https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/elektrina-je-v-evrope-na-rekordu-megawatthodina-v-nemecku-stoji-475-eur
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Elektřina je v Evropě na rekordu, megawatthodina v Německu stojí 475 eur

16.8.2022 00:53 | LONDÝN (ČTK)
Ceny elektřiny v Evropě se vyšplhaly na další rekord, podle analytiků je to zejména reakce na pokračující zdražování zemního plynu. Cena klíčového termínového kontraktu na elektřinu v Německu se včera na evropské energetické burze European Energy Exchange (EEX) zvýšila o více než tři procenta na 475 eur (11 600 Kč) za megawatthodinu (MWh). Za poslední dva měsíce se zhruba zdvojnásobila a je téměř šestkrát vyšší než před rokem, uvedla agentura Bloomberg.
 

Na trhu kvůli omezeným dodávkám plynu panují obavy, zda Evropa dokáže v zimě vyrobit dostatek elektřiny. Situace kolem dodávek ruského plynu do Evropy se zkomplikovala, když Rusko v únoru zahájilo útok na Ukrajinu a Evropská unie v odvetě přijala sérii protiruských sankcí. Podle analytiků z dánské elektrárenské společnosti Energi Danmark zatím neexistují žádné jasné známky toho, že růst cen elektřiny by měl v brzké době polevit. "Tento týden očekáváme další růst cen," uvedli analytici.

Cena klíčového termínového kontraktu na plyn pro evropský trh ve virtuálním obchodním uzlu Title Transfer Facility (TTF) si v pondělí po poledni připisovala zhruba čtyři procenta a dostala se nad 214 eur za MWh. Před rokem se pohybovala pod 30 eury za MWh.

Růst cen energií tlačí v evropských zemích vzhůru inflaci a zvyšují náklady domácností i podniků. Evropské vlády proto pracují na opatřeních ke zmírnění dopadů drahé energie.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (90)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.8.2022 08:54
Díky šílené EK s jejím Green Dealem má pan Hanzl určitě radost , neboť 11.60 Kč/kWh pouze za silovku !!! určitě obráží jeho ekologický zájem na anti-ropácké společnosti.

Jinak se chci zeptat - většině domácností končí fixace na elektřinu a musí se rozhodnout . Buď spotové ceny (tedy nejméně 15Kč/kWh) anebo uzavřít smlouvu nejméně na rok za cenu ??.

V případě domácnosti, která má roční spotřebu cca 10MWh jsme na ceně 150 tis. Kč/rok a vládní pomoc tzv. úsporný tarif asi 12tis. Kč tvoří 8% z této sumy. Tedy skoro o ničem.
Jsem zvědav,kdy propuknou první demonstrace v ulicích českých měst, tipnu si na podzim 2022.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.8.2022 10:43 Reaguje na Miroslav Vinkler

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
ss

smějící se bestie

16.8.2022 13:44 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1*
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.8.2022 14:02 Reaguje na Jaroslav Řezáč
No ve skutečnosti na tom jádru máme jen 70% podíl a na uhlí ještě výrazně menší. Zbytek jsme totiž prodali do soukromých rukou, tak si na ten zbytek těžko můžeme teď dělat nárok.
Většina v ČR vyrobené elektřiny se prodá přímo v ČR a s lipskou burzou se vůbec nepotká, takže na ní ani nikdo ze západu nic nevydělá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 20:00 Reaguje na Emil Novák
Konečně rozumná informace.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 10:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Vyprošuju si, abyste se mnou v něčem souhlasil. Jak pak vypadám?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 19:04 Reaguje na Emil Novák
Abyste se nepočůral, jediný kladný relevantní ohlas...
Odpovědět
va

vaber

18.8.2022 15:41 Reaguje na Emil Novák
máte přesně zjištěno kolik u nás vyrobené el.energie se dostane na burzu,
byly i zprávy o povinosti států obchodovat přes burzu, já to nevím
obchody na burze jsou takové ,že se prodává a nakupuje kolem středu a kdyby ČEZ i jiní výrobci ,dokázal nyní na burze prodávat určitě hodně vydělá
a že má ČEZ velké zisky o tom není pochyb, stačí se podívat na dividendu ,nebo na cenu akcie
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 17:04 Reaguje na vaber
Ty zprávy byly nepravdivé, ČEZ prodává 95 % elektřiny v ČR: https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/cez-prodava-95-procent-sve-produkce-elektriny-v-ceske-republice
Dividenda odráží zisky za minulý rok tj. předválečné, letos ČEZ dokonce uváděl, že obchody vyžadující dodatečné zajištění, tj. zejména na burze, pozastavil. Jsou totiž pro něj z hlediska cash-flow neúnosné. Tim spíš pro menší výrobce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 20:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
Přesně tohoto chce Putin dosáhnout, tohle si má myslet většina Evropanů.
PROČ?
Protože jeho vohnouti mají šanci shodit legální vlády a pak se připlazit před Putina, který jim ten plyn skutečně pošle. Ale za cenu určitých ústupků. A ty nám zablokují možnost se bránit jeho napadení a Rus si udělá z Evropy Mauriopol.
Tohle je cílem jeho snažení minimálně od začátku století.
Blbství je u nás velmi rozšířené, ale takových Vinklerů je snad jen minimum.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 12:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Co sem taháte Evropu?

V daném příspěvku se primárně jedná o zcela dementní politiku naší vlády, která jen mlhavě kecá a v reálu dělá tak akorát prd. Plus i o tom málu komunikuje způsobem jak spolek chovanců ústavu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 19:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Prostě jste vohnout a to je neléčitelné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2022 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale jdi ty brepto, byť ty jsi vůbec nepochopil, co tím DFEN-S myslel:-))).

Fakt je, že vy vohnout nejste. Vy jste prostě blb.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 00:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Hanzl je Ichtyl.
Odpovědět
DB

Darth Bane

21.8.2022 10:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
Demonstrace jsou potřeba......proletar A zapálí barák proletariátu B. Proletar B zapálí barák proletariátu C. Atak dále. Takto se sníží počet odborných míst, a poklesne cena. Leštěné tady tu vzteklou luzu máme.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.8.2022 10:40
Ukrajina funguje jako urychlovač, jinak by to plíživě vypadalo stejně.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.8.2022 10:48
Soláry jedou na plné pecky, větrníky se točí ostošest a cena elektřiny jde
nahoru? Neodporuje to zelené ideologii? Co až v zimě poklesne sluneční
svit a bude bezvětří? To bude ta cena jaká? Prosím o vysvětlení odborníka
z Brna na OZE o vysvětlení, jak to bude vypadat v zimě s cenami na burze!
Souhlasím s panem Vinklerem, že zřejmě přeteče kalich trpělivosti občanů
při čekání na EKO zázrak, který se nekoná a naopak směřuje ke kolapsu
ekonomiky.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.8.2022 18:06 Reaguje na Břetislav Machaček
Zatímco Macháček se slabomysle dozaduje stavby tepelných elektráren, pro které uhlí už dávno není, protože on, a ostatní bolševici toto dávno prohráli komínem.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.8.2022 09:04 Reaguje na Darth Bane
Kdyby "demokrati" pokračovali ve výstavbě JE započaté
bolševiky, tak už uhelky dávno stály a doly se už zelenaly. Tak pojedou díky Zeleným a "demokratům" až do vytěžení posledního kousku uhlí.
Píšete asi rychle, podle toho, že slovo předhání myšlenku
a že bolševici uhlí PROHRÁLI komínem. Jinak to uhlí už taky
spálili Němci, Belgičané, Lucemburčané, Britové atd. To
byli a jsou taky bolševici?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 09:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Demokrati pokračovali, Temelín dostavěli v pohodě.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 10:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen půlku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 11:37 Reaguje na Emil Novák
A tu druhou měli soudruzi kde? Na XXXXXXIVVVV sjezdu KSČ vlevo dole, že?
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Na tu druhou půlku už hloubili základovou jámu, která byla po revoluci zasypána.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 19:06 Reaguje na Emil Novák
Ta jáma dává za komára skutečné terrawatty...
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 20:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, řeč byla o vašem nepravdivém tvrzení "Demokrati pokračovali, Temelín dostavěli v pohodě" a nikoliv o jakémsi dávání terrawattů, tak nechte těch whataboutismů.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 21:14 Reaguje na Emil Novák
Ano, to je bezpochyby klíčový technologický prvek, který stál rozhodující část nákladů....vyhloubit jámu. Technologický toto dokáže i to nejpitomejsi zvíře.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 21:38 Reaguje na Darth Bane
O tom že to je klíčový technologický prvek ani o nákladech jsem nic nepsal, tak mi to laskavě nepodsouvejte. Pouze vyvracím další Hanzlovo nepravdivé tvrzení "Demokrati pokračovali, Temelín dostavěli v pohodě" - dostavěli jen půlku, a i dostavba té půlky byla vážně ohrožena.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 21:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Vždyť pokračovali, dostávali Temelín. A další.....na co JE, pokud do této nebude jaderné palivo. Němci, Belgičan, Lucemburcane či Britové platili své občany 110 USD hrubého měsíčně???? Kam na ty lži chodíte???? Jinak zkuste definovat, koho považujete za -demokrata-, ať se narehtame, vy bolseviku, který po 1989 prevlekl kabát.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 21:33 Reaguje na Darth Bane
Proč by nemělo být palivo? Co je to za nesmysl?
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 00:34 Reaguje na Emil Novák
Takže bude tvrdit, že palivo pro 17 až 20 Temelína současné velikosti by nebyl problem?????
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.8.2022 06:52 Reaguje na Darth Bane
Jak jste přišel na "17 až 20 Temelína současné velikosti"? Řeč byla o dostavbě Temelína, kde se místo čtyř bloků dostavěly jen dva.
Odpovědět
DB

Darth Bane

21.8.2022 10:42 Reaguje na Emil Novák
Novaku, naučte se počítát, hlupaku. Pro vlkovobloguje jsem napsal článek, ve kterém dopodrobna vypočítává, kolik by bylo potřeba postavit instalovaného výkonu v jádru, pokud by se tím měl nahradit energetický tok ropy, plynu a uhlí. Odpovězte, kolik si myslíte, že je na náhradu těch fosilních zdrojů potřeba instalovaného výkonu v jádře, a odpovězte tak, že napíšete jedno číslo. Ne nějaké vaše cezacke rádoby chytré kriplovani.
Odpovědět
EN

Emil Novák

21.8.2022 10:49 Reaguje na Darth Bane
Jinými slovy kromě whataboutismů a útoků ad hominem žádný argument k tématu nemáte, anonyme.
Odpovědět
DB

Darth Bane

21.8.2022 21:47 Reaguje na Emil Novák
Mám argument, cezacky hlupaku. Napsal jsem dost zevrubny článek, který vyjde na vlkovobloguje, a až jsem vám to jednou napsal. Problém je, že jste negramotny, a neumíte číst. Zkuste napsat, na co bude CR ctyrblokovy Temelín, pokud to bude spolu s Dukovany jediný energetický zdroj. Píši jediný energetický zdroj, ne zdroj elektrické energie. A anonymní si titulujte svého fotra. Novák není identifikace, těch jsou v CR tipuji desítky tisíc. Řeč byla o energetické budoucnosti CR, kde tam demente vidíte řeč o dostavbě Temelína???? Tu dostavbu jednoho pitomeho Temelína jste tam vpasoval vy, původní řeč byla o 130 milionech tun uhli spotřebované ročně v CR v roce 1982, a tohle tedy jedním posranym Temelinem nevyresite. Naučte se zákon zachování energie, hlupaku.
Odpovědět
DB

Darth Bane

21.8.2022 22:06 Reaguje na Emil Novák
Kde je v mém příspěvku že 17.8. V 18:06, který je pilotni pro vlákno, do kterého jste se nacpal, slovo Temelin, popřípadě dostavba??? Není tam, takže pokud nevíte , o čem je řeč, tak se do diskuse nemichejte vy stupidní hlupaku. Von to dnes Habbeck řekl jasně, poslední 3 JE v Německu dají asi 3 procenta toho, co dává normálně v Německu plyn. A i kdyby jich bylo 10 X tolik, tak furt by ten plyn spotrebovavany v Německu nahradil že 30 procent. A to furt máme ještě ropu a uhlí, hlupaku a lhari.
Odpovědět
EN

Emil Novák

21.8.2022 22:23 Reaguje na Darth Bane
Slušný shitstorm, anonyme, ale mohl jste si ušetřit práci. Mě může urazit jen inteligent.
Odpovědět
kk

karel krasensky

16.8.2022 10:55

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.8.2022 11:00 Reaguje na karel krasensky
+ 1 !!!
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.8.2022 11:11 Reaguje na karel krasensky
Tak určitě by byl lepším prezidentem než ten současný kořala :D Žije ještě vůbec? Už dlouho o něm nebylo slyšet. :D
Odpovědět
ss

smějící se bestie

16.8.2022 13:44 Reaguje na karel krasensky
1*
!
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.8.2022 11:15
No a vidíte co dokáže jeden dementní blb s napoleonským syndromem v Kremlu. Kdyby ten dobytek neválčil, nic by se nestalo. ;)
Odpovědět
ss

smějící se bestie

16.8.2022 13:45 Reaguje na Petr Eliáš
za 5
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2022 14:16 Reaguje na Petr Eliáš
To ta EU teda stojí pěkně za vyliž, když ho nechá se sebou takhle cvičit.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.8.2022 14:23 Reaguje na Svatá Prostoto
Bohužel, není to jen v EU. Ale bohužel se EU domnívala, že je RuSS spolehlivý partner. Jsou to ale stejní drnohryzové jako kdysi. ;)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2022 14:54 Reaguje na Petr Eliáš
V EU ale suverénně nejvíc a pravděpodobně to taky bude na nejdýl.

Njn, když ale ona ta slavná Energiewende v podstatě byla založená na levném ruském plynu, bo bez něj to bude tak drahá sranda, že to těžko budou dávat i ti Němci. O citelném snížení konkurenceschopnosti EU pak ani nemluvě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 20:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Zkuste nějak doložit, jak je E založena na levném ruském plynu. Vaše výmysly jsou čím dál blbší.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.8.2022 23:03 Reaguje na Pavel Hanzl
A na čem je založena???? Na oze???? Nyní mají ty oze možnost dokázat, jak jsou levné, protože nyní toho vyrábějí nejvíc. V zimě toho vyrobí méně plyn navíc bude potřeba pro vytápění a tím bude elektřina ještě dražší.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.8.2022 23:03 Reaguje na Pavel Hanzl
A na čem je založena???? Na oze???? Nyní mají ty oze možnost dokázat, jak jsou levné, protože nyní toho vyrábějí nejvíc. V zimě toho vyrobí méně plyn navíc bude potřeba pro vytápění a tím bude elektřina ještě dražší.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.8.2022 23:03 Reaguje na Pavel Hanzl
A na čem je založena???? Na oze???? Nyní mají ty oze možnost dokázat, jak jsou levné, protože nyní toho vyrábějí nejvíc. V zimě toho vyrobí méně plyn navíc bude potřeba pro vytápění a tím bude elektřina ještě dražší.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.8.2022 23:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Pravda, není to uplne, je založena Ruskem levnem plynu, českém uhlí a francouzském jádru.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 12:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkusíme to jako v základní škole ... i když i to pro vás bude výzva.


Energiewende v kostce.
Uhlí je fuj.
Jádro je nástroj ďáblův.
OZE jsou super ... jen vobčas nesvítí a nefouká ... vobčas nastává poněkud často:-).
Fúzi soudruzi z NDR zatím ještě nerozchodili:-).

Takže co nám zbývá ... ano ... plyn. Plyn kterého musí být dostatek a musí být za ceny, které nám nepošlou ekonomiku do kytek.

No, a pak přišla válka ... a výsledek je na mém oblíbeném diagramu ... https://app.electricitymaps.com/zone/DE

Takže právě v tuto chvíli jede Říše z 29,8% z uhlí, 17,3% z plynu. Plus 5,9 je to nenáviděné jádro a 7,4% biomasa, jejíž energetické využití je poměrně diskutabilní.

Pro mentálně nedostatečného Hanzla to shrneme ... skoro polovina elektřiny je právě teď, po poledni, kdy sluní jak o život ... z fosilu.

Ok, vy to i tak nedáte, ale Modrý život se na to neptá:-))).
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 21:17 Reaguje na Svatá Prostoto
A to vše v situaci, kdy se elektřina podílí na celkové energetické bilanci asi 16 procenty....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.8.2022 08:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Muheheheh to je zase jen demagogie zvaná "výběrová množina". Nemáte tam tu druhou půlku, která se jmenuje OZE.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2022 12:46 Reaguje na Pavel Hanzl
" Nemáte tam tu druhou půlku, která se jmenuje OZE."

... takže v Řísi by si vystačili s jen s polovinou elektřiny, jo:-)))?

Plus samozřejmě platí co napsal Bane ... tohle je JEN lektřina.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.8.2022 17:36 Reaguje na Svatá Prostoto
Píšu o elektřině a té mají Němčouři dnes půlku. A staví OZE na plný plyn pořád, pokud ještě přehodnotí jádro, můžou být prakticky bez uhlíku někdy v 30. letech. A to pojede vodík, syntetika, elmobily atd. což znamená, že budou prakticky energeticky z velké míry nezávislí. A o to taky jde.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 00:36 Reaguje na Pavel Hanzl
To není půlka, ale šestnácti celkové energetické bilance. Proč EU nechce využívat ty panely na vytápění, a sílí kvůli plynu????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 20:16 Reaguje na Petr Eliáš
Bacha, to není jeden dementní blb. To je dlouhodobě promyšlená strategie, jak zničit Evropu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 12:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Kterou ale bdělý soudruh Hanzl prohlédl:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 19:08 Reaguje na Svatá Prostoto
To prohlédne úplně každý, kdo nemá v glocně koblihu...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2022 12:47 Reaguje na Pavel Hanzl
A že to ta Evropa neprohlédla, když na to dávno nepřišla a/nebo se tomu neumí bránit:-)?

U vás si stačí vždy jen počkat, vy ze sebe toho vola uděláte líp, než by dokázal kdo jiný:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.8.2022 17:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Evropa je široký pojem a před Putinem varovalo hodně politiků a především Američané.
Zcela fatálně selhalo OSN a jeho nicnedělání v případě gigantických zločinů umetlo zrůdě cestu k téhle válce.
Ale to co se děje na Ukrajině i totální energetická válka proti Evropě se asi fakt čekat nedala.
Hezké na tom je, že vy, ani ostaní vohnouti jste to nepochopili dodnes....
Odpovědět
MM

Milan Milan

16.8.2022 15:03
Přímý prodej elektřiny v česku? To asi ne. Kdo ji u nás a komu prodává??
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.8.2022 15:10 Reaguje na Milan Milan
Třeba ČEZ: "Polostátní energetická společnost ČEZ prodává 95 procent své produkce elektřiny v České republice, do zahraničí vyveze asi pět procent produkce, a to jen v případě, kdy ji nelze prodat na českém trhu. Primárně prodává ČEZ elektřinu koncovým zákazníkům a ostatním českým obchodníkům jako je PRE či E.ON přímo bilaterálně nebo přes elektronické obchodní platformu."
https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/cez-prodava-95-procent-sve-produkce-elektriny-v-ceske-republice
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.8.2022 16:43 Reaguje na Emil Novák
Avšak ceny přímého prodeje elektřiny ČEZem kopírují burzovní ceny.
Slováci na to šli jinak, udělali dohodu s výrobcem na max. cenu a nyní ji domácnosti mají podstatně levnější než v ČR.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.8.2022 17:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
1) "Dohodu" pod hrozbou jaderné daně.
2) Dohodnout se s dvěma akcionáři je přeci jen poněkud jednodušší úkol než se 120 tisíci...
Odpovědět
MM

Milan Milan

16.8.2022 22:12 Reaguje na Emil Novák
Takže já jsem u ČEZu jako přímý odběratel, proč teda moje cena není výrazně jiná než sousedova od RWE?
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.8.2022 22:23 Reaguje na Milan Milan
Protože ČEZ i RWE prodávají za tržní cenu, kterou určuje nabídka a poptávka, stejně jako u každé jiné komodity, a nemají žádný důvod někomu prodávat levněji než za tržní cenu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 20:06 Reaguje na Emil Novák
To je zvláštní, mě EON zvýšil cenu o asi 30%, což bude třeba 8 kč/kWh komplet a na trhu je 11 kč jen silovka.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 07:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi, třeba...
Aby měly tyto vaše informace nějakou relevanci, napište kolik máte ve smlouvě cenu za silovou elektřinu skutečně a ne "asi", kdy jste si takovou smlouvu sjednal, na jak dlouho a kolik v tu dobu stála elektřina na stejné období na trhu.
Dodavatelé samozřejmě nemění ceníky každý den, nakoupí nějaký objem elektřiny za cenu X a tu prodávají za cenu X+marže. Až ji prodají, nakoupí další objem za novou cenu Y a upraví ceníky podle nové ceny Y.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 09:36 Reaguje na Emil Novák
Mám obyčejnou občanskou smlouvu s EONem bez fixace na vysoký tarif (dělalo to asi 5.5 kč/kWh) a teď mi to zvýšili o asi 30%.
Ale už mám smlouvu na střešní fve pro celý dům 15kWp - spotřebujeme ročně asi 13 MWh, což by mělo teoreticky pokrýt celé. Prodávat letní přetoky budu na burzu přes Entri.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 10:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže jste měl elektřinu drahou už před tím zdražením o 30 %. Nevím tedy co vám připadá "zvláštní" ve vztahu k tomu co jsem psal já.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 11:40 Reaguje na Emil Novák
Ta tržní silovka je dnes snad za 11 kč.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 12:19 Reaguje na Pavel Hanzl
No a? E.ON pro vás elektřinu nekupuje dnes, naprostou většinu má nakoupenou už z dřívějška. Až mu vyprší kontrakty z dřívějška, zdraží vám zas. Pokud zůstane do té doby na 11 Kč, budete platit ještě vic než 11. Snad si nemyslíte, že vás bude E.ON sponzorovat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 12:39 Reaguje na Emil Novák
Tak schválně, jestli to Hanzl pochopí:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 16:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Co kechňál, furt ne a ne?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2022 12:48 Reaguje na Pavel Hanzl
A máte na mysli kachní test, nebo kachní křivku?

Minule jste v měl trochu maglajz:-))).

Nehledě na to, že to jste probíral s pány Novákem a Studničkou, ne se mnou:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 16:55 Reaguje na Emil Novák
V zimě pojedu už na slunko (asi málo) ale od jara budu prodávat a kdyby to bylo cha cha za 11 k, to bych mohl vrátit důchod, he he.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 17:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Jinými slovy, k tématu jak je "zvláštní" že výrobci a dodavatelé prodávají za tržní ceny, už nic dalšího nemáte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 19:12 Reaguje na Emil Novák
Dobře, elektřina jde nahoru s plynem, i když se vyrábí ve zcela minimálním objemu (u nás), a celkově je jí dost. Ale burza je burza, jen nechápu, proč ropa je na normálních cenách a jde dolů. To není energie, A nepoužívá se výrobu elektřiny?
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2022 20:37 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Není podstatné z čeho se vyrábí u nás, když trh je společný s dalšími státy, kde je ten objem naopak významný.
2) Ruskou ropu lze v Evropě nahradit daleko snáze z jiných zdrojů než ruský plyn, a proto její cena nejen že neroste, ale dokonce ani nejsou větší problémy s její dopravou z Ruska. Čerpadla u ropovodů "kupodivu" šlapou jako hodinky. Oproti tomu ruský plyn je z krátkodobého hlediska v potřebném objemu nenahraditelný, a tak roste až do nebes.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.8.2022 08:13 Reaguje na Emil Novák
Kdy Putin zablokuje Evropě ropu a proč to ještě neudělal?? Snad čeká na to, až začne platit koncem roku embargo?
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.8.2022 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná si zkuste přečíst příspěvek na který reagujete, je tam napsané, proč to ještě neudělal. Víc by ztratil než získal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.8.2022 17:54 Reaguje na Emil Novák
Putin jede proti nám totální válku, spálil mosty a je mu jasné, že NIKDO s ním už žádnou smlouvu na nic nepodepíše. Takže zoufale potřebuje nás dostat na kolena a na to je ropa taky dobrá, když s plynem se to úplně nedaří. Možná si to šetří na podzim.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.8.2022 18:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Podle očekávání jste to nepochopil. Nevadí...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.8.2022 08:17 Reaguje na Emil Novák
J8 vidím jako problém to určení ceny elektřiny podle "závěrové elektrárny". Proč to není na klasickém trhu nabídka - poptávka?
To by ona nic neprodala. No a co? Při těch gigaziscích ji můžou dotovat, nebo odstavit.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.8.2022 09:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to na klasickém trhu nabídka - poptávka. Poptávka je dostatečně vysoká na to, aby uspěla i nabídka na elektřinu z téměř libovolně drahého zemního plynu. A levnější zdroje logicky nemají důvod prodávat levněji než jiné zdroje, které se na trhu uplatní i s vysokou cenou. To platí pro každou komoditu.
Kdyby bylo dost levnějších zdrojů, aby poptávku uspokojily, plynové elektrárny by si ani neškrtly. Protože ale bylo v posledních pěti letech v Evropě zavřeno 50 GW uhelných elektráren a k tomu cca 15 GW jaderných zdrojů, zákonitě musí někde chybět a místo nich vyrábět plynové elektrárny, když občasné zdroje nemají své dny.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 21:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Lzete, na 15 kwp byste musel mít licenci, což nemáte.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 21:21 Reaguje na Pavel Hanzl
15 kwp se vám na to veveri určitě nevejde. Vy jste se odstěhoval do prasecaku????
Odpovědět
RK

Radka Klustová

21.10.2022 13:27
Také nám bohužel zdražili elektřinu, takže se snažíme šetřit, kde se dá. Naposledy jsme si nakoupili LED svítidla a chytré termostaty na jednom e-shopu, s nimiž můžeme lépe kontrolovat spotřebu. Sehnat se nám je podařilo za poměrně dobrou cenu, jelikož jsme našli online i slevové kupóny na: https://slevovykupon.net/ , ale stále to byla poměrně vysoká částka.
Odpovědět
KN

Kristýna Novotná

17.1.2023 10:41
A přesně v takové době jsem vděčná, že topíme dřevem. Nedokážu si představit, že bychom měli mít doma 18 stupňů, to bych asi zmrzla :-D . Topíme na 23 stupňů, a to je pro mě tak akorát :-) . Pořídili jsme si akumulační kamna z https://www.flamen.cz/akumulacni-kamna/ , která se při topení nahřejí a pak z nich ještě několik hodin sálá teplo, takže tu máme pořád krásně a žádné dva svetry :-D .
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist