Evropská komise chce v roce 2030 čisté městské autobusy a zásadní omezení emisí z kamionů
Nákladní a autobusová doprava podle komise produkuje šest procent všech emisí skleníkových plynů v EU a více než čtvrtinu emisí připadajících na silniční dopravu. Brusel proto chce v rámci své zelené strategie vedle osobních aut ekologicky čistší provoz také u těžších vozů.
"K dosažení našich klimatických a bezemisních cílů musí aktivně přispět všechny sektory dopravy. Naše klimatická norma s tím počítá, naše města to chtějí a naši výrobci se na to připravují," prohlásil místopředseda unijní exekutivy Frans Timmermans.
Všechny nově vyrobené nákladní vozy nad 3,5 tuny a dálkové autobusy by podle představ komise měly od roku 2030 omezit emise CO2 o 45 procent proti roku 2019. O pět let později se má požadavek zvýšit na 65 procent a v roce 2040 na 90 procent.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (10)
Miroslav Vinkler
15.2.2023 07:44smějící se bestie
15.2.2023 10:26 Reaguje na Miroslav VinklerNyní už vyrábí - na 1/2trolejbus/elektrobus, nejsou potřeba další troleje.
Pavel Hanzl
18.2.2023 09:25 Reaguje na smějící se bestieViděl jsem dobrý projekt, kdy právě na konečné je velké parkoviště, tak ho pokrýt panely. Přes den by se nabíjely auta i bus a baterka, v noci by se jelo z baterky a bus ze sítě, auta za příplatek.
Jaroslav Vozáb
15.2.2023 11:19Další rozvoj elektro-mobility bez elektrifikace dálnic je chiméra.