https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ek-chce-splacet-fond-obnovy-novymi-emisnimi-povolenkami-ci-uhlikovym-clem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská komise chce splácet fond obnovy novými emisními povolenkami či uhlíkovým clem

23.12.2021 00:39 | BRUSEL (ČTK)
Komín kouřící
Komín kouřící
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská komise (EK) chce od členských zemí Evropské unie získat část příjmů z nově zaváděných ekologických poplatků, aby splatila společnou půjčku financující mimořádný fond pokrizové obnovy ekonomik. Unijní exekutiva navrhla, aby do společného rozpočtu putovaly nové zdroje z chystaného prodeje emisních povolenek pro silniční dopravu a vytápění budov, stejně jako z takzvaného uhlíkového cla. Řada unijních států má ale například k rozšiřování emisního trhu zásadní výhrady a obává se zdražování energií.
 

Komise začala letos vydávat dluhopisy, s jejichž pomocí chce získat kolem 800 miliard eur (asi 20 bilionů Kč) na financování fondu, který si v příštích letech mezi sebe rozdělí členské země, aby podpořily oživení po pandemické krizi. Zmíněné dva zdroje doplněné podílem na dani pro největší nadnárodní společnosti mají podle odhadů komise přinést na splácení půjčky téměř 20 miliard eur ročně. Dluh má EU splácet přibližně do poloviny století.

Největší pomoc při splácení dluhu si Brusel slibuje od povolenek za emise od dopravců či tepláren, jejichž prodej by chtěl zahájit do roku 2026. Dosavadní příjmy si mezi sebe rozdělují členské země, z těch nových by ale čtvrtina měla putovat na umořování půjčky, což podle odhadů komise dá ročně 12 miliard eur. Takzvané uhlíkové clo (označované zkratkou CBAM), tedy poplatek za dovoz produktů vyráběných v zemích s nižšími ekologickými standardy, by mělo komisi poskytnout ročně zhruba miliardu eur.

EK chce získat i patnáctiprocentní podíl z příjmů, které budou mít země EU z daně pro největší nadnárodní firmy, na jejímž zavedení se dohodly vyspělé světové ekonomiky. Tento zdroj komise odhaduje až na čtyři miliardy eur ročně.

Přinejmenším část plánů však narazí na odpor části členských států. Zástupci zemí východního křídla EU tento týden kritizovali plán na zavádění nových emisních povolenek, který může podle nich mít masivní sociální dopady na část obyvatel. Komise je chce zmírnit vytvořením sociálně klimatického fondu, státy se však obávají, že nebude dostatečný. Jednoznačný názor nemají země ani na uhlíkový dovozní poplatek.

O dnešních návrzích budou země v příštím roce vyjednávat s Evropským parlamentem. Komise chce do společného rozpočtu v zájmu splácení dluhu získat i další příjmy, mimo jiné poplatky za nerecyklované plasty či z digitální daně.


reklama

 
Petr Kupec
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (127)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 05:06
"Unijní exekutiva navrhla, aby do společného rozpočtu putovaly nové zdroje z chystaného prodeje emisních povolenek pro silniční dopravu a vytápění budov, stejně jako z takzvaného uhlíkového cla."

Sprosté zdanění řidičů a majitelů domů -- tak až sem se dopracoval ten spolek bláznů s hrdým označením Evropská komise.
Své rudozelené drápy natahuje po každém z nás " Uchvátí-li tě- zahyneš!".

„Čím méně prostoru necháte vládě, aby ovlivňovala vaše životy, a čím více zodpovědnosti vezmete do svých rukou, tím svobodnější a bohatší budete,“ vysvětlovala legenda světového liberalismu Milton Friedman jednu ze základních myšlenek svého díla.
Friedman, nositel Nobelovy ceny za ekonomii , zarputilý odpůrce socialismu a přílišných zásahů státu do ekonomiky, pravidelně zdůrazňoval, že stát má jen dva základní úkoly - národní obranu a ochranu svobodného podnikání. Všechno ostatní může podle něj efektivněji a lépe zajistit trh.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

23.12.2021 06:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
ono to ještě chvíli potrvá, než si lidi uvědomí, že můžou si vládnout i bez Bruselu a jejich trapných výplodů
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:15 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nemůžou. Když se podíváte na squadru, kterou si lidé navolili před osmi lety do vedení země a jak to dopadlo, tak je zcela jasné, že bez Eu jsme totálně v dupě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 10:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Troll detected
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 07:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zajímavé. EU podporuje právě co největší samostatnost občanů na téma energie. Např podpora FVE, EV atd umožní mnoha domácnostem právě energetickou svobodu a odstrihnout se od "státu".
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 08:13 Reaguje na Va Shek
To je pouhé zdání. Pokud bych dnes měl komplet přejít s teplem a elektřinou na OZE do ostrovního provozu/mně by se to líbilo/, tak je to záležitost 2.5 mil.Kč bez provozních nákladů.
Tak bohatý skutečně nejsem.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 08:16 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vás konkrétní případ nic nemění na základní myšlence.
EU v tomto případě podporuje samostatnost a zodpovědnost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:17 Reaguje na Va Shek
Jistě, navíc není nutno vše řešit stylem odzdi kezdi a pořizovat si ostrov. Normální střešní fve vyjde řádově levněji.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 09:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Pánové, V.I.Lenin ,vzor EU, vytyčil pravdivé heslo, že ideologickou základnu lze postavit pouze na ekonomickém základu.
EU ovšem ideologii klade někam úplně jinam, chvála bláznovství. I to je veleznámé dílo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ekonomickou základnu máme festovní a klimatická tragédie není ideologie, ale vědecky dokázaný fakt.
Lenin řešil pouze mocenskou otázku, jak z carského feudalismu udělat feudalismus rudý.
Holínky a hodinky fakt nejsou to samé.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 10:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Co se nepovedlo bolševikovi se má povést EU ?
Ani náhodou, ještě se dožijeme defenestrace i v Bruselu.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nechcete alespoň na vánoce přestat být vystrašený?
Je smutné sledovat kam vás to dovedlo.
Zkuste jít ven a přestat koukat na svět skrze vaší internetovou bublinu.
Nic není černobílé, ale číst neustále dokola pod každým článkem o vaší nenávisti k EU a strachu je smutné... byl jste ekolog..
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 10:25 Reaguje na Va Shek
Proč škatulkujete mě a sobě se vyhýbáte jak čert kříži?

Pohled na svět mám ryze realistický, bez genderů,LBQT a jiných úpadkových symbolů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 10:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jenže ty symboly jsou ta realita.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
Můžete jistě poukázat na to v čem jsem na omylu, ale vykrikovanim nenávisti a strachu asi není pro nikoho správná cesta.
Myslíte, že například veřejná debata o tom, že 4% obyvatel kteří jsou LGBT jsou taky lidé je špatná?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 10:43 Reaguje na Va Shek
Zase jste vedle, poukazuji na konkrétní pochybení i špatně založený systém. Ta zeď prostě spadne, otázka je pouze kdy.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak asi poslední dotaz.
Kde čerpate informace na kterých stavíte tento názor?

Je čas vánoc, zkuste se otevřít lidem a poslouchat. Ne vždy narazíte na tak depresivní názory.
Vy si snad přejete, aby se stalo něco špatného jen proto, aby to podpořilo vás pohled na svět?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 10:52 Reaguje na Va Shek
Vánoce nebo dušičky jsou mi ukradené.
Zajímá mě fakt,že právě v tuto dobu došlo v EU ke krizi a milióny unijních domácností jsou ožebračeny.
Za to si Jezulátko nekoupíte.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 12:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jenom doplním, aby opět Hanzl nekydal pouze na ČR.
Je to problém v celé EU a to včetně Německa.
Tam také končí dodavatelé energií.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 12:59 Reaguje na Jaroslav Studnička
To zdražení je v celé EU, ale jen u nás a to na Ekolistu se můžou všichni počůrat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 19:18 Reaguje na Pavel Hanzl
:-))), tak to každopádně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 12:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak jste vydedukoval, že ta zeď spadne? Proč by měla? Že to vymudrovali soudruzi v Kremlu?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.12.2021 09:50 Reaguje na Va Shek
A není to spíše, že EU podporuje za každou cenu OZE s tím, že tu paseku v elektrické síti, co OZE nadělá, si zatím moc neuvědomuje, a až přijdou blekauty, tak přijdou záložní fosilní zdroje jako spása?

Není to spíše pouze "nedomyšlená naivní" energetická politika vyhovující jistým zájmovým skupinám, konkrétně OZE a fosilní paliva?

Hrát naivku může být často velmi výhodné, když jde na to konto brát plnými hrstmi ze státní kasy.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:02 Reaguje na Jiří Svoboda
Reagoval jsem na slova pana Vinklera.
EU podporuje samostatnost.
Prosím nepodlehejte neustálému strašení trollu.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.12.2021 15:10 Reaguje na Va Shek
Já zase reagoval na vaše slova. Z čeho vyplývá vaše tvrzení, že EU podporuje samostatnost? A proč zrovna jen ve výrobě elektřiny a ne třeba v pečení chleba? Není vám to podezřelé?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 19:20 Reaguje na Jiří Svoboda
Tak ono by alespoň tedy v té energetice stačila podpora výroby komponentů v EU a ne dovoz z Číny :-)
Odpovědět
pp

pavel peregrin

23.12.2021 10:20 Reaguje na Va Shek
Nic proti samostatnosti a zodpovědnosti. Jenže musí být podložena solidními základy a nikoliv experimenty.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 10:22 Reaguje na pavel peregrin
Ta samostatnost by měla být také finanční...
A ne řízené hospodářství, které tu EU diktuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 10:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Žádné řízené hospodářství tu neexistuje, jen obchodní pravidla. To je podstatný rozdíl.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 12:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Nazývejte si to jak chcete...
Faktem je, že EU nařizuje zcela konkrétní a cílené směry, které ovlivňují vývoj celého hospodářství.

Původní volný trh již neexistuje. Vše se odvíjí od cílené diskriminace na jedné straně a dotací na straně druhé.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 13:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pouze v případě fosilního uhlíku, případě odpadů nebi jiné ekologie. Ropné detiváty do řeky lít nemůžete, to máte recht.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 20:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Energie sekundárně ovlivňují vše ostatní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 15:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Šak jo, bude dráž, musíme jen víc máknout.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.12.2021 11:04 Reaguje na Va Shek
EU donutí občany, aby si sami zaopatřili elektřinu, teplo, mrkev, boty, maso, střechu nad hlavou.
Prostě baťovu produkci zatížíme takovými daněmi, aby se uživili ševci s verpánkem.
Jedná se o cestu k nízké produktivitě s tím související nuzotou.
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.12.2021 17:42 Reaguje na Richard Vacek
...A k poklesu počtu obyvatel.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.12.2021 12:25 Reaguje na Jarka O.
To by ale mohlo taky dojít k poklesu počtu idiotů v EK :-))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pan Friedman žil v době, kdy se o klimatické tragédii ještě nevědělo. A i civilizované země bojovaly o vyšší životní úroveň a chtěly bohatnout a pohodlněji žít. Tohle se ale splnilo, také díky panu Friedmanovi a jeho názorům.

Jenže čas oponou trhnul a dnes není v normálních zemích problémem životní úroveň, ale klimatická změna. A o řešení se snaží EU všemi možnými způsoby, které vždy jen zkritizujete a NIKDY nenapíšete, jak se to má dělat lépe.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.12.2021 12:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Na sklerózu jste ještě mlád.
Už to tu několikrát bylo :
- včas a na dlouhé období objednat od Puťky plyn
- Občasné zdroje energie ano , ale až po vybudování stabilní zálohy,
- JE jako základ pro ty , kteří už holt stabilní zdroje OZE mít nemohou ( přehrady, geotermál apod.)
- pomalu ubírat fosil a až tehdy, kdy budu mít tu STABILNÍ základnu k ruce
EU to holt dělá jinak, výsledky se dostavily.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 15:53 Reaguje na Petr Pekařík
Objednat plyn je v pořádku, ale ta občasnost je tam taky dost vysoká. Plynová krize rok 2009.
Stabiní zálohy máme, je to uhlí, plyn a jádro, vše plně funkční.
EU to dělá přesně tak, jak píšete. Jenom postupuje na náš zaprděný babišistán příliš rychle.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.12.2021 06:43
Všechno vám zdražíme, aby bylo na dotace.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 08:54 Reaguje na Richard Vacek
A pak tu budeme číst demagogické příspěvky v čele s Hanzlem, jak nám EU posílá miliardy na obnovu :-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
To nám posílá, to je bohužel pravda a ne demagogie.
Problém je, že my je neumíme využít.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 10:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Za situace dle článku, kdy EU vše zdaní, což se dotkne zejména běžných obyvatel, pak nastaví svoje pravidla a dle nich milostivě budou posílat / neposílat peníze ve formě dotací vybrané skupině obyvatel za ideologických prohlášení podobných jako Peksa, Niedermayera...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 10:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jenže ty peníze se vrací formou dotací a ti, kteří se snaží omezit fosi, na tom profitují.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 12:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenom že na tom profitují pouze ti vybraní na které se skládáme všichni.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 13:01 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ne. Každý, kdo si pořídí střešní fve, kdo nejezdí s nafťákem, kdo třídí odpad atd. atd.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.12.2021 15:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Řekl bych, že jen ten, co si pořídí FVE a ti co mu to namontují. Jak profitujete, když nejezdíte nafťákem nebo třídíte?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 15:43 Reaguje na Jiří Svoboda
Když nejezdíte, neplatíte daň z benzínu, když třídíte, jdou odpady do spalovny nebo na řízenou skládku a nepovalují se po ulicích.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.12.2021 18:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Když nepotřebujete elektřinu, nepotřebujete FVE, která vás taky něco stála. Když netřídím a rovnou vyhazuji do popelnice, také se nikde nic neválí.

Prostě argumentace je vaše hodně silná stránka.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.12.2021 12:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemohu mít FVE a jezdit potřebuji - na elektroauto jaksi nemám. Co teď , evropský polokomisaři ? Ale odpad třídím !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 15:54 Reaguje na Petr Pekařík
To vám potom nezbývá nic jiného, než se modlit a volit proevropské strany.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:25 Reaguje na Richard Vacek
Jistě. Zdraží se fosilní paliva, aby bylo za co postavit OZE. To má podle mě logiku.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 10:11 Reaguje na Pavel Hanzl
A odnese to zejména běžný konečný odběratel el. energie a každý běžný konzument, jelikož se zdraží úplně všechno...

Všichni se složí na to, aby vybraná bohatá skupina mohla čerpat dotace...

Ještě, že takovou logiku vám baští pouze v PN Brno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 10:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tohle není skutečně jednoduché.
Běžný uživatel musí mít rozum a podle toho si volí vedení země. Když zvolí nepolitiky, kteří mají úplně jiný zájem, než vést zemi k prosperitě, tak prostě má smůlu a každá taková ptákovina ho bolestně zasáhne.
Dotace se v normálních zemích čerpají ne na bohatnutí oligarchie jak u nás, ale na budování OZE. A proto jsou tam lidé daleko bohatší a zvýšení cen energií je nezasáhne.
Není to příliš složité?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 12:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Současný problém postihuje celou EU a to včetně Německa...

https://www.neckermann-strom.de/

Vaše kydance na ČR jsou pouze vaše kydance.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 13:04 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jaký mají Němci platy v poměru k cenám energií?? I po zdražení, o kterým nikdo neví, jaké je nebo bude?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 19:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud by to nebyl problém, pak by se nedělo v Německu toto:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nemecko-kvuli-vysokym-cenam-energii-snizuje-tzv-zelenou-prir/r~47017c242dba11ec9322ac1f6b220ee8/

https://archiv.hn.cz/c1-66994770-zdrazovani-energii-doleha-take-na-nemecke-domacnosti-volani-po-statni-pomoci-je-stale-hlasitejsi
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 08:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
".... očekávají v příštím roce nárůst výroby energie z obnovitelných zdrojů o 11 terawatthodin (TWh) na 239 TWh."

S tímto tempem získá Německu za 10 let navíc 110 TWh čisté elektřiny.
Celá ČR má roční spotřebu asi 80 TWh. A kolik budujeme my?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 15:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Běžný uživatel využívá fosil na plný pecky a najednou za to má zaplatit!! Chudáček žebráček, musí být živen a ošetřován, má přece právo na teplo, jídlo, oblečení atd. atd. za cenu, že ekosystém zkolabuje a jeho vlasní děcka to šeredně odskáčou.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 19:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaše sebemrskačství nás opravdu nezajímá...

Pokud má transformace energetiky realisticky proběhnout, opravdu to nebude za těchto podmínek.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.12.2021 12:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano , to všechno dělám , abych uživil sebe a rodinu a pak taky tu partu evropských darmožroutů.
Tak na čem mám ušetřit ? Darmmožrouti nařizují ušetřit na rodině a s tím mám vnitřní problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 08:47 Reaguje na Petr Pekařík
Žádné darmožrouty v EU neživíte, jen ty naše. Ale i to stačí. Vy skutečně nemůžete dělat prakticky nic, pokud nemáte velkou střechu vhodnou na fve.
Prostě vy můžete volit normální, proevropské strany a případně se v nějaké angažovat.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.12.2021 15:18 Reaguje na Pavel Hanzl
To má velmi hloupou logiku. Ať se zdraží fosilní paliva, ale ať rozhoduje trh, zda je nahradíme úsporami či OZE či JE a jak to uděláme. Každý dotační program pokřiví trh a zrealizuje úspory uhlíku mnohem dráže, než kdyby to bylo realizováno tržně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 15:50 Reaguje na Jiří Svoboda
Trh je velmi dobrý nástroj na to, aby společnost zbohatla. Ale na klimatickou změna je už krátký, ekologii ve své podstatě vůbec nemá.Ale je možno ho uměle deformovat tak, aby sloužil ekologii, jenže pak už to není volný trh.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.12.2021 19:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Naopak, trh s odstraněnými negativními exernalitami jejich zpoplatněním je volnější a spravedlivejší. Pak si mohou vzájemně konkurovat třeba uhlí, FVE a zateplení budovy a bude se tržně dělat to, co poskytne bydlení nejlevněji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 08:43 Reaguje na Jiří Svoboda
Jistě, dá se to všelijak kombinovat, ale nikdy už to nebude volný trh. Ale to nevadí, funkční to může být i tak.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 06:58
V Novém Městě na Moravě na Žďársku se od ledna zvýší ceny tepla od firmy Novoměstská teplárenská z letošních 500,50 koruny na 1 100 Kč za gigajoule (GJ). Jde o platbu včetně daně.
Šumperk a Jeseník + 50% .

Tomu říkám Vánoce jak mají být !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:13 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ekolog se pozná podle toho, že pořád jen počítá groše.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 09:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Obyvatelé Nýřan jsou zoufalí. Za energie mají zaplatit téměř dvakrát tolik než doposud.

A osoba ducha mdlého se pozná podle toho, že jí strmý nárůst nákladů na energie nevadí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vadí, ale spali jsme na vařínech a 8 let tahle země brzdila patami a na tuhle logickou variantu jsme nebyli připraveni.
Vědělo se dávno, že emisní povolenky jsou určeny k tomu, aby zlikvidovaly ekonomicky uhláky.
A co vláda udělala, aby se připravila?? ANI ŤOK!!
Stále jen vedla ropácké kecy, vytvořila che che "uhelnou komisi", která neudělala ANI HOUNO!
Tak čemu se čemu???
Sravedlnost na světě není, ale především voliči ANO teď skučí nad cenami energií.

Ale ten zásadní problém je jinde.
Právě těmto nejlépe oblbovatelným voličům se neřekne, že si za to můžeme sami, ale svede se to na EU. To je příprava na czexit.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.12.2021 12:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Vláda ty prachy narvala do OZE. Najděte si po letech výši investic
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.12.2021 15:14 Reaguje na Petr Pekařík
Ona tvrdí, že je narvala do OZE. Ale co se postavilo? Kulový že? Kolik zůstalo za nehty soudruhům z biopalivového tunelu? A co solární? Pořád se kope, pořád se kope, že?
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.12.2021 13:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.12.2021 13:45 Reaguje na Miroslav Vinkler
Někteří si nadělí k vánocům tepelné čerpadlo a za pouhých 12 let mají náklady zpět. Toto je 2.letošní zdražení tepla z horkovodu, kdysi na uhlí,teď na plyn. Zahřejeme se pohybem.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.12.2021 12:37 Reaguje na Jarka O.
Za 12 let možná , tou dobou bude ale zařízení zralé na repase nebo výměnu. Pár příkladů znám - 9 let , repase NIBE za 1/3 původních nákladů. A pořád máte 9 let starý bazmek . Nechal by si takto někdo opravit třeba ledničku ?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

23.12.2021 08:42
Když nás lákali ke vstupu do EU, hovořili o tom, že se jedná o volné společenství států, se sdružují za účelem jednoduššího obchodu. Dneska je Eurosojuz mnohem tvrdší totalita než bylo kdysi RVHP. Je na čase odejít.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:28 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Omyl. Vstupovali jsme do EU, kde hlavní téma byla integrace a hovořilo se o federativním (nebo konfederativním) uspořádání. Škoda, že se to nepodařilo, to bychom byli dnes asi někde na úrovni Rakouska.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 09:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Do režimu DPI míří další tisíce lidí, skončil Český Energetický Dodavatel ,sedm tisíc odběratelů

Pane Hanzle, můžete objednat roztleskávačky, snad při pohledu na dívčí těla nájemníci zapomenou na realitu a energetickou chudobu.

Teď si ty kecy o úžasně levné a dostupné energii z OZE strčte za klobouk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 09:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nic takového jsem nepsal, jen píšu, že fve je celosvětově nejlevnější energií. Ale má své mouchy.

„Selhaly všechny regulační a kontrolní mechanizmy, které má stát k dispozici. Selhalo Ministerstvo průmyslu a obchodu. Energetický regulační úřad, díky nedostatku kompetencí, ukázal svou zbytečnost. A to přesto, že stojí daňové poplatníky ročně 300 milionů korun,“ informovaly Podnikatelské odbory.
https://www.prazskypatriot.cz/energeticka-krize-podle-babka-stat-trestuhodne-zaspal-predseda-odboru-si-rypnul-i-do-zemanova-kanalu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=660320&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=fzIFHwuqywe-202111151847&dop_id=14238778

Tak čemu se čemu??
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Parazit zabíjí svého hostitele.
I tak se dá charakterizovat vztah mezi bruselskými elitami a unijními domácnostmi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 15:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Hluboký omyl, jak dycky. Babišistán nás nezabil.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Co je to ta energetická chudoba?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 10:08 Reaguje na Va Shek
Asi jste na školeních v Bruselu nedával pozor a dělal s Hanzlem blbiny.

Evropská komise využívá tuto definici.
„Energetická chudoba nastává tehdy, když domácnost má potíže nebo nemůže vytopit byt na teplotu 18 až 21 °C za cenu, kterou si může finančně dovolit. Přitom musí být zachovány další služby spojené s dodávkou energií, jako je dodávka elektřiny, doprava, internet.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
A to je v ČR pro domácnosti problém který by měl něco zásadně společného s EU?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 10:26 Reaguje na Va Shek
Jistě. EU nám posílá gigantické dotace na podporu podnikání atd. a prostě pro lidi a my si je necháme rozkrást oligarchií.
Takže za to může EU, kdyby nic neposílala, ti naši parchanti by neměli co krást a byla by to banda Mirků Dušínů.
Takže za to může jasně EU.
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

25.12.2021 22:20 Reaguje na Pavel Hanzl
To Pavel Hanzl "Na dotaz Parlamentních listů co si myslí o oficiální statistice Eurostatu,[16] která uvádí, že mezi léty 2010 až 2016 odteklo z ČR do zahraničí na dividendách 7,6 procenta HDP, tedy 2252 miliard korun, zatímco dotace z EU činily 1,9 procenta HDP, neboli 563 miliard korun, Keller odpověděl, že „je bohužel pravda. Ze sociologického hlediska je to ještě zajímavější. Když se české ekonomice daří, bohatnou z toho horní příjmové vrstvy na Západě. Když nám z Bruselu posílají kapesné v podobě eurodotací, jde to především z kapes středních vrstev na Západě. Ve výsledku se tak rozevírají nejen nůžky mezi bývalou západní a východní Evropou, ale narůstá i nerovnost mezi majetkovou elitou a zbytkem společnosti na Západě.“[17] /Jan Keller, Wikipedie/"
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2021 14:42 Reaguje na Jaroslav Bobr
To je velmi hezké, jenže tam není to nejdůležitější. Co je to za peníze, které odtékají.
Soudruzi dotáhli zemi do bankrotu a západní firmy do ní po plyšáku nalily 2 - 4 bilióny korun. Tím jsme se dostali opět na náročné trhy a dnes tyhle firmy dělají rozhodující většinu našeho HDP i příjů SR.
Takže odtékají pouze zisky po zaplacení nákladů (mezd, subdodávek atd.) a především daní.
A těch 1.3 biliónu ročního příjmu SR je právě většina (i nepřímo) z této produkce.
Takže je to pro nás dost dobrej kšeft, podívejte se na země, kde to neproběhlo.
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

26.12.2021 20:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to vzájemný kšeft, není to žádná charita a pomoc.Navíc se platí i příspěvky do EU, výši hledat nebudu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.1.2022 09:34 Reaguje na Jaroslav Bobr
Je to samozřejmě kšeft a právě na kšeftu se nejlépe bohatne. Na obou stranách.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

27.12.2021 15:00 Reaguje na Jaroslav Bobr
A souvislost mezi dotacemi a dividendami je prosím pěkně jaká?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 10:27 Reaguje na Va Shek
Ano, a pokud to nechápete ,jste buď blázen nebo úplatný provokatér.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
A můžete ho popsat?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

23.12.2021 10:28 Reaguje na Va Shek
Víte co, pane Va Sheku, přestaňte pokládat zbytečné a vcelku infantilní otázky. To, že EU řídí magoři, a je teď vcelku jedno, zda je to řízená či neřízená střela, je nad slunce jasné.
Nebudeme tady filozofovat a rozebírat jednotlivá slovíčka. OZE v současné podobě, současném technickém stupni mohou sloužit jako záložní zdroje energie,a je to stát od státu hodně rozdílné. Na tom se snad shodneme.
Jestliže je ČR tak nebo onak závislá na evropské přenosové soustavě, a nechtějte podrobnosti, tak opravdu to cosi s EU společné má. Je konečně potřeba, aby zde došlo k drastickému zvýšení cen energií, současně s drastickým zvýšením cen potravin, protože jedině tak si naivní lidé konečně uvědomí, že se asi cosi děje a pokud se tento problém nebude dotýkat bytostně milionů lidí, tak se nic nezmění.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:41 Reaguje na pavel peregrin
Bohužel mám další otázku.
Všiml jste si že celý svět už druhý rok bojuje s první globální pandemii která zastavila globální ekonomiku?
Myslel si někdo, že toto se obejde bez následků?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 10:48 Reaguje na Va Shek
Zase jste vedle. Svět bojuje s globalismem, které zavedly finanční a politické oligarchie ve jménu maximalizace zisků.

Velmi podobné korporátnímu fašismu.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 10:53 Reaguje na Miroslav Vinkler
Takže tu pandemie není a ekonomika se v mnoha státech světa nezastavila?

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 11:33 Reaguje na Va Shek
Co bylo dříve, globalizace nebo pandemie ?
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 13:10 Reaguje na Miroslav Vinkler
Je tu první globální pandemie a zastavila se několikrát ekonomika takřka celého světa?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 13:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
To jsou protichůdné jevy. Globalizace silně podporuje ekonomiku, pandemie ji ničí.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

23.12.2021 17:44 Reaguje na Va Shek
Jde tu o zcela něco jiného. Pandemie slouží k odvedení pozornosti.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.12.2021 12:24 Reaguje na Pavel Hanzl
" ... a hovořilo se o federativním (nebo konfederativním) uspořádání."

Tak možná u Hanzla ve sklepě a federalizace EU není ani dnes oficiálním cílem.

Navíc s tímhle někdo v 2004 přijít, tak by to referendum dopadlo možná úplně jinak. Já bych pro tenkrát rozhodně nehlasoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 13:25 Reaguje na Svatá Prostoto
Už je to dlouho, asi si to nepamatujete. Integrace byla a je pořád na pořadu dne, má to i logiku a svět není nakloněn malým, navíc národním státům, tahle éra končí a přecházíme do éry říší. Timothy Snyder.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.12.2021 12:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi myslíte Rakousko-Uhersko ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 08:40 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Zcela evidentně netušíte, co je to totalita, natož tvrdá.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 12:15
Blackouty, sériové odstávky elektřiny nebo krachy malých dodavatelů energií. Tak by mohly vypadat černé scénáře po odstavení plynovodu Jamal, který již nedodává plyn do Německa, ale naopak proudí druhým směrem. Od středy již druhý den proudí obráceným směrem a tlačí tak cenu plynu na evropské burze přes 170 eur za megawatthodinu.
/echo24.cz/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 13:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
Soudruh Putin si nás vychutnává a ještě nám valí klíny do hlav, že za vše může EU. Ale ten Jamal jede v reverzním režimu normálně, tam problém není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 13:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
Znáte nějaký scénář, který není černý? Já vím, tmavošedý a černý jen místy.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 13:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten spolek volů, co si říká EK nahradit odborníky,alespoň v rámci dekarbonizace.
Gendery, buzeranty, křivost okurek a výkon vysavačů EK ponechat.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 13:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak tu máme fake s krivosti okurek.
To není ale tak děsivé jako ta otevřená nenávist k "buzerantum"...
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 14:38 Reaguje na Va Shek
Asi vás zklamu, mám kamaráda z tohoto ranku a nevadí mi to , holt někdo je teplej a někdo zase studenej
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 18:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy své kamarády pojmenovavate urážkama?...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 15:02 Reaguje na Miroslav Vinkler
Obávám se, že byste si nepomohl. Odborníci by řekli: "chcete dekarbonizovat ekonomiku nebo ne? To je politické rozhodnutí".
"Jistě a co nejrychleji".
"Tak to dělejte tak, jak doposud. Jen vymyslete nějakou mast na ropáky".
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 16:02 Reaguje na Pavel Hanzl
To snad nemyslíte vážně, ideové výkřiky chorých mozků zaměňovat za odbornou úvahu, katastrofa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 16:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak konečně napište, jak to udělat lépe radostněji. Jak by to měli teda ti odborníci řešit.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.12.2021 12:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Nedělat to vůbec. To by napáchalo nejmenší škodu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.12.2021 15:16 Reaguje na Petr Pekařík
To by se nám prodražilo nejvíc, možná i fatálně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2021 16:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ideové výkřiky provádí nešťastníci na těchto diskusích, občas naše média v rámci hybridní války.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2021 17:20
"Levné energie se nevrátí. Příští rok to bude jízda jak na Divokém západě.
Dodavatelé energií zatím předpokládali, že se budou ceny elektřiny a plynu od poloviny roku 2022 ubírat dolů. Zatím však růst cen nezpomaluje a naopak stoupá. Nikdo nepředpokládá, že by se cena na burzách vrátila na původní hodnoty. Předpověď je, že se maximálně vrátí na sto eur, což je stále dvojnásobek původní ceny. "
/místopředseda představenstva firmy EON Jan Zápotočný, seznam.cz /

To je popis současnosti z pohledu managera z branže.

To je popis "skutečnosti" od pana Hanzla:
"Ideové výkřiky provádí nešťastníci na těchto diskusích,.."

Pane Hanzle, s jistotou se dá říci jediné . Žijete v bludu a svá přání vydáváte za objektivní realitu. Měl byste se sebou něco dělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.12.2021 15:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já jsem v bludu optimistickém, takže jsem v poho, vy jste v bludu pesimistickém až vyděšeném, tak nevím, kdo je na tom hůř.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.12.2021 17:23
Realisté nekazte si Vánoce diskuzí s trolly a nedouky. Myslím, že to
už prostě ouřadové v EU přepískli a narazí i na odpor těch, kterých se
doposud "gryndýl" nedotknul. Příští rok bude rokem protestů obyvatel
celé EU a vyústí buď k reformě a nebo jejímu rozpadu. Británie byla
předzvěst a u jiných to už nahlodává původní nadšení. Obliba EU klesá
rapidním tempem a stačí, aby se chopili příležitosti populisté a bude
vymalováno. Ožebračovat pár milionů jim prošlo, ale takové množství
lidí ohrožených poklesem životní úrovně, už jim neprojde. Pouze doufám,
že se to obejde bez násilí a krve, protože dobré kšefty jsou schopni
vykukové bránit jakkoliv. Přeji klidné Vánoce a nechte trolly psát ty
jejich bláboly sobě samým.
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.12.2021 17:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Nápodobně pěkné svátky.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.12.2021 19:00 Reaguje na Břetislav Machaček
Ještě další zprávy ze sputniku?

Odpovědět
pp

pavel peregrin

24.12.2021 15:52 Reaguje na Va Shek
Netřeba Sputniku, ono si to najde cestu samo. Ne že bych byl čtenářem Sputniku, ale vy jste si nevšiml, že to, co bylo před rokem vydáváno za hoax a lidé kvůli tomu zesměšňováni, se docela plní?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 08:34 Reaguje na pavel peregrin
A copak? Že bude Puťka vydírat? To se dá čekat vždycky, když má sebemenší příležitost.
Odpovědět
DA

DAG

23.12.2021 18:31
Osobně bych odklonem od uhlí a navyšování cen povolenek moc nespěchal.
Až Rusko napadne Ukrajinu, tak za něj budeme rádi.
Přece nebudeme posílat peníze našemu nepriteli.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2021 20:47 Reaguje na DAG
No a kolaborant Hanzl si doma chrochtá blahem díky ruskému zemnímu plynu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.12.2021 15:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Mám ve sklepě vrt a fučí mi z něho ruský plyn.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist