https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dansko-zrusilo-povoleni-pro-plynovod-ktery-ma-prepravovat-norsky-plyn-do-polska
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dánsko zrušilo povolení pro plynovod, který má přepravovat norský plyn do Polska

11.6.2021 01:14 | KODAŇ/VARŠAVA (ČTK)
Dánský úřad pro ochranu životního prostředí nyní bude muset uskutečnit další studie ekologických dopadů plynovodu.
Dánský úřad pro ochranu životního prostředí nyní bude muset uskutečnit další studie ekologických dopadů plynovodu.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Dánsko zrušilo povolení pro plánovaný plynovod Baltic Pipe, který má přepravovat norský plyn do Polska. Rozhodnutí zdůvodnilo potřebou posoudit dopady projektu na místa výskytu některých druhů myší a netopýrů, informovala agentura AP.
 

Polsko doufalo, že mu nový plynovod pomůže snížit závislost na dodávkách energie z Ruska. Dánsko povolení pro plynovod vydalo v roce 2019, píše AP.

Dánský úřad pro ochranu životního prostředí nyní bude muset uskutečnit další studie ekologických dopadů plynovodu. Polsko nicméně doufá, že plynovod nakonec povolení získá.

"Ochrana životního prostředí je velmi důležitá a je třeba vyhovět všem předpisům. Stejně důležitá je ale také energetická bezpečnost. Měli bychom tyto dvě věci posoudit způsobem, který umožní dokončení projektu," uvedl náměstek polského ministra zahraničí Marcin Przydacz.

Baltic Pipe má přepravovat norský plyn ze Severního moře přes Dánsko do Polska. Původně se předpokládalo, že plynovod bude hotov na podzim příštího roku. "Je v zájmu Polska a celé střední Evropy dokončit tento projekt co nejdříve. Spoléháme na dobrou vůli dánské vlády," uvedl Przydacz.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (46)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pa

pavel

11.6.2021 09:14
nechápu obavy pšonků vždyt budou plně zásobovány spojeneckým levným plynem z ameriky
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

11.6.2021 12:23 Reaguje na pavel
víc možností není. Němci s Rusama mají Nordstream2 a Dánové to zasekli...co jiného?
Odpovědět
JK

Jaroslav Kořínek

11.6.2021 13:31 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A proč zasekli Poláci Nordstream přes polské území ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.6.2021 19:46 Reaguje na Jaroslav Kořínek
Protože to tudy nikdo vést nechtěl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.6.2021 09:57
Poláci jdou masivně do OZE, především do větrných offshore farem, chtějí stavět asi 4 - 6 mastodontů JE, už ví i dodavatele (na rozdíl od nás).
Ten plyn nechtějí kupovat od Rusů, Němců ani Američanů, tak to mají dost těžký.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.6.2021 12:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Jj, Polsko, to je taková eko země zaslíbená.
Turów, Sněžník, Bělovežský prales ...

Prostě tam mají tu přírodu fakt rádi:-))).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.6.2021 19:30 Reaguje na Svatá Prostoto
"Medialita je realita vytvořená médii". Karel Hvížďala
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2021 11:56 Reaguje na Pavel Hanzl
To běžte říct těm chudákům, co se na ten Turów koukají okna ... a na to, jak se hezky blíží:-))).

Ale nechodil na vašem místě bych nechodil moc blízko:-))).
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

11.6.2021 12:21 Reaguje na Pavel Hanzl
ono těch potenciálních dodavatelů JE, je ještě míň, než se kdy uvažovalo u nás...oni to mají jasné i bez výběru...jen v ČR z toho děláme šaškárnu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.6.2021 19:33 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Poláci se domluvili s Amíky a můžou dělat. Velmi rozumný mázor tu měl pan Wagner, že bychom se mohli svézt s nimi.
Jenže praděpodobnost takového vývoje je u nás rovna nule.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.6.2021 10:14
Dani umi! Dobre vydirani, Nori maji penez dost, tak zaplati vyssi poplatky. Je to otazka ceny. Polaci nechcou rusky plyn, tak budou platit za ten zapadni. Nakonec budou mit bohati Nemci levnejsi plyn nez polsti rusobijci.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.6.2021 12:02 Reaguje na Jarka O.
Na místě Poláků bych Rusku taky nevěřil ani pozdrav ... mají s nimi několik set let těch nejhorších zkušeností.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

11.6.2021 12:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Zatímco s Němci mají ty nejkřišťálovější zkušenosti. MImochodem, nebyli to právě Němci, kdo vyvolal poslední dvě světové války?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.6.2021 15:09 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Poláci to mají pro ně bohužel na pytel z obou stran, a samozřejmě Říše si v tomto s Ruskem nijak nezadá. Ale z těch Germánů mají v poslední době aspoň peníze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.6.2021 19:44 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tím si nejsem úplně jist. Sedm kulí v Sarajevu nevystřílel žádný Němčour a pakt Ribentrop - Molotov byl taky napůl sovětský.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.6.2021 21:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte, že si někteří Francouzi myslí, že 1.valku mají na svědomí Němci? Divné, že? A ten pakt se podobá téhle aktuální dánské smlouvě. Je a pak zas není,
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.6.2021 08:52 Reaguje na Jarka O.
Na Němce se vždycky shodí všechno, to je normálka.
Ale ten pakt skutečně byl zcela podstatný, na základě jeho se rozjela válka, Němci napadli Polsko a sověti Finsko, Polsko Baltské země, Maďarsko i Rumunsko.
Hitler to vzal přes Rakousko k nám a do Británie a Francie, prostě si ti dva parchanti rozdělili Evropu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.6.2021 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte zvláštní výklad historie. Taky se říká Na každém šprochu......
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2021 10:08 Reaguje na Jarka O.
Omyl. Nemám žádný "zvláštní" výklad, to je relaita, neboli historická pravda.
To my máme sklony už od obrozenců historii falšovat a k dokonalosti to dotáhli komunisti, dnes je dost kavlitních historických publikací, ale ve školách se prý učí pořád ta bolševická vylhanost.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2021 12:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevadí vám, že tu motáte dvě války? Jarka O. píše o 1. sv. válce ... a vy do toho taháte Molotova.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2021 18:56 Reaguje na Svatá Prostoto
Já vím, že máte problém s orientací, ale paní Jarka O. mi rozumí.
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.6.2021 21:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Hluboký omyl,já si s vámi nerozumím, my se jen trápime hádkami, já si rozumim s tim druhým pánem víc než s váma.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2021 12:01 Reaguje na Pavel Hanzl
No, být to jen na starým Procházkovi, tak by asi žádná vojna se Srbskem nebyla, navíc když konečně natáhnul bačkory, tak to chudák Karel zkoušel stopnout ... ale v Berlíně mu jasně vysvětlili, že tedy ani náhodou.

A když u Spreevy jistili, že se fakt nedaří, tak do Ruska poslali diverzanta Uljanova ... a dojebali Evropu na víc jak sto let.

Německo nebo Rusko, jeden průser větší ne druhý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2021 19:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Němčour je univerzální viník a čecháček je vždy muzikant a vždy všichni tomu pitomečkovi ubližují.
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.6.2021 21:23 Reaguje na Pavel Hanzl
To máte pravdu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.6.2021 12:56 Reaguje na Svatá Prostoto
Vyznat se v tech vztazich nemuzu. Co si tak clovek obcas precte o historii, zas bych neverila pozdrav Polakum. Ale co. At plati za norsky plyn s danskymi poplatky. Tak se to ma delat. Smlouvu vypovime, ale radi uzavreme novou :-). Kdyby Polaci nebyli ideologicti a sli po vyhodne nabidce, tak by se s Rusy museli domluvit jak Nemci, ale asi to nejde tak jak tady, a kdyby to melo najednou jit, tak se vzpomene na to spadle letadlo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.6.2021 15:11 Reaguje na Jarka O.
Jak Němci se s Rusy domlouvá těžko, na to je to Německo moc velké a moc ve vatě. S tím se pšonci nemohou rovnat. A nejen oni.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.6.2021 21:41 Reaguje na Svatá Prostoto
Dobře se domluvili. Ideologie nebyla problém. To je problém jen u bývalych soc. zemí, o které se asi někdo stará, aby se s Ruskem na věčné časy nedomluvily. Plynovod v Bulharsku, JE a co já vím, co ještě. Škodí to naší peněžence, vypadáme směšný a neschopní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2021 18:59 Reaguje na Jarka O.
Pokud by vás zajímalo období mezi válkami právě v tomhle regionu, vyšla velmioceňovaná publikace od Timothy Snydera: "Krvavé země aneb Evropa mezi Hitlerem a Stalinem".
Je to sice tvrďárna, ale pravdivá a vše je historicky doložené.
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.6.2021 21:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Děkuji. Mrknu na popis. Knížek je až moc. Mně stačí Válka a mír a je mi jasný, kdo je kdo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2021 15:31 Reaguje na Jarka O.
Tohle je úplně jiný kafe z jiné doby a o něčem jiném. A bohužel pravdivá, kdo to nečetl, nemá tušení, co se tam ve skutečně dělo. Taky "Laskavé bohyně" jsou nářez, ale až moc a hlavně je to beletrie. Snyder je přísný historik, píše velmi čtivě a jeho "Cesta k nesvobodě" je výborná historie končíci rokem 2016.
Odpovědět
JO

Jarka O.

16.6.2021 17:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste přečetl celé Laskavé bohyně a mohl spát? Na to me nenalakate. Otec z toho málem dostal infarkt, snad to ani nedočetl a možná i vyhodil. Co jsem tak četla o Pobaltanech, tak měkota Stalin měl ty pronárody poslat na sibiř celé. Ja ctu jen hezké knížky, na literaturu 21.století jsem po několika marných knihách rezignovala.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.6.2021 22:36 Reaguje na Jarka O.
Z Bohyní mám špatné spaní doposud. Ale Snyder je historik a píše historickou pravdu, nedělá z toho žádnou kruťárnu jak z Bohyní (ani neznám autora).
Myslím si, že člověk má POVINNOST se pídit po pravdě, i když je hnusná.
Maslím si, že kdyby Krvavé země byly ve školních osnovách, jsme na tom výrazně lépe po všech stránkách.
Odpovědět
Sl

Slovan

11.6.2021 15:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Souhlas.
Odpovědět
IM

Ivan Malík

12.6.2021 22:44 Reaguje na Svatá Prostoto
Když se podíváš do historie, tak mají Poláci nejhorší zkušenosti s Ukrajinci.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2021 12:05 Reaguje na Ivan Malík
Tak ještě národy do toho tahat, v tom nejedu ... tím netvrdím, že po národnostní linii nemáte pravdu, ale nějaká Ukrajina jako stát tu je chvíli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2021 18:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Ukrajina je starší než celé Rusko, první jejich stát byla Kyjevská Rus.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.6.2021 11:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně, byla to echt Ukrajina jak vyšitá ... proto se to jmenuje, a i to ostatně až od 19. století, Rus:-))).

A řád Německých rytířů byli Slované ... chudáci Baltové:-))).

Hanzl v akci:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2021 19:02 Reaguje na Ivan Malík
To je asi nesmysl, Litevské knížectví, řád Německých rytířů, Moskevské knížectví, tam se mordovali všichni se všemi, prostě Slované. Největší krutosti si páchali navzájem právě oni.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.6.2021 15:59
Ještě by se to snad dalo propagandisticky využít.Jasná ruska stopa a krvelačný Putin vyvinuli nátlak na Dánsko a vydírají ho ,aby povolení nevydalo jinak vyšlou dva agenty,kteří jim vyhodí do vzduchu muniční sklady a postříkají je novičokem
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.6.2021 21:35 Reaguje na karel krasensky
Za nordstream dánskými vodami Němci a Rusové taky platili majlant, nemyslete.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.6.2021 09:52
Není nad spolupráci zemí EU. Ta vzácná shoda ohledně ekologie, ekonomiky,
zahraniční politiky atd. Hra na přátelství funguje i v NATO, když válčili mezi sebou Turci s Řeky o Kypr a napětí tam přetrvává. Taky "solidarita"
u Vrbětic je ukázkou, jak táhnou všichni za jeden provaz, ale každý někam jinam. Takové spolky jsou stejné, jak byla smlouva s Británií a Francií v roce 1938. Když půjde do tuhého, tak se podpis anuluje a hranice můžeme
bránit cárem papíru. Dánsko chce asi pouze vyjednat tranzitní poplatky
takové, aby jim vydělaly na jejich zelenou politiku větrníků a dovozu
dříví do elektráren z Amazónie a z kanadských lesů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2021 09:41 Reaguje na Břetislav Machaček
Zoufalé jak dycky, v roce 1938 jsme s Británií žádnou smlouvu neměli...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.6.2021 16:20 Reaguje na Pavel Hanzl
A čímpak byla Versaillská smlouva, která garantovala hranice
zemí po 1. světové válce? To byl cár papíru garantovaný
podpisy hlavních evropských mocností (Francie a Británie)!
Vojenskou smlouvu jsme měli s Francií, ale i ta nás nechala
napospas Německu. Nakonec nás prodaly za pár měsíců míru obě mocnosti Mnichovskou dohodou a neměnnost hranic pošlapaly. Smlouvy jsou když jde do tuhého často k ničemu a moudré státy se spoléhají hlavně na sebe a na přátele, kteří je nezklamali. Opakovat ty stejné chyby může jenom hlupák.
Jinak mi šlo o něco zcela jiného, ale na to vy raději ani
nereagujete, protože to nezapadá do vašeho zeleného a
ideologického myšlení. Místo aby Dánsko umožnilo Polákům
zlepšit stav jejich energetiky, tak jim "zaříznou" ten
plynovod. Tomu říkám ekologická spolupráce na úrovni EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.6.2021 22:40 Reaguje na Břetislav Machaček
O tom plynovodu nevíte ani ťok, jako ostatně o ničem.
PROČ se dali Sudeťácik Hitlerovi netušíte a kdo vyhrál parlamentní volby v roce 1935 taky nevíte, jako politruk jste byl dobrej, že?
Odpovědět
ig

15.6.2021 14:33
Zatím na tom asi vydělal jen majitel půjčovny netopýrů.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist