https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/fiala-i-bez-nord-stream-1-nehrozi-ze-by-domacnosti-a-firmy-byly-bez-energie
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Fiala: I bez Nord Stream 1 nehrozí, že by domácnosti a firmy byly bez energie

4.9.2022 01:55 | BRANDÝS NAD LABEM (ČTK)
I kdyby Rusko neobnovilo dodávky plynovodu Nord Stream 1, určitě to nebude znamenat, že by se domácnosti a firmy v ČR ocitly bez plynu, řekl včera premiér Petr Fiala (ODS). Rusko ve středu kvůli údržbářským pracím přerušilo dodávky plynovodem Nord Stream 1, v pátek ruská plynárenská společnost Gazprom oznámila, že údržba ukázala závady. Provoz plynovodu měl být obnoven dnes ráno, nový termín zatím společnost neoznámila.
 

"Toto jenom ukazuje, jak Rusko zneužívá situace, jakou vede ekonomickou válku prostřednictvím energií se státy Evropské unie," uvedl Fiala. Dodal, že politika předchozí vlády Andreje Babiše (ANO) nechala ČR úplně závislou na ruských energiích a současná vláda dělá kroky k tomu, aby se závislosti co nejdříve zbavila. Tuzemské zásobníky plynu jsou plné z 85 procent a letošní topnou sezonu pomohou pokrýt zásobníky LNG (zkapalněný zemní plyn) terminálu v Nizozemsku. Kapacita plynu LNG terminálu podle premiéra pokryje zhruba třetinu roční spotřeby ČR.

Podle Fialy nyní nikdo nedokáže posoudit, zda jsou k přerušení provozu plynovodu technické důvody nebo se jedná o taktiku v rámci války ruského prezidenta Vladimira Putina vůči Evropě.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (115)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.9.2022 06:54
"Jak je člověk může zradit člověka" ,
i tímto steskem na výrokem premiéra Fialy lze započít drobnou poznámku ke včerejší protivládní demonstraci v Praze.
Fialovo hodnocení demonstrace hbitě převzala probruselská média , např. "Die Demonstration auf dem Prager Wenzelsplatz, an der Zehntausende Menschen teilnahmen, wurde von Kräften einberufen, die sich zu prorussischen Haltungen bekennen, den Extremisten nahestehen und gegen tschechische Interessen auftreten. Das sagte der tschechische Premier Petr Fiala."

Petr Fiala tak nad zájem českého lidu dal zájem jiný - udržet solidaritu s Bruselem ať to stojí, co to stojí . To je taky názor.
Nejlepší by bylo, kdyby rezignoval a do čela vlády ČR nastoupil někdo, kdo bude ctít Ústavu ČR a skutečně chránit bytostný zájem českých domácností.



Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2022 07:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kdo vás očkuje? Žili jsme si jak ty pověstný prasata v žitě a to teď nějakou dobu nebude, co je na to tak divného pochopit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 08:35 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Probíhá to tak, jak jsem se obával. Putin nás prazit nemůže, můžeme se ale porazit sami.
Pomocí dobře a dlouhodobě pěstovanou pátou kolonou proruských vohnoutů.
Odpovědět
MM

Milan Milan

4.9.2022 10:46 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Proboha, kdo očkuje vás??? Jaký prasata v žitě? Odkazem předchozích generací i vlastní pílí a rozumným hospodařením jsem byli na jisté materiální úrovni. Bohužel se zdá že vy jste k tomu moc nepřispěl, když si to nedovedete vážit a chránit, a snažíte se urážet či blábolit o potřebném návratu snad do doby "skvělých" pavlačových bytů, nošení polínek do školy či dřeváků? Snad chcete až do období páry? Ti lidé na VN kterým se to nelíbí,jsou občané stejně jako vy, mají neupiratelné právo na svůj názor, tak to respektujte.
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 12:38 Reaguje na Milan Milan
Ve srovnání se západním světem jsme byli materiální úrovni žebráků, jsi chtěl říct, ty parní návrate. A ano, na úrovni jistého žebráctví jsme byli píle nepíle.
Jinak je mi tvoje hysterie záhadou, parní návrate. Vždyť nikdo nezpochybňuje to, že pokud si vážíme výsledků své práce a funkčnosti tohoto státu, tak bychom rozhodně neměli připustit návrat do dob vlády megazloděje agenta bureše s jeho gigantickou dluhovou sekyrou, nulovými výsledky v investicích a reformách a rozpoutáním brutální inflace.
Odpovědět
MM

Milan Milan

4.9.2022 15:13 Reaguje na s v
Zajímavý názor. Jeden tady píše, že jsme si žili jako prasátka v žitě a druhý o úrovni materiálních žebráků?????
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 18:08 Reaguje na Milan Milan
Jak vidno tak díky deliriu nejsi schopen rozpoznat jednotlivé dějinné úseky.
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.9.2022 19:08 Reaguje na Milan Milan
Vy máte problém s rozpoznáváním času, že? Jako prasata v žitě si žijeme posledních pár let. V době, kdy se budovaly ty světlé zítřky a jejich odkazy, žili češi na úrovni žebráků.
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.9.2022 19:06 Reaguje na Milan Milan
No, já bych se rád vrátil do doby, kdy si normální kvalifikovaný zaměstnanec mohl dovolit služku, a nestálo ho to majlant.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2022 07:13 Reaguje na Miroslav Vinkler
Demonstraci svolali rusofilní partaje a v Kremlu si nás tím Putin honí brko.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2022 07:18 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nad tím...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 21:14 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To bude organizované přímo z Kremlu, požadavky demonstrujících jsoú čistě Putinovy.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2022 07:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ctít Ústavu je žádoucí ale pak by jsme si měli vysvětlit co je nadřazeno. Ústava ČR nebo ty bruselský výplody ?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.9.2022 07:39 Reaguje na Jaroslav Řezáč
No, pokud jsme suverénní stát, tak Ústava ČR.
V kolonii ti však funguje jinak !
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 12:56 Reaguje na smějící se bestie
To jsi to orbánovi nandal. To si za rámeček nedá.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.9.2022 07:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.9.2022 07:45 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jojo. Byl jsi na demonstraci a teď brečís, protože to bylo k prdu.😅 Ještě to tu od tebe budeme poslouchat týden , než se na tu debilni demonstraci dezolatnich socek zapomene.🤣🤣
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 08:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zkuste nějak přiblížit, jak si představujete "chránit bytostný zájem českých domácností."
Co by měla vlády konkrétně udělat.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.9.2022 09:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
I Aljazeera si nás všimla:
"About 70,000 people have gathered in Prague’s historic centre to protest against the Czech government, which they accuse of paying more attention to war-ravaged Ukraine than to its own citizens.
... “The best for Ukrainians and two sweaters for us,” read a banner, a reference to concerns over winter heating bills."

Kolem 70 tis. protestujících se shromáždilo v pražském centru aby protestovali proti české vládě, kterou obviňují, že věnuje více pozornosti válkou zničené Ukrajině než vlastním občanům.
...“To nejlepší Ukrajincům - dva svetry pro nás” je na plakátu, který upozorňuje na obavy z plateb za energie v zimě"
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:41 Reaguje na Richard Vacek
To je prostě ta ruská demagogie, na to naši vohnouti slyší.
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 13:01 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Fialovo hodnocení?? Spíš to vypadá, že ty "probruselská média" přebrala tuhle fotku místních volksrusáků a adolfem puťkou na triku
https://twitter.com/VVetvicka/status/1566101547590754306?s=20&t=8kpypXZVkZaplS3jAzQDjA
Mimochodem co máš proti bruselu? Vždyť tvůj guru agent bureš je nadšeným obdivovatelem bruselu a v předklonu podepsal všechno co před něj v bruselu předložili. Mimo jiné i green deal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 08:42
Nejkouzelnější je Vladimír Štěpán, starý komunista a velký bafuňář, který si ještě ani neráčil všimnout, že proběhla nějaká sametovka a z bratra se stal nepřítel.
Všichni vohnouti tvrdí, že tuhle krizi způsobili Němci, že kupovali od Rusů zemní plyn v době, když to byli solidní partneři.
A dnes, kdy se projevila jejich gaunerská povaha, by byl výborný nápad si budovat tuhle závislost ještě daleko větší?
Problém je, že máme obrovské množství voličů, kteří mají místo mozku koblihu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 09:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, než tu budete někoho kádrovat, bylo by vhodné si o p. Štěpánovi zjistit něco z jeho profesního života.

Ale co čekat od demagogického politruka Hanzla...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 11:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
Co jsem četl bylo komické, velký megaodborník na soc. energetiku, ovšem nebylo tam jediné datum. Bo že vůbec nepochopil sametovku, tak ho asi hned potom vyrazili.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 11:50 Reaguje na Pavel Hanzl
No, kdo ví, co jste zase četl...

Něco z jeho činností...

"Spolupracoval na projektech Pravidla pro trh s plynem v ČR a SR, jako základu pro liberalizaci trhu s plynem v obou zemích. Byl poradcem nadnárodních evropských energetických společností v mezinárodních projektech v Chorvatsku, Řecku, Izraeli, Mongolsku a Číně. K těmto tématům pravidelně publikuje včetně prezentací na mezinárodních konferencích v řadě měst Evropy. Vystupoval jako expert v arbitrážních řízeních v Rakousku a Norsku"

Rozhodně do Rakouska nebo Norska by si brali odborníka na socialistickou energetiku...:-))))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 13:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
Je celkem úplně jedno, co má kde napsaného do životopisu, ale pokud radí provést přesně ten tah, který dostal Evropu do krize, tak je idiot.
Navíc vůbec nechápe, PROČ Putin ten plyn zaškrtil a PROČ by zrovna nám měl nějaký dávat. Když jsme nepřítel nejhorší hned po USA.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 13:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak že už zase kličkujete v tématu a odkláníte pozornost někam jinam...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 14:38 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ne. Píšete o Vladimíru Štěpánovi, tak tu předkládám jeho názory. Špatně zvolený cluster s prefabrikovanými odpověďmi vám program otevřel.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 21:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Klystýre, žádné jeho názory nepředkládáte, blábolíte pouze vaši dojmologii.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 23:42 Reaguje na Jaroslav Studnička
Viděl jste na youtube s ním nějaká videa? Můžu vám to poslat. Ale nepochopíte z toho ani ťok.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.9.2022 08:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, tak zaprvé, já byl první kdo sem dával odkaz na rozhovory s p. Štěpánem.

Zadruhé, opět jsem mimo téma mé reakce na váš příspěvek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 10:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak musíte znát ty jeho gigantické cypoviny, které hlásí, ne?
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.9.2022 10:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Inu - jedni koblihu, jiní americkej hamburger a jiní zase bruselský zahnutý banány. Skoro vždy podle aktuální propagandy.Ale je velice málo těch, co tam mají normální mozek a alespoň onen pověstný selský rozum...
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 13:04 Reaguje na Zan K.
Ještě, že tady máme pevné jedince, jako zan, kteří si vystačí s tou jedinou propagandou plynové trubky ústící mezi puťkovýma půlkama, a s agentem burešem, který tuhle propagandu předpřežvýká.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.9.2022 09:20
Stockholmská obchodní komora spočítala, co hrozí majitelům domů v jižní polovině Švédska, kteří budou muset letos v zimě platit za elektřinu mastné účty.

Podle propočtů bude platba třikrát- čtyřikrát vyšší než loni v zimě a podle Hospodářské komory bytové domácnosti budou muset uhradit účet za elektřinu mezi 204 až 240 tis. Kč, tedy 3 až 4 násobek toho co doposud.

Gryndýl , ona pověstná morová rána , bude nemilosrdně kosit domácnosti napříč Evropou.
Lze jen věřit, že si Češi tenhle bruselský experiment na lidech nenechají líbit a donutí vládu, aby přijala rozhodnutí ve prospěch českých domácností a nikoli ve prospěch ekomagorů s jejich zeleným údělem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
To ten Fiala je fakt velmi mocný dezolát!!
Ptám se pořád, jenže vy jste dub. Co znamená "rozhodnutí ve prospěch českých domácností"?????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jakým způsobem grýndýl zdražuje energie, když OZE dávají elektřinu nejlevnější?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 09:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlupáku, OZE nedávají nejlevnější elektřinu !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 11:26 Reaguje na Jaroslav Studnička
OZE Němčouři dotovali na závratnou hodnotu 50 - 150 eur (dle p. Nováka) a dnes je plyn za 260 a elektřina za 450.
Zkuste nějak vymudrovat, jakým způsobem teda zdražují celý obor.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 13:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Předně, uváděné hodnoty dotací nic nevypovídají o tržní ceně elektřiny z OZE.
Vzhledem k tomu, kolikrát a jak polopatě vám Emil Novák vysvětloval, jak to je s dotacemi v Německu, i analfabet Hanzl by to konečně mohl pochopit.

Čím zdražují ceny elektřiny?
To je zcela jednoduché...tím, že nevyrábí.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 14:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jenže ony vyrábí. Ten čokl je zakopaný jinde, hledej šmudlo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 18:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevyrábí.
Pokud by vyráběli, nemuseli by být dle merit order nasazovány další zdroje, zejména nejdražší zdroje na plyn.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 20:54 Reaguje na Jaroslav Studnička
Němčouři mají z nevyrábějících OZE už víc, než polovinu spotřebované elektřiny.
Neplatný pokus, zkuste to znovu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 21:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že ještě jednou pro hlupáka Hanzla...

"Pokud by vyráběli, nemuseli by být dle merit order nasazovány další zdroje, zejména nejdražší zdroje na plyn."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 23:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pokud by nevyškrtil plyn Putin na astronomické ceny, zálohování OZE by probíhalo zcela normálně a za běžný kačák. Plynu se nespotřebovává víc, než dřív.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.9.2022 08:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, spotřeba plynu tu byla mnohokrát diskutovaná a bylo vám jasně doloženo, že za poslední roky (kromě covidových), spotřeba stoupala.

Kdyby chyby...
To už se vracíme na začátek, kdy si Evropa odstavováním vlastních zdrojů a zvyšováním závislosti na dovozu sama naběhla Rusku na vidle...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 10:09 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nejvyšší spotřeba plynu byla v německu roce 2006.
Putinovi se cíleně podařilo u nás vytvořit závislost na jeho energiích, hlavně plynu.
Takže bojujeme o život a nebýt páté kolony, máme to vyhrané.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.9.2022 10:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy se rouháte. Oslavujete tady geniální tah Putina a hloupost EU...:-)))

Se spotřebou plynu v Německu je nutné sledovat trendy s tím jak se odstavují další zdroje. To právě krásně dokládají poslední roky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 20:31 Reaguje na Jaroslav Studnička
Putin není rozhodně blbý a tu válku má nachystanou velmi dobře a pečlivě.
Ale EU taky nevedou hlupáci, ale tahá za kratší konec, navíc musí bojovat s blbstvím vlastních vohnoutů, to Puťka nemusí.
Takže to vypadá zatím na plichtu, ale já, jako bytostný optimista věřím tomu, že se to už obrací. Ukroši už útočí a my otvíráme nový terminál na LNG, další se dělají.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.9.2022 09:42
Pan premiér už nežije tady, ale vidí se někde v Bruselu. Předvádí jaký
je z něho loajální probruselský politik a čeká, že i kdyby jeho vláda
padla, tak se uplatní alespoň tam. Ono co by mohl dělat tady? Být zase
politrukem (nazývám tak servilní politology hlásající jediný správný
názor) a nebo zakotvit v Bruselu na nějaké zbytečné funkci? Občané už
ho nezajímají, zvolen byl, neomezeně vládne a opozici přehlasují. Je
to pocit neomezeného vůdce s jedinou pravdou přehlížejícího názory
dokonce vlastních voličů(podnikatelů). Hospodářská komora a svazy
zaměstnavatelů hlasitě vládu kritizují a on nic! Asi už nepotřebuje
ani je, protože má v Bruselu slíbeno teplé místečko. Nechtěl bych ale
být v jeho kůži v davu bez ochranky, kam se neodváží ani po ukončení
funkce a tak mu nezbývá, než ten Brusel, kde ho lidé neznají a kde
zapadne mezi sobě rovné. Pamatujte si moje slova, kde bude pokračovat
ve své kariéře servilního politika.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:49 Reaguje na Břetislav Machaček
Váš plácalismus je stejně nesmyslný, jak Vinklerův.
Tahle vláda posháněla plan pro naše fabriky v sitiuaci, kdy jsme byli stoprocentně závislí na Rusech a oni nám to stopli.
Tohle nemáme šanci přežít bez masivní pomoci z EU.
Dnes se intenzivně jedná a hledá řeššní zastropování cen samozřejmě v rámci celé Unie, u nás by to byla pitomost.
Rozhodnutí má být 14. září.
Doufám, že v září spustí ten gigaterminál na LNG v Německu, odkud jde OPAL do ČR.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2022 10:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak jsem psal, nějak to bude a křišťálovou kouli nikdo nemá a popravdě si nedělejme velké iluze ono je to tak nejlepší. Svetr mám a se svojí spotřebou 0,5 Mwh el. To trápí asi hlavně jiný, kteří musí mít doma hromadu kramů na elektřinu. Bída na lidi má blahodárný vliv na mentalitu, že začnou konečně používat hlavu a udělají exkurz do energetických žroutů neb jak jsem psal výše “ žijeme si jak prasata v žitě a jako správně prase je i líné, tak to nádobí umejou v ruce. Koupi si 3x menší televizi a ušetří spotřebu na ní 5x a nemusí mít nový telefon každých par let. Ono se ušetřit dá ale musí se chtít a jak se potvrzuje Češi nejsou ochotni trpět ani slevit ze svého líneho života
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 11:51 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Čecháčkovský národ je totálně demoralizovaný, první a zásadní zářez byl Mnichov 38, pak 48, 68 a první nadějí byla sametovka.
To bylo nejpříhodnější období našich dějin za poslední staletí, využili jsme je jen napůl a špinavosti starých komunistů nám už v roce 98 přivedly do vlády Miloše Zemana.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2022 13:05 Reaguje na Pavel Hanzl
si nedšlám iluze o tom, že komunismus vyhnil v hlavách lidí na demonstraci 89. ono to trvá, než se staré nahradí novým ale popravdě se podívejme na to, kam tato přetechnizovaná a líná společnost zábavy kráčí? každá " blbost" je na elektřinu a už jsme si na to zvykli tolik, že už ani nedokážem seškrtat naše energetické výdaje...LIDI POTŘEBUJÍ KRIZE, ABY SI ZAČALI VÁŽIT TOHO, CO MAJÍ A NEVYMÝŠLELI KRAVINY.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 20:33 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Mladí jsou zhýralí a neváží si hodnot, nectí stáří a zkušenosti, čumí furt do mobilů a vše mají na elektřinu. Seneca.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2022 09:57 Reaguje na Břetislav Machaček
To, jak smyšlí pan profesor jste si mohli přečíst v jeho knižních elaboratech. Nicméně, jsme předsednický země molochu, tak se taky podle toho taky musí chovat. Řvouni na náměstích nikdy nic nevyřešili a na konec unie je ještě brzo a na vystoupení je pozdě. Cely Brusel musí vyhnít v cele Evropě ale nebudu dělat podržtašku takovým smejdům jako je Trikolóra, komáři SPD apod.
Odpovědět
Sl

Slovan

4.9.2022 19:52 Reaguje na Břetislav Machaček
Soudruh Putin začne válku na Ukrajině. Začne obsazovat cizí zemi, ničit životy obyčejných lidí, ale špatný je ten, kdo se slabšího a terorizovaného zastane a podpoří ho. Bylo by vám evidentně krásně, kdyby zde znovu vládla Moskva a ve vládě by byli skuteční vazalové Putinova režimu. Ne díky, tohle už tu jednou bylo a doplácíme na to dodnes. Z takové země bych já i mnoho jiných hodně rychle uteklo na ten "prohnilý Západ", protože by si nenechalo zkazit si své životy. To mi věřte.
Až se ta situace s plynem vyřeší (jakože vyřeší), pak na nás Rus nebude mít nic (kromě jeho páté kolony). To bude ta největší výhra pro Západ (nás) a největší prohra Putina, který se šeredně spletl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 20:37 Reaguje na Slovan
Hlavně by po ovládnutí Ruskem nenastal pohodový socík 80. let, ale brutální teror x krát horší, než za Hitlera.
Hlupi čecháčci si taky mysleli, když hulákali u Vítězném Únoru 48, že to bude pohodová první republika se sociálními výhodami. To si myslel i vůl Kléma.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.9.2022 06:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak sis zase zase zažvanil..cítíš se lépe? :D
Odpovědět
PK

Pavel Karel

4.9.2022 09:55
Sranda číst a poslouchat jako novodobí modře fialoví svazáci chrochtají blahem nad zprávou fialového Führera, o tom, že zakoupil (prázdnou) "kapacitu" LNG v Holandsku...stupidita doby přesahuje nadšení 50.let, protože jaksi všichni uvědoměle opomínají fyzikální fakt, že z Holandska přes území našeho staronového protektora Třetí Říši, nevede žádný plynovod, schopný tuto nakoupenou "kapacitu" dopravit. Těm o trochu chytřejším stejně tak nevadí cenový rozdíl mezi ruským plynem v plynném skupenství a ruským plynem zkapalněným na Sachalinu a přeprodaným americkými korporacemi do Evropy...
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2022 10:05 Reaguje na Pavel Karel
Nekoukejte se tolik na sci-fi pak plácáte nesmysli.
Odpovědět
PK

Pavel Karel

7.9.2022 07:58 Reaguje na Jaroslav Řezáč
https://www.qz.com/2146865/the-us-has-almost-no-gas-to-spare-for-europe/amp/

https://thehill.com/policy/international/597389-heres-where-us-gas-supplies-come-from/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 11:53 Reaguje na Pavel Karel
"Kromě Holandska by Česko mohlo využít dva další nové plovoucí terminály na LNG v Německu – ve Wilhelmshavenu a Lubminu, odkud je přímé napojení na plynovod Opal (tím teče plyn určený i pro Česko). Podle Macenauera mohou být obě zařízení zprovozněna ještě do konce roku 2022."
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-cesko-se-uz-letos-muze-obejit-bez-ruskeho-plynu-cena-bude-extremne-vysoka-210726#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
PK

Pavel Karel

7.9.2022 08:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo ahá, 8x větší Německo ty terminály vůbec potřebovat nebude a Němci nám je poskytnou rádi, ochotně a s nadšením...Ha*zl, už jste požádal ošetřujícího lékaře o nové léky, ty staré způsobují blouznění;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 11:56 Reaguje na Pavel Karel
Rozdíl cenový je asi 230 eur/MWh, protože LNG před válkou stál 20 - 30 eur (za koronáče 11) a rourový z Ruska stojí dnes 260.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 13:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět několikrát vyvrácená demagogie.
Veškerý plyn obchodovaný na burze stojí kolik stojí, nerozlišuje se odkud do EU přichází.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 14:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak potvrzujete co píšu. Ruský stojí taky 260.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 18:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, do množiny "veškerý" spadá i ruský plyn, stejně tak jako norský, americký, atd...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 18:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Ještě doplnění...

Ale Hanzle, vždyť nám tu již delší dobu tvrdíte, že Rusko plyn nedodává, tak jaká pak cena ruského plynu...:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 20:56 Reaguje na Jaroslav Studnička
Rusi vyhnali cenu na maximum a pak to stopli, ale na burze furt prudí. A prudit budou pořád, dokud je nevyrazíme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 20:41 Reaguje na Pavel Karel
Fakt to není složité. My koupíme plyn z Holandska a on jde tam, kam jdou rúry a tam se spálí. A my dostneme stejné množství plynu zase tam, kde máme rúry my. Fakt moc makačka na bednu?
Ty nové terminály ale budou stát u konce NS1 (tedy na začátku OPAL) kterým jde plyn k nám už asi 15 let.
Odpovědět
PK

Pavel Karel

7.9.2022 08:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Odpovědět
PK

Pavel Karel

7.9.2022 08:03 Reaguje na Pavel Hanzl
8x větší Německo ty terminály vůbec potřebovat nebude a Němci nám je poskytnou rádi, ochotně a s nadšením...Ha*zl, už jste požádal ošetřujícího lékaře o nové léky, ty staré způsobují blouznění;-)
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.9.2022 10:23
Inu ovšem. Nakonec může mít pravdu. Ale proč se ho nikdo nezeptá,kolik že té energie bude a za kolik. Může to také bejt tak na jednu žárovku a za 50násobek ceny. A přesto by vlastně mluvil pravdu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 11:58 Reaguje na Zan K.
Ten nový terminál má mít kapacitu 8 mld. kubíků, přitom celá ČR spotřebuje za rok 9 mld. A cena půjde dolů, pokud by zprovoznili ještě další, které jsou v plánu, jsme v pohodě úplně.
Odpovědět
ZK

Zan K.

5.9.2022 15:26 Reaguje na Pavel Hanzl
To může bejt pravda, nicméně na mou otázku to neodpovídá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 20:45 Reaguje na Zan K.
V tom současném máme kapacitu 1.5 mld. kubíků a cenu asi nezná nikdo. Ale bereme z Norska, belgie a kdoví odkud, takže se to začíná stabilizovat. Pokud mužik vypadne z burzy úplně, může cena jít dolů.
Odpovědět
ZK

Zan K.

6.9.2022 09:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro nechápavé znovu. Ale proč se ho nikdo nezeptá,kolik že té energie bude a za kolik.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.9.2022 12:41
Společenské změny se prostě daly do pohybu a nelze tomu zabránit, teď už můžeme jenom s úžasem přihlížet.
Sázka na chromého koně - tak lze charakterizovat evropskou energetickou politiku, která pod tlakem ekomagorů a naivních představ o zelených zítřcích , kde bude dostatek levné a dostupné energie z tzv. obnovitelných zdrojů , vedla ke zcela neodborným zásahům do fungující soustavy výroby a distribuce elektřiny jejíž základy tvořily fosilní paliva a jaderná energetika.
Výsledek se dostavil , ceny plynu, elektřiny a tepla doslova explodovaly a všechny unijní domácnosti postavily před neřešitelný problém.
Kde na to vzít a přitom nezchudnout ?
Ti, kdo současnou krizi způsobily, bruselské elity a jejich národní soukmenovci, které slovo nedostatek nebo chudoba neznaly a znát nebudou, se své osobní odpovědnosti jednoduše zbavily a nic je trápit nebude.

Vlastní diletantismus označily za nutnou oběť , kterou je nutno přinést ,aby se zabránilo zkáze světa v důsledku klimatické změny a neustále straší veřejnost údajnými "důkazy" , založených na naprosto neprokazatelných tvrzeních o zhoubném vlivu antropogenních emisích CO2 na klimatickou změnu.

Vinu za zpackanou energetickou transformaci v EU teď také házejí na Rusko, jako říši zla, která je vinna svým obrovským přírodním bohatstvím a o které se nechce spravedlivě podělit s pokrokovým Západem.
Zde pouze podotýkám, že to byla právě EU, která v rámci tzv. sankčních balíčků po agresi RF vůči Ukrajině , vyhlásila embargo m.j. na ruská fosilní paliva a před několika dny zastropovala ruskou ropu a navíc ústy předsedkyně EK sdělila, že totéž udělá u ruského plynu.
RF reagovala ve stejném duchu- který stát přistoupí na zastropování cen ropy, ten ruskou ropu neuvidí.
A pokud to u plynu udělá EU, jednoduše stopne dodávky, byť nasmlouvané, do Evropy.
Tahle hra nemá dobré řešení a povede ,podle mého názoru, k silné destabilizaci EU , ne-li přímo k jejímu rozpadu. Zelení fanatici dostanou ochutnat vlastní medicíny, kterou tak rádi předepisovali ostatním.



Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 13:08 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak, tak, společenské změny se daly do pohybu a ani 300 000 demonstrace nedonutili zloděje agenta bureše, který nás do téhle "chromé energetické politiky" navezl odstoupit. Zřejmě si už nevzpomínáš jak hystericky pokřikoval, že "nikdy neodstůpi".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 14:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je zvratek, to není možný! Vinkler už lže jak Lavrov zcela normálně.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.9.2022 15:42 Reaguje na Pavel Hanzl
"Mluví se o energetické krizi, ta je ale krizí hospodářskou a způsobili ji svou apokalyptickou politikou na snížení globálního oteplování západoevropští politici podporovaní direktivy Evropské unie."

"KOMENTÁŘ: Hospodářská katastrofa Západu – Alexander Tomský"
Seznam.cz

Můžete hýkat jak chcete pane Hanzle , tenhle řemen chytne všechny a bude to teda výslužka!
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 18:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
A proto lezeš agentu burešovi mezi půlky, který nás k téhle "apokalyptické politice" přihlásil? Zatímco na Fialu, který se snaží bojovat s nikoli bruselským ale čistě burešovým apokalyptickým rozhazováním vyvalanou inflací bojovat, kydáš špínu. Jsi schopen tyhle schizofrenní postoje vysvětlit, hýkající vinklere?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 21:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
Alexandr Tomský je leicový intelektuál zcela odtržený od reality a jeho komenty bývaly komické velmi často i dřív.
Já bych mohl tu vaši litanii opravovat bod po bodu, protože je to nesmysl celý. Jenže to nemá vůbec žádný význam, vy máte svět prostě naopak a demoralizace u vás dosáhla dokonalosti, takže není šance na úspěch.
Odpovědět
JH

JH

4.9.2022 21:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy si hrajete na chytráka, ale nejlíp umíte hlavně papouškovat cizí názory nebo z internetu vyčtená čísla. Že byste o tom nějak přemýšlel se mi nezdá. Takže když tvrdíte něco o společenských změnách, víte tak akorát kulový, jestli nějaké nastanou.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.9.2022 06:34 Reaguje na JH
On není chytrák. Je to jen bláznivý plácal. :D
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.9.2022 06:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ty jsi fakt plácal. :D
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

4.9.2022 19:29
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kuba-fialova-slova-o-proruskych-silach-na-demonstraci-byla-nestastna-213213#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.9.2022 20:09
Rakouská vláda ve středu schválí takzvanou cenovou brzdu pro elektřinu.
Podle toho by měla vláda jako referenční hodnotu spotřeby elektřiny používat průměrnou roční spotřebu tříčlenné rodiny. Vše, co půjde nad rámec této spotřeby, budou muset odběratelé zaplatit za obvyklou tržní cenu.
-------------
Jen čeští vládní mantáci vysílají silné signály a hrbí se před Bruselem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 21:04 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kdybyste sledoval dnešního Moravce, tak tam pan Síkela velmi srozumitelně vysvětloval, co vláda dělá a proč, jaké jsou výsledky a co se chystá, jaké jsou s tím problémy.
Jenže pitomci to sledovat nebudou a i kdyby, nic nepochopí. Radši budou kdákat nějaké pochycené cypoviny z Rakouuska, které se nám nijak netýkají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 21:13
Na demonstraci se dostavilo snad 70 - 100 tisíc lidí a požadavky se dají shrnout do těchto pár bodů:
Vystoupení ČR z NATO.
Vystopení ČR z EU.
Udělat dohodu s Gazpromem o dodávkách plynu.
Ukončení "nařeďování národa Ukrajinci".

Všechny tyhle požadavky si diktuje Putin a jsou základ pro napadení ČR a zmasakrování stejnými metodami, jak vidíme na Ukrajině.
Je teda zcela jasné, kdo to zorganizoval, jen budí dost hrůzu masovost koaborace našeho paranároda s nepřítelem.
Odpovědět
Anyr

Anyr

4.9.2022 21:40
Hanba redakci, která postupně politizuje ekolist, jen pro to, aby se zvýšila návštěvnost. A neukecávejte to na "ekologický přesah", když primární důvod pro zvěřejnění takového článku je zcela jiný.

I když, ono to začalo už spuštěním diskuze. Celá ctěná redakce musela přesně vědět, kam to povede, protože na českém internetu (a de facto ani téměř nikde v ČR) neexistuje jediná diskuze, kde by se DISKUTOVALO (https://cs.wikipedia.org/wiki/Diskuse).

Fakt, styďte se. :/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 23:48 Reaguje na Anyr
Na Ekolistu je velké množství ekologických článků a těch energetických - politických je jen pár. Že se diskutuje hlavně na nich, je ale jiná věc.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.9.2022 08:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy raději nereagujte, jste zrovna ten, co z každé diskuze udělá ideologicko - politickou taškařici.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 20:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
A vy se v tom neorientujete vůbec. Tak co vám sedí?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.9.2022 21:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Politruk klystýr Hanzl v akci...:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 22:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
C41 - výstřel do tmy.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

5.9.2022 06:03 Reaguje na Anyr
1
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

5.9.2022 14:19 Reaguje na Anyr
Mate castecne pravdu v tom, ze nektere clanky v ekolistu patri do ekologie opravdu uz jen tim obecnym konstatovanim, ze "vsechno, co se deje v politice ma i ekologicke dusledky". Na druhe strane, nastesti na ekolistu jeste uplne nepresli na manipulativni metody Novinek.cz, jak ctenari vnutit tzv. "nejkvalitnejsi" prispevky. I kdyz, na druhe strane, kdyz uz zde na ekolistu obcas probehne zajimava diskuse - tak ten clanek je po par dnech obvykle obtizne dohledatelny... Mely by existovat rubriky "clanky s nejvetsim poctem reakci" a "clanky - jakkoliv stare - na ktere bylo v poslednich dnech nekym reagovano"

Jinak ovsem to, co se aktualne deje - a bude dit na podzim a v zime - v politice je pochopitelne vemi casto vysostne ekologicke tema
Gryndyl a jeho osud, cistota ovzdusi behem zimy atd.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.9.2022 05:54
Základním problémem je, že tzv. energetická transformace EU byla a je prováděna doslova diletantsky.
Teď se sklízí hořké plody zelené ideologické zaslepenosti a hrubé neodbornosti, a to na úkor unijních domácností.

Tento systém byl postaven na zcela vadných základech a nikdy nepřinese to, co se od něj čekalo - tu úžasně levnou a kdykoli dostupnou zelenou energii.

Potom mě mrzí, že někteří diskutující ztratili glanc , když se poukazuje na vady systému a sklouzávají do zcela nevhodných osobních invektiv. Nezajímá je názor, ale osoba s jiným názorem.
I pro ty však mám dobrou radu - zkuste si po ránu oplachovat přirození vlažnou vodou.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

5.9.2022 06:02 Reaguje na Miroslav Vinkler
:-))) To pro ně ale znamená vlézt celý pod sprchu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

5.9.2022 11:32 Reaguje na Karel Zvářal
1***
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.9.2022 07:34
Jen si sem odložím zajímavý postřeh o demonstraci o které tu Vinkler neustále vyřvává jako o nějakém ,,hlasu lidu,,.

,,Sobotní protivládní demonstrace na Václavském náměstí se zúčastnil Žarko Jovanovič, český proruský aktivista a provozovatel internetové televize Raptor-TV, který se označuje za „agenta Kremlu“. Na fotografii byl zachycen vedle řečníků přímo na pódiu.,,

1) https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesko-na-prvnim-miste-na-protivladni-demonstraci-byl-na-podiu-i-prorusky-aktivista-40407678#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Takže až tu zase bude Vinkler vyprávět pohádky, vzpomeňte si komu tihle uřvanci slouží - ne českému lidu, ale tomu russkému. ;)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

5.9.2022 07:46 Reaguje na Petr Eliáš
Zbývá jen dodat, že provládní a probruselští trollové do jámy lvové pro jistotu nešli, neb oni si vysoké ceny za energie rádi a v předklonu zaplatí, že:-)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.9.2022 08:01 Reaguje na Karel Zvářal
Je zbytečné reagovat na lidi, kteří se nechtějí dělit o názory a věcně diskutovat a o to více se vyžívají v osobních invektivách. Jak plyne ze statistik tvoří cca 40% účasti v diskuzích a spíše potřebují pomoc psychologa.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

5.9.2022 08:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ano, ve většině případů je to házení hrachu, občas se ozvat ovšem nezaškodí. Mně se líbí aktivita hejtmana z JČ, který dal vládě budíček (diskutujeme, zvažujeme, rozkládáme ručičkama... vyčkáváme). Zima je za dveřmi a spoustě lidí a firem závislých na plynu dochází trpělivost.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.9.2022 08:22 Reaguje na Karel Zvářal
Souhlasím, hejtman Kuba konečně vládu rozhoupal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 12:23 Reaguje na Karel Zvářal
To jim dochází teda fakt brzo. Ta válka se teprv rozbíhá a letošní zima může být dost brutus.
Soudruzi nám zajistili stoprocentní závislost na ruském plynu, takže jsme na tom snad nejhůř v Evropě, nemáme ani přístup k moři, takže musíme spolíhat na pomoc EU.
Naštěstí máme proevropskou vládu a výborným přístupem k Ukrajině jsme získali dobré jméno. Tož uvidíme.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.9.2022 08:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak ono je těžké s tebou diskutovat, když tu už několik let zcela úmyslně lžeš a šíříš bláboly. ;)
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.9.2022 08:27 Reaguje na Karel Zvářal
Nemůžu za to, že si socky myslí, že když svrhnou vládu, tak cena energií klesne. ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 09:55 Reaguje na Petr Eliáš
Blbost těchto lidí je až neskutečná. Poždavky na sobotní demonstraci byly čistě jen Putinův diktát a ve skutečnosti by ČR okamžitě zničily.
Věškerý plyn k nám proudí POUZE ze zemí EU.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.9.2022 10:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Já věřím, že část lidí tam opravdu přišla proto, že je štvou drahé energie. Také si myslím, že tihle lidé byli podvedeni dezinformátory (Volný, atd.), antivaxery, exoty z různých pofiderních stran (spd, dělnická strana, komouši, pro, atd.) a proruskou svoločí jako je ten cápek z článku výše. ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 12:18 Reaguje na Petr Eliáš
Taky doufám, ovšem tak blbý národ se dá utáhnout na nudli.
Proč naše média neopakují pořád doklola, kde bereme dnes zemní plyn pro průmysl, kdo zdražuje energie, kdo vede proti Evropě eneregtickou válku?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.9.2022 10:05
Problém je, že naši ropáci a vohnouti nesledují v neděli Moravce.
Včera tam byl pan Síkela a velmi jednoduše a srozumitelně vysvětlil, co vláda udělala, co dělá dnes a co se chystá.
A mám pocit, že různé chaotické stropovačky různých států sice prokaučovali, ale nám by to bylo stejně dost na houno.
Pro nás je naprosto klíčové celoevropské řešení, veškerý plyn máme dnes ze zemí EU.
Pokud se to podaří (v pátek je slezina v Praze a tam se to má rozseknout) tak máme první jasné vítězství v kapse.
Putin nás porazit nemůže, můžeme se porazit jen sami.
Masivním nasazení vohnoutů typu Vinkler nebo Macháček.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.9.2022 10:40 Reaguje na Pavel Hanzl
ctrl - c / ctrl - v
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist