https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/drevorubci-kaci-rizikove-stromy-u-silnice-na-pomezni-boudy-v-krkonosich
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dřevorubci kácí rizikové stromy u silnice na Pomezní Boudy v Krkonoších

9.11.2022 00:59 | VRCHLABÍ (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Správa Krkonošského národního parku (KRNAP) začala v pondělí kácet rizikové stromy nad silnicí II/252 na Pomezní Boudy v úseku mezi křižovatkou v Temném Dole a Myslivnou. Provoz během těžebních prací kyvadlově řídí pracovníci Správy KRNAP společně se silničáři, řekl mluvčí Správy KRNAP Radek Drahný. Vybrané stromy se kácí v úseku, kde v polovině června po pádu stromu na jedoucí auto zemřeli tři lidé.
 

V blízkosti silnice v údolí Malé Úpy se budě těžit zřejmě celý tento týden. "Z důvodu těžby ve svahu nad silnici je v místě kyvadlový provoz. Jiným způsobem není těžbu v tomto místě možné provést, proto prosíme veřejnost o pochopení a trpělivost," řekl ČTK Drahný.

Podle něj nejde o to samé místo, kde v červnu pravděpodobně kvůli poryvu větru spadl asi třicetimetrový strom na auto.

Vedoucí odboru péče o národní park ze Správy KRNAP Václav Jansa ČTK řekl, že současná těžba u silnice na Pomezní Boudy přímo s tragickou událostí nesouvisí. "Rizikové stromy těžíme v KRNAP každoročně. Za rizikový označujeme strom, který podle odborníků může hrozit pádem a tak podobně. Na první pohled nemusí být ani poškozený. Náš personál dvakrát ročně prochází úseky kolem silnic, chodníků či domů a rizikové stromy vytipovává," řekl ČTK Jansa.

Podle něj dřevorubci v úseku mezi křižovatkou v Temném Dole po Myslivnou dosud vytěžili 250 kubíků dřeva, což je zhruba 200 až 250 stromů. "Ne všechny jsou rizikové, jsou mezi nimi například i stromy, do kterých se pustil kůrovec, ty mohou být problematické za dva či tři roky. Když už tam techniku máme, tak je lepší sundat i souše," řekl ČTK Jansa.

Správa KRNAP krátce po tragické nehodě nechala preventivně pokácet v místě pádu smrku 15 stromů, které byly stejného charakteru jako spadlý strom. V zasaženém autě na místě zemřely dvě ženy ve věku 76 a 88 let a patnáctiletý chlapec. Šestasedmdesátiletého řidiče záchranáři vrtulníkem převezli do nemocnice. Riziko sražení stromu větrem se podle dřívějších vyjádření Správy KRNAP nikdy zcela nedá vyloučit.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

9.11.2022 05:40
Jenom tam ?
To by mělo být u každé silnice v ČR a u ostatních stromů, by měly být odstraněny větve tak, aby nezasahovaly nad vozovku.
Odpovědět
LB

Lukas B.

9.11.2022 08:54 Reaguje na smějící se bestie
A i B. odstraň ování rizikových stromů je správně a je nutné. zároveň musí uživatel komunikace používat zdravý rozum, a při extrémním počasí buď cestu odložit nebo volit jinou méně rizikovou trasu
Odpovědět
ss

smějící se bestie

9.11.2022 13:33 Reaguje na Lukas B.
Ano, ale ty doby jsou dávno pryč.
Současná auta, mají přece tolik vymožeností/asistencí ( podle prodejců ), že je možno s nimi jezdit za každého počasí - stačí točit volantem a podle potřeby zrychlovat.
Vše ostatní zařídí přece počítače v autě.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.11.2022 15:36
Rizikový strom je v podstatě každý strom, mě jen udivuje masivnost těžby a náhrada nulová. Ta logika KRNAPu, můžeme to vytěžit, protože mužem, je dost bezzubá
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist