https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dopravni-terminal-na-smichove-ma-kladne-stanovisko-eia
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dopravní terminál na Smíchově má kladné stanovisko EIA

26.2.2022 02:11 | PRAHA (ČTK)
Terminál má zlepšit přestup mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji a bude v něm i P+R záchytné parkoviště pro asi 1000 aut.
Terminál má zlepšit přestup mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji a bude v něm i P+R záchytné parkoviště pro asi 1000 aut.
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | Miaow Miaow / Wikimedia Commons
Dopravní terminál, který plánuje postavit hlavní město na Smíchovském nádraží, získal kladné stanovisko v posouzení vlivu záměru na životní prostředí (EIA). ČTK to zjistila z databáze EIA. Podle odboru ochrany prostředí pražského magistrátu, který stanovisko vydal, stavba významně neohrozí životní prostředí. Terminál má zlepšit přestup mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji a bude v něm i P+R záchytné parkoviště pro asi 1000 aut.
 

"Z provedených posouzení v dokumentaci EIA vyplývá, že realizace záměru nebude představovat významné zhoršení životního prostředí a že předmětný záměr z hlediska vlivů na jednotlivé složky životního prostředí bude akceptovatelný," stojí ve zveřejněném stanovisku. Úřad zároveň stanovil projektu podmínky, které zahrnují například dořešení využívání srážkových vod k zalévání zeleně, omezení škodlivých emisí při stavbě nebo výměnu asfaltu na okolních silnicích za protihlukový.

Vypracování projektu terminálu má podle dřívějších informací magistrátu stát 141,6 milionu korun, připravuje jej sdružení společností Metroprojekt, Sudop EU, Sudop Praha a ateliér A69 architekti. Samotná stavba vyjde na několik miliard korun a hotová by mohla být v roce 2026.

Projekt počítá s tím, že se na střechu nádraží přesune autobusový terminál, který je nyní Na Knížecí. Kromě P+R parkoviště je v plánu také nová lávka přes železnici, která má spojit Smíchov, Radlice a novou čtvrť Smíchov City, vznikající v areálu bývalého nákladového nádraží směrem k Andělu. Správa železnic také připravuje kompletní modernizaci nádraží, nedávno k ní získala pravomocné územní rozhodnutí.

Předchozí vláda Andreje Babiše (ANO) v minulosti plánovala, že by se do přeměněného areálu nádraží mohly přesunout sídla Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic, ministerstva dopravy a Českých drah. Současné vedení ministerstva dopravy se zatím k tomuto projektu nevyjádřilo.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

26.2.2022 06:32
Tady se jedna EIA povedla. Uvidíme, jaká bude realita. O reality tady totiž jde.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist