Miroslav Patrik "> Děti Země předložily varianty R43 z Kuřimi do Svitávky - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/deti-zeme-predlozily-varianty-r43-z-kurimi-do-svitavky
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Děti Země předložily varianty R43 z Kuřimi do Svitávky

27. března 2006 | Děti Země
Autor: Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Svá vyjádření na vybudování nové rychlostní silnice R43 v úseku Kuřim – Svitávka mohou občané ještě do 30. března posílat na Ministerstvo životního prostředí do Prahy. To nyní v rámci zjišťovacího řízení sbírá podněty k tomu, aby mohlo upřesnit obsah následné podrobné ekologické dokumentace pro tento záměr. Děti Země ve svém vyjádření žádají posoudit modernizaci stávající silnice I/43 a také ještě další variantu R43, neboť mohou mít menší negativní vlivy na obyvatele obcí i na přírodu.

„Je zbytečné utrácet další peníze na výstavbu nové R43, když by stačilo etapovitě a rychle postavit jen několik obchvatů a přeložek u stávající silnice I/43 z Brna do Svitav,“ myslí si Miroslav Patrik z Dětí Země.

Předložené varianty jako modernizace silnice I/43 a jako další nová R43 vypracované Českým a Slovenským dopravním klubem mají menší zábor půdy a vliv na krajinný ráz a také menší negativní vliv na obyvatele řady obcí. Naproti tomu varianta R43 od Ředitelstvím silnic a dálnic ČR prochází velmi blízko obcí Drásov, Malhostovice, Skalička a Malá Lhota, přičemž v Čebíně a v Žernovíku bude nutné zbourat několik budov.

„Odmítáme také používání salámové metody, kdy začíná ekologické posuzování úseku R43 od Kuřimi a přitom ještě neskončil stejný proces u předchozího úseku R43 od Troubska,“ doplňuje dále Patrik.

Varianta R43 předložená ŘSD ČR má také v délce 160 metrů zlikvidovat část přírodní památky Krkatá Bába u obce Lubě, zničit všechny přírodně cenné lokality na tělese původní Hitlerovy dálnice a na vysokém násypu mezi obcemi Drásov a Malhostovice negativně ovlivnit krajinný ráz.

Výstavba úseku R43 Kuřim – Svitávka délky 21 km a šířky 25,5 metrů má probíhat v letech 2010-13, předchozího úseku z Troubska do Kuřimi pak v letech 2012-6. Nicméně u tohoto prvního úseku R43 dosud neskočilo ekologické posuzování vlivů na životní prostředí, které začalo v říjnu 2001.

Další informace:

Rychlostní silnice R43 Troubsko – Kuřim = http://www.R43.cz

Ekologické posuzování R43 Kuřim – Svitávka = http://www.ceu.cz/eia/is/info.asp?kodAkce=MZP118
Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist