https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropska-komise-neceka-ze-plynovod-nord-stream-1-bude-znovu-spusten
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská komise nečeká, že plynovod Nord Stream 1 bude znovu spuštěn Aktualizováno

19.7.2022 15:15 | KYJEV (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská komise (EK) neočekává, že plynovod Nord Stream 1 bude po plánovaném čtvrtečním ukončení údržby znovu spuštěn. Novinářům v Singapuru to dnes řekl eurokomisař pro rozpočet Johannes Hahn. Nord Stream 1 vede po dně Baltského moře z Ruska do Německa a je hlavní trasou pro dodávky ruského zemního plynu do EU. Zdroje agentury Reuters nicméně uvádějí, že by se tok ruského plynu Nord Streamem 1 po plánované údržbě ve čtvrtek mohl obnovit, nebude ale přitékat na maximu jeho denní kapacity, tedy zhruba 160 milionů metrů krychlových denně.

 

"Pracujeme s předpokladem, že se do provozu nevrátí," řekl Hahn podle listu The Wall Street Journal (WSJ).

Hahnův komentář přišel poté, co agentura Reuters informovala, že ruská plynárenská společnost Gazprom nejméně jednomu významnému zákazníkovi v Evropě sdělila, že kvůli mimořádným okolnostem nemůže zaručit dodávky plynu. To zvýšilo v Evropě obavy, že provozovatel plynovodu po pravidelné údržbě možná přepravu suroviny už neobnoví.

"Oni (Gazprom) se vrátí na úrovně zaznamenané před 11. červencem," uvedl ale jeden ze zdrojů Reuters obeznámených s ruskými exportními plány k objemům plynu, které by měly plynovodem proudit od čtvrtka.

Provozovatelem plynovodu Nord Stream 1 je konsorcium Nord Stream AG, které sídlí ve Švýcarsku. Více než poloviční podíl - a tedy i kontrolu nad konsoricem - drží v Nord Streamu AG právě Gazprom. Nad ním má kontrolu Kreml.

Společnost Gazprom, která vývoz plynu potrubím z Ruska zajišťuje, v červnu snížila tok plynu v Nord Streamu 1 zhruba na 40 procent původní kapacity. Zdůvodnila to technickými problémy, respektive opožděným návratem kompresorové turbíny ze servisu, který v Kanadě prováděla německá společnost Siemens Energy. Zdržení zavinily sankce, které západní země uvalily na Rusko za jeho invazi na Ukrajinu. Kanada uvedla, že v neděli odeslala po opravě turbínu do Německa. Pokud tedy nebudou žádné problémy, měla by turbína podle WSJ dorazit do Ruska za dalších pět až sedm dní.

Podmořský plynovod Nord Stream 1 je v provozu od roku 2011, vede z ruského Vyborgu do Lubminu nedaleko Greifswaldu na severu Německa. Je dlouhý 1222 kilometrů a jeho maximální kapacita činí 55 miliard metrů krychlových plynu za rok.

Odborníci oslovení ČTK se shodují, že Rusko po konci současné plánované odstávky plynovodu Nord Stream 1 dodávky plynu do Evropy zřejmě naplno neobnoví. Pokud Gazprom dodávky obnoví alespoň v omezeném množství, nelze podle nich vyloučit, že se mohou kdykoliv zastavit.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (63)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

19.7.2022 15:21
EU politici zajisté počítali s tím, že když budou na Rusko uvalovat jeden balíček sankcí za druhým, přestane jim Rusko dodávat suroviny. Takže jsem v klidu a počkám si, čím nás naši představitelé překvapí.
Odpovědět
kk

karel krasensky

19.7.2022 16:56 Reaguje na Richard Vacek
Přesně.Když začal konflikt na Ukrajině začali kvíčet nebudeme brát plyn z Ruska.No a najednou po pár měsících kvíčí,že Rusko snad plyn pouštět nebude.Shrnutí-Rusko jím vlastně plní jejích přání.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

19.7.2022 17:05 Reaguje na karel krasensky
tak jest
a měli by mu poděkovat, že to vyřešil za ně
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 22:33 Reaguje na karel krasensky
Putin zaškrtil plyn dávno před válkou. Podívejte se na jakýkolif graf.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 19:51
Na rozdíl od EK a jejich odborníků si tipnu, že po odstávce plyn Rusové do roury pustí.
Gazprom doposud své závazky sjednané smluvně plnil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 22:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Neplnil nic, máte to naopak, jak dycky.
Loni všechny smlouvy seškrtil na minimum, aby vyhnal cenu na dvacetinásobek. To bylo před válkou, tj.před sankcemi.
Dnes vytáhl muhehehhehehhe "vyšší vůli"!
Asi mu už emigrovali všichni demagogové, kteří by vám to soudružsky vysvětlili.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 09:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Představitelé EU bojují plynem sami se sebou a každý politik svým debilním prohlášením jen zvyšuje cenu. Přitom by stačilo jako řádný a rozumný hospodář uzavřít dlouhodobou smlouvu s pevnou cenou, ale to vyžaduje politiky pracující pro občany a ne slouhy cizích zájmů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 10:43 Reaguje na Milan Dostál
Smozřejmě kontraktů na plyn je něurékom a všechny platné. Rus si s nimi vytřel.
Dlouhodobý, jakýkoliv by dopad stejně. Vy nechápete, že Rus plyn do Evropy posílat nechce?
A je mu úplně, za kolik. Prostě nebude a šlus. Rus myslí jinou hlavou, než Evropan.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 11:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždy byl a bude dál, s nějakými výpadky jako vždy v minulosti, ale na překlenutí té doby slouží zásobníky a ne nákup na burze. Česko se zásobníků hloupě zbavilo a idiotsky je odmítlo odkoupit zpět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:37 Reaguje na Milan Dostál
Česko se zbavilo celého plynárenství už v roce 2002, kdy tu vládl Miloš Zeman.
Nevím, jesti to bylo dobře nebo špatně.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.7.2022 12:51 Reaguje na Milan Dostál
Bacha na hanzlovi plynové teorie, ten je schopný domotat firmu MERO s firmou Net4gas :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 15:21 Reaguje na Jaroslav Studnička
Už jste dal kachní test? Tož mudrujte...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 16:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Co zase všude prudíte s kachním testem? To vám v ústavu něco vyprávěla sestřička, či co?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.7.2022 16:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Jj, na kolik se peče kachna v troubě :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 16:39 Reaguje na Svatá Prostoto
Zkoušel jsem to na Nováka, která se prsil, jak to celé pochopil. Ale nepochopil.
Je to natolik lehké, že mám pocit, že jsem za blba já, to fakt není možný.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.7.2022 20:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Konečně jste to pochopil, jste za blba.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 13:14 Reaguje na Pavel Hanzl
No pokud si pletete kachní test s kachní křivkou, jako že jo, tak jste blb rozhodně:-)))

Ale zase máte po létech pocit, který je pravdou:-).
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.7.2022 09:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Myslím si totéž a zvláště pak za ceny, které Evropa "vysoutěžila"
u jiných dodavatelů. Takový zisk si nenechají ujít od nepřítele,
který chytračil, až dochytračil. Bez dlouhodobých smluv se nákupy
na burze stávají spekulací podle kdejakých příčin a burza tak je
hlavní příčinou současných cen. Kdo se drží dlouhodobých smluv,
tak se nad cenovými šoky pouze usmívá. Tytéž dlouhodobé smlouvy,
ale za více peněz nabízí třeba i Katar, ale co za deset let u
dvacetileté smlouvy s plynem, když jeho spotřeba v EU poklesne?
Totéž nabízelo Rusko a obchodníci při nejistém odbytu spoléhali
na nákupy přes burzu v naději, že Rusko přinutí prodávat ještě
levněji. Ouhá, Rusko loni v létě levněji prodávat nechtělo a
zásobníky byly na podzim prázdné. Nastal zmatek a překotné
nákupy volných kapacit za vyšší ceny. Do toho válka, sankce
a jsme se slavnou burzou v mezihýždí, protože při nedostatku
se plyn doslova nekřesťansky přeplácí. Debilita politiků a
nenažranost obchodníků s plynem zvýšila cenu a nestabilitu
nezprovozněním hotového NORD STREAM 2, který byl budován jako plynovod bez tranzitních poplatků Ukrajině s jistotou, že
nebude Ukrajinou používán jako nátlak na EU při jeho zastavení.
Kdo chce kam, pomozme mu tam a EU si do maléru pomohla sama.
Nyní si EU neví rady, jak zareagovat na obnovení dodávek, když
už tvrdila, že plyn zastaví Rus a oni ho až tak neodmítají.
Vzal jim tak vítr z plachet, když bude sice plynu dost, ale
za ceny vyšroubované burzou, které položí konkurenceschopnost
většiny podniků v EU a uvede většinu obyvatel do energetické
chudoby. Takže plynu bude dost, ale nikdo ho za ty ceny ani
nebude chtít. Já jsem jeden z nich, který nemíní plnit kapsy
překupníků za něco, co nasmlouvané stálo zlomek dnešní ceny
vyšroubované spekulanty a neschopnými politiky.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.7.2022 11:33 Reaguje na Břetislav Machaček
+ 1 !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 10:39
Evropa zoufale shání plyn po celém světě i za přemrštěné ceny.
Ložisko Jamal má plynu, že neví co s ním a zavírá vrty.
Plynovody do Evropy jsou plně funkční, ale stojí, smlouvy jsou platné, neplatiči nejsou.
Evropa finančně krvácí, Rusko taky.

Co to znamená? Proč tohle vůbec nastalo?

Grýndýlem těžko, Bruselem těžko, Němci na tom tratí nejvíc. Nějaké plky politiků kšeftaře s plynem nezajímají, sankce už vůbec ne. Navíc se začalo škrtit dávno před sankcema.

Tož mudrujte, nešťastníci proruští....
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 11:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože se EU sklání před USA zájmy?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 11:54 Reaguje na Milan Dostál
Ne. Zkuste to nějak vysvětlit. Putin tvrdí, že skoro celý svět se "sklání před USA zájmy" a zablokoval plyn jenom nám.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.7.2022 11:34 Reaguje na Pavel Hanzl
To je tak, když v Bruselu myslí zadkem a ne hlavou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 11:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zkuste to vysvětlit. Ten plyn zastavil Putin, kvůli tomu, jak myslí Západ? Nerozumím.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Není problém na netu dohledat, kdo všecho chtěl plyn zastavit ihned. Tak co chcete vysvětlovat.Všechny mocnosti se chovají jen podle svých zájmů, jen evropské státy(EU není mocnost ani omylem) se tak nechovají, ČR je toho flagrantní příklad. Kdo na tomto asi vydělá? Rusko ne UA ne, EU ne, tak v čím je to zájmu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:25 Reaguje na Milan Dostál
Nikdo nic hned zavřít nechtěl, na netu se vykecává milión nešťastníků, kteří nakdákají cokoliv. Ale podle nich se kšefty nedělají.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 12:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak konečně od vás zaznělo naplno, co si myslíte o EU a navíc o lidech z vašeho politického spektra.
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/458820-nekupujme-od-ruska-uz-nic-vyzval-evropsky-parlament
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 13:01 Reaguje na Milan Dostál
To se páni poslanci dobře rozvášnili, to je přece normálka, to se jmenuje demokracie!!
A výsledek? Uhlí končí v srpnu (to bolí nejeméně), ropa koncem roku (tu nahradíme), ale plyn tam vůbec není.
Rozhodnutí je čistě racionální.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 11:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Prd těžko, naopak to zelené blbnutí tlačené Bruselem a Berlínem na sílu utvrdilo Putina v názoru, že se může chovat jako dobytek a v zásadě mu to projde, protože závislost Evropy na ruském plynu sváže Evropě ruce.

Což mu vcelku vychází.

Plus politika Německa, které furt doufá, že se to nějak srovná a i z toho důvodu na UA min po stránce dodávek zbraní fest prdí.

A EU, která na jedné straně furt má silné řeči jak uvalí sankce na ruský plyn a ropu, aby vzápětí vyšilovala že Rusko posílá málo plynu, vypadá před celým světem jako bande úplných pitomců, které už nikdo nebere vážně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:30 Reaguje na Svatá Prostoto
To že je přesvědčen, že se může chovat jako dobytek, to vám schvaluji. Dokazuje to denně na Ukrajině. A nic zeleného s tím nic nemá.
Jenže mu to naštěstí nevychází. Pokud by mu to vycházelo, tak je Evropa rozhádaná, nepomůže Ukrajině vůbec a půlka vohnoutů k němu jezdí somrovat. Jenže nejezdí.
Politika Německa se už pohnula a neprdí.
EU NIKDY netvrdila nic o sankcích na plyn, ropa končí letos koncem roku.
Vše špatně, jak dycky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 16:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa není rozhádaná, Evropa je bezradná, neví co chce a u vůbec neví co může.
Vojensky je západ totálně v řiti, klika pro UA je Polsko a naše sklady (a že UK už není v EU:-) a amíci mají k Evropě ještě furt celkem sentimentální vztah.

Nevychází jo? Koukal jste se v posledních měsících na situaci na frontě? A pokud jo, tak co jste tam viděl, šmudlo?

Jo politika Německa se pohnula a neprdí ... takže na Ukrajinu už sviští celé vlaky zbrojní techniky z Říše, jo? A plenky už jste si už po tom snu vyměnil?

Ne, vůbec, furt blekotají, jak je potřeba to co nejdříve utnout, aby vzápětí měli hlavu v pejru z toho, že Gazprom sníží dodávky.

Ropa koncem roku rozhodně nekončí, nechlastejte tolik.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 16:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Zase vše naopak.
Evropa ví velmi dobře, ci chce a jak toho chce dosáhnout. Chce dát Putlerovi maximálně po hubě a to ekonomicky. A to chvíli trvá, ale Ruso dnes krachuje až děsivě.
Kolik má kdo jakých kvérů vy (ani nikdo jiný) nevíte vůbec, co všechno dodali Němčouři Ukrošům taky ne. Plyn je poslední Putinův kvér, na kterém nás může vydírat.
A ještě muhehhehehhehehhehe maďarský Paks!!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 13:26 Reaguje na Pavel Hanzl
"Chce dát Putlerovi maximálně po hubě a to ekonomicky."

To je super ... hlavně pro ty Ukrajince, které během té doby, a že bude dloooouhá, zařvou.

Vy jste fakt idiot.

O dodávkách zbraní ze Západu se běžně informuje, dělají to USA, UK, Polsko, Frantíci, my ... a Ukrajinci se tím, vcelku pochopitelně, velmi rádi chlubí. A dělají to ostatně i ti Němci ... jen ti holt nemají moc o čem informovat.

Takže jako u vás už tradičně, víte úplné kulové a snažíte se z toho vybruslit jak se jen dá, jenže s ohledem na vaši hloupost se to moc nedá:-))).
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.7.2022 11:55
Putin navrhl spuštění Nord Stream 2, aby se zvýšily dodávky plynu do Evropy, to je dnešní tisková zpráva.

Putin při zmínce o potížích vyplývajících z rozhodnutí evropských zemí o stávajících trasách dodávek ruského plynu do Evropy upozornil na skutečnost, že Gazprom plnil, plní a „bude plnit své závazky v plném rozsahu, pokud ovšem někdo nebude potřebovat to." „Pokud (Evropa) vše uzavře vlastníma rukama a pak bude hledat viníky, bylo by to legrační, kdyby to nebylo tak smutné,“ uzavřel.

Pokud se turbína pro Nord Stream 1 nevrátí do Ruska, může být po trase přečerpáno pouze 30 milionů metrů krychlových. m plynu za den namísto současných 60 milionů metrů krychlových, řekl prezident.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 11:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak turbína je už na cestě, Scholz si to u Trudeauda vybrečel. Ne že by to od Kanady nebyl celé dost blbej nápad.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:31 Reaguje na Svatá Prostoto
Je úplně fuk, jestli bude nebo nebude.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 16:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaší duté hlavě možná ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 16:41 Reaguje na Svatá Prostoto
Zkuste vymudrovat, na co jim ta turbína bude.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 13:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Se zase sestřička zpozdila s prášky:-)?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:13 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je od něho hezké. Proč teda zablokoval Jamal? Ten by NS1 nahradil v pohodě.
Takže lže.
Závazky neplní, protože do Evropy plyn nejde.
Takže lže.
Plyn nezavírá Evropa (naopak shání každý kubík), takže zase jen lže.
Dnes nejde nic. Pokud by podsílal 30 mega, nikdo ani nepípne. Takže zase jen lže.
To je celý.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.7.2022 12:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Začínáte být provařený, za vše špatné na světě může proradný Putin a zlí rusáci.

K NS I řekl ruský prezident i toto:

Hlava státu upozornila, že Nord Stream 1 je jedním z hlavních vedení pro dodávky plynu do Evropy, ročně se jím protlačí asi 55 miliard metrů krychlových.
"Funguje tam pět čerpacích stanic Siemens. Jedna je v opravě, jedna měla být poslána na opravu. Místo ní měla být náhrada z kanadského závodu Siemens, opravená.
Ta byla v Kanadě držena kvůli sankcím. Jedna turbína byla mimo provoz, protože začaly údržbové práce a další náhrada z Kanady nedorazila,“ nastínil situaci prezident.
-----------------------------------------------------

Budiž slyšeny obě strany - je stará zásada římského práva.
Vím co řekla Leynová , kdo v Bruselu zakašlal, jaká je barva skalky před europarlamentem, ale co řekl Putin k problematice dodávek plynu do EU se z mainstremu nedozvím.

Ale to přece nevadí, máme pana Hanzla a ten nám troubí vše potřebné, tu zleva , tu zprava.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vůbec si nemyslím, že všechno špatné je z Ruska. Ale z Ruska jde pouze to špatné, zkuste jmenovat nějaká pozitiva.
Putin prostě lže, nic posílat nechce. Kdyby chtěl, poslal by to jinou rúrou.
Sám sem dáváte Putinovy výroky. Mají jednu vadu. Víte jakou?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 11:56
Možná to zase nebude tak horký ... https://ekonomickydenik.cz/rusko-obnovilo-dodavky-plynovodem-nordstream-1-tvrdi-agentura-reuters-proudit-ma-opet-omezene-mnozstvi-zemniho-plynu/

Putin si z celé EU dělá prostě srandu.

Aby si to nějaký retard nevyložil po svém ... to není žádný obdiv k Putinovi, nedej přírodo nějaká jeho podpora či fandění ... to je jen smutný povzdech do jakých exkrementů to EU věrchuška dovedla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Bude to horký. Normálně lže, ale pokud něco pošle, jen proto, aby nás mohl vydírat.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.7.2022 12:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Bude to studený , nebude čím zahřát tělo , když nepoteče plyn, který eurohujeři hrdě odmítnou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
Žádný eurohujer nic neodmítl. Kam chodíte na tyhle pitomosti??
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Do Evropského parlamentu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 13:02 Reaguje na Milan Dostál
Dejte nějakou informaci, kdy jací eurohujeři odmítli hrdě jaký plyn.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 13:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak ještě jednou, nebo to chcete jmenovitě?
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/458820-nekupujme-od-ruska-uz-nic-vyzval-evropsky-parlament
https://cor.europa.eu/cs/news/Pages/end-eu-imports-russian-oil-gas-coal.aspx
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 13:38 Reaguje na Milan Dostál
Odpověď je nahoře.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 16:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste se koukám nějak ztratil v textu, co?

Zase ....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 16:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, jaký vydírání?

Normoš ekonomická politika, nebo jestli vám to zní líp, nátlak.

Sankce jsou nemlich to samé.

Tohle není nějaký kriminální román pro náctileté, to je válka a střet mocností, tam se na nějaké vydírání nehraje, to je běžný standard.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 16:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak proč to celé zavřel, i když Rusko krutě krvácí? Co to má společného s ekonomikou?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 13:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte vůbec na co reagujete?

Ok, otázka ve vašem případě vskutku pouze řečnická ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 12:56
Vidím, že to nedáváte, jak Novák kachni křivku. Žerete všechny ruské demagogie a uniká vám to hlavní. Stačí přece poslouchat přímo Vladimira Velikého:
"Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím".
"ČR je nepřítel a vyrazím jí zuby".
"Evropa je zbabělá, hledí jen na mamon a nedokáže se bránit. Nemá právo na samostanoou existenci".
"Chci zrušit stávající světový řád, kde je dominatní USA a Evropa. Tu funkci musí převzít Rusko".
"Je čas vracet země pod Ruskou nadvlády, jak dělal Petr Veliký. Chci vybudovat Eurasii od Lisabonu po Vladivostok".

Z toho vyplývá zcea logické jednání: Zmasakrovat Ukrajinu a použít ji jako odrazový můstek pro napadení Evropy. Energetickým vydíráním zničit její ekonomiku a rozhádat ji a pak sbírat jednotlivé země per partes. Naštěstí se mu to nedaří, tak spolíhá na vydírání přes plyn. Letošní zima bude klíčová.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 13:41 Reaguje na Pavel Hanzl
No, v podstatě je povinností představitele každého státu se snažit stát dělat mocnějším. Problém je spíš, že naši představitelé řeší kdejakou kravinu, jen ne sílu a moc státu. 29 let trvání EU nic neznamená v porovnání s mocnými státy v historii, obávám se ,že už to nedožene.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 13:47 Reaguje na Milan Dostál
Vy jste zkejsnul asi taky ve středověku. Tenkrát se to tak bralo.
Dnešní stát je tu pro občany a ti si žádné války nepřejí.
Zkuste najít nějaký demokratický stát, který by rozpoutal dobyvačnou válku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.7.2022 14:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Kde píšu o obsazování území. A protože si občané války nepřejí tak se zbrojí a zbrojí, dost států by bez zbrojního průmyslu zbakrotovalo. Kde berete tu jistotu, že státy zůstanou demokratické, podívejte se na Evropu za posledních 100 let, kolikrát se změnily hranice.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 15:13 Reaguje na Milan Dostál
Zbrojí se proti státům nedemokratickým, jako je Rusko nebo Čína. Zbrojení je přímo zátěž a nevím, kdo by bez zbrojení zbankrotoval a hlavně proč?
Od té doby, kdy je Evropa demokratická, hranice se nemění.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 16:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Zbrojí se proti nepřátelům, otevřeně, a stávajícím spojencům, skrytě:-). Prostě jak vo tom psal Lojza ... Proti všem.

Tak to na světě chodí ... už někdy od Kopčema. Vše ostatní je iluze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 16:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Právě proto bylo založeno NATO a EU. A silně se to osvědčuje.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 13:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Co má EU společného se zbrojením?

Krom toho, že s vjimkou UK, která v něm už ale není, a Polska, si zbytek států, které jsou současně v EU i NATO, neplní své závazky vůči Alianci ... a vše se nechává na USA.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 13:49 Reaguje na Milan Dostál
Rusko by se asi mohlo skutečně stát velmocí, pokud by jednalo přesně opačně, jak dnes.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist