https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropska-komise-schvalila-45-milionu-eur-na-cerpaci-a-dobijeci-stanice-pro-nizkoemisni-vozidla
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská komise schválila 45 milionů eur na čerpací a dobíjecí stanice pro nízkoemisní vozidla

14.8.2017 13:05 | PRAHA (Ekolist.cz)
Během šesti let bude poskytována podpora v celkové výši 44,5 milionu eur na výstavbu veřejně přístupných dobíjecích a čerpacích stanic pro vozidla na alternativní paliva, jako jsou elektřina, stlačený zemní plyn (CNG), zkapalněný zemní plyn a vodík.
Během šesti let bude poskytována podpora v celkové výši 44,5 milionu eur na výstavbu veřejně přístupných dobíjecích a čerpacích stanic pro vozidla na alternativní paliva, jako jsou elektřina, stlačený zemní plyn (CNG), zkapalněný zemní plyn a vodík.
Evropská komise usoudila, že plány České republiky na podporu výstavby sítě čerpacích a dobíjecích stanic pro vozidla s nízkými emisemi jsou v souladu s pravidly EU pro státní podporu. Toto opatření přispívá ke snížení emisí CO2, aniž by narušovalo hospodářskou soutěž na jednotném trhu. Během šesti let bude ČR moci vyčerpat 44,5 milionu eur (asi 1,177 miliardy Kč). Informovala o tom Evropská komise.
 

„Česká republika je dalším dobrým příkladem toho, jak mohou členské státy přispět k boji proti globálnímu oteplování. Podpora alternativních paliv přispěje ke snížení škodlivých emisí z vozidel a povzbudí spotřebitele a podniky k využívání ekologičtější dopravy, aniž by se přitom narušila hospodářská soutěž,“ říká Margrethe Vestagerová, komisařka odpovědná za politiku hospodářské soutěže.

Během šesti let bude poskytována podpora v celkové výši 44,5 milionu eur na výstavbu veřejně přístupných dobíjecích a čerpacích stanic pro vozidla na alternativní paliva, jako jsou elektřina, stlačený zemní plyn (CNG), zkapalněný zemní plyn a vodík. Infrastruktura bude k dispozici v celém státě. Společnosti, které již působí v odvětví alternativních paliv, budou o podporu moci žádat během čtyř samostatných nabídkových řízení prostřednictvím otevřeného a transparentního postupu.

Komise podle zveřejněné tiskové zprávy dospěla k názoru, že veřejná podpora je v tomto případě vhodná, protože Česká republika prokázala, že státní podpora je nezbytná, aby hospodářské subjekty motivovala k rozvoji vnitrostátních sítí potřebnou rychlostí a v potřebné hustotě. "Opatření povede k výrazně vyššímu využívání vozidel na alternativní paliva, čímž významně přispěje k naplňování společného zájmu, jímž je snižování emisí a zlepšování kvality ovzduší," stojí v tiskové zprávě Evropské komise. "Opatření je rovněž v souladu s Evropskou strategií pro nízkoemisní mobilitu, zejména pokud jde o rychlejší zavádění alternativních zdrojů energie s nízkými emisemi v oblasti dopravy a o příspěvek k programu dekarbonizace. Energetická účinnost je klíčem k přechodu Evropy na čistou energii a představuje hlavní politiku pro dosažení cílů Pařížské dohody."


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MM

Milan Milan

14.8.2017 14:41
Reflex: "Rekord na českém nebi: V červenci nad naším územím přelétlo přes 90 tisíc letadel..." Na zemi budeme ekologicky blbnout a buzerovat občana, ohýbat svobody a prolamovat soukromí a z nebe nám padají na hlavy tuny a tuny splodin z leteckého provozu. A ještě nárůst leteckého provozu považují někteří za úspěch a ekonomicky výhodnou cestu. A v říjnu budou odborníci na ovzduší dělat statistiky, ministerstvo řešit nic neřešící dotace, fotit komíny a doktoři vykládat jak se nám špatně dýchá.
Odpovědět
KL

Katka Linke

15.8.2017 06:39
Snad se někdo odváží sáhnout na nezdaněné výhody letecké přepravy, aby ji konečně nákladově srovnal s ostatní dopravou. V malé Evropě jedině rychlovlaky, ale ne českého typu. Tady se spí. Tady je Krakonošovo.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

15.8.2017 09:09 Reaguje na Katka Linke
Opět jste nezklamala. Mám otázku, kde je EU v koordinaci stavění rychlovlaků jaké jsou v např. Japonsku? Jak může smysluplně ČR něco takového stavět, když takový vlak sotva se rozjede už je na hranicích ČR. Vy jedna Krakonošova.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist