Cyklisti mohou jet i v protisměru. Mají na to dopravní značku
V úterý 14. září totiž vstoupila v platnost nová vyhláška Ministerstva dopravy č. 247/2010 Sb., která srozumitelněji upravuje provoz cyklistů nejen v jednosměrných komunikacích.
Na odlišnost pravidel od ostatních dopravních prostředků nově upozorňuje dopravní značka „Povolený směr jízdy cyklistů“, která pomocí odpovídajících směrových šipek vyznačuje možný směr jízdy pro cyklisty. Na tuto dodatkovou tabulku řidiči narazí zejména v rámci dopravního značení při řazení se do pruhů před křižovatkou, ale může být použita i v souvislosti s dalšími, např. příkazovými dopravními značkami.
Další nová značka „Vjezd cyklistů v protisměru povolen“ bude nejčastěji umístěna pod dopravní značkou „Zákaz vjezdu všech vozidel“.
Nové znění vyhlášky zavádí také značku „Návěst doporučeného odbočení cyklistů vlevo“, která informuje cyklisty o možnosti využít při odbočování vlevo příčný přejezd nebo převedení kola přes pozemní komunikaci. Další novinkou je značka „Konec cyklistické trasy“ nebo zobrazování cyklistických tras na společné značce. Nová je i možnost připojit značení přejezdu pro cyklisty přímo k přechodu „zebře“ pro chodce a vyznačení „piktogramového koridoru pro cyklisty“.
reklama
Nové dopravní značky


Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Pár novinek... - 18. 9. 2010 - Rostislav AdamTakhle, to svícení prakticky povinné je za snížených viditelných podmínek a každý normální cyklista svítí. Jinak to ale zas takový problém není. Při normálním světle se bez svícení(nebudu vybíjet baterky, když to není potřeba) to nikomu nevadí. Povinnost používat zvonek je pitomost. Stejně mám pocit, že odbočující řidič to neuslyší, většinou."A konec stezky." Je vidět, jak pozorně čtete. Konec cyklostezky tu máme už dlouho. Tady jde o konec cyklotrasy, což je vpodstatě jen to, kudy kam jet, ne jak. Provoz na pozemních komunikacích záleží na lidech. Ano, jsou takový cyklisti, kteří dělají blbosti, jezdí za noci bez světel, jezdí jako na Tour de France v běžném provozu,... Ale je taky spousta slušných cyklistů(jako jsem třeba já), kteří se snaží nevytvářet kolizní situace. A pokud jde o ty předpisy: Předpisy jsou nastaveny mnohdy tak špatně, že cyklista, aby na silnici vyvázl se zdravou kúží, je musí porušit. Opravdu bych Vám doporučil projet si Nábřeží Kapitána Jaroše a Nábřeží Edwarda Beneše. V těchto místech je dokonale vidět, že předpisy jaksi pokulhávají. |