ně nedostává.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.5.2025 11:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Já vás žádám o jaké konkrétní dotace se jedná, stejně tak jako jsem se ptal již v diskuzi ve vámi uváděném článku.

Tak jednoduché to je Hanzle, pokud byste věděl.
Realita je ale taková, že absolutně netušíte a tak místo faktu začnete blábolit a chrlit další příspěvky.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

28.5.2025 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte link v mém příspěvku ......
Máme cíle a nemáme technologie, kterými je dosáhnout za ekonomicky akceptovatelných podmínek a dopadů na životní úroveň v Evropě. Faktem tak dál zůstává, že bez zemního plynu se ještě dlouho neobejdeme. .....
A to je ten hlavní problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 20:13 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Pokud bychom hrábli především do větřáků a akumulací, nebylo by to nějak dramatické.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

30.5.2025 11:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Jó, jó, akumulace ....
Odpovědět

Radek Čuda

30.5.2025 12:33 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A hlavně vodík:-))) ... na to je Hanzl kadet!
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 08:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Na jedné straně zatížíte fosilní paliva drsnými emisními povolenkami, a pak zjistíte, že se bez nich neobejdete. A tak se to všelijak flikuje dotacemi. Kolik se vybralo za povolenky a kolik činily ty "dotace"? Takový EUKocourkov.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:47 Reaguje na Jiří Svoboda
Fakt to není jednoduché, ale pálit uhlí o 106 a pak čumět, že není a Evropa je bez energie úplně, taky není dobrý nápad.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.5.2025 11:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Sice je v Evropě ještě uhlí dost, ale není nic komplikovaného i uhlí dovážet ze států mimo EU.
Stejným způsobem se hodlá EU zachovat v rámci přechodu na zemní plyn.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 11:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
No, a právě proto jde EU do OZE, aby nemusela vše dovážet, ale jen nutné minimum. Když odhlédnu od prasáckých projevů spalování uhlí, které jsou nejdůležitější, tak jsou OZE zcela logické a snad jediné řešení (v kombinaci s jádrem). Já vím, kachňál je dost makačka, ale tohle byste dát mohl.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.5.2025 11:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Co je "nutné minimum"? Netušíte, pouze vaše dojmologie.

Žádné prasácké spalování uhlí v EU neprobíhá. Opět si vymýšlíte. Spalování domácího uhlí a spalování dováženého zemního plynu není rozdílné.

Kachňála jsme doposud nedal a přitom to je zcela triviální záležitost. Klidně si to ale můžeme připomenout jaký jste energetický analfabet.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

28.5.2025 14:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Když odhlédnu od prasáckých projevů spalování uhlí, které jsou nejdůležitější, tak jsou OZE zcela logické a snad jediné řešení (v kombinaci s jádrem). ..............
Za socialismu měli komunisté plány - a plánovitě připravovali podmínky - aby v každém kraji byla atomka. A elektřinou se mělo čistě vytápět náhradou za uhlí, které se mělo uchovat pro chemický průmysl. Něco takového máte na mysli?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 20:07 Reaguje na Jaroslav Pokorný
NE. Kdo vymudroval cha cha "v každém kraji atomku" skutečně netuším a ani jsem o tom neslyšel. Ale nechat uhlí pro chemický průmysl je velmi dobrý popstup. Za komára se tvrdilo, že potomci nás proklejí, že tak cennou surovinu proháníme komíny.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 15:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Napsal ten, kdo si plete kachní křivku a kachní test:-)))
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 08:35
Chceme masivně investovat do rozvoje bezemisní jaderné energetiky, ale EK a i naše instituce hážou klacky pod nohy. Toto měl evidentně ÚS zohlednit. Jakýpak černý pasážér, když nám neumožní koupit si jízdenku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:28 Reaguje na Jiří Svoboda
No, pokud vím, tak my sami jsme si zrušili tendr na dostavbu Temelína a tahle vláda vyhlásila i vyhodnotila nový na Dukovany, orgány EU jej posvětily. Co máme dělat ještě? Že to zatím zablokovali neschopní frantíci, fakt není naše vina.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 10:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Orgány EU žádný tendr na Dukovany neposvětily, už si zase vymýšlíte. Zablokoval to soud.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:34 Reaguje na Emil Novák
Takovou investici přece MUSÍ EU sledovat už od začátku a musí souhlasit s různými kroky. Třeba o podpoře ze státních zdrojů, bezpečnostní hlediska atd. atd.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 10:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Podpora ze státních zdrojů ani bezpečnostní hlediska nijak nesouvisí s tendrem, takže orgány EU skutečně žádný tendr na Dukovany neposvětily. Posvětily pouze veřejnou podporu na pátý blok, na dva bloky zatím nikoliv.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

28.5.2025 14:16 Reaguje na Pavel Hanzl
my sami jsme si zrušili tendr na dostavbu Temelína ......
A vy byste souhlasil, aby Temelín dostavěli Rusové?
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 14:24 Reaguje na Jaroslav Pokorný
ČEZ tehdy favorizoval Westinghouse, takže by to pravděpodobně stavěl on.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 20:01 Reaguje na Emil Novák
Fakt? Vypadalo to dost podivně, Rosatom nabízel neomezené úplatky (vedlejší náklady výběrové řízení tomu říkali), protlačoval to i Zeman a já měl fakt obavu, že to dostanou. Asi proto to Nečas nechtěl rozhodnout (nechtěl dát státní podporu) a bába to pak zdupal celý.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.5.2025 20:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Neomezené úplatky jste si zase vymyslel, nebo k tomu máte něco konkrétního? Nečas o žádné státní podpoře nerozhodoval, to jde až za další vládou.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

30.5.2025 11:45 Reaguje na Emil Novák
Pamatuji, jak kdosi v internetové diskuzi tvrdil, že pokud Dukovany nedostaví Rosatom, že ho nedostaví nikdo. Nechtělo se tomu věřit. Vláda vybrala Korejce. A poslouchali jste včerejší Máte slovo? Pokud ne, shlédněte ho z archivu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

30.5.2025 12:18 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tady aspoň vidíte, že v internetové diskuzi se dočtete pěkné nesmysly.
Co tam v tom pořadu tak zajímavého uslyším?
Odpovědět
pk

pepa knotek

28.5.2025 09:29
Z Germanistánu odchází podnikat mimo EU, ten kdo může, subdodavatelé prvního a druhého řádu z české kotliny budou buď následovat nebo můžou provozovnu zavřít, takže "klimatického cíle" určitě dosaženo bude i tady. Kdy dojdou prachy na unijní dotační letadlo o tom se může vést diskuse.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:31 Reaguje na pepa knotek
Bu, bu, bu, tohle poslouchám už asi 10 let a výsledek? Evropa zvládla dvě hluboké krize, pomáhá Ukrajině, evropský průmysl vyváží do USA víc, než dováží. Akcie našich firem jdou nahoru proti americkým a dost firem i vědců se chtějí usadit v Evropě.
Odpovědět
pk

pepa knotek

28.5.2025 11:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Už babička říkávala dočkej času, jako husa klasu. VW bude prodávat auta místo v Číně v júesej, tak ještě tu o Budulínkovi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 16:08 Reaguje na pepa knotek
Nejen VW, ale snad všechny německé automobilky už dávno vyváží něurékom aut do USA, proto taky Trump prská jako křečík džungarský.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 14:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně, třeba zrovna tomu Německu se daří jako nikdy ...

https://www.echo24.cz/a/H9FhQ/zpravy-ekonomika-nemecka-vlada-pocita-se-stagnaci-hospodarstvi

Já jen doufám, že ty blbosti píšete jen tak z nudy a touhy prudit, protože reálně tak pitomej snad nikdo být nemůže.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

28.5.2025 11:28
Je nerozumné a nakonec i neekologické likvidovat si ekonomický rozvoj bojem s větrnými mlýny. Zchudlá společnost totiž nebude mít prostředky na ochranu přírody.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 11:30 Reaguje na Richard Vacek
Chudí duchem, jejichž je království nebeské. Amen.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

30.5.2025 12:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak na vás to sedí dokonale.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

28.5.2025 14:03
Já jsem, samozřejmě, také pro snižování emisí. Přemýšlím ale, jak k tomu mohou domopoci soudní jednání. Představuji si, jak spokojení by asi byli ti aktivisté i soudci, kdyby vláda rozhodla o omezení autobusové dopravy, omezení vytápění uhlíkatými palivy, nařídila snížení teploty ve veřejnýchna státních budovách - však si úředníci, studenti i soudci mohou vzít dva svetry a pacienti v nemocnicích dostat ještě jednu deku, co kdyby teplá voda byla jen 2x do týdne - ostatně - v dobách mého dětství jsme se koupávali jen v sobotu a to ještě jeden po druhém. Jistě, je možné zavést celou řadu opatření, které by emise výrazně snížily.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 14:59 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tohle je na rozdíl od těch Hanzlových kýblů exkrementů, kterými plevelí (nejen) tuhle diskuzi skutečně velmi dobrý dotaz.

Protože i pokud pro účely diskuze přijmeme tezi, že ÚS dá těm klimapošukům zapravdu, tak co? Fajn, konstatuje, že vláda, potažmo i parlament něco neplní. A má ÚS nástroje jak to plnění nějak vymoci? No samozřejmě že nemá a o nějakém sankcionování už vůbec nemůže být řeč.

ÚS může parlamentu nějaký zákon, resp. jeho část sestřelit. Co ale v žádném případě nemůže je přinutit zákonodárce, aby něco přijali, resp. aby něco přijali v takové podobě, aby se to ÚS líbilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 16:15 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Vsjo búdět, jak si zvolíme loupeživého estébáka a on domluví cha cha "levný ruský plyn" za cenu, kterou nám účtovali naposled - tj asi 340 EUR/MWh.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

30.5.2025 11:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě, Rusko už s námi nekamarádí jako SSSR, který nám dodával suroviny výrazně pod světovými cenami. No jo, no, když mu pořád okopáváme kotníky a jako správní ratlíci na něj štěkáme.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

30.5.2025 12:17 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jako čivavy na kavkazáka.
Odpovědět
sv

s v

3.6.2025 16:05 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Chápu raději bys stejně jako peregrinek chtěl masovým rusáckým vrahům lézt mezi půlky. Mimochodem to o těch surovinách sis vycucal odkud? Jediná surovina, dodaná nejen pod světnovými cenami ali i pod náklady na těžbu byl československý uran dodaný dodaný do russovětska.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist