EU uvalila cla na dovoz elektrokol z Číny
Rozpětí cel je v souladu s návrhem Evropské komise (EK), o kterém státy unie hlasovaly v prosinci. Například produkce tchajwanské společnosti Giant, která je největším světovým výrobcem jízdních kol a má závody v Číně i Nizozemsku, bude podléhat clu 24,8 procenta.
Antidumpingová a antisubvenční cla jsou poslední v sérii opatření EU proti čínskému vývozu, od solárních panelů až po ocel, na což Peking reagoval s velkou nevolí.
EK zjistila, že čínský vývoz elektrokol do EU se od roku 2014 do září 2017 více než ztrojnásobil, přičemž cena těchto kol se snížila v průměru o 11 procent. Jejich podíl na trhu dosahuje 35 procent.
Mezi producenty EU patří nizozemské skupiny Accell a Gazelle, rumunská společnost Eurosport DHS a německá Derby Cycle Holding.
Evropský svaz výrobců jízdních kol rozhodnutí EU přivítal s tím, že unijní cla ochrání 800 malých a středněvelkých firem, které zaměstnávají 90.000 lidí. Upozornil však, že čínští výrobci elektrokol si už připravují cestu do Evropy přes třetí země, kde jsou kola přebalována.
LEVA-EU, evropská obchodní asociace pro elektrokola, které sdružuje výrobce i obchodníky, ale naopak uvedlo, že cla jsou ochranářská a absurdní a že postihnou spotřebitele i menší evropské podniky a jdou proti cílům EU v oblasti změny klimatu, uvedla agentura Reuters.
reklama



Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů