https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/druhy-srazeny-vlk-behem-jednoho-mesice
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Druhý sražený vlk během jednoho měsíce Aktualizováno

29.3.2021 21:30 | PRAHA (Ekolist.cz)
Vlčici srazilo auto nedaleko Mnichova Hradiště ve středu 24. 3.
Vlčici srazilo auto nedaleko Mnichova Hradiště ve středu 24. 3.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Kateřina Šindelářová, Martin Fořt / AOPK
Již o druhém březnovém případu srážky vlka s autem dnes informovala Agentura přírody a krajiny. Došlo k němu ve středu 24. března v odpoledních hodinách na silnici za Dolní Krupou ve směru na Mnichovo Hradiště. Necelé dva týdny před tím, ve čtvrtek 11. 3., byla ve večerních hodinách autem sražena dospělá vlčice v obci Písková Lhota v okrese Nymburk.
 

Ke kadáveru u Dolní Krupky byli kromě Policie ČR a pracovnice Městského úřadu Mnichovo Hradiště přivoláni také pracovníci Správy CHKO Kokořínsko – Máchův kraj, kteří ohledali místo nehody. Přítomen byl rovněž myslivecký hospodář MS Horní Bukovina.

Bližší prošetření ukázalo, že se jedná o samici vlka, pravděpodobně mladého jedince. Kadáver byl převezen na pracoviště v Doksech, následovat bude pitva a odběr vzorků na genetickou analýzu.

„Pitva nám umožní zjistit, v jaké kondici vlčice byla nebo jak byla stará. Díky genetické analýze se zase dozvíme, z jaké populace vlčice pocházela a odkud přišla. Vzhledem k blízkosti výskytu smečky na Ralsku je pravděpodobné, že pocházela právě odsud, s jistotou to však budeme vědět až na základě výsledků analýzy“, vysvětluje Kateřina Šindelářová z Agentury ochrany přírody a krajiny ČR. Například před 3 lety byl sražen vlk u Mladé Boleslavi a překvapivě z ralské smečky nepocházel, ale přišel z Polska.

V jarním období dochází ke zvýšenému pohybu vlků krajinou. Ti totiž nejpozději ve dvou letech opouštějí svůj domovský okrsek a vydávají se hledat nové území a partnera k založení rodiny. Při svém putování mohou urazit až stovky kilometrů.

V české kulturní krajině, která je přeťatá sítí silnic a osídlení, však musí překonávat velké množství bariér a doprava jejich pohyb značně limituje.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (118)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

BM

Břetislav Machaček

29.3.2021 21:53
Není to pouze migrace přes silnice, ale u jedinců bez možnosti lovit
s pomocí smečky i konzumace sražené zvěře u silnic a tratí. Stejně
postupují lišky i jezevci a mají podél tratí a cest doslova chodníky,
ze kterých kontrolují, zda není na cestě či v příkopu něco k snědku.
Odpovědět
kk

karel krasensky

29.3.2021 22:29 Reaguje na Břetislav Machaček
výborně zhodnoceno.Jen dodám.Přejetí ježci na silnici,kteři v noci sbírají auty sražený hmyz
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.3.2021 09:11 Reaguje na karel krasensky
K predátorům pouze dodám, že řebříček preference potravy
je od té nejsnadnější k té obtížněji ulovitelné a nikdy
opačně. Takže sběr čerstvých zdechlin(v nouzi i starších),
pak zvířata postrádající přirozené obranné pudy , mláďata
a březí samice. Až někde na konci jsou dospělé kusy a nebo
třeba tlupy divočáků. Kdo v příručkách tvrdí opak, tak
pouze účelově LŽE a vyzdvihuje přínosy neregulované predace. Opak je pravdou i s negativními dopady na mnoho tvorů,
kterým reálně hrozí vyhynutí. Tento blud bude stát mnoho
úsilí mnohé druhy zvířat chránit před místním vyhynutím,
než někdo přizná chybu a začne uvažovat, jak funguje ta
potravní pyramida. Nejprve musím mít mohutnou základnu,
abych mohl budovat predační nástavbu a nikoliv začínat
odshora.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 09:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Co se týče konkrétně vlků, tak mohutná krmná základna tady je. Ale, jak jste sám přesně poznamenal, predátoři nejsou blbí a pokud je tady možnost se nakrmit snadněji buď na zvířeti, které srazilo auto, nebo si zajít pro snídani na pastvinu, proč by se ten vlk namáhal s honěním nějakého jelena nebo srnce? A když se k tomu nastaví hodně pitomá ochranářská pravidla, která tyto predátory glorifikují a postaví je jako nedotknutelné ikony na hodně vysoký piedestal, dostáváme se do podivné situace - Když mi vleze zloděj do baráku a já tam jsem, mohu jej zastřelit, zatímco když mi vlk napadne stádo, mohu jej maximálně odehnat pomocí pyrotechniky. A protože i tento predátor je hodně inteligentní, nakonec pochopí, že se mu nemůže nic stát a bude si na tu pastvinu chodit opakovaně.
Odpovědět
JM

Jiří Malík

31.3.2021 00:46 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Melete nesmysly. Speciálně vlci raději loví divokou. Studujete a nemějte dojmy.
Odpovědět
JM

Jiří Malík

31.3.2021 00:48 Reaguje na Břetislav Machaček
Lžete ohledně vlků vy. Vlk raději loví. Patrně proto, že raději divokou a raději čerstvou, než hnijící potravu. Vaše teorie jsou čirá dojmologie. Studujte, dáte mi za pravdu.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

31.3.2021 08:17 Reaguje na Jiří Malík
Vlk možná raději loví, no pokud neuloví, chce se stejně nažrat. Prioritou u něj není ten samotný lov ale ta potrava. No a pokud je sám tak má menší šanci něco ulovit. Převládne hlad a potřeba se nasytit. Potom nepohrdne ani mršinou.
No a kolem silnic bývá té čerstvě sražené zvěře celkem dost. Určitě to nemusí nutně být , jak se to tady snažíte presentovat, hnijící potrava. No a od silnic odchází také množství poraněné zvěře. Ta je potom podstatně snadnější kořistí i pro samostatně lovícího vlka.
Otázkou také je co máme "studovat"? Vaše nesmysly a nesmysly z pera AOPK a dalších ochranářských organizací? Chcete snad tvrdit pane Malíku, že vlk se ke své kořisti zásadně nevrací nebo pokud neuloví, pohrdne uhynulým kusem zvěře? Není náhodou pravdou, že pokud má hlad nepohrdne ani tím co najde někde na skládce? Atd.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

31.3.2021 09:56 Reaguje na Jarek Schindler
Oni ti aktivisté nepřipustí podobné názory,
protože by pak padla ta mantra oprávněnosti
jeho bezpodmínečné ochrany. Správně mu tak
píšete, že jedinec, za kterého považuji i tu
sraženou vlčici se raději než často marným
a vysilujícím lovem zdravé zvěře uchýlí ke
sběru poraněných a nebo čerstvě přejetých
zvířat. Taktně samozřejmě mlčí i ke mnou
zmíněným mláďatům a březím kusům. Oni podle
příruček loví pouze nemocná a přemnožená
zvířata. Ty poznají přesně a mají i spočteno
kolik zvířat je pro danou oblast normou
a která už jsou přemnožená. Takové bláboly
mohou platit pouze na laiky, ale nám je
do hlavy nenatluče a nenatluče.
Odpovědět
dm

david matoušek

31.3.2021 10:59 Reaguje na Jarek Schindler
Malík žvaní blbosti, zaslepen svou vírou ve vlka. I Kutal na tom jejich webu šelmy.cz píše, že vlk nepohrdne ani zdechlinou, bo přece ta zdravotní policie ne? A to je vodborník na vlky, ne ten zavodnovač příkopů.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 10:54 Reaguje na Jiří Malík
O jaké hnijící potravě je řeč ? V mrazech nebo při teplotě tak do 10ti °C to má vlčí kříženec jako čerstvě vytažené z ledničky, jen razítko záruky tam chybí.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

1.4.2021 07:51 Reaguje na Břetislav Machaček
Pane Macháček. Moc myslíte, a málo ekologizujete. Cílem ekologismu je likvidace veškeré zvěře ve volnosti jak píše emeritní poradce LČR ing. Jan Metzl.
Odpovědět

Jirka Černý

30.3.2021 05:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Je to dva dny co jsem myslel že uprostřed silnice leží kus hadru nebo tak něco, najednou z toho byl njaký dravec který se snažil dostat ze silnice sražené zvíře a toho nápadu se ne a ne vzdát i když se na něj řítil náklaďák, naštěstí byl slabý provoz a mohl jsem ho objet protisměrem.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.3.2021 10:23 Reaguje na Břetislav Machaček
Z fotky vidím plot na jedné straně té okresky a až budou silnice
obklopeny oplocenými pastvinami z obou stran, tak bude silnice
pastí pro všechna zvířata. Zvířata mezi ploty, k tomu vozidlo
s dálkovými reflektory a propukne zmatek u zvěře i řidičů. Tak
co oplotit všechny pastviny v EU a nebo pár vlčích obor jako
třeba na Šumavě?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

29.3.2021 22:54
Doprava je jedním z podstatných faktorů, které limitují pohyb velkých savců naší krajinou. Na silnicích bohužel nehynou jen šelmy, ale i mnoho dalších druhů zvířat: hadi, žáby, bobr, ježci, srny, zajíci, bažanti ... Na Šumavě se najdou i autem sražení jeřábci lesní, puštíci. V roce 2017 došlo na jihu Čech ke třem srážkám aut s losy, zvířata to nepřežila, zatímco lidem se nestalo nic.

K některým nehodám by určitě nedošlo, pokud by řidiči trochu ubrali plyn, více se věnovali řízení a sledovali i dění kolem sebe, hlavně v ranních a večerních hodinách.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

30.3.2021 07:03 Reaguje na Majka Kletečková
Souhlas. Ano, bylo by to dobré, kdyby tu byli lidi ohleduplnější a nebyli tak zahledění sami do sebe, ale bohužel je to jak to je.... Každý den jezdím mezi Olomoucí a Prostějovem a je to na přesdržku jak se většina řidičů chová... okatě dávají najevo svou zhovadilost a bezohlednost.... za jedno projetí kolem jsou někteří schopni stihnout i 5 přestupků a ohrozit všechny okolo...

Naši státní kulturu ducha musíme kultivovat.... to ale nepůjde dokud na nejvyšších postech sedí ty největší zrůdy a zločinci v ČR... ti mají tu "úžasnou" schopnost stahovat celou tuto zem do temnot totálního hovadství...
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

30.3.2021 08:11 Reaguje na Majka Kletečková
K tomu patria aj zrazené žaby. Na ceste je dočasná značka pozor žaby a zníženie rýchlosti na 30 km/h. Po ceste sa pohybujú zberači žiab s baterkami a v reflexných vestách. Napriek tomu dosť veľká časť vodičov nie je ochotná spomaliť a žaby na krátkom asi kilometer dlhom úseku obísť.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

30.3.2021 10:11 Reaguje na Vladimir Mertan
Debilové jsou všude a v každé době... to asi moc nezměníme... ale co změníme jsou standardy pro správnou praxi jak v pozemním stavitelství (správně naprojektované i postavené silnice, včetně biokoridorů, přechodů, podchodů pro zvířata různých druhů, atd. atd.).

Všechny obory lidské činnosti se musí kultivovat do formy, kdy nebudou tolik poškozovat ŽP i nás všechny. Co dělat (a jak to dělat) a co nedělat již dnes z velké části víme, ale pořád vede desinformování veřejnosti, aby mohli ti co škodí škodit dál.

Pravda je to, čeho se tyto typy lidí bojí ze všeho nejvíc....
Odpovědět
re

regis24

30.3.2021 06:52
Nějak se to Hnutí Duha nedaří, jejich miláčci je hledají, hledají páníčka...
Takže taková tedy bude realita - vlci se budou potulovat v Boleslavi kolem automobilky? To je ta pravá divočina? Už ne vesnice lánového typu na Broumovsku. Tohle bude lepší adrenalin, vlci ve městě.
Plaché a divoké šelmy...
V článku se nic nepíše o tom, zda byl vyrozuměn uživatel honitby kterému vlk patří a kdy mu bude vrácena trofej.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 10:24 Reaguje na regis24
Nebuďme zase tak úzkoprsí. Když můžou žít v Africe a v Ázii na periferiích velkých měst levharti a celkem se jim daří, proč bychom my nemohli mít aspoň ty vlky?
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

30.3.2021 10:48 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Protože takový jako regis24 jsou strachy bez sebe z každé pohádky, kterou jim četla babička...
Odpovědět
JM

Josef Mozek

30.3.2021 10:58 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Pan regis 24 není strachy bez sebe. Spíše to u něho tipuju na touhu bouchnout si a pak se chlubit známým : "Podívejte, chráněná šelma a já ji mám vycpanou v obýváku.....kdo je víc, já nebo úřady ? "
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 11:20 Reaguje na Josef Mozek
Regis24 je podle mě racionálně uvažující člověk. Ten svůj příspěvek o levhartech se myslel jako lehkou nadsázku. Rozhodně bych nechtěl, aby se tady na periferiích velkých měst potulovali vlci. Při stávajícím idiotském systému jejich ochrany by se totiž klidně mohlo stát, že by začali lovit slabší jedince lidské populace, protože všechny šelmy mají tendenci lovit potravu co nejsnadněji. A představa, že vlk někde "ulovil" třeba dvouleté děcko, které si venku hrálo, to asi nebude příjemná pro nikoho z nás. A myslíte si, že v těch slumech, kde se v noci potulují levharti, k tomu občas nedochází? Jenže když se tam nějaké chudé rodině ztratí malé děcko, moc se to nerozmazává. tejně jako se třeba nerozmazává to, že v Ázii každý rok zemřou deetitisíce lidí po uštknutí hadem. U nás stačila jedna mamba a byly toho plné noviny a internet. A skutečně bych nechtěl, aby se tu vlci producírovali jako dneska divočáci. Proto pořád tvrdím, že současný způsob ochrany vlků je pitomost. Žádné kvóty, ochrana má být prováděna regionálně a pokud šelma region, kde je chráněna, opustí, má holt smůlu. Oni ti divočáci kdysi taky byli hodně plaší a vyhýbali se člověku, zatímco dneska, díky přemnožení, chodí do měst a začínají lidi napadat.
Odpovědět
JM

Josef Mozek

30.3.2021 12:06 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Váš příspěvek obsahuje pouze domněnky "mohlo by" a "co kdyby" . Kdyby se některá přes velkou nepravděpodobnost přece jen vyplnila, může být útočící vlk zneškodněn policií nebo občanem, vlastnícím zbraň. Samozřejmě musí jít o skutečnou ochranu zdraví, ne o odstřel zmatenéhé vlka, probíhajícího do sousedního lesa.....Nedávno zde vyšel příspěvěk, detailně popisující, proč by chtěli myslivci vlka regulovat ....jak jim plaší zvěř atd..... .takže jejich dojemná péče o bezpečnost lidí a lítost nad zadávenými ovcemi má zjevně jiný účel....
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 12:55 Reaguje na Josef Mozek
Útoky divočáků na člověka jsou už dnešní realitou. Pokud vlci nabudou dojmu, že jsou absolutně nedotknutelní, může se vyplnit i černý scénář útoků na člověka tímto druhem. A co se týče likvidace útočícího jedince střelnou zbraní, tak to přrdpokládá přítomnost aspoň jednoho člověka s funkční zbraní kdekoliv v republice. Problém je v tom, že EU má zájem na přesně opačném jevu. Takže před dvěma týdny přímo v centru Plzně napadl divočák staršího pána. Jak na potvoru tam v okolí nikdo se zbraní nebyl, takže divočák toho muže zranil a utekl.
Odpovědět
JM

Josef Mozek

30.3.2021 13:02 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Že jsem žádnou zprávu o té Plzni neviděl....nebylo to "jedna paní povídala" ?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 14:15 Reaguje na Josef Mozek
https://www.krimi-plzen.cz/a/divocak-napadl-muze-na-lochotine/
Odpovědět
JM

Josef Mozek

30.3.2021 14:35 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Žádný svědek to nepotvrdil. Mohl to prase honit sám a upadnout. Zpráva o ničem......
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 14:58 Reaguje na Josef Mozek
Jo a ta zranění si udělal sám aby se udělal zajímavým. Mimochodem, na dané téma je na internetu těch odkazů více. V Praze jsou problémy s divočáky, teď už i v Plzni, ale podle Vás je to zpráva o ničem.
Odpovědět
JM

Josef Mozek

30.3.2021 15:08 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Spadl, když honil prase a odřel si nejspíš koleno.....co na tom nechápete?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 15:31 Reaguje na Josef Mozek
Ty kousance si fakt udělal pádem? Asi by Vám v ústavu měli odepřít přístup k počítači.
Odpovědět
JM

Josef Mozek

30.3.2021 18:52 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
O žádných kousancích se v té zprávě nepsalo, natož aby to bylo fakticky doloženo.
Odpovědět
JM

Jiří Malík

31.3.2021 00:50 Reaguje na regis24
Á známý troll. Kolik vám ČMMJ platí za štvavou kampaň?
Odpovědět
LZ

Leon Zumr

31.3.2021 15:52 Reaguje na regis24
Nedaří se jim to a hned se tady sleze ochranářská elita se svými výplody, asi se někteří chtějí vrátit na CHKO odkud je vykopli nebo ještě lépe dostat se na AOPK :-))
Odpovědět
JE

Jaroslav Ehl

30.3.2021 06:58
Takže ovce si máme chránit vysokým plotem s podhrabovou deskou do půl metru a vlka máme zahánět pěním budovatelských písní! Očekávám stejně tvrdé tažení proti dopravě, které znemožňuje, tomuto zajisté užitečnému tvoru, dosáhnout vysněného životního prostoru! Ekologii a ochraně zdar! Teď vážně. S rostoucí populací vlka budou tato střetnutí s lidskou rasou stále častější! Pánům ochranářům ještě nedošlo, že vlk potřebuje velký životní prostor a mladí jsou často nuceni opustit smečku a migrovat do nových teritorií. Takže počítejte s tím, že vlk bude časem hostem rekreačních center, kam se bude stahovat za dostatkem snadno dostupné potravy. A za pár let budeme řešit to samé, co se dnes děje s medvědy na Slovensku.
Odpovědět
JM

Josef Mozek

30.3.2021 11:01 Reaguje na Jaroslav Ehl
Na vás se někdo obrátil, abyste něco řešil? Popište o tom víc.....
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 11:06 Reaguje na Josef Mozek
Zatím se jen obracejí rybáři a zmatení členové ekotlup , co nechali pomnožit kormorány. Rok dva a bude tu bobr , vlci a jejich kříženci do 5 let.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

30.3.2021 11:53 Reaguje na Jaroslav Ehl
To samé asi řešit nebudete - vlk není medvěd.
Odpovědět
Hu

Hunter

30.3.2021 12:50 Reaguje na běžný uživatel
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/video-vlk-si-zasel-do-lidlu-video-z-nemecka-se-stalo-hitem-148901#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=qDtoloA74YE-202103301049&dop_id=148901&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 13:06 Reaguje na Hunter
Nadpis lže. Ten vlk kolem toho Lídlu jenom běžel. -)))
Odpovědět
bu

běžný uživatel

30.3.2021 14:44 Reaguje na Hunter
No a - v rumunském Brašově behají vlci taky po městě, v indické Bombaji zase levharti, v USA pumy....to je křiku...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 15:00 Reaguje na běžný uživatel
A my máme ve sklepě myši. Holt všude je něco. -)))
Odpovědět
bu

běžný uživatel

30.3.2021 16:19 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Asi tak.
Odpovědět
DA

DAG

30.3.2021 20:26 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Bagatelizace není zrovna vhodná. Nedávno ochranáři tvrdili, že je to plache zvíře, které se k lidem nepřiblizi nyní Teda přiblíží, ale nikomu neublizuje a všude je něco.
A až tam takhle jednou zabloudi a bude se cítit ohrožen a zabije nějakého psa nebo napadne člověka, tak to s vlky pak bude rychlý proces. Vlastně, ale jo bagatelizujte, chtějte úplnou ochranu a nazyvejte chovatele blbci, kteří si neumí oplotit stádo. A pak ES komt der Tag (jak jsme se nedávno pobavili s panem Huntrem :))
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

30.3.2021 18:59 Reaguje na Hunter
Ten vlk hledal cestu zpět do přírody. Při takovém setkání v obci je důležité, aby lidé zachovali klid a přitáhli si své čoklíky na řemínku. Člověk naštěstí není pro vlka kořistí.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 11:12 Reaguje na Majka Kletečková
Otázkou je , zda do nebo z přírody. Ale den, kdy vás na procházce s čoklíkem obstoupí několik vlčků se sloganem "čoklíka nebo život". Otázkou je , zda jim ho odepnete z vodítka nebo si ho přitáhnete k sobě.
Odpovědět
SR

Selský Rozum

30.3.2021 12:21 Reaguje na Jaroslav Ehl
Toto fakt nechápu. Jak velkej musí být člověk fanatik a ignorant aby do naší zemičky, kde už skoro není žádná volná příroda a vidíš ze vsi do vedlejší vsi, vypustil vlka a myslel si u toho, že se uživí lovem přemnožených zvířat a nebude páchat škodu na hospodářských zvířatech. Padlo tady v komentářích slovo arogance. Ano AROGANCE tady je. Ale od lidí, co nám do přírody vypustili vlka a to i přesto, že tím udělali jiným ze života peklo.
Odpovědět
JM

Josef Mozek

30.3.2021 12:34 Reaguje na Selský Rozum
Existuje nějaký seznam těch "jiných "? :) . Jinak volné přírody je u nás málo, to je pravda. A je nutné rozšíření. Prvním krokem by mohl být zákaz chovu hospodářských zvířat, zejména ovcí určitých lokalitách, převážně v podhůří. A návrat takto osvobozené krajiny přírodě.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.3.2021 13:15 Reaguje na Josef Mozek
Pastva bývá obvykle jeden z nejšetrnějších způsobů "údržby" travních porostů.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

30.3.2021 13:38 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Bejvávalo... v době, kdy měl každý pár kusů dobytka to byla pravda, ale dnes mají někteří velkochovy a ty krajinu naopak decimují. I na ekolistu o tom již bylo několik článků.

Je to tak jak se vším... všechno má své zdravé meze... a ty jsou v dnešní době velice často překračovány a ještě se pak dotyční diví, že jim to nefunguje.... to je tak, když se z pastevce stane podnikatel....
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 11:14 Reaguje na Lukáš Kašpárek
I ekotlupy potřebují jíst a někde se ty potraviny vyrobit musí. Extenzívní hospodaření na to nestačí.
Odpovědět
SR

Selský Rozum

30.3.2021 14:58 Reaguje na Josef Mozek
Na pana Kašpárka reagovat nemusím. Ten už si odpověděl sám sobě vlastním IQ komentářem podpořený svým jménem. Pane Josef.M. Ten seznam je jednoduchý. Téměř každý chovatel má nějakou špatnou zkušenost. Vlastních zkušeností mám několik se psy a krkavci. Krkavec přiletí, teleti či jehněti, zaživa mu vyklove oči a pak tomu bezbrannému tvorečkovi vytrhá střeva. Prostě jen tak pro zábavu a pro chuť. Nemá to nic společného s hladem. Jsou to hororové výjevy, které máte ještě hodně dlouho před očima. Jak přicházíte na pastvu a tam máte ještě živé telátko bez očí s bezmocně leží ve vlastních střevech. To nevíte, jestli máte dřív brečet, nebo zvracet.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

30.3.2021 16:01 Reaguje na Selský Rozum
Můj známý, co chová stovky ovcí na rozlehlých pastvinách v Novohradských horách, si na vlky ani havrany nestěžuje, má problémy s liškami. Prý mu tyhle rezavé potvory zahubí skoro polovinu jehňat; čekají na ně už v okamžiku, kdy se rodí. Ovce mu hlídá jiný člověk nebo si je hlídá sám, ale lišky jsou velmi drzé, a když hlídač není hodně blízko, tak se nenechají zastrašit. Myslivci v té oblasti prý nejsou ochotni počet lišek zredukovat. Známý se rouhá, že by lišky vyměnil za vlky, protože by dostal aspoň od státu náhradu škod.

Divím se, že si nepořídí pastevecké psy. Tím by se jeho problém z větší části vyřešil, ale asi nemá rád psy nebo má strach, že by ho tihle chlupatí a spolehliví hlídači vyšli na moc peněz.
Odpovědět
SR

Selský Rozum

30.3.2021 16:47 Reaguje na Majka Kletečková
Tady asi bude pani Kletečková vidět ten rozdíl mezi chovatelem a “vypouštěčem” vlků. (Dobrý) chovatel je člověk, který má zodpovědnost za své chování a rozhodování. Tudíž, když mu utečou psy a způsobí škodu, nebo nedej bože někoho napadnou, tak je za to zodpovědný a ponese následky on. Kdežto lidi, kteří vypustí do volné přírody vlka, Žádný pocit zodpovědnosti nemají a je jim jedno jaké to bude mít následky. Ten váš známý zřejmě raději podstoupí svou škodu, než aby ji způsobil jinému, což je pravý opak člověka, co na volno vypustí šelmu, jen aby uspokojil sám sebe, nebo své ego, nebo aby ukázal, že on má tu pravdu či moc.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

30.3.2021 18:49 Reaguje na Selský Rozum
Předpokládám, že máte na mysli "když mu utečou psi ..."))).
Odpovědět
SR

Selský Rozum

30.3.2021 19:22 Reaguje na běžný uživatel
Běžný uživateli máte pravdu. Má tam být měkké “i”. Myslím ale, že na významu to nic nemění. Jinak to nejsem JÁ kdo to píše, ale diktuji to do mobilu a ten to za mne přepisuje na text.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

30.3.2021 21:00 Reaguje na Selský Rozum
No jo...to sou dneska sakra technologie - za chvilku za nás budou mobily i dýchat a vyměšovat....
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

30.3.2021 22:36 Reaguje na Selský Rozum
Pane Selský Rozume,
nemyslím, že by byl v ČR problém s tím, že tu někdo vypouští vlky. V Polsku nebo na Slovensku k takovému činu možná došlo, ale jistě to byly jen hodně výjimečné případy. Na rozdíl od případů domácích psů, kteří utekli majiteli a byli nebezpeční zvířatům i lidem; k tomu občas dojde.

Pokud ale o nějakém vypouštění vlků u nás víte, můžete mi dát prosím odkaz na info o takovém případu v ČR?
Odpovědět
SR

Selský Rozum

31.3.2021 07:34 Reaguje na Majka Kletečková
Pro M.Kletečkovou
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vypusteni-vlci-v-bavorsku-proc-je-misto-zastreleni-proste-neuspi
V ČR to sice není, ale vlka hranice nezajímají a protože jsem ze Šumavy, tak to mam za komínem.
Nic méně pokud budu podporovat volný výskyt vlka a tím pádem jeho nekontrolovatelné rozmnožování, tak je to za mne na stejné úrovni jako vypouštění. Uvědomme si, že je to šelma na vrcholu potr.řetězce co u nás NEMÁ přirozeného nepřítele. V Rusku a na Aljašce se jich bojí a dělají vše pro to, aby si je udrželi co nejdál od těla, ale mi se jich bát nemusíme? Zvířata co jsou váhově těžší než Německý Ovčák a mají jednou takový stisk čelistí tu budou běhat na volno?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

31.3.2021 23:43 Reaguje na Selský Rozum
„pokud budu podporovat volný výskyt vlka ..., tak je to za mne na stejné úrovni jako vypouštění.“

Děkuji za odpověď. Podpora volného výskytu vlka je rozhodně něco jiného než jeho vypouštění. (Na rozdíl od Vás si potrpím na větší přesnost ve vyjadřování.)
Odpovědět
SR

Selský Rozum

1.4.2021 09:52 Reaguje na Majka Kletečková
Nebudeme si tu pani Kletečková nalhávat, že podporovatelé volného výskytu vlka, kdyby měli k tomu příležitost, tak že by je nevypustili. Třeba zrovna tak, jako se to stalo v Bavorsku a je jen otázka času, kdy někomu rupne v bedně a udělá díru v plotě třeba u nás ve vlčím výběhu na Srní.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 11:18 Reaguje na Majka Kletečková
A kdo vypouštěl s farem americké norky a pesce ? Ekotlupy ! A zamořili nepůvodním druhem Evropu ( pesec naštěstí v krajině nepřežil)
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.4.2021 14:37 Reaguje na Petr Pekařík
Pokud někdo vypouštěl z farem americké norky a pesce, tak to určitě nebyl ekolog. Možná nějaký amatérský tzv. obránce zvířat(? ).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.4.2021 02:11 Reaguje na Majka Kletečková
Jaký je v tom rozdíl? Fanatik jako jako fanatik.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

2.4.2021 09:40 Reaguje na Majka Kletečková
Farmy jsou fuč , novou zábavu je lezení na komíny,připoutávání se ke stromům a plašení zvířat v době rozmnožování během sběru údajně echt pravých vlčích hovínek mezi mlazinou.
Odpovědět
DA

DAG

31.3.2021 08:50 Reaguje na Majka Kletečková
No myslím, že ten jak si zaběhl kdesi do hospody, tak vypuštěný nebo utečený byl. Pokud to nebyl kříženec.
Samozřejmě nějaký systematické vypouštění tu není.
To víte, je to stejné, jako s trávením. Hned se ukazuje na myslivce, ale na policii nikdo nejde.
Odpovědět
re

regis24

30.3.2021 20:30 Reaguje na Majka Kletečková
Myslel jsem, že tuhle hovadinu nebudete opakovat. Ale evidentně jste takový hloupý kafemlejnek - dokola mele jen blbosti.
Už jste si nastudovala ty zákony a vyhlášky kde se řeší odpovědnost majitele psa? Psal jsem vám to asi pětkrát, to už je dost i pro blba. Jestli je to pro vás málo, vypadá to že nebudete blbá, ale spíš dementní. To je nemoc, je mi líto že tím trpíte.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

31.3.2021 23:54 Reaguje na regis24
„V článku se nic nepíše o tom, zda byl vyrozuměn uživatel honitby, kterému vlk patří a kdy mu bude vrácena trofej.“ (regis24 30.3.2021 06:52 )

Vlk patří uživateli honitby?
A měla by mu být vrácena trofej?
Nemám nastudované zákony a vyhlášky jako Vy. Co by mělo být tou trofejí? Vlčí ocas? Nebo slechy? Předem děkuji za odpověď.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

31.3.2021 23:56 Reaguje na Majka Kletečková
Já si bohužel ty zákony a vyhlášky ještě nenastudovala :-(
Odpovědět
Hu

Hunter

1.4.2021 10:18 Reaguje na Majka Kletečková
Tak si ty zákony nastudujte.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.4.2021 11:40 Reaguje na Hunter
K tomu se dostanu až v důchodu, myslím. Proto se spokojím s tím, co mi odpoví pan regis24. Ten to má určitě v malíčku.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.4.2021 06:35 Reaguje na Majka Kletečková
No vidíte Majko, kdyby jste si ty zákony nastudovala, tak byste se nemusela hloupě ptát. Takže ano, podle platné legislativy patří uhynulý vlk uživateli honitby (Zák. 449/2001, odst. 2, písm. h). Proto byl taky preparát vlka, sraženého na dálnici D1 u Skorkova, darován muzeu mysliveckým spolkem, nikoliv AOPK nebo někým jiným.

https://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region/obrazem-srazeny-vlk-z-karpat-ma-novy-domov-v-muzeu-20171004.html
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.4.2021 20:14 Reaguje na Hunter
Děkuji za odpověď!
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 11:16 Reaguje na Majka Kletečková
Liška se u nás člověka bojí ( ne tak třeba v Londýně) - je redukována střelbou a norováním. To vlk nebude a taky je podstatně větší. Navíc se rozšiřuje i šakal.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 11:13 Reaguje na Josef Mozek
Já bych zakázal množit Homo sapiens a vydávat stavební povolení. To by byl návrat k přírodě
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

30.3.2021 13:40 Reaguje na Selský Rozum

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
pp

pavel peregrin

30.3.2021 15:30 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Zato vy jste persona opravdu hodná svého příjmení! Jste opravdu tak nemožně hloupý nebo tady na Ekolistu neustále provokujete? Kdybyste o přírodě alespoň něco málo věděl, tak byste se tomu, co napsal Selský rozum, tak debilně nedivil a ještě hloupěji nekomentoval!
Odpovědět
bu

běžný uživatel

30.3.2021 18:49 Reaguje na pavel peregrin
Myslíte to tvrdé "y" ve slově psy??? )))))
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

31.3.2021 11:41 Reaguje na běžný uživatel
Ono to bude asi o tom co považuji za důležité... jestli formu, nebo obsah.... ale to nepochopíte...
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

31.3.2021 11:36 Reaguje na pavel peregrin
Víte takový jako vy nikdy nemůžou pochopit co tady píšu... víc k tomu nemám... bylo by to opět zbytečné...
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

31.3.2021 11:40 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Mě by opravdu zajímalo jak mám adekvátně reagovat na takové lži a bláboly jaké tu šíří mimo jiné entita zvaná "selský rozum" abych nebyl smazán....

K čemu sem něco psát, když nemůžu věci a lidi nazývat pravými jmény.... je to marný....
Odpovědět
SR

Selský Rozum

31.3.2021 12:26 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Zkuste reagovat třeba jako slušný člověk. Prostoduché nic neříkající výkřiky, také dialog nikam neposunou. Já zde uvádím pouze své vlastní a reálné zkušenosti za 25 let chovu ovcí, a skotu. Několik týdnů jsem již strávil při toulkách po Rumunských horských pastvinách, kde jsem byl mimochodem několikrát napadený smečkou pasteveckých psů. V rodině máme sami Kavkazského pasteveckého psa. Kolik reálných zkušeností máte pane Kašpárek vy?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.4.2021 00:08 Reaguje na Selský Rozum
Je hlavním úkolem toho kavkazáka ve Vaší rodině hlídání ovcí nebo skotu?

Moji známí u Brandýsa n. L. - farmáři - mají dva kavkazáky pro hlídání celého hospodářství (nikoliv ale jako pastevecké psy, i když mají na oplocených loukách koně, ovce a lamy). Pořídili si je kvůli zlodějům, co jim v noci opakovaně kradli nářadí a zvířata. Díky psům krádeže ustaly.
Odpovědět
SR

Selský Rozum

1.4.2021 06:01 Reaguje na Majka Kletečková
Kavkazák je téma, které nechci otevírat. Budou tu pak komentovat a samozřejmě radit lidi co žádného nemají a pravděpodobně ho viděli jednou na obrázku. Stejně jako vlka. Řeknu k tomu jediné. Jsem přesvědčený o tom, že Kavkazák a ani vlk se do naší krajiny nehodí. Samozřejmě tu obojí přežije, ale bude tu mít nešťastný život jak to zvíře, tak jejich okolí. Není tu už prostě pro ně přirozený životní prostor a volnost. Obojí patří do Ruska někam na Sibiř. Tam budou žít štastný naplněný život.
Odpovědět
DA

DAG

30.3.2021 14:29
Asi si běžel do Lidlu nakoupit ;)
Odpovědět
kk

karel krasensky

30.3.2021 16:28
Zabij vlka zachraníš kolouška
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 11:20 Reaguje na karel krasensky
A v Lidlu prodavačku
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.4.2021 11:45 Reaguje na Petr Pekařík
A v Kanadě bobra.
Odpovědět
kk

karel krasensky

30.3.2021 17:47
Ministerstvo ŽP by mělo začít myslet do budoucnosti a prozíravě sestavít ceník oškodného za dítě zakousnuté vlky.U blbého dítěte z kterého by byl nějaký soustružník.zedník.traktorista nebo automechanik bych to moc neřešil.Zato u chytrého dítěte z kterého mohl vyrust politolog,genderovy specialista,ekolog,sociální antropolog bych částku razantně navyšil
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.3.2021 18:39 Reaguje na karel krasensky
Já spíše naopak. Bez těch prvních se neobejdeme, ale bez těch
druhých jsme se obešli donedávna a obejdeme i do budoucna.
Odpovědět
B5

Bohumil 56gogo

30.3.2021 19:28
lidí jsou magoři, vadí jim vlci kteří jsou plaší a utečou , to divočák je napadne spíš , navíc tu byli dřív , člověk je vyhnal, vyhubil , je to krásní ušlechtilé zvíře !!!!!
Odpovědět
SR

Selský Rozum

30.3.2021 20:30 Reaguje na Bohumil 56gogo
Já bych tady v ČR zase pro změnu vypustil do přírody nosorožce. Taky tady dřív žili. Teď vážně. Můžu se zeptat kam ti vlci utečou? Lesy už zdecimoval kůrovec a když ho vyženou z jedné dědiny, tak je za 5 min. na kraji druhé. Bude tu mít šťastný život asi jako Německý Ovčák v paneláku.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.4.2021 14:42 Reaguje na Selský Rozum
Nosorožce u nás lidé v minulých stoletích nevyhubili. Na rozdíl od vlka.
Odpovědět
SR

Selský Rozum

1.4.2021 17:33 Reaguje na Majka Kletečková
M.Kletečková. Vy jste pěkná šibalka. Vždycky mne nachytáte na nějaké blbůstce. Samozřejmě to zase byla ode mne nadsázka a reakce na komentář Bohumila56gogo. Ten správně říká, že je vlk plachý a že uteče. Otázka ale je, jak moc plachá bude třeba 10 generace vyrůstající v blízkosti člověka a hlavně jak Bohumil psal, že ten vlk uteče, tak by mne zajímalo asi jako KAM? Jako že popoběhne 500m za město či vesnici, to asi nic řešit nebude, když za další kilometr či dva je zase vesnice jiná
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

2.4.2021 09:51 Reaguje na Majka Kletečková
Kolega myslel asi megafaunu doby ledové a tu člověk vyhubil. Zase se do ní vracíme , budeme shánět srstnaté nosorožce a mamuty a CO2
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.4.2021 19:19 Reaguje na Petr Pekařík
Prosím vložte odkaz na zdroje, které vyhubení nosorožců člověkem na našem území potvrzují.
Předem děkuji.
Odpovědět
kk

karel krasensky

30.3.2021 20:13
Otřesná tragedie.Při pohledu na foto mám slzy v očích.Tato krásná mladá vlčice mohla mít hezká vlčata.Až by vlčata odrostla mohla se s nimi potulovat noční krajinou a obohacovát ekosýstem v čr.Mohli rdousit hříbata,telata,jehnata,kuzlata trhat jím břicha a požírat vnitnosti.Bohužel o toto všechno jsme díky nezodpovědnému řidiči přišli.Dotyčný by měl být postaven před soud za ohrožení životního prostředí a usmrcení zvlášt chráněného živočicha a odsouzen k dlouholetému trestu
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

30.3.2021 22:23
A nějaké fragmenty střely pro tentokrát nebudou?
Odpovědět
JM

Jiří Malík

31.3.2021 00:43
Ta první vlčice nebyla sražená, ale zastřelená.
Odpovědět
JM

Jiří Malík

31.3.2021 00:44
Ta první vlčice nebyla sražená, ale zastřelená.
Odpovědět
LZ

Leon Zumr

31.3.2021 16:00 Reaguje na Jiří Malík
Doložte to oficiální zprávou policie. Fotky vlčice z místa nehody vypadají hodně rozdílně od těch co zveřejnila AOPK.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

1.4.2021 11:22 Reaguje na Leon Zumr
Do kadáveru se blbě broky nastřelují a fragmenty ze střelnice ještě hůře
Odpovědět
DA

DAG

31.3.2021 08:52
Jsem zvědavý, kdy se vněm zázrakem objeví padesát střel a zjistí se, že ho někdo zastřelil a podá se trestní oznámení :))
Odpovědět
Je

Jenda

31.3.2021 10:33
Tzn. že to svědčí o čem? Vlci hledají podél silnic jednoduše dostupnou potravu. Lovit nemusí, sraženin je podél silnic min. stovky kusů každý den. Nebo to byla jen sakra náhoda a výhledově se to už nemusí stát? Tzn. kolik vlků asi bude zapotřebí aby na území ČR opravdu aktivně zastávali roli predátora spárkaté zvěře? Takže výsledky rozborů trusu vlka mohou být značně zavádějící a jak je nám stále předkládáno, že vlk se již aktivně zapojil do snižování stavu spárkaté zvěřě, nemusí být úplně pravda. Takže zase nám ty miliardy za škody (které jsou jen stále nepodloženými výkřiky do tmy) v dohledné době nikdo nevyřeší.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

31.3.2021 19:50 Reaguje na Jenda
V tom trusu mohou být právě ty zbytky ze spárkaté, kterou jako
sraženou konzumují kolem cest a tratí. Ono v tom hovínku asi
nebude jeho rodný list, že to je pouze z lovu. Ten vlk je
stejný blud jako kormorán a místy už i vydra a bobr. Bohužel
zblblost pochází i z EU, kde už ale začínají přehodnocovat
jeho údajnou prospěšnost. My budeme muset počkat na jejich
rozhodnutí, aby se už neměli aktivisté čím ohánět a bude
to možná dříve, než se stačí vlci rozšířit po celé republice.
Odpovědět
Je

Jenda

31.3.2021 20:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Bohužel si myslím, že procitnutí přijde pokud někdy, tak za dlouho. Rád bych znovu připomněl, že vlk napadne každou psovitou šelmu ve svém teritoriu a následně i zkonzumuje. Tzn. až se od vás váš pejsek vzdálí, může dojít k tomu, že se vám nevrátí. To si myslím že se dost opomíjí.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.4.2021 00:15 Reaguje na Jenda
On se pejsek nemusel vrátit ani v minulosti, kdy u nás byli všichni vlci vystřílení. MH a MS mají povoleno za určitých podmínek zastřelit toulavého psa. A někdy došlo k postřelení nebo zastřelení psa, aniž by se zjistilo, kdo to provedl.
Odpovědět
Je

Jenda

1.4.2021 11:01 Reaguje na Majka Kletečková
Chápu kam míříte. Vystřelit na psa je pro mne i pro všechny co znám nemyslitelná věc. I když jsou někteří pejskaři dost nezodpovědní a nechávají volně pobíhat pejsky i když jsou mimo jejich kontrolu. Pokud se motají kolem nich a poslouchají, nikomu to nevadí (mne tedy určitě ne). Nechci soudit případy kdy se to opravdu stalo, ale i mezi myslivci se najdou exoti. To ale nesouvisí s tím, co jsem psal ohledně vlka / psa. Tzn. až se i Vaše přání naplní a vlk bude v ČR běžným jevem, jak to bude potom vypadat? Mám na mysli všechny drobnochovatele ovcí, koz apod. Už jsem se Vás jednou ptal, odpověď jste nevěděla, tak to zkuste prosím zjistit u Vašich kamarádů z hnutí Duha apod.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.4.2021 11:58 Reaguje na Jenda
„Rád bych znovu připomněl, že vlk napadne každou psovitou šelmu ve svém teritoriu a následně i zkonzumuje. Tzn. až se od vás váš pejsek vzdálí, může dojít k tomu, že se vám nevrátí.“

Tam, kde se vyskytují vlci, by tedy nemusely být přemnožené lišky.
Podle mých zkušeností nyní na silnicích mezi přejetými šelmami převažují domácí psi a kočky. Myslím, že silnice budou pro lidi i psy vždy nebezpečnější než vlci. Lidé budou v lesích ve vlčích oblastech muset být opatrnější a třeba díky tomu budou méně rušit zvěř.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

2.4.2021 09:56 Reaguje na Majka Kletečková
Liška , na rozdíl od čoklíka, ještě neztratila pud sebezáchovy a vlčkům se vyhne včas. Kočky budou mít smůlu. A lidé,pokud je omezíte v pohybu z paneláku směrem na budoucí tábořiště nebo sjezdovku , nakonec odhlasují , že ta zvěř vč. vlka bude mít více klidu třeba v tajze
Odpovědět
Hu

Hunter

1.4.2021 12:52
Odpovědět
JM

Josef Mozek

1.4.2021 14:46
Na tématu nikdy nebude shoda.... Proti vlkovi budou myslivci, neboť jim ruší pohodlný odběr zvěřiny v lesích...pardon....lov zvěře. Dále jsou proti chovatelé, kterým bylo nesmyslně dovoleno natahat chovy do oblastí, kd by být neměly... a ještě za to dostanou nesmyslně zaplaceno, často za intenzivní hoblování svahů od všeho rostlinstva. Třetí skupinou jsou vyděšenci, kterým rodiče zjevně příliš často vyprávěli pohádku O červené karkulce. ..........Rozumní lidé si uvědomují, že zachování a ještě lépe rozšíření co nejrozmanitější přírody je nutné upřednostnit před honbou za co největšími zisky z drancování krajiny.
Odpovědět
SR

Selský Rozum

2.4.2021 09:13 Reaguje na Josef Mozek
Ještě jste pane Mozek zapomněl na čtvrtou skupinu. To jsou taky malé děti, kterým rodiče o vlku nečetli a sami číst neumí tak o něm nic neví. Ale líbí se jim namalovaný na obrázku nebo v televizi a protože ještě nemají rozum, tak ho chtějí domu jako domácí zvířátko. Marně jim rodiče vysvětlují, že se takové zvířátko do města či na ves nehodí, že ho nemají čím krmit a je s ním spousta starostí. Jenže děti jsou děti. Dupou, brečí, křičí že zvířátko chtějí a navíc rodičům domlouvá strejda z Bruselu, že děti by zvířátko dostat měli. Jenže to dopadne tak jak to bývá. Zvířátko je po čase přestane bavit, krmit a starat se o něj musí rodiče a sousedi. Nakonec zvířátko uteče, dělá škodu všude po okolí, až ho nakonec něco přejede, nebo ho zastřelí hnusný a zlý myslivec. Nakonec se z toho všichni časem oklepou a děti si vyberou zvířátko jiné. Ale nebudou chtít koťátko, papoušeka nebo králíčka. Chtějí třeba bobra, vydru, kormorána, krkavce, špačka či kunu a vše začíná nanovo.
Odpovědět
SR

Selský Rozum

2.4.2021 09:15 Reaguje na Josef Mozek
Ještě jste pane Mozek zapomněl na čtvrtou skupinu. To jsou taky malé děti, kterým rodiče o vlku nečetli a sami číst neumí tak o něm nic neví. Ale líbí se jim namalovaný na obrázku nebo v televizi a protože ještě nemají rozum, tak ho chtějí domu jako domácí zvířátko. Marně jim rodiče vysvětlují, že se takové zvířátko do města či na ves nehodí, že ho nemají čím krmit a je s ním spousta starostí. Jenže děti jsou děti. Dupou, brečí, křičí že zvířátko chtějí a navíc rodičům domlouvá strejda z Bruselu, že děti by zvířátko dostat měli. Jenže to dopadne tak jak to bývá. Zvířátko je po čase přestane bavit, krmit a starat se o něj musí rodiče a sousedi. Nakonec zvířátko uteče, dělá škodu všude po okolí, až ho nakonec něco přejede, nebo ho zastřelí hnusný a zlý myslivec. Nakonec se z toho všichni časem oklepou a děti si vyberou zvířátko jiné. Ale nebudou chtít koťátko, papoušeka nebo králíčka. Chtějí třeba bobra, vydru, kormorána, krkavce, špačka či kunu a vše začíná nanovo.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

2.4.2021 10:02 Reaguje na Josef Mozek
.........Rozumní lidé si uvědomují, že zachování a ještě lépe rozšíření co nejrozmanitější přírody je nutné upřednostnit před honbou za co největšími zisky z drancování krajiny.....
Zatím vidím , že na drancování krajiny nejvíce vydělají ekotlupy na dotacích činností co nejvíce zbytečných. A proč bych na pozorování krajiny měl mít sklíčko Fomei , když mi stejnou službu udělá státem zadotovaný Swarovák ?
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.4.2021 10:11
Vzhledm k potřebě počty vlků v krajině regulovat a tím vrátit vlkům respekt z člověka, který při dnešní stoprocentní ochraně vlků evidentně ztrácějí. A který jinak chrání před napadením vlky chovy zvířat provozovaných člověkem i samotné lidi pobývající volně v přírodě, je sražení toho vlka nějakým autem spíš dobrá zpráva.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

2.4.2021 22:19 Reaguje na Radim Polášek
Tak tento druh regulace vlka je velmi nezvyklý, je to vyšší moc.
Občas by se také mohla projít po chodbách AOPK ČR.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

4.4.2021 09:38 Reaguje na Radim Polášek
V USA už se vzpamatovali , snad to EU dojde taky
https://www.denik.cz/ze_sveta/vlci-hon-usa-strileni-20210318.html
Odpovědět
MM

Milan Milan

5.4.2021 20:18
Co tam ten "plachý" predátor proboha dělal???? Dopadne to jak s medvědy na slovensku.Nekontrolovatelné namnožení, stahování k lidským obydlím a napadání všeho co se hýbá. Takžr buď včas!!! a radiklně snížit stavy, nebo totální likvidaci.....a ty blázny co je vypustili do přírody a pochopitelně ztratili na nimi kontrolu potrestat.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist