ČR patří v množství emisí nových aut k nejhorším, motoristé jsou konzervativní
V Evropě podle údajů klesly emise z nově prodaných aut v průměru o 11 procent. Průměr je kolem 108,2 g/km. Nejnižší množství emisí z nových vozů patří podle ACEA Norsku, Islandu a Nizozemsku. Na opačném konci žebříčku stojí země východní a střední Evropy, nejhorší výsledek patří Bulharsku se 133 gramy oxidu uhličitého na kilometr.
Klíčovým důvodem vysokých hodnot oxidu uhličitého u nových vozů v Česku je slabé zastoupení aut s alternativním pohonem. Podle odborníků je to patrné především u firem, protože firemní vozy tvoří dlouhodobě více než tři čtvrtiny registrací nových vozů v Česku.
"České firmy stále většinově nakupují spíše automobily se spalovacími motory, byť se situace postupně mění a 22 procent tuzemských společností má již ve svých vozových parcích vozidla s alternativními pohony," uvedl Tomáš Kadeřábek, konzultant společnosti Arval, která poskytuje operativní leasingy. Poukázal přitom na letošní průzkum Arval Mobility Observatory, podle něhož se výrazně zvýšil podíl firem majících ve své flotile elektromobily, oproti loňsku dvojnásobně na osm procent. "Pokud však nedojde k výraznějšímu daňovému zvýhodnění vozů s alternativními pohony, větší proměna preferencí fleetových manažerů v nejbližší době nenastane,“ dodal Kadeřábek.
Pro běžné motoristy je dlouhodobě hlavním argumentem cena. Většina českých řidičů plánuje podle průzkumů za nový vůz utratit do půl milionu korun, takových vozů ale výrazně ubývá. "Vozy s alternativními pohony budou do deseti let jedinými auty, která si od automobilek s evropským zastoupením bude moci český zákazník koupit. Jejich cena ale v dohledné době neklesne pod půlmilionovou hranici, která je pro většinu zákazníků v Česku zásadní," podotkl generální ředitel Arvalu Aleš Polák.
Zájem o elektromobily postupně stoupá. Na konci loňského roku bylo v Česku registrováno 7109 elektromobilů a kolem 3000 plug-in hybridů. Počet bateriových elektrických vozidel se vloni téměř zdvojnásobil. Elektromobily se na celkových prodejích nových aut podílely z 2,58 procenta.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (30)
Svatá Prostoto
23.11.2021 12:39To jsou taky články, tohle to.
I když ne že bych Poláka z Arvalu nechápal, kope za svůj byznys ... ale pak si tu nehrajme na článek a prostě to na férovku označme jako PR a bude.
Miroslav Vinkler
23.11.2021 12:47To snad pochopí i naprostý trotl - pořizovací cena vozu stejná , ale rozdílná příjmová základna.
Zbyněk Šeděnka
23.11.2021 13:00 Reaguje na Miroslav VinklerPavel Hanzl
23.11.2021 17:16 Reaguje na Miroslav Vinklerčecháček pořád čeká, že o něho bude někdo pečovat a bude mu dávat plat. Rakušáci tomu říkali "národ kočích a služek", postě jsme stále poddaní jeho neexistujícího Veličenstva.
Zbyněk Šeděnka
23.11.2021 17:53 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
23.11.2021 18:08 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaŠvejk je génius ve vydrbávání s diktaturou a cizí nadvládou, ale když si má sám vládnout, je v dupě.
A kdo asi tak v roce 46 volil komunisty, kdo podporoval parchanta Klému, aby udělal únorový puč a přihlásil se pod sovětský bič?? Stalin s námi vůbec nepočítal, taky od nás Rudá armáda odEšla UŽ v roce 46.
To zase byli "ONI" a ne "MY"??
V dvadesátkách to vypadalo velmi nadějně, ale kdo volil Miloše Zemana, děsivé jednince typu Paroubka a na závěr eStébáka? Taky to byli "ONI"??
Zbyněk Šeděnka
23.11.2021 18:46 Reaguje na Pavel HanzlSvatá Prostoto
24.11.2021 11:26 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaČistě technická, ono to zas tak moc brzo nebylo a z deprese jsme se začali v podstatě hrabat až po 35 a to hlavně masivním výdajům na obranu. Navíc fakt velmi neutěšená situace po krizi byla jedním z důvodů, proč to tady Němcům za protektorátu tak fungovalo. Stačila jim na to na tu dobu opravdu poměrně velkorysá sociální politika.
Pavel Hanzl
24.11.2021 15:59 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaNejlépe se Čechům dařilo koncem 19. století do začátky 1. sv. války. (Pernes).
Richard Vacek
23.11.2021 13:44Tomáš Kvítek
23.11.2021 14:18Pavel Hanzl
23.11.2021 17:11 Reaguje na Tomáš KvítekTomáš Kvítek
23.11.2021 17:31 Reaguje na Pavel HanzlTen Island je fakt krásný příklad západní blbosti.
Pavel Hanzl
23.11.2021 18:22 Reaguje na Tomáš KvítekJe to o tom, že vědci zjistiki zcela exaktně vývoj teplot na Zemi doposud a z miliónů dat se dá velmi přesně předpovědět vývoj další. A ten je zcela jednoznačný:
Pokud zařežeme emise CO2, máme šanci, pokud ne, jde celá lidská civilizce do pytla.
A o tom se mudruje a hledá řešení. Že je u toho vagón zmatů a nesmyslů je jasné, před člověkem ještě nikdy takový problém nebyl.
Nejlepší jsou ropáci, ti prohlásí, že je to všechno jen výmysl "oteplovcí lobby", otevřou si lahváč a chuj stym, mám to stejně zapár.
Břetislav Machaček
24.11.2021 08:32 Reaguje na Pavel Hanzlfiltry a začít chladit?
Pavel Hanzl
24.11.2021 16:00 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
24.11.2021 17:14 Reaguje na Pavel HanzlByla bariérou pro houbové choroby a měla vliv
na kvalitu některých plodin. O to více se tak
musí dodávat v jiné formě a postřicích, což
se kdysi nemuselo.
Pavel Hanzl
24.11.2021 19:59 Reaguje na Břetislav MachačekPavel Hanzl
23.11.2021 17:12Pavel Hanzl
24.11.2021 15:37 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
23.11.2021 17:33 Reaguje na Pavel HanzlAle i podíl automobilek - na co se " honí " za výkony motorů a max rychlostí, když k běžnému ježdění stačí 100koní z dvoulitru a max rychlost 160 ( většina dálnic je omezena na 130km/h ).
Tomáš Kvítek
23.11.2021 17:39 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
23.11.2021 18:26 Reaguje na Tomáš KvítekProč si volí do vední státu naprosto děsivé jedince, kteří stát rabují a ničí? A proč si pořád myslí, že za to může EU?
Tomáš Kvítek
23.11.2021 20:07 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
24.11.2021 15:32 Reaguje na Tomáš KvítekU nás jedou v médiích ZÁSADNĚ JENOM ZÁPŮORY, na téhle diskusi máte na 20 tvrdě kritických příspěvků možná jeden opačný (většinu jen moje). Polšlete mi JEDEN článek, kde se EU chválí, kde se dočtete o obrovských výhodách, které nám členství v EU přináší.
Já vám pošlu 10 takových, které EU špiní a někdy přímo hyenizují.
A hlavně, NIKDE se nedočtete, co by pro nás znamenalo, kdybychom skutečně z EU vystoupili, to je totání tabu.
Pavel Hanzl
24.11.2021 15:35 Reaguje na Tomáš KvítekProstě jsme ztratili dekádu s totálně neschopnopu paravládou, tak za to brutálně zaplatíme.
A blbému čecháčku se nakecá, že za to může EU, tenhle svět prostě není stavěn pro blbý.....
vaber
24.11.2021 09:13atmosféru budu špinit tak jak jezdím, budu-li jezdit brzda plyn a spotřeba bude 10l/100km a budu jezdit 30 000km za rok , zašpiním atmosféru mnohem víc než ten kdo jezdí méně a úsporně ,
a mohu mít supemoderní auto, jaká je spotřeba těch supr aut?
jo až bude spotřeba 1 l/100km to bude jiné
o tom jak špiním rozhoduje hlavně spotřeba a ujeté km a ne nové auto
Pavel Hanzl
24.11.2021 15:26 Reaguje na vaberA když je dobře placen, najezdí 30 tisíc ročně jen z plezíru.