Dálnici D 3 možná postaví i soukromý kapitál
Jak řekl po jednání Špidla, stát se rozhodně nebrání spolupráci se soukromým kapitálem, jedná se však o velice komplikovanou záležitost. "Poznatky nás upevnily v tom, že je to metoda, která je principielně správná, ale inženýrsky komplikovaná a je třeba jí věnovat velkou pozornost," řekl Špidla na adresu metody financování PPP, která počítá právě s účastí soukromých investorů na různých projektech.
Podle Špidly je však zatím projekt dálnice D 3 v takovém stádiu, že je předčasné hovořit o způsobech jeho financování. Senátor Pavel Eybert je pro využití metody PPP jen na některém úseku této dálnice, jehož výstavba by se dala realizovat již nyní. Největší problémy musí Ředitelství silnic a dálnic řešit při přípravě trasy mezi Prahou a Benešovem, kde se ekologické organizace i obce brání vedení dálnice přes Posázaví.
Výstavba dálnice D 3 začala v loňském roce na čtyřkilometrovém úseku z Chotovin do Stoklasné Lhoty na Táborsku. Letos by se mělo začít stavět na Benešovska. Celá dálnice z Prahy do Českých Budějovic by měla měřit 140 kilometrů a její výstavba včetně úseku z Českých Budějovic na hranici by měla přijít na více než 63 miliard korun. Pokud se podaří včas sehnat potřebná povolení pro výstavbu, měla by začít sloužit veřejnosti v roce 2010.
reklama