https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropa-se-podle-sefa-iea-musi-pripravit-na-uplne-preruseni-dodavek-ruskeho-plynu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropa se podle šéfa IEA musí připravit na úplné přerušení dodávek ruského plynu

23.6.2022 01:58 | PAŘÍŽ (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Výkonný ředitel Mezinárodní agentury pro energii (IEA) Fatih Birol vyzval Evropu, aby se okamžitě připravila na úplné přerušení dodávek ruského plynu během této zimy. Evropské vlády by podle něj měly přijmout opatření ke snížení poptávky a ponechat v provozu stárnoucí jaderné elektrárny, uvedl Birol v rozhovoru s listem Financial Times.
 

Nedávné ruské rozhodnutí omezit dodávky plynu do evropských zemí by podle šéfa IEA mohlo být předehrou k dalšímu snižování exportu ruského plynu. "Evropa by měla být připravena pro případ úplného zastavení dodávek ruského plynu," řekl Birol listu Financial Times. "Čím více se blíží zima, tím jsou nám záměry Ruska jasnější. Domnívám se, že snižování dodávek má bránit Evropě v plnění zásobníků a zvýšit vliv Ruska v zimních měsících," dodal.

Ruská státní plynárenská společnost Gazprom minulý týden výrazně omezila dodávky plynovodem Nord Stream 1, který přepravuje plyn z Ruska do Německa po dně Baltského moře. Gazprom opatření zdůvodňuje zpožděním při opravě kompresorových turbín firmou Siemens Energy. Německý ministr hospodářství Robert Habeck však omezení dodávek označil za politicky motivovaný krok, kterým se Rusko snaží vyvolat nejistotu a zvýšit ceny plynu.

"Nevylučuji, že Rusko bude dál hledat různé problémy a záminky pro další snižování dodávek plynu do Evropy a možná tyto dodávky dokonce úplně zastaví," uvedl Birol v prohlášení zaslaném agentuře Reuters.

V loňském roce Evropská unie z Ruska dovezla 155 miliard krychlových metrů zemního plynu. Ruský plyn se tak podílel zhruba 45 procenty na celkovém dovozu plynu do EU a zhruba 40 procenty na celkové spotřebě plynu v EU.

Birol uvedl, že nejnovější opatření evropských zemí ke snížení spotřeby plynu, která zahrnují větší využívání uhlí k výrobě elektřiny, jsou vzhledem k rozsahu nynější krize ospravedlnitelná, a to navzdory obavám z růstu uhlíkových emisí. Upozornil, že zvýšení výroby elektřiny z uhlí je pouze dočasné a pomůže uchovat zásoby plynu pro vytápění v zimních měsících. Dodal rovněž, že zvýšené emise ze spalování uhlí by mělo kompenzovat urychlení evropských plánů na snížení závislosti na dovozu fosilních paliv a budování kapacit pro výrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Birol nicméně varoval, že dosavadní kroky evropských vlád zřejmě nebudou dostatečné, pokud se dodávky plynu z Ruska zcela zastaví. "Domnívám se, že s blížící se zimou budou přicházet další a rozsáhlejší opatření týkající se poptávky," uvedl. Dodal, že reálnou možností v případě přerušení ruských dodávek zůstává zavedení přídělového systému v zásobování plynem.

Šéf IEA rovněž uvedl, že evropské země by se měly snažit odložit veškeré plány na ukončování provozu jaderných elektráren, aby tak pomohly snížit množství plynu používaného při výrobě elektřiny. Německo v současnosti čelí kritice, že navzdory nynější krizi nadále plánuje uzavření všech svých zbývajících jaderných elektráren, píše Financial Times.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (104)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

23.6.2022 05:11
IEA je žába na prameni sociálního smíru v Evropě !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:00 Reaguje na smějící se bestie
Plác bum. To by chtělo vysvětlit, co má společného IEA se sociálním smírem.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.6.2022 12:17 Reaguje na Pavel Hanzl
V rámci zeleného náboženství, jde rozum stranou !
Podívejte se zpět, co dovedli všechno předkové, bez slova ekologie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 12:35 Reaguje na smějící se bestie
EIA je agentura pro energii. Co má společného s nějakým náboženstvím a předky? Pouze varuje, že Putin zavře plyn.
Vaše parakonsktrukce jsou typicka kremelské.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.6.2022 16:06 Reaguje na Pavel Hanzl
EIA je spolek, který blokuje/sabotuje rozvoj jak v ČR, tak ve střední Evropě.
Když se rozvíjela Západní Evropa, tak nic takového neexistovalo a nyní si tam téměř nic nedovolí !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 21:21 Reaguje na smějící se bestie
Rozvoj Evropy považuji za příliš rychlý a lidi zbytečně bohatnou, takže kupují vagóny cypovin z Číny a vytváří nesmyslné odpady, se kterými neví co udělat.
Odpovědět
kk

karel krasensky

23.6.2022 12:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl,hanzl vídíš jak se moje vize začínají naplnovat.Psál jsem kupujte hrubé vlněné svetry,budujte chlébové pece,snažte se umřít dokud mají kremační pece metan kupujte rubl pujde nahoru a vídíš jak se moje předpovědi začínají naplnovat.Mám tě rád proto ti dám ještě jednu cennou bezplatnou rádu.Začni se zajímat o život v Bělorusku muže se stát,že tam nekteří z nás emigrují.
Odpovědět
sv

s v

24.6.2022 20:33 Reaguje na karel krasensky
Cenu rublu si může covidový strašpytel puťka namalovat jak chce, krásenský. Reálné to bude asi jako oficiální kurz kčs k dolaru před rokem 89.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.6.2022 06:06
Mršina Evropy v hledáčku amerických supů

Na vidinu ekonomické mršiny Evropy se už pomalu slétávají američtí „supi,“, aby tu extrémně levně nakoupili nebo pořádně vydělali. Jak poznamenává Financial Times v nadcházejících týdnech budou v Evropě burzy tančit a král amerických hedgeových fondů Ray Dalio se svým fondem Bridgewater začal už úřadovat. Vsadil hodně na kolaps řady titulů starého kontinentu.
----------------------------------------------------------------------
Evropa se s Green Dealem rozhodla spáchat rituální sebevraždu . A to se ve světě byznysu nenosí. Ohryžou nás na kost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:02 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nechápu souvislost s grýndýlem, ten plyn blokuje Putin. Takže taky tvrdíte, že Putin je americký agent, aby umožnil Amíkům ohlodat Evropu??
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.6.2022 12:18 Reaguje na Pavel Hanzl
A proto Němci neotočili kohoutem u druhé trubky na plyn - nové !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 12:37 Reaguje na smějící se bestie
Na co by s ním točili, když ty stávající jsou prázdné? Fakt by se tím otočením propojili na bohatá ložiska plynu na Paroubkově Marsu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, to je nejnovější vynález kremelských demagogů??
Že se Evropa zničí grýndýlem a američtí supi ji sežerou?
A jak nasviňu náhodou zrovna teď, když jí Putin zablokuje plyn??
Podle nesmyslnousti celé úvahy vsadím gatě, že to tak bude.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.6.2022 12:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
kk

karel krasensky

23.6.2022 12:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
1+
Odpovědět
Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

23.6.2022 06:20
USA sice válku na Ukrajině prohrají, ale ekonomicky na tom obrovsky vydělají. Evropa půjde ekonomicky do kytek a Američané nakoupí levně co se dá. Dolarů na to natištěných mají dost. Mimochodem, kdo očekával, že k tomuto kroku nedojde ( že Rusové odstaví Evropu od jejich plynu) , tak hrubě podcenil Putina.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

23.6.2022 06:52 Reaguje na Václav Hellebrand
USA válčí na Ukrajině jo? :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:04 Reaguje na Petr Eliáš
Jistě! To fakt nevíte?
Volá Jaruzalémský rabi tomu Oděsskému:
"Co se tam u vás proboha děje?"
"Ále, Rusko válčí s NATO."
"A jsou nějaké ztráty?"
"Rusko ztratilo 11 lodí, přes tisíc tanků, 12 generálů, 23 tisíc chlapů..."
"A NATO?"
"To ještě nedorazilo."
Odpovědět
pp

pavel peregrin

23.6.2022 07:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže opak je pravdou, víte?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

23.6.2022 07:22 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JH

JH

23.6.2022 11:57 Reaguje na pavel peregrin
Můžeme mít různé názory na situaci na Ukrajině, ale opak určitě není pravdou, to spíš máte něco naopak v hlavě. Kdyby Rusové utrpěli nějaké vítězství v boji s Ukrajinci nebo dokonce s NATO, určitě by se tím ti šašci z Kremlu hlasitě vychloubali, což se zatím nestalo.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

23.6.2022 07:16 Reaguje na Petr Eliáš
Je to zástupná válka NATO prostřednictvím Ukrajiny a NATO dostává těžce na zadek.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

23.6.2022 07:21 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

23.6.2022 18:34 Reaguje na Petr Eliáš

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Eliáš

24.6.2022 12:05 Reaguje na Petr Eliáš
Koukám že cenzor je těžce jednostranný. Sprosté lži ruského politruka mu evidentně nevadí. Ale hlavně musí dávat pozor aby nikdo tomu politrukovi neřekl jak velký je to hlupák. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:56 Reaguje na pavel peregrin
A kolik vojáků NATO už padlo? Rusům už asi 30 tisíc, tož se pochlubte vy.
Odpovědět
sv

s v

24.6.2022 20:35 Reaguje na pavel peregrin
Takže tvrdíš, že puťka je nýmand, který dělá co mu na NATO řekne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:14
Mě připadalo vždycky silně nepochopitelné, že většina místních diskusníků vůbec nechápe, proč ta plynová krize už loni nastala.
Pořád papouškovali kremelskou propagandu, že je to grýndýlem (přesně naopak, OZE vyrábí přes třetinu Evropské eletřiny), že za to můžou Němci, protože odstavují jádro (nahrazují to OZE), že jim obrovsky stoupla spotřeba plynu (dělá to asi 2% za 10 let) atd. atd.
A že se měl spustit NS2 (úplná blbost, stávající plynovody jsou odstavené -Jamal).

Můžu doufat, že po tomhle článku pochopí, že to je jenom čistě vyděračská politika Putina, který chce Evropu maximálně poškodit??
Já vím, nemůžu.......
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 07:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy jste ten poslední člověk na světě, co tu může něco kázat o pochopení čehokoliv. Připomínám, že ještě loni jste tvrdil, cituji: "Západ na Rusku není závislý vůbec. Přes Družbu jde dnes k nám snad jen 5% plynu, kupujeme ho na burze v Rotterdamu."
A před pár dny jste napsal: "Česko z Ruska žádný plyn neodebírá už minimálně 15 let".
Ocenit se dá jen to, že už (snad) rozeznáte rozdíl mezi ropovodem a plynovodem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:59 Reaguje na Emil Novák
Zkuste napsat, kde kupuje Česko plyn a kolik ho kupujeme (odebíráme) z Ruska.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 08:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Už jsem to zkoušel snad desetkrát, ale je to marné, je to marné, je to marné...
Názorně je to vidět zde: https://ibb.co/nr2nPf3
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:16 Reaguje na Emil Novák
To je zvláštní graf. Nepíšou tam, jaká firma to k nám dodává. Nemůžete to doplnit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Ani kudy, ani kdo je ten obchodník s Gazpromem. Kolik plynu jde Přátelstvím (nebo jak se to jmenuje) přímo do naší sítě (zásobníků) a komu ta síť vůbec patří.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.6.2022 08:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Troll Hanzl opět v akci, dokonce si píše sám se sebou :-)
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 08:27 Reaguje na Pavel Hanzl
To je v tuto chvíli úplně podružné, "jaká firma to k nám dodává", s distributorem ani překupníkem žádný problém není, ti nemají nejmenší důvod porušovat uzavřené kontrakty. Problém je se zemí původu toho plynu, nemusím snad vysvětlovat jaký.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:56 Reaguje na Emil Novák
Dobře. Kdo teda bude muset sebou extrémně mrsknout, aby byl plyn i v Česku? Co může udělat česká vláda.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 09:10 Reaguje na Pavel Hanzl
V horizontu letošního roku může jedině maximálně naplnit zásobníky, dokud je čím, což dělá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 10:19 Reaguje na Emil Novák
Kdo? Vastníkem je RWE, náš stát v tom vlastncky nemá ani ťok. Jen udělala zákon (jestli je už hotový), že vlastník jej musí naplnit, pokud vím.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 10:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Zásobníky pochopitelně nemusí plnit přímo stát, stačí když nastaví podmínky tak aby naplněny byly. To dělá nejenom tím, že stanovil pravidlo "use it or loose it", ale i tím, že připravil mechanismus státní kompenzace případných rozdílů mezi vyšší letní a nižší zimní cenou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 10:52 Reaguje na Emil Novák
Výborně. Začínáte chápat. Ani to nebolelo, že?
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 11:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Opakuji, Hanzle, vy jste snad ten poslední člověk na světě, co tu může něco psát o chápání.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.6.2022 15:43 Reaguje na Emil Novák
Tak zase je nutno uznat, že jeho blbost fakt nemá hranic a když si už člověk říká, že už to být horší nemůže, tak to Hanzl dokáže:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 21:18 Reaguje na Emil Novák
Vy se sice škubete jako králík na posvícení, ale už vám to dochází. Čekám, že časem i dáte toho kachňála.....ale to je asi moc odvážné, ne? Je to fakt "makačka na bednu", ale já vám věřím!!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 13:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Pochopit "kachňála podle Hanzla" tu nikdo nedá ... s tím se člověk prostě musí narodit ... a okolí pak musí doufat, že předepsaná medikace bude jakž takž fungovat:-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.6.2022 15:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte tu plynovou krizi, o které tu neustále někdo tvrdil, že rozhodně nenastane? Počkejte ... jak von se jmenoval ... už vím, nějakej Hanzl to byl:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 21:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Plynová krize je tu od loňska a všichni ví (asi kromě vás), kdo ji způsobil a proč.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 13:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Najděte si ty vaše příspěvky, trumbero ... ale je fakt, že vy to můžete svést na špatné prášky:-)))
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.6.2022 07:21
Včera měl projev premiér, m.j. řekl, že ČR bude energeticky suverénní, páteří bude jádro a elektrárny přejdou pod přímou kontrolu státu.

Žádné odstavování uhelek dokud se situace nestabilizuje. Rozvoj OZE v přiměřené míře a vláda nenechá občany padnout pod explozí cen energií.

Je škoda, že k tomuto poznání se přichází pozdě. Dávno jsme měli rozjet výstavbu 4-6 JE a Bruselu dát jasně najevo, že skupinový sex s OZE není náš problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak proč jste to nevysvětlit Bábovi, který 8 let intenzivně blokoval vypsání tendru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 07:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
To chci vidět, jak zajistí občanům třeba plyn, když Putin zavře všechny kohouty a my jsme na 100% závislí na Němcích. Pojede bečet do Moskvy nebo do Berlína? Jak chce kontrolovat přímo Křetínského, Tykače atd. atd.?? Jaká výstavba 6 bloků, když nejsme schopni se vůbec dotrtkat k jednomu?
OZE se může budovat pořád a průběžně a okamžitě produkuje energii. A zaplatí to milión soukromníků. ŚEST bloků JE je zcela komická iluze z Paroubkova Marsu.
A ten skupinový sex stejně nenastane, maximálně onanie....
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 07:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Slyšel jste někdy o plynovém zásobníku? To je takové zařízení, kam se ten plyn dá uschovat pro případ, že k nám toho plynu proudí málo. A pro potřeby občanů jsou ty zásobníky dostatečně velké.
Ale s tím "Putin zavře všechny kohouty a my jsme na 100% závislí na Němcích", jste mě opravdu pobavil, za to posílám palec nahoru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:01 Reaguje na Emil Novák
Tak na kom? Odkud jde plyn k našim spotřebitelům? Rád se poučím.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 08:05 Reaguje na Pavel Hanzl
https://ibb.co/nr2nPf3
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:26 Reaguje na Emil Novák
Dobře, jdu na vaši hru.
Fyzicky jde k nám plyn z Ruska, neřeším, jakou cestou, kdo jej kupuje a distribuuje, kdo jej Rusům platí a komu to platíme my (kdo je my?) atd.
A teď Rusi plyn zavřou. Ale který? Ten pro nás, nebo pro Němčoury nebo se to dá nějak oddělit, když to jde stejnou rourou?
RWE má milióny odběratelů a teď bude kádrovat ty, kteří jsou Němci (těm dodá norský nebo americký) a Čechy, kterým nedá nic. A co německé firmy u nás (Škodárna, Siemens atd. atd.), ty dostanou nebo nedostanou?
Zkuste to vysvětlit.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Když na to přijde, zavřou klidně plyn veškerý. A které odběratele asi tak německá firma upřednostní v případě, že bude plynu nedostatek? Myslíte že české nebo německé? Zkuste hádat, můžete jednou. Pokud se začnou vyhlašovat regulační stupně, uzavřené smlouvy se stávají cárem papíru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 08:57 Reaguje na Emil Novák
Správně!!!
KONEČNĚ JSTE TO POCHOPIL!!!!
Silně děkuji.
Takže jsme závislí totálně na Německu a ne na Rusku, uff, to byla šichta...
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 09:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Co na tenhle výplod napsat slušného. Nic moc mě nenapadá. Snad jen tolik, abyste mi laskavě přestal podsouvat něco co jsem absolutně netvrdil, tvrdím pravý opak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 10:24 Reaguje na Emil Novák
To se fakt nedá, vy jste ryzí komik.
"A které odběratele asi tak německá firma upřednostní v případě, že bude plynu nedostatek?"

Zajímavý dotaz. Jsme teda my závislí na té německé firmě, nebo na Rusech? Už jste si odpověděl, chválím to.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 10:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Komik jste vy, Hanzle, závislí jsme samozřejmě v první řadě na Rusech, protože když ti nic nepošlou, může se německá firma třeba stavět na hlavu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 10:56 Reaguje na Emil Novák
Německá firma dováží plyn z Norska, ve vekém z USA, z Kataru, atd. atd. na podzim má být ten gigaterminál....mají smlouvy s Izraelem a Egyptem.......
Počítají s tím už dávno, že Putin je podrazí a plyn zastaví úplně.
Co teď? Budeme teda my dostávat plyn z jiných zdrojů? Nebo zmrzneme jak drozdi?
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 11:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak znovu. Kolik toho plynu z Norska německá firma doveze, kudy a kam? Jakou přepravní trasou a kolik z toho dokáže dodat do ČR? Z USA, Kataru, Izraele a Egypta vám práci usnadním, je to nula, protože žádný terminál na LNG Němci nemají. Ten "gigaterminál", který ve skutečnosti, pokud ho Němci stihnou včas postavit (zatím nemají nic) a sehnat pro něj plyn, zvládne pokrýt asi osminu německé spotřeby, když započteme i tu českou, tak zhruba devítinu spotřeby.
Takže abych odpověděl na vaši otázku, nestane se ani jedno. Cé je správně. Proti zmrznutí máme zásobníky, průmysl to ale šeredně odskáče a dodávky od německé firmy ho absolutně nevytrhnou, firma nebude mít dost ani pro německý průmysl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 14:59 Reaguje na Emil Novák
Křišťálovou kouli máte trochu od srágor, doporučil bych ji vyčistit. Německo bralo loni asi 40% plynu od Rusů, ti na podzim už začali škrtit a vydírat, tím vyletěla cena a spadla spotřeba, Němci ukecali Amíky na LNG dodávky. Nevím přesně, kolik teda plynu z Ruska přes zimu brali (vy jste na to kadet), ale dnes to odhaduji na méně, než 20%. A devítina spotřeby je asi 11% a už se dostáváme na svoje. S vysokou cenou silně klesá poptávka, a taky ti dodavatelé, kteří dodávali do Německa 60% loni, přihodí každý 10% letos, tak jsme zcela v laláču všichni i bezmužika. Ale nějaký kačák to stát bude, abyste mě zase nekádroval.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 15:09 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Hanzle, napište už konečně, v jakém objemu a kudy konkrétně do Německa teče ten zkapalněný plyn z USA, když Německo žádné LNG terminály nemá. A protože zjevně nemáte nejmenší tušení, tak tu přestaňte bájit o věcech, o kterých vůbec nic nevíte.
2) Že "s vysokou cenou silně klesá poptávka" se projevuje asi tím, že letošní květen byl rekordní co se týká výroby elektřiny z plynu nejen v Německu, ale i v celé EU, ne? Proč pořád musíte mlít o věcech, o kterých nemáte ani páru?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 17:53 Reaguje na Emil Novák

Dunkerque LNG terminal ; LNG terminal in France
LNG Hrvatska ; Croatian LNG terminal
Świnoujście LNG terminal ; LNG terminal in Poland
Fredrikstad LNG terminal ; LNG terminal in Norway
regasification terminal ; import type of LNG terminal
Fos Tonkin LNG terminal ; LNG terminal in France
Revithoussa LNG terminal ; LNG terminal in Greece
Oxgas ; Swedish LNG Terminal
Montoir-de-Bretagne LNG terminal ; LNG terminal in France
Fos Cavaou LNG terminal ; LNG terminal in France atd. atd. atd.
Evropa je popropojovaná a německý terminál se má rozjet na podzim.
Z výkyvu výkonu větru (na jaře bývá slabší) vy zase vytvoříte velblouda, bod B) ruské demagogie.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 19:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, já jsem se neptal na seznam LNG terminálů v celé Evropě. Já se ptal kudy konkrétně a v jakém objemu ten plyn do Německa teče. Evropa rozhodně není popropojovaná tak jako u elektřiny, takže opravdu nestačí si najít nějaký terminál, tam ten plyn vyklopit a tradá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 21:11 Reaguje na Emil Novák
Jak to mám dořitě vědět? A na co vám to bude? Němčouři brali 60% plynu z neruskýc zdrojů, dnes je to možná 80 - 90% a já se pouze modlím, aby to dali do podzimu celý. A kdyby ne, tak nasadí regulační stupně, tak se nepoděláme a budeme mít doma kosu!! 100000000x lepší, naž aby nám tu ožralý mužik vraždil a totálně zničil úplně všechno!!
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.6.2022 22:10 Reaguje na Pavel Hanzl
To byste měl vědět, když tvrdíte, že se to děje. Nemáte ale nejmenší tušení jak a v jakém objemu. Dále píšete obvyklé nesmysly, do podzimu rozhodně nic "celý nedají", německý ambiciózní plán je snížit závislost na ruském plynu z 55 % na 10 % do dvou let, viz např. zde: "Further permanent terminals will take two years or so, part of the German effort to reduce dependence on Russian gas from 55% to 10%." https://www.bbc.com/news/business-61908998
nebo zde: "Germany has said it wants to wean itself off Russian supplies but expects to be largely reliant on Moscow for gas until the middle of 2024."
https://www.reuters.com/business/energy/exclusive-germany-prepares-crisis-plan-abrupt-end-russian-gas-sources-2022-05-09/
Tak se laskavě držte faktů a nevymýšlejte si vlastní realitu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 06:33 Reaguje na Emil Novák
Podívejte se na oenergetice.cz. Norsko zvedá export pynu do Evropy o 100TWh, Katar zvyšuje za podporu evropských investic, silně navyšují USA.
Dnes je na trhu plynu dost, i když Rusko dodává sotva polovinu, (třetinu?) než normálně a to se plní zásobníky na zimu.
Ale dobře. Tuhle zimu bude problém, regulační stupně atd. atd. atd. a to se máme podělat?
Co vlastně celou dobu chcete sdělit? Že se má Evropa rozpadnout a spáchat sebevraždu? Nebo se doplazit před Putinem a prosit o pákr kubíků? Co navrhujete??
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.6.2022 07:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Já se nepotřebuju nikam dívat. Vy tvrdíte, vy dokazujete. Argument typu najděte si sám je typický argumentační faul "důkazní břemeno". Vaše tvrzení jsou opět jako obvykle v rozporu s fakty.
O podělávání jsem nic nepsal, ani nic o rozpadávání a páchání sebevraždy. Pouze upozorňuji na to, že opět, opět a stále dokola plácáte nesmysly a nejste schopen si ověřit tvrzení, která tu šíříte. Až to začnete dělat a přestanete psát bludy, vůbec nebudu mít potřebu na vás reagovat. Chápete to?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 11:57 Reaguje na Emil Novák
Nechápu. Přečtěte si, co dělá Evropa pro plynovou nezávislost.
Proč ale pořád silou mocou tvrdíte, že to nejde, že to nedáme?
To se těšíte na to, až bude Česko v bankrotu, bude stát půlka průmyslu a lidi budou mrznout?
Abyste se mohl bít do prsou a tvrdit "já to vždycky říkal"? Nejste fakt nějaký vadný?
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.6.2022 12:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, citujte kde jsem napsal, že "to nejde, že to nedáme", nebo mi přestaňte neustále podsouvat vaše výmysly o něčem, co jsem nikdy netvrdil!!! Jediné co tu tvrdím, a mám pro to pádné důkazy, že tu neustále plácáte hlouposti a svá šíříte svá zbožná přání místo faktů. Jediný kdo je tu vadný jste vy sám.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 13:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl napsal ... "Nechápu." ... a tím měl skončit. Ideálně navždy ...

Myslím co se diskuzí týče, i brněnský ropák vzpomínající na budování socialismu v SSSR za bony má právo dožít dle matky přírody:-)
Odpovědět
sv

s v

23.6.2022 18:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
Stěžujte si i bureše. NEbýt jeho, další blok temelína se už mohl dostavovat a dukovan rozjíždět. O neexistujícím propojení na polský LNG terminál, který chtěl ten "Brusel" zaplatit a bureš s ručičkama do zadu do toho hodil vidle, nemluvě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 12:00 Reaguje na s v
No, tenkrát to vypadalo, že to dostane Rosatom (měli největší korupční potenciál). Takže možná ještě že tak, že to zrušili, mít teď rozastavěný Temelín, desítky miliard v dupě....děkuji....
Odpovědět
va

vaber

23.6.2022 09:04
už má Evropa plán na holé přežití obyvatel?
její nadutost a arogance ji takovo představu nedovolí,
tak nám předkládají skvělá řešení na problémy které pečlivě připravili s pomocí velkého přítele, který si mastí kapsy a ještě dlouho, bude na úkor evropského plebsu ,
a žasne nad blbostí Evropy
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 10:22 Reaguje na vaber
Má, i na přežitá slušné. Proč se ptáte? Chcete něco navrhnout, což bude lepší a krásnější?
Odpovědět
sv

s v

23.6.2022 18:41 Reaguje na vaber
Pečlivě sis připravil ten nočník v němž ses probudil. Nadutost jsme viděli u agenta schrodera, který německou nezávislou a na jádru postavenou energetiku učinil závislou na vyděračskem rusácku a u agenta bureše, který do všech projektů zvyšujících českou energetickou bezpečnost hodil vidle.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.6.2022 11:12
Stávající válečný konflikt na Ukrajině není jenom černobílý a nepřišel jak se říká , zčista jasna.
Svého času, za dob existence SSSR a jeho satelitů, byl na straně druhé Západ v čele s USA. Tato doba byla pojmenována jako bipolární geopolitická existence společnosti. A tuto realitu uznávali všichni, stačí se podívat do dobových učebnic politologie v Moskvě nebo Washingtonu.

Pak následoval kolaps východního bloku a ze supervelmoci (SSSR) se najednou stala mocnost regionální.
Nejsem si zcela jistý tím, že následující přístup Západu k oslabenému Rusku byl úplně správný - tím mám na mysli utahování smyčky kolem RF v podobě rozšiřování NATO na východ. Postačí porovnat mapu 1990 a současnost.

Jenom slepý a hluchý by nezaznamenal, že od nástupu Putina k moci RF opakovaně a často žádala Západ, aby bral ohled na její situaci z pohledu strategické bezpečnosti země. Výsledek skoro nula.

Agrese RF vůči Ukrajině z pohledu mezinárodního práva není omluvitelná a jednoznačně dochází k válečným zločinům a zločinům proti lidskosti na území napadeného státu.

Jsem toho názoru, že kdyby EU v rámci svého zastoupení v NATO ,lépe vyhodnotila situaci , nemuselo k dnešní energetické krizi takového rozsahu vůbec dojít a polemiky o možnosti přerušení dodávek zemního plynu do Evropy z RF by byly hodny úvah leda v obskurních plátcích pokleslé úrovně.

Jednoznačným vítězem se staly USA , které mají Evropu doslova na kolenou, RF mezinárodně izolovanou a zbrojní výroba dostala obrovský impuls na mnoho let.
Poraženým ekonomicky není Rusko , ale EU - postačí se podívat jak si vedou národní ekonomiky a rozsah nebývalé inflace.
Z pohledu boje proti klimatické změně pak EU dostala nářez a žádná velká opatření se konat nebudou. Nejsou na to totiž peníze a pokud ano, potom pouze za cenu velkých sociálních nepokojů, díky kterým by k moci mohli dostat diktátoři i v EU.

Prostě jsme to podělali , a to vrchovatě.


Odpovědět
LF

Lukáš F

23.6.2022 12:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
Možná máte pravdu. Na druhou stranu lepší když to rus teď vypne než aby se dohodl s Němcem a Francouzem a čekalo se pár let než nabere rus sílu a půjde si pro další území co mu kdysi patřilo.

Evropa to zvládne.

S JE máte taky pravdu ale jak vy tak i třeba pan Wagner neměl nic proti tomu aby to stavěl rus. Nechci si ani představit v jaké situaci by jsme byly teď kdyby to tady měl rozestavěné.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.6.2022 13:02 Reaguje na Lukáš F
V tom máte pravdu. Pouze podotýkám, že nikdo nepředpokládal, že Putin vyvolá první válečný konflikt v Evropě po II. světové válce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 15:08 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak nikdo? Prakticky VŠICHNI, kteří Rusko znají. Garri Kasparov, Jefim Fištejn, náš velvyslanec Kolář, filosof Epštajn atd. atd. atd. atd. atd. hovoří pořád to stejné a pouze nablí evropští politici je nechtěli poslouchat. A někteří zvláště méně obdaření se s nimi pachtovali a lízali jim řiť.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 15:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak dycky, vše naopak.
Postup Západu proti Rusku byl takový, že mu všemožně pomáhal. Uznáním Bělověžských dohod, gigainvesticemi do ruské ekonomiky, přístupem do všech světových organizací atd. atd.
Žádné "utahování smyčky NATO" se nekonalo (jen ruská lež), protože všichni, kteří se vysmekli z ruské nadvlády si chtěli zajistit bezpečnost, protože Rusy znají i dlouhá staletí.
Potvrdil to Putin, když při nástupu k moci brutálně vyvražďoval Čečence a Dagestánce a "RF opakovaně a často žádala Západ, aby bral ohled na její situaci z pohledu strategické bezpečnosti země".
Co si pod tím máme představit? NATO nikdy Rusku nevyhrožovalo, nikdy ho neohrožovalo a nikdy se nechovalo nepřátelsky.

Tady musíte už pochopit způsob ruského myšlení. Pro něho je "strategická bezpečnosti země" právo napadnout a zmasakrovat jakéhokoliv svého souseda. A to nemyslím vůbec ironicky a nebo v nadsázce. Zkuste si spočítat, kolik Rusi napadli svých evropských sousedů jenom za 20. století. Prakticky všechny.

Pravdu máte v tom, že kdyby "EU v rámci svého zastoupení v NATO, lépe vyhodnotila situaci, nemuselo k dnešní" válce na Ukrajině a samozřejmě energetické krizi vůbec dojít.
Kdyby nasadila brutální sankce na Putina už při čečenské genocidě, obvinila ho z válečných zločinů a dosmykala ho k soudu do Haagu atd. atd. nemuselo dojít ani k Syrské a natož Ukrajinské tragédii. Ale to prokaučovalo především OSN.

V Evropě zuří energetická válka a vítěze nezná nikdo, v prvním kole je na tom závislý narkoman vždycky hůř. Pokud se ale podaří vyválčit tuhle zimu a to hlavně v plynu, máme šanci to celé vyhrát bez ztráty květinky.
Evropa jde ekonomicky nahoru málo (rozhodně neklesá), zato ČR jde asi 3,8% nahoru a grýndýl dostal velmi silný touto krizí impuls a Němčouři nasadili v budování OZE přímo forsáž.
Rusko je už dnes o 11% HDP dole a to ty silné sankce ještě nazačaly platit.

Rusko nás už porazit nemůže (1.8% HDP proti asi 25% EU nemá šanci), ovšem můžeme si to podělat sami, především pomocí proruských pátých kolon ve všech zemích a to zvláště u nás. Zkuste se někdy podívat do zrdcadla.
Odpovědět
sv

s v

23.6.2022 18:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Blábolivé žvanění o "braní ohledů" usvědčuje akorát jeho autora z totální neznalosti historických faktů. Západní politici se s rusáckem opakovaně pokoušeli o navázání lepších vztahů. Různé restarty, vytvoření skupiny G8 i s jejich směšnou ekonomikou, neustále futrování penězma, atd. apod. toto dělali západní politici minulých 30 let vůči rusácku. "Utahování smyčky" vypadá zcela jinak, a tvrdit něco takovému můžou akorát ti co to dělaji z bIbosti nebo za prachy. Odpovědí rusácka byly agrese vůči Gruzii, Ukrajině, vyvraždování civilistů v Sýrii a vyvolávání uprchlickcýh vln, vraždění a znásilňování civilistů v Mali a SAR vagnerovci, které platí kremlem, teroristické útoky a vraždy, udržování zamrzlých konfliktů, atd. atp.
Na kolenou je samozřejmě rusácko, jejich blesková válka s mnohem slabší Ukrajinou skončila extrémně trapně. Teď se pokoušejí prorazit tak, že nahnali desetisíce kanonefutru na krátký úsek fronty a přesto postupují po pár meterch. Evropa nemá problém rozjet svoje odstavené jaderné e uhelné elektrárny a ve velkém dovážet LNG. RUsácko plyn určený pro Evropu může tak akorát spálit. V jednou ovšem máš pravdu, rUsácké podržtašky schroderem a bruešem počínaje a tebou konče to podělali určitě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 06:42 Reaguje na s v
Evropa dělá pořád stejné chyby. Ustupovala Hitlerovi a byla z toho velmi krutá válka, dnes ustupuje Putinovi a krutá válka už taky běží.
Jediný konflikt vyřešila víceméně solidně, když usomrovala Amíky, aby zařezali Miloševiče. Proč musíme být pořád slabším bratříčkem?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 13:16 Reaguje na Pavel Hanzl
A tak slabším bratříčkem ... třeba Wehrmacht byla nejlepší armáda na světě:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 12:45
Jak těžko snáším Miloše Zemana, tak s odstupem času se ukazuje, že jeho tah s prodejem celého našeho plynárenství Němčourům, byl velmi prozíravý.
Nedovedu si dnes představit, že páprdové z Transgazu budou lítat po celém světě a shánět plyn, když většina trubek k nám vede z Ruska.
Určitě by skončili u Putina, který by se s nimi velmi elegantně vytřel otvor. To by pak nastala plynová krize jak čapa.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.6.2022 13:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Váš příspěvek je opět snůška nesmyslů :-)))
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.6.2022 15:50
No a pročpak hrozí, že Rusko zavře kohoutky?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 15:55 Reaguje na Richard Vacek
Protože Putin opakovaně tvrdí, že chce zabrat napřed země RVHP a pak i zbytek Evropy, buduje přece Třetí říši - Eurasii od Lisabonu po Vladivostok. A k tomu musí Evropu ekonomicky i politicky rozvrátit.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.6.2022 17:18 Reaguje na Pavel Hanzl
?? Myslíte, že proto budovali Nord Stream 2, aby ho mohli nechat zavřený a aby zavírali i další kohoutky?
No tak to od nich bylo mazané, to nikdo nečekal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 17:44 Reaguje na Richard Vacek
Jistě. Potřeboval maximální závislost Evropy (hlavně Německa) na jeho plynu. Pokud by Němci nebrali 40% ale třeba 60 - 80%, fakt jsme dnes úplně v dupě. Proto je Amíci varovali a proto to všemožně sabotovali. A možná proto to Putin spustil letos, protože viděl, že i hloupým ghermánům to začíná docházet.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.6.2022 17:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdepak Putin tvrdil, že chce zabrat země RVHP? Netvrdí to náhodou druhá strana?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 17:45 Reaguje na Richard Vacek
Ne. Zkuste sledovat ruská média (třeba na Seznamu), tam běžně buduje Třetí říši, běžně vyhrožuje jadernou válkou, běžně tvrdí, že Střední Evropa byla vždycky ruská.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.6.2022 18:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Na Seznamu? No tak to jo.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.6.2022 18:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak sleduji ruská média a co nevidím: Petrohrad, cena benzínu 95 = 53.10 rublu , t.j, x 0.43= 22.80 Kč/lt

zdroj : https://azsgazprom.ru/azs-map/
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.6.2022 19:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ceny benzínu a nafty pro jednotlivé země je lépe sledovat na https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
kde jsou aktualizovány týdenně a člověk si to může nastavit přímo v korunách. Pro Česko je to smutné, na jak vysokou pozici se vzhledem k příjmům dostalo. Je tam i plyn a elektřina, ale to je vyhodnocováno 2 měsíce zpětně. U elektřiny opět skvěle bodujeme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 21:33 Reaguje na Richard Vacek
Fakt dobrý. Všechny propadlé státy mají benál zalevno, ale zajímavý údaj je, že Maďarsko, které se plazí před Putinem, aby mělo levnou ropu a má státní MOL, má dražší benzín než my!!
Jak to vohnouti říkali, že Orbán "se stará o své lidi"?!! Ďa cyp.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.6.2022 21:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Nesmí vašnosti sedět na zadku, benzín pro Maďary je za 33Kč/lt, pro cizince tržní bruselské ceny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 06:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
A jak poznají, kdo je Maďar? Podle SPZ? Potom půl Západní Ukrajiny jezdí do Maďarska, kus Slovenska, v Srbsku a Rumunsku nevím. A kdo to platí? Orbán ze své kapsy těžko.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 13:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Kua, ani ten gůgl nedáte?

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/madarska-mol-stanovila-limit-ridici-nacerpaji-maximalne-50-litru-za-den-40401096

Je to dost kokotina, ale pan Vinkler má pravdu a ví ... a vy víte taky ... ale kulový.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.6.2022 21:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
Za komára byl specál 95 oktanů za 1.70 Kčs, později za 2.- Kčs. To se jim tam teda kuevsky zdražilo.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.6.2022 21:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Zato tady se výrazně zlevnilo - 48 Kč/lt
Gratuluji!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 06:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Benzín má být drahý. Aby se neplýtvalo, aby se dalo vůbec projet po silnici. Aby měly šanci elauta.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 13:21 Reaguje na Pavel Hanzl
To řekněte někomu, komu do vsi jezdí socka dvakrát do dne a on jezdí do háku denně 30 km ... ale radši z dálky, vy už toho moc nenaběháte:-)
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist