https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/eu-se-musi-pripravit-na-vazne-naruseni-dodavek-ruskeho-plynu-rekla-komisarka
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

EU se musí připravit na vážné narušení dodávek ruského plynu, řekla komisařka

28.6.2022 19:51 | LUCEMBURK (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská unie se musí připravit na vážné narušení dodávek plynu z Ruska a členské země by měly aktualizovat své nouzové plány. Po jednání unijních ministrů energetiky to řekla eurokomisařka Kadri Simsonová, podle níž Evropská komise v červenci předloží plán, jak má evropský blok společně pravděpodobnému omezení čelit. Unijní země v pondělí podle českého ministra průmyslu Jozefa Síkely schválily povinné plnění plynových zásobníků, které by do listopadu měly být plné ze čtyř pětin.
 

Někteří unijní činitelé jsou přesvědčeni, že Rusko využije plánovanou údržbu plynovodu Nord Stream 1 pro trvalé odstavení EU od dodávek plynu. Moskva podle nich tento krok chystá jako odvetu za unijní sankce včetně částečného embarga na ruskou ropu.

"Udělali jsme spoustu důležité práce, abychom se na to připravili. Ale teď je čas zvýšit obrátky," řekla Simsonová novinářům s odkazem na očekávané "vážné narušení" dodávek.

Rusko již přestalo dodávat plyn do několika unijních států včetně Polska, Bulharska či Dánska, jinam objem dodávek omezuje. Některé země včetně Německa již vyhlásily mimořádná opatření, česká vláda schválila novelu energetického zákona, která umožní vyhlášení takzvaného předcházení stavu nouze v teplárenství.

Podle Simsonové je důležité přijímat koordinované kroky. Brusel v současnosti sepisuje plán společného tlumení dopadů náhlého nedostatku plynu, který chce předložit za několik týdnů. Komise kromě toho dojednává kontrakty na dodávky zkapalněného plynu se Spojenými státy či Norskem, které však ruský plyn nahradí jen zčásti.

Ministři definitivně schválili normu zavádějící povinné plnění plynových zásobníků. Do letošního listopadu budou muset být plné nejméně z 80 procent, od příštího roku pak z 90 procent. Jednotlivé státy se v současnosti v přípravě na tento limit velmi liší - zatímco Polsko má zásobníky naplněny na 97 procent, Německo na 57 a Maďarsko na 39 procent. Česko má podle Síkelova vyjádření z minulého týdne plné dvě třetiny objemu zásobníků.

"Ubezpečil jsem kolegy ze všech členských zemí, že hlavní prioritou našeho předsednictví bude energetická bezpečnost," řekl Síkela, který na pondělním jednání přebral od francouzské kolegyně vedení ministerských zasedání na příštího půl roku. Mezi další témata, která chce Česko v energetické oblasti do konce roku řešit, jsou podle něj energetické úspory v budovách či zavádění vodíkové infrastruktury s přihlédnutím k využití biometanu a dalších bioplynů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (102)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

28.6.2022 21:19
Já nevím, co si představují pod pojmem "vážné narušení atd..."
ale všem je jasný, že Rusi nám zavřou kohouty natvrdo a ješte i u ropy.
Pokud by někdo něco nechápal, tak mu doporučuji návštěvu Ukrajiny. Tohle chtějí udělat z celé Evropy, Putin to opakuje dokola a on nikdy nelže, že?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

28.6.2022 21:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Zatím si zavřeli kohouty ti ze Západu Německo/EU/USA !
Když odmítají spustit tu trubku, s plynem po mořském dně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.6.2022 21:53 Reaguje na smějící se bestie
Kterou? NS2? I bez ní k nám šlo normálně 40%. Proč nejede Jamal, Přátelství, NS1 a další a ostatní trúby? Proč zjebové škrtí Turkey stream, který zásobuje kromě Turecka taky celý Balkán?
Odpovědět
RP

Radim Polášek

29.6.2022 06:19
Pravděpodobně k tomu dojde.
Putin si nenechá ujít páku, jak přinutit země EU zastavit pomoc Ukrajině. A když se zastaví pomoc Ukrajině včetně britské a americké, Ukrajincům do 14 dnů dojdou těžké zbraně a munice a budou se muset vzdát. Nebo se nechat kompletně až na pár procent proruských kolaborantů pobít nebo vyhnat z Ukrajiny. Proti potom působí v EU jedině to, že v takovém případě by EU musela přijmout minimálně 20 miliónů ukrajinských běženců.
Letošní zima bude ještě divoká, sehnat náhradní zdroje plynu se prakticky nestihnou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 07:19 Reaguje na Radim Polášek
Už k tomu skoro došlo. V lednu šel do Evropy asi poloviční objem, než normálně a od té doby Rusi pořád něco škrtí. Kolik je toho dnes, netuším. Přesto už máme skoro plné zásobníky na zimu.
Ale s nějakou pomocí Ukrajiny to nic společného nemá (Británii ani USA nic uškrtit nemůžou), Putin má vznešenější cíl.
Chce Evropu dostat energeticky totálně na kolena, chce tu vyvolat vražednou ekonomickou krizi a pomocí pátých kolon (které má ve všech zemích), ji rozvrátit sociálně a tím i politicky. A nakonec, pokud to bude nutné, dorazit vojensky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2022 14:23 Reaguje na Pavel Hanzl
https://ekonomickydenik.cz/vyvoz-plynu-z-ruska-rychle-pada-putinuv-rezim-radeji-statistiky-zataji/

Máte to tam. Jen je otázkou, zda nikdo nechce kupovat, nebo Rusko prostě nechce prodávat

Vojensky Rusko dorazí ta max sebe, zkusit to třeba na Polsko, Bůh tedy ochraňuj, tak bych si v klidu vsadil na Varšavu. I když je pravda, že na obsazení jiných reálpolitických nešťastníků by mu stačil oddíl milicionářů:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Fakt dobrý. Pokud fakt bereme jen 12% a plníme zásobníky, máme šanci letošní zimu ustát a pak je to v laláču.

Evropa je v zoufalé situaci, shání kde může plyn 8x dražší a nechěla by kupovat? Tomu snad ani vy nevěříte.

Putin to měl naplánovaný velmi dobře, kdyby padla Ukrajina, dostane nás.
Naštěstí se mu to zdupalo už v prvním kroku a EU taky není banda blbů, jak si myslí hloupý Vinkler.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže my je právě moc neplníme, v tom to drhne.
Navíc z těch zásobníků obyvatelstvo a průmysl na běžný výkon moc dlouho fungovat nevydrží.

Ony ty deklarované 3 měsíce, což fakt není úplně moc, platí jen za stavu poměrně brutální regulace dodávek.

No, pár států už na podmínky Ruska, primárně na platby v rublech, nepřistoupilo, takže od Ruska nakupovat nechtějí.

Putin to měl naplánovaný úplně blbě, bo Ukrajina nepadla. A EU banda blbců prostě JE a nebýt USA a Britů, tak už mají Ukroši dávno po žížalkách, protože my a pšonci je nezachráníme, i když se snažíme, a ostatní se fakt nepředaj a maj jen kecy. A ty jak známo do laufu nenabijete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 22:17 Reaguje na Svatá Prostoto
První a nejdůležitější Putinova úvaha byla, že Evropa je jen banda blbů, ktrá se před ním podělá a serve se mezi sebou. Kvůli plynu a ropě.
Jenže Evropa se semkla, podporuje Ukroše jak může. Kdo má skutečně moderní zbraně, (UK, USA) pošle je, my poslali co můžem, ale hlavně: staráme se o jejich uprchlíky a to je možná stejná pomoc, jako kanóny!!

A tak se Putin zasekl, měl naplánované zničení ekonomiky Evropy přes plyn a ropu a hlavně - rozvrácení svými pátými kolonami, které si dlouhodobě budoval ve všech zemích.
Salvini, Le Penová, Orbán, Kotleba, Okamura (cha cha Zeman), Babiš atd. atd. atd.
A dnes je to naplichtu. Ukrajinci bojují jak lvi (bez nich bychom padli taky), energetiku nějak zvládáme, ale ty bandy zrádců a kolaborantů!! To je problém, tam je fakt "potenciál"!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 22:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Být Evropa jako Macháček, jsme už v koncenrácích nebo na Pravdě Boží!!
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.6.2022 08:13 Reaguje na Radim Polášek
Víte ono chudému člověkovi je většinou jedno kdo mu vládne, pokud
má co jíst, pít a taky se občas radovat. Vzpomínky prarodičů na
okupaci Němci byly rozporuplné v tom, že za hospodářské krize v
tkzv. demokratické 1.republice byl děda bez práce a práci dostal
až za okupace a dokonce počali tetu, protože se cítili ekonomicky
zabezpečení. Každopádně okupaci neschvaluji, ale tvrdím vždy to,
že základem je plný žaludek a až pak hladová svoboda. Já se tak
neobávám další migrace, protože některým bude stačit ten plný
žaludek a vlastní střecha nad hlavou. Jinak předválečná Ukrajina
nebyl žádný ráj na zemi o čemž svědčí miliony předválečných
migrantů za prací a tím žvancem v cizině a jaký vidíte rozdíl
u toho žvance doma pod cizí vládou? U těch chudých téměř žádný.
Tak to beru já a myslím i většina lidí, že nebýt rozdmýchávačů
nepřátelství, tak žili ti lidé napříč národnostmi v míru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 09:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Je to samozřejmě přesně naopak, jak dycky.
"Kdo se kvůli blahobytu vzdá svobody, přijde o obojí". Abraham Lincoln.
Chudému člověku skutečně není jedno, jestli maká ve špinavých dolech za pár šupek a špiavý brloh, kde únikem je jen hnusná vodka, nebo žije v pohodě, dělá chytrou, čistou práci, děcka můžou studovat a on má pěkný byt (domek) a může cestovat po celém světě.

Historicky je ověřeno, že hladová svoboda je x násobně lepší, podívejte se na historii třeba jen USA.
Zkuste se zamyslet, proč Ukrajinci bojují proti Putinovi přímo o život, v "cizím" zájmu to fakt není.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2022 14:28 Reaguje na Pavel Hanzl
"Chudému člověku skutečně není jedno, jestli ... nebo žije v pohodě, dělá chytrou, čistou práci, děcka můžou studovat a on má pěkný byt (domek) a může cestovat po celém světě."
A to je jako pak furt ještě chudý člověk, jo:-)? Já abych věděl kam se zařadit:-))). On takový dobrý třídní původ se ještě může hodit!

To s tou hladovou svobodou v USA jsem tedy úplně nepochopil ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 17:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Chudý člověk je asi pofidérní pojem, asi je lepší obyčejný, tj. ten, který se živí vlastní prací, nemá žádné protekce, výhody, renty a "peníze zalevno".
V Rusku je takový člověk výrazně chudý, v Evropě je na jejich poměry boháč.
Američané osídlili zemi kde nebylo vůbec nic a vše museli vydřít odnuly a v reálné bídě - ovšem ve svobodě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:26 Reaguje na Pavel Hanzl
A tak zase ... amíci, co si budeme namlouvat, hlavně osídlili zemi, kde už po staletí někdo žil ... a jak to s Native Americans dopadla tu snad nemusíme rozebírat.

S ohledem na to, jaké poměry v Novém světě panovaly se o nějaké bídě v rámci té doby vůbec nedá hovořit, naopak to byla země s neskutečným a dosud nikým nevyužívaným potenciálem. Jinak by to taky dopadlo jinak.-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 21:28 Reaguje na Svatá Prostoto
Na celém území Severní Ameriky (včetně Kanady) žilo před příchodem bělochů asi 10 - 30 miliónů indiánů a eskymáků (někde jsem četl, že jen 3 mega). To je koncentrace obyvatel na km2 blízko nuly. Navíc byli na úrovni doby kamenné, takže nebylo co jim ukrást.
Ten novodobý potenciál si ovšem Američani vytvořili sami prací, podnikáním, rukama a rozumem. A především si vytvořili lidský systém (ne Boží!!), správy věcí veřejných, který jim umožnil nejlépe prosperujíci stát světa a ovládnout skoro celou Zeměkouli.

Jmenuje se to demokracie a žije to na lidské svobodě.
Odpovědět
JH

JH

29.6.2022 17:13 Reaguje na Břetislav Machaček
A kdyby Hitler zvýšil důchody o dvě stovky, mohli jsme se oba jmenovat Helmut
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 17:39 Reaguje na JH
A to by bylo dobře nebo špatně?
Odpovědět
JH

JH

29.6.2022 17:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Špatně, za ty peníze by takový režim určitě nestál.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:07 Reaguje na JH
Ten by řachl tak, jako tak. Hitler nebyl takový kruťas, jako Putin a neměl atomovky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:27 Reaguje na Pavel Hanzl
"Hitler nebyl takový kruťas, jako Putin ..."

Vy jste fakt kretén.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 21:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Hitler NIKDY neposlal na své bratry skorogermány nejhorší lůzu nájemných vrahů, jako Putin na Ukrajince.
Odpovědět
JH

JH

29.6.2022 18:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale panu Machačkovi by za to možná stál, podle toho, co píše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 19:24 Reaguje na JH
Jistě, Macháčka si koupíte za mísu šošovice.
Odpovědět
JO

Jarka O.

29.6.2022 20:25 Reaguje na JH
PH JH opět demagogie. Kdyby i byly platy vyšší, tak byste stejně skončili na Sibiři. ČR nebojovala, byla osvobozena RA. Helmuty byste se nestali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:28 Reaguje na Jarka O.
Hitler chtěl Čechy z půlky poněmčit a z půlky vyhubit (poslat na Sibiř).
Putin je lepší, chce Ukrajince vybít všechny a Ukrajinu vymazat z mapy. Jmenovalo by se to pak Malorusko, případně Novorusko a byla by to měsíční krajina naprosto bezlidí nafurt.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Boha jeho, jak někdo může takto kecat.

Putin samozřejmě CHCE UA ovládat a udělat z ní vazalský stát, ale srovnávat to nacistickým Německem, které je přímo zodpovědné za smrt miliónů lidí, může fakt jen absolutní idiot.

Tahle vaše relativizace zvěrstev nacistů za války je fakt na hraně ne zdravého rozumu, ale začíná se blížit propagaci nacismu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.6.2022 21:27 Reaguje na Svatá Prostoto
Hr. Hanzela by nikdo poněmčovat nemusel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 21:39 Reaguje na Svatá Prostoto
A kolik Rusové povraždili lidí jenom od 2.sv. války? Afganistán 1.5 mega, Čečensko 400 tisíc, Sýrie, půl miliónu, Gruzie jen pár tisíc (nebo desítek tisíc?), Ukrajina dnes řádově 40 tisíc...
To se vám zdá málo???
Koncentráky pro zajaté Ukrajince už jedou (filtrační tábory už běží dávno) deukrajinovat Ukrajinu chce přesně stejným způsobem, jak Hitler Židy, taky je to podřadný národ!!
V masakrech civilistů je naprostý kadet! Kolik lidí padlo v Lidicích a Ležákách? A kolik1na Ukrajině a v Afgánu?? 50x nebo 100x víc?

Co tady melete o nacismu a fašismu??
Odpovědět
JH

JH

30.6.2022 06:48 Reaguje na Jarka O.
Najděte si ve slovníku, co je demagogie. Chtěl jsem jen uvést čistě hypotetický scénář, jak by mohl vypadat náš svět za předpokladu platnosti tvrzení, že "chudému člověku je jedno, kdo mu vládne". Ani chudému člověku to není jedno, nemůže být a ani často nebylo. I chudí lidé bojovali proti Hitlerovi a chudí lidé naopak v Německu Hitlera přivedli k moci a dost chudých liodí na obou stranách to odneslo. Řeči o tom, jak nám může být všechno jedno, jen když se máme zrovna dobře jen pomáhají udržovat podobné debilní režimy v chodu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.6.2022 09:11 Reaguje na JH
Běžte si do obyčejné hospody poslechnout
názory obyčejných občanů na spokojený život
a budete asi překvapen. Představte si, že oni
tvrdí, že jim bylo nejlépe za Husáka! Nebyli
disidenty, netoužili po restitucích, stavěli si nové vilky a bourali stodoly a chlévy. V
akci Z si postavili sámošku, která je nyní zavřená a místo práce v místním JZD jezdí
desítky kilometrů za prací do montoven. Jsou
unavení z politiky, zdražování a obav co
je ještě potká, než zemřou. Jsou bez zubařů,
bez hromadné dopravy, bez té místní sámošky
a opět se obávají nahlas říci svůj názor.
Pak se jim nedivte, že vzpomínají na jistoty
a jsou jim ukradené možnosti jako cestovat
a studovat v zahraničí. Ono taky za co ! Vy
žijete určitě jinak a vy se bez svobody asi
neobejdete, ale oni mají jiné priority. Jinak
já neopěvuji Hitlera a okupaci, ale pouze
jsem dal příklad, že po krizí zničené první
republice přišla okupace s relativně plným korytem a pro některé možnost se zase nadechnout. Ano bojovali i ti chudí a řekl bych dokonce, že právě oni nejvíce, protože mnozí už mimo života neměli co ztratit.
Odpovědět
JH

JH

30.6.2022 11:57 Reaguje na Břetislav Machaček
Člověk vzpomíná vždycky na to dobré. Takže ti vaši občané určitě zapomněli na to, jak za toho Husáka nadávali na režim. Teď úplně stejně nadávají na současný režim a když nás ovládnou roboti, budou nadávat na roboty a vzpomínat, jak se měli dobře dnes.
Odpovědět
JH

JH

30.6.2022 12:08 Reaguje na Břetislav Machaček
Na Husáka se slzou v oku vzpomínají hlavně lidé, kteří si nevidí na špičku nosu. Dnešní člověk má plno možností, o kterých by se mu tenkrát mohlo jen zdát. A přečtěte si po sobě tu pasáž o okupaci, tam si trochu protiřečíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 21:43 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud národ zdegeneruje do takového stavu, přestává mít právo na existenci a velmi rychle vymírá a je zdecimován nebo pohlcen národem normálním. V historii to tak bylo vždycky.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.6.2022 21:26 Reaguje na JH
Demagog je člověk, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to lidem, o nichž ví, že jsou hlupáci. “
— H. L. Mencken
A celkově bylo celkem zajímavé přečíst si ta politologická vysvětlení.
Jednak p. Machacek psal o tom, že člověk potřebuje k životu jídlo a až pak může přemýšlet o svobodě, kultuře, politice atp.
Pak je tedy ale zajímavý slovník madam pekarové, které je jedno, že lidi zchudnou, stát se o ně přece starat nemá. Jí žít z daní pracujících ale nevadí. Rozumím tomu správně, že očekává, že zchudlí lidé budou volit demokratické strany a ne demagoga populistu nejhoršího zrna, jak jste popsal, nebo paní si uživá vlády stylem po nás potopa? Debilní režim... co to je?
Zajímavé je, že tuhle jste mě chtěl kárat za sledování jakýchsi vládou zakázaných informačních webů a teď píšete, že člověk se má zajímat, když se má sám dobře. Souhlasím, ale jak zajímat, zřejmě jsou na to nějaké povolené postupy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 22:00 Reaguje na Jarka O.
Ne postupy, ale rozum, nikoliv kobliha.
Odpovědět
JH

JH

1.7.2022 08:43 Reaguje na Jarka O.
Člověk sice potřebuje hlavně jídlo, ale v reálném životě jeho získávání zpravidla s politikou, svobodou a kulturou dost souvisí. Debilní režim je takový, kde nějaký demagog nabulíkuje vybrané skupině, že oni jsou ti správní a ti druzí jim škodí. Potom těm správným přidávají na úkor těch nesprávných, což se těm správným líbí. Nicméně tento systém věčně nevydrží a režim zkolabuje. To ale těm správným dojde až pozdě, protože zpravidla se jedná o skupinu, která neví, co je to demagogie. Příkladem může být třeba fažismus nebo komunismus, případně současný putinismus. Pokud jde o slovník paní Pekarové, zukuste se na to zeptat přímo jí. Člověk se má zajímat, ale pokud nějaké zakázané informační weby šíří blbosti, je blbost jim věřit. Jak píše pan Hanzl, chce to používat rozum a nevěřit všemu, co se mi nějaký pochybný zdroj snaží nakukat.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.7.2022 11:11 Reaguje na JH
Tak mluvíme o reálném životě nebo hypotetickém scénaři:-)? Zmátl jste mě skoro jako demagog, ale nevadí, já si to rozšifruji. On i „debilní režim“ má silové a nedemokratické nástroje, a tahá za delší konec provazu, aktuálně mě napadá cenzura médií, pomluvy a korupce, a rozdělování lidí a názoru na správné a škodlivé, není třeba chodit do historie a minulá vláda si to nedovolila. Ptala jsem se Vás, protože máte k madam P. blíže než já, ale nevadí, rozmyslím si svým rozumem, o co jde. Jsou stále lidé, kteří nezapomněli porovnávat řeči a výkony. Jak bez informací myšlení funguje? Já to nevím. Prosím, dávat PH jako příklad myšlení a rozumu – děkuji ne, to tu dokazuje nechutným podsouváním „nároku na existenci“, z čehož se dělá zle.
Odpovědět
JH

JH

1.7.2022 12:20 Reaguje na Jarka O.
Tak s tím Helmutem to byl hypotetický scénář. Nejsem si jistý, jestli jste pochopila, co je to "debilní režim" - ten má jenom nedemokratické nástroje, viz např. fašismus, současný režim bych za debilní určitě neoznačil. Nevím, proč se mě ptáte, jak funguje myšlení bez informací, já jsem určitě netvrdil, že máte myslet bez informací, já tvrdím, že se nedá věřit všemu a smysluplnou informaci od dezinformace odlišíte jenom myšlením. Pokud jde o PH, já jsem ho za příklad nedával, jen má pravdu s tím používáním rozumu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.7.2022 18:40 Reaguje na JH
Ach jo, tak hypoteticky, nevíte, nedával jste, netvrdil jste, nepochopila jsem, to se nedá. To nevadí:-). Jen dodám ty "debilní"rezimy - jak pro koho, dostaly se k moci demokraticky, chudí lidé ne, nýbrž směs zmanipulovaných, hloupých a zoufalých, jestli to Vám nebo madam P. něco připomíná, a ten známý byl udržován u moci korporacemi.
Odpovědět
JH

JH

1.7.2022 20:16 Reaguje na Jarka O.
Nic si z toho nedělejte, že jste nepochopila, já zase nechápu váš text.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.7.2022 22:27 Reaguje na JH
V tom máte pravdu, psala jsem ten text rychle a četla až teď, tak se omlouvám.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.6.2022 08:03
Když EU dělá co může, aby se od ruských surovin odpoutala. V zájmu ideologie prohrává ekonomika.
To v USA vyhrála ekonomika nad ideologií a proto uzavřely strategické spojenectví s podivnými státy Perského zálivu a zajistily si tak ropu a perspektivu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 09:40 Reaguje na Richard Vacek
EU se MUSÍ odpoutat, protože Putin ji chce energeticky (tj. ekonomicky) zničit a ovládnout.
"Evropa mi prodá provaz, ne kterém ji oběsím".
Co chcete v téhle situaci řešit? Kdákat nesmysly o ideologiích?
Ropné státy Perského zálivu NIKDY nechtěly USA napadnout, ani jaderným úderem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2022 14:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale to je škoda, to mohla bejt docela sranda:-))).

Realita je taková, že EU se k levným ruským surovinám nejprve připoutala, a to zcela dobrovolně, bo jí posloužily jako šidítko pro masy, které se právem obávaly ekonomických dopadů toho grýndýlového šílenství. Teď jsme s levnými zdroji energie z Ruska v řiti a to spolčení hlupců, které nás do toho průšvihu dostalo, chce ve zvoleném směru vytrvat a navíc ještě přiložit pod kotel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 19:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Právě proto nadávám na ropáky, kteří "odmítají tahat do byznysu ideologii", kteří by dali JE stavět Rosatomu, když bude o megáč levněší. Pro ně je pojem "energetická bezpečnost" jen politický blábol.
Právě oni nás dotáhli do té situace a je úplně fuk, jestli u nás, nebo v Německu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

29.6.2022 20:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste nechutně lživé, energetickou bezpečnost nemáme dlouho, protoze nam nepatří prý ani zásobníky. A když Babiš v Glasgow řekl, že jsme závislí na ruském plynu, řval jste skoro nejvic, že lhal, přitom mluvil jako jediný realisticky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:10 Reaguje na Jarka O.
To nemáme, ale dát stavět Rosatomu JE, jsme v dupě totálně. A my na ruském pynu skutečně závislí nejsme, nekupujeme od mužika ani litr.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:33 Reaguje na Jarka O.
Zkuste odhadnout, jak bychom dopadli, kdybychom měli vlastní plynárenství (státní Transgaz) a měli tu 100% závislost na Rusku.
To by nás asi fakt zabilo, Putin by nás odstřihl první, jsme nepřítel nomero uno a slíbil nám vyrazit zuby.
Ten masakr si nedovede nikdo představit, ekonomika v totálním bankrotu a Okamura na tribuně.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 22:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy se v tom tedy plácáte, asi vám to vedro již leze na software...:-)

Jednou kritizujete privatizaci teplárenství, jednou kritizujete situaci, kdyby k té privatizaci nedošlo...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 06:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ten prodej RWE vypadá na první pohled jako cypovina, na druhý ovšem úplně jinak.
Mohl to taky prodat Gazpromu, to by byl nářez!!
Je to všechno jenom úvaha coby kdyby.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo ta najednou je fuk, jestli tady nebo v Říši ... ze které si tu věčně učůrávate obdivem.

Vy jste lidský odpad.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 21:51 Reaguje na Svatá Prostoto
Soudruzi za potlesku takových hlupáků, jako jste vy, dotáhli velmi prosperující republiku do totálního krachu. A Němci nás koupili, nainvetovali sem asi 3 BILIÓNY, aby se tu začalo vyrábět cokoliv prodatelného.
A tak jsme se stali jejich vazaly, další jejich spolkovou republikou. Otázka zní, jestli je to dobře nebo špatně. Tento národ si sám vládnout neumí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 09:23
Bylo by dobré, kdyby si místní diskutníci odpověděli na tři velmi jednoduché otázky:
Proč Putin vraždí na Ukrajině.
Proč vydírá Evropu na plynu (zatím).
Proč vyhrožuje celému světu jaderným napadením.

Ta odpověď je velmi jednoduchá a sám Putin to vysvětluje a vůbec se tím netají.

Já mám ale pocit, že většina místních čecháčků to odmítá brát na vědomí.Čímž pomáhají páté koloně v rozvratu.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Páté koloně v rozvratu pomáhá zdejší ropák Hanzl.

Tj., závislý na plynu bez snahy změny, opěvujíc chybnou energetickou politiku Německa apod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 10:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste to upřesnit. Odpoledne má přijít dealer na fve.
Zkuste i tu tu chybnou německou politiku.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 10:45 Reaguje na Pavel Hanzl
To jste měl mnohem dávno Hanzl. Pro nás zůstanete navždy ropákem. Vy takový energetický expert a moralista a teprve letos řeší FVE? To už i já jsem dále...

Pokud i přes spousty příspěvků týkající se energetické politiky máte stejně trapné dotazy, pak to nepochopíte ani dneska...

Pro mnohé stačí odrážkovitě, vy to stejně nepochopíte:
- odstavování stabilních bezuhlíkových zdrojů
- odstavování uhelných elektráren (s domácí palivovou základnou)
- nedostatečné tempo nahrazování odstavovaných stávajících zdrojů zdroji OZE
- tím vznikající nedostatek zdrojové kapacity
- mnohaleté zpoždění ve výstavbě potřebné přenosové soustavy
- přechod uhelné palivové základny na zemní plyn s orientací na Rusko
- významné navyšování zdrojů spalujících biomasu


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 12:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já to řešil už dávno, měl jsem vynikajícího kamaráda ing fotovoltaika, jenže se z něho vyklubal putinovec. A se svým podílem memám rozhodující slovo a až dnes, kdy je jasné, že se to supervyplatí, mi ostatní kejvli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 12:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
- jestli myslíte JE, tak to je otázka pouze Německa stará několik desetiletí
- uhláky se vypínají kvůli přetokům OZE a jsou ve studené záloze
- žádné nedostatečné něco se nekoná
- nedostatek zdrojů v Evropě nevidíme - cena el. chodila často na nulu
- nevím o jaké soustavě píšete, ale všude to funguje
- zemní plyn je palivo pro špičkové elektrárny, ne uhlí. Má být nahrazen vodíkem. Na Rusku bylo závislých ai 40%, dost politiků nechápalo, co je Putin zač.
- do biomasy nevidím, nebude to asi nic moc.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 13:36 Reaguje na Pavel Hanzl
- proto se z Německa místo významného exportéra el. energie stává postupně importér el. energie.
Něco o hodnocení zdrojové přiměřenosti v Evropě, viz odkaz: https://www.energetikainfo.cz/download/e-noviny/energetika/61209_maf-cz-21.pdf

ČEPS toto zpracovává každý rok.

- že vy nevidíte, nikoho nepřekvapuje. Ostatní to např. viděli na začátku zimy. To vyrábělo, co mohlo, uhlí, plyn, mazut...

- máte pravdu, nevíte...
https://oenergetice.cz/elektrina/nemecko-vloni-stabilizaci-prenosove-soustavy-vydalo-14-miliardy-eur-nejvice-historii

https://oenergetice.cz/zahranicni/rozsirovani-nemecke-prenosove-soustavy-nabralo-nekolikalete-zpozdeni-tvrdi-nove-ministerstvo

https://www.euro.cz/archive/draty-museji-pod-zem-1479702?fbclid=IwAR05P2zry32HpN8AGANm4UeY-XkVFQmn-eKexy9R7h4gw_H3tpj_aGKOT2Y

- nemáte pravdu. Zemní plyn má být používán i pro základní zatížení, nikoliv pouze pro vykrývání výroby.
- když do toho nevidíte, jak to můžete hodnotit? Tak že klasika dojmologie...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2022 14:37 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale no tak, vy ho chcete zabít, že jo:-)))?

Tohle má do srpna ... a až to dočte, tak už dávno zapomene o čem všem to vlastně bylo.-)))
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 14:44 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdyby se místo trollování věnoval samostudiu, bylo by to prospěšné :-))).

No, ale dopadne to jak píšete. Již zítra nebude vědět... :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 20:27 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste ryzí komik.
Já mám studovat 60 stran odborného textu o něčem úpně jiném, než se bavíme.
Němci dávají giga do sítí, vždy bude nějaké zpoždění ale výsledk je co? Vše funguje, protože se na tom dělá. U nás se především žvaní. Dráty pod zem je dobrej nápad cha cha. Pokud bude plyn, tak si ho Němci použijí velmi efektivně, jak je znám.Vy musíte zase mačkat hnidy, že?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 21:08 Reaguje na Pavel Hanzl
:-)))), tak že jsem měl pravdu, opět jste nic nepochopil.

Hodnocení zdrojové přiměřenosti je velmi realistický pohled na stav energetiky s výhledy do budoucna týkající se také zdrojové základny EU. To bylo jedno témat experte.
Chápu, že v záplavě příspěvků jste se opět ztratil.
Pokud tento dokument nechcete číst, vaše volba. Jen upozorňuji, že příště budete opět za hlupáka.

A to je v podstatě se vším týkající se energetiky, věnujte se kuličkám.
Váš příspěvek je naprostý kydanec hnoje...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:17 Reaguje na Jaroslav Studnička
To není možný!
"Kromě ostrovních oblastí, které obvykle vykazují
problémy se zdrojovou přiměřeností, by dle tohoto scénáře evropské státy v roce 2025 neměly čelit závažnějším rizikům."
Já furt nevím, co mě pořád vnucujete. Tento článek je z února a dnes je to celé ÚPLNĚ JINAK!!
Já vám dám odborný text a pak vás budu kádrovat, že jste blbý. Klasika, že?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 22:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak si znovu přečtěte, o čem je toto vlákno.
Ano, je o Německu a tento odkaz jsem uvedl v souvislosti s tím, jaký je v Německu vývoj se zdrojovou základnou. Zásadní je kapitola 6.3.

Však příští rok bude ČEPS provádět opět aktualizaci, tak jak mu to nařizuje direktiva EU. Tak si to můžete přečíst. Já osobně očekávám zhoršení situace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 06:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
To zhoršení bude zcela jisté, když vám vypadne největší dodavatel pynu a ropy!!
Otázkou je, jak hluboké a jak rychle je budeme schopni překlenout.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2022 14:35 Reaguje na Pavel Hanzl
fakt je, že Rakousko nic neodstavilo, to tu JE raději ani nezapojilo:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 20:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Tenkrát to zdupali zcela excelentně, ale je to důkaz skutečné demokracie.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2022 14:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
Von je jako ta EU ... počká na energetickou krizi a teprve PAK začne budovat FVE na střeše.

Je to sice trochu pozdě, ale zase si na to o to dýl počká a víc zacáluje:-))).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 14:48 Reaguje na Svatá Prostoto
Škoda, že zároveň nebuduje v garáži elektrolyzér, těch se teď buduje mega giga :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:19 Reaguje na Jaroslav Studnička
Už mám čtyry a posílám vodík na Paroubkův Mars.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 22:09 Reaguje na Pavel Hanzl
No, je vidět, že v Černovicích máte čestné lóže právem...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 12:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste odpovědět na ty tři velmi jednoduché otázky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 13:01 Reaguje na Pavel Hanzl
S tímto pouze trollujete !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 13:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
Připadá vám to příliš jednoduché? Tak napište.
Já si nejsem jist, že to všem dochází.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.6.2022 13:20 Reaguje na Pavel Hanzl
S tímto pouze trollujete !
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2022 14:40 Reaguje na Pavel Hanzl
A já udělám dobrý skutek:-)

1) bo je to dobytek ... to je tam taková tradice.-)
2) bo může ... Gerhardovi a Angele děkujeme a posíláme klíčenku.
3) bo Rusové si rádi hrají na obávanou velmoc, která budí ... no respekt ani ne, to oni beztak neví co je:-), ale strach a obavy. Oni to zažívají denně, tak je těší pomyšlení, že v tom nejsou sami:-).

Co tam máte dál?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 19:42 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy jste naivní jak 3 dny starý pes.
ad 1) Putin povraždí desetitisíce lidí jen tak mýrnyx týrnyx a z čuriny, i když ví, že bude za vyvrhela celého světa a dostane kruté sankce.
Vy ho považujete za úplného blba?
ad 2) on asi neví, že tímhle tahem přijde o veškerý kšeft s celou Evropou? A co má to společného s těma dvěma? Putin odstřihl Bulharsko, Polsko, Finsko, Holandsko.
ad 3) vy je prostě považujete za neškodné hlupáčky a světové komiky, že?
Já jsem nikdy neměl přehnané mínění o vaší hlavě...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, krom toho že jste se v této diskuzi projevil jako ukázkový fašoun jste opět poskytl další důkaz o tom, že větší blb tu nikdy nebyl, není a nebude.

Jen tak dál:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 17:17 Reaguje na Svatá Prostoto
Muhehehehe to by mě zajímalo, jakým konstruktem jste na tohle přišel...
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.6.2022 14:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Putin (Rusko) to snad opakovalo dost dlouho. Rusko se cítí ohroženo tím, že se NATO blíží k jeho hranici. A nechce, aby se do NATO dostala Ukrajina.
Může se vám to líbit nebo nemusí, můžete s tím souhlasit nebo nesouhlasit, ale tak to prostě je. Rusko nebere NATO jako organizaci, která šíří mír a radost po celém světě. V tom máte odpověď na všechny vaše otázky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2022 14:45 Reaguje na Richard Vacek
Takže když se mi něco u souseda nelíbí, tak mohu napáskovat zásobník a vlítnout tam?

Hmm ... taky přístup.

Rusko je prostě prokletá země a dál jak k nějaké formě osvícené tyranie to tam nikdo nikdy nedotáhl. A většinou to bylo bez toho osvícené.

To jenom ti blbci Němci se s ním chtějí furt domlouvat. Oni ty dva národy si jsou svým způsobem docela blízké.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.6.2022 16:28 Reaguje na Svatá Prostoto
Může se nám to nelíbit, ale pokud sousední stát dráždí velmoc, tak si to ta velmoc nemusí nechat líbit. Není to od ní správné, ale právě proto rozumný stát svého silnějšího souseda neprovokuje, ale udržuje s ním korektní vtahy - vždyť z toho může mít i ekonomický prospěch. Co z toho mám, že jsem v právu, když jsem mrtvý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 20:13 Reaguje na Richard Vacek
Kdo koho dráždí? Dnes Rusko dráždí NATO. Ale dřív?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:37 Reaguje na Richard Vacek
A tak jo, čistě z pragmatického hlediska je potřeba co píšete mít na zřeteli, nicméně to nic nemění na tom, že Rusko se chová zcela svinským způsobem.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

29.6.2022 17:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Nevím jestli se takhle jednoduchý příměr dá v tomhle kontextu použít. Jelikož je třeba provázaný s tím, že sousedova manželka je moje dcera a dostává od manžela po hubě, protože odmítá se mnou zpřetrhat vazby. Soused je poňoukán od známých za vodou, že si to může dovolit, že manželka je stejně zaostalá mrcha. A navíc ten známý má sám velké zkušenosti s přepadáním sousedů, když se mu taky zdají nesympatičtí a to některým zdejším asi připadá OK. Západní soused si to dovolit může. Ten z východu nikoliv. Buď tedy budeme měřit stejným metrem, jak vlevo, tak vpravo a nazývat věci pravými jmény (tedy ne záměrně lží), protože každý jedinec vnímá situaci trochu jinak. A snažit se dobrat kompromisu. A pak možná dojdeme k míru. Nebo si budeme nalévat pěkně zhořklého moku, až to všechny otráví.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

29.6.2022 17:48 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Tyhle kraviny teď frčí v kroužku přátel Putlera? :D
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

29.6.2022 17:59 Reaguje na Petr Eliáš
Já pořád p. Eliáši nevím proč máte tendenci škatulkovat a dělat nás přáteli nějakého Putlera. Já ani pan Vacek jsme nesdělili, že s jednámím Putina souhlasíme a že ho podporujeme. Umírání lidí a ničení je velmi, velmi špatně. Mě pouze vadí dvojí metr a morálka, kterou se západ jehož jsme součástí, předvádí. Až jí přestane praktikovat, pak se může ohánět demokratickými principy a svoboudou. Do té doby je to účelu a nikoliv principech.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

29.6.2022 18:22 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Jojo. Zajímavé, že tahle vaše rétorika ve velkém frčí mezi podporovateli Putlera. :D
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

29.6.2022 21:45 Reaguje na Petr Eliáš
Holt jsem asi vadný a zvrhlý člověk. Možná ještě něco mnohem horšího. Ale zástupci v EU parlamentu už to řeší.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.6.2022 21:36 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Jste v pohodě. Je zajímavé, že všechny weby, rétoriky a putinovy nápady nejlépe znají nepřátelé Rusů. EP nemá jinou práci než řešit lidi s vadnými názory?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 20:17 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Miluji tyhhle kdákalisty, kteří jsou tajemní jak hrad v Karpatech a melou pořád nějaké kdákance o ničem a jako by o něčem, což ani neví o čem a hlavně neví proč.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:38 Reaguje na Aleš Nebáznivý
To je tak košatá metafora, že sorry jako, ale beze mne ...
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

29.6.2022 17:46 Reaguje na Richard Vacek
V tom případě je putin neuvěřitelný dement. Nejenže nasral půlku světa, ale navíc přiměl severské státy ke vstupu do NATO. :D
Odpovědět
JO

Jarka O.

29.6.2022 20:29 Reaguje na Petr Eliáš
Je to de..nt, de...l a v.l, nasi neúplatní politici jsou mnohem inteligentnější, ale podle počtu obyvatel to vaše tvrzení nevychází, kde jste udělal chybu...?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 20:10 Reaguje na Richard Vacek
Dobrej nápad. Jenže Putin lže. Nikdy ho NATO nenapadalo, nikdy mu ani nevyhrožovalo, to on vyhrožuje NATO. Poslední rozšíření NATO: "1. dubna 2009 přistoupily Chorvatsko a Albánie, 5. června 2017 Černá Hora a 27. března 2020 Severní Makedonie." Takže je to jen nejapná výmluva.

A PROČ se třeba Gruzie a Ukrajina do NATO tlačí? Bo je Rusko agresor, což se plně potvrdilo a kdby Ukrajina dávno do NATO vstoupila, žádná válka tam dnes není.
Svět není černobílý, ale v tomhle případě prostě je.
Odpovědět
va

vaber

29.6.2022 15:50
jaké strachy, už máme nové spolehlivé a věrné dodavatele z Arabských zemí, tam byl vždy klídek a pohoda ,na ty je spoleh a tak budeme mít naši energetickou bezpečnost nejlépe zajištěnou,
na muslimy byl vždy spoleh a naši odborníci ve vládě to vědí, lépe jsme si vybrat nemohli
za odměnu jim u nás postavíme další mešity, až se rozmnoží, aby jsme byli připraveni
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:23 Reaguje na vaber
Máme dodavatelů povícero, ale HLAVNĚ!!! Jede grýndýl a budování OZE nabírá forsáž, první giga elektrolyzér na 100 tisíc tun vodíku ročně se má rozjet v roce 24. A další se staví, v tom je ta jistota, u parchantů, kteří mají suroviny a rádi vydírají, nikoliv.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2022 21:38
Na dnešní krizi je vidět, že Miloš Zeman byl fakt génius, bo už v roce 2002 prodal celé naše plynárenství Němcům (RWE).
Nedovedu si představit, že my bychom dnes sehnali na světě dost plynu, když jsem stoprocentně závislí na Rusku. Ani ty rúry by tu nebyly.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2022 16:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Můžete mi laskavě sdělit, kde by ty rúry tedy byly???

Vaše duševní porucha koukám jede ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2022 17:15 Reaguje na Svatá Prostoto
My měli rúry hlavně z Ruska a až za Klause se stavěl Ingoldstat. Plynové rúry asi stavěli až Němčouři, to nevím.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist