https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/fiala-k-zastropovani-cen-energii-je-treba-smerovat-reseni-je-treba-v-ramci-eu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Fiala: K zastropování cen energií je třeba směřovat, řešení je třeba v rámci EU

27.8.2022 01:21 | PRAHA (ČTK)
Premiér Petr Fiala (ODS) uvedl, že je třeba směřovat k zastropování cen energií. Řešení je ale podle něj nutné dosáhnout na evropské úrovni. Řekl to na pátečním briefingu ve Sněmovně. Jednal s předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou, vyjednává podporu dalších zemí.
 

Kabinet má podle premiéra na stole několik variant transformace energetické skupiny ČEZ. Fiala předpokládá, že brzy bude moci oznámit řešení. Bude ale fungovat nejdříve příští rok, nikoli letošní zimu. "Naším cílem je získat výrobu a cenotvorbu elektrické energie pod kontrolu státu," řekl.

Fiala hovořil s řadou předsedů vlád zemí EU, naposled s rakouským kancléřem Karlem Nehammerem. "Země s podobným trhem a podobnými podmínkami, jako je Česká republika, řeší naprosto podobné problémy. Žádná jednoduchá národní řešení k dispozici nemají," uvedl. Ministerský předseda připomněl, že české předsednictví urychleně svolá jednání rady ministrů pro energetiku k mimořádným opatřením k řešení energetické situace.

Dosud podle Fialy nebyla ochota z různých důvodů k celoevropskému zásahu a řešení. "Teď ale vidím změnu v tomto postoji, a proto můžeme k nalezení celoevropského řešení dospět," konstatoval. Možností je podle něj víc. "Jednou z variant může být odpoutání ceny plynu od elektrické energie a nějaká forma zastropování," přiblížil.

Asociace krajů včera vyzvala vládu, aby od začátku příštího roku regulovala ceny plynu a elektřiny pro domácnosti. Kabinet by podle ní také měl určit státního obchodníka s energií, jemuž by ji firmy musely prodat. Vláda by měla směřovat k tomu, že získá stoprocentní podíl ve výrobních kapacitách ČEZ. Vláda by měla na opatření použít peníze ze sektorové daně nebo tím, že by zdanila každou vyrobenou megawatthodinu, řekl předseda asociace Martin Kuba (ODS). Všechny návrhy označil za přechodná řešení. Co se týče státního obchodníka s energií, podle Fialy je to jedna z variant, která je ve hře.

Cena elektřiny pro francouzský trh na energetické burze EEX v pátek poprvé přesáhla 1000 eur za megawatthodinu. Na rekordu je i cena elektřiny pro Německo. Ceny plynu a elektřiny za půl roku od začátku ruské invaze na Ukrajinu stouply o stovky procent. Fiala podotkl, že jde o přímý důsledek ruské války proti Evropě, kterou prezident Vladimir Putin vede prostřednictvím energií a kterou Evropu vydírá.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (88)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.8.2022 04:55
Pan profesor zaspal, již 6 zemí EU začalo nějakým způsobem regulovat cenu energie . Bude následovat srážka reality s tzv. evropskými ideály , jichž je premiér horlivým nosičem.
Poté bude následovat trpké poznání, že když o něco jde, je každému bližší košile nežli kabát. (tudy pane premiére cesta nevede)
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.8.2022 06:19 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mě spíš udivuje, že se chová jak politicky byznysmen ale zapomíná, kdo jej zvolil. Vykrucuje se nad tím, že háji minoritů v ČEZu ale kdo hájil lidi ? ERÚ nemá politicky mandat. Ale nemyslím, že Babišlend se svojí narcistickou skupinou je lepší řešení, dokázali, že mimo tištění peněz a klientelismu Anofertu neumí nic
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

27.8.2022 06:56 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Mě stejně zaráží, že elektřiny se u nás vyrobí tolik, že ji vyvážíme a přitom ji máme jednu z nejdražších v EU. I Němci s jejich mnohem vyššími platy jsou na tom líp.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

27.8.2022 07:23 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
1*
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.8.2022 07:28 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Němci mají elektřinu dražší. A další....myslíte si, že tu elektřinu někdo někde Stroukalová srpen a kladivem?,? Mzdové náklady nehrají při výrobě elektřiny téměř žádnou roli, takže jsi není důvod, aby tu byla elektřina nějak výrazně levnější. Levnější tu může být něco, kde je velký podíl lidské práce, a to elektřina není.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.8.2022 08:42 Reaguje na Darth Bane
asi to je celkem jedno, nastává okamžik pravdy, kdy se ukáže nenažranost a prolhanost celého systému a jak v Bruselu si " západ" nastavil pravidla proto, aby " východ" byli chudí příbuzný a kolonie jejich "byznysu" a za vše může Euro a nenažranost
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.8.2022 17:55 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jistě, nejnenazranejsi je dělnická třída, to doufám sám uznáte. Takže holt nekvalifikovana luza půjde z hrušky dolů, a bude následovaná druhými největšími nenazranci, evropskym socialem a komunalem. To, že je východ chudý příbuzný, tak za to nemůže západ, ale jen, jen a jen ten východ. ... Chápu, že vám se stýská po blahobytu, kdy ten průměrné Němec nevydelaval 2.5 krát tolik, než Čech, ale 15 až 20 krát. A protože se ten Němec bratrsky s tím Čechem rozdělil, tak je to tak jak to je. Jo, a v blízké budoucnosti se připravte na to, že Němci budou stěhovat ty fabriky tam, kde je levná energie i pracovní síla, a pak si ceskej proletar bude moci tak akorát houpat Vaškem.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.8.2022 08:15 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
a tady vidíte, že " Evropské" řešení neexistuje, protože v každém státu je jiná kupní síla. Podle koho chtějí stanovovat "strop" Podle Bulharska, Maďarska, Francie, Německa? TO NEDÁVÁ SMYSL a ten kdo to schválí se politicky zlikviduje
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 17:09 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Protože ji vyrábíme dráž. Máme velký podíl drahé uhelné elektřiny a málo levné z OZE.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.8.2022 19:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Levnou z OZE nemáme žádnou "experte" :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 21:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
prej 10%.
Odpovědět
DB

Darth Bane

28.8.2022 23:55 Reaguje na Pavel Hanzl
10 procent jo, ale drahé.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.8.2022 10:34 Reaguje na Darth Bane
Ano, přesně tak.
Odpovědět
ZK

Zan K.

27.8.2022 10:26 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Hájit lidi? Ty co zpitoměli a zprivatizovali vše včetně energetiky a těžby a volí si své vedení jak volí? To nedělal ani Franc Josef. Prostě blbýmu natlučou i v kostele jak říkali naši dědové.....
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.8.2022 12:19 Reaguje na Zan K.
na to by jsem se měli taky ptát, proč nemáme energetiku ze 100% stejně tak proč máme prodaný vodárny
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.8.2022 17:57 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Protože stát dal 30 procent přímo delnikum, a ti to prozrali a prochlastali. Palice do vlastních řad, soudruhu, tady vidíte, co je český proletariátu za pakaz. S vodou to bylo obdobne.
Odpovědět
ZK

Zan K.

28.8.2022 13:55 Reaguje na Darth Bane
Ty já přece nevylučuju. Zpitoměl skoro celej národ.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 17:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zastropování cen je hezký, populistický blábol pojem pro jednodušší voliče a politici se tím rádi ohánějí. Zkušenosti z Maďarska jsou jasně negativní a stropovat cenu komoditu, kterou pouze dovážím, je vůbec komický názor. Za regulovanou cenu vám to nikdo neprodá (natož cha cha cha Putin), takže máte utrum. čus.
Jediné řešení je sehnat jiného dodavatele a v těch miliardách kubíků to problém skutečně je. Zvláště, když není vhodná infrasruktura, protože s tak gigantickým podrazem nikdo nepočítal.

Jiná situace je v elektřině, stát, jak majoritní vlastník může velmi efektivně cenu ovlivňovat. Proto se u nás zvedla o asi 30%, zatímco spotová je 15x vyšší. Vy sice víte, jak to udělat lépe a radostněji, ale NIKDY SEM NIC NENAPÍŠETE, asi chcete oslnit svět a získat sérii Nobelových cen.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.8.2022 19:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Zaspal jste dobu Hanzle a opět pouze blekotáte nesmysli...

O zastropování už mluví téměř každý včetně vlády, premiéra, atd. Bohužel se s tím přichází hodně pozdě.

Stát žádnou cenu elektřiny neovlivňuje. Evidentně nejste schopný pochopit, že distributoři nakupují el. energii na období dopředu. Tedy vašich navýšení 30% nekoresponduje s aktuálním vývojem cen. To se projeví v roce 2023 a dále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 21:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Stát je majoritní vlastníkem a tak může určovat cenou politiku, tj. nebude pro své občany cenu zvyšovat víc, než je nutné. Musí se ale domluvit s minoritní akcionáři, což je problém numero uno. Má to taky dělat ERÚ, ale to je dost bezzubý psík.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.8.2022 21:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Opakuji, stát žádné páky na cenu elektřiny nemá.

Mohl by mít, pokud by došlo k zastupování ceny. To je ale nástroj, který "expert" Hanzl odmítá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 22:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
A to "zastropování cen" je jako co?
To je páka, kterou stát přece nemá!! Voni sou hlava....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.8.2022 10:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, přece experta vašeho kalibru vláda poslechne a zastropování cen neprovede!

Jinak vážně. Opět se v tématu plácáte. Zastropování cen je mimořádná záležitost.
Standardně vláda žádné páky na ceny elektřiny nemá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 12:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě. Jenom má majoritu v ČEZ a má na to celý ouřad, který se jmenuje Energetický REGULAČNÍ úřad, ale páky nemá. Voni sou hlava...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.8.2022 13:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlupáku Hanzle, cena elektřiny se skládá z neregulovatelné složky a regulovatelné složky.
Řešíme neregulovatelnou složku a tak jak napovídá i její název, na tuto složku nemá páku stát ani ERÚ.
Odpovědět
va

vaber

27.8.2022 08:18
řešení na evropské úrovni ,
na co jiného by se figurky zmohly, předvedou jen to co chce loutkovodič
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.8.2022 08:45 Reaguje na vaber
podle mě se ukážou pravé rozdíly a vyplave pravda o tom Bruselském molochu, že někdo je rovný a někdo je rovnější
Odpovědět
sv

27.8.2022 16:50 Reaguje na vaber
Tak se jistě podělíš o to, co po tobě ten kremelský loutkovodič chce, figurko.
Odpovědět
va

vaber

28.8.2022 08:23 Reaguje na
zase zuříš, ty se z tý neustálý zuřivosti a nenávisti, nevyhrabeš
Odpovědět
sv

s v

28.8.2022 14:23 Reaguje na vaber
Tak, tak, jsem naštvaný na tvoje rodiče, že tě tak často mlátili lopatou do hlavy, když jsi byl malý. Bohužel na nápravu, je ve tvém případě už pozdě.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

27.8.2022 09:48
Někdo by měl Fialovi vysvětlit, že řešením není přehazování peněz z jedné hromady na druhou, kdy se z daní nebo dluhů sanují drahé energie.
Řešením je zajištění dostatku levných energií a bohužel naše vláda dělá co může, aby nás levných energií zbavila a naši mezinárodní pozici zhoršila tak, že se k levným energiím nedostaneme.
Zatím nás naši politici připravili o levnou jadernou energii, plyn, uhlí, ropu.
Odpovědět
sv

27.8.2022 16:57 Reaguje na Richard Vacek
Někdo by hlavně tobě měl vysvětlit, že "politici" kteří nás "připravili o levnou energii" jsou agent bureš (neexistence nového reaktoru v Temelíně, neexistence plynovodu StorkII notabene placeného z evropských peněz) zatímco Fiala jedná PŘESNĚ podle TVÝCH instrukcí, tedy shání náhradu (podíl v nizozemském LNG terminálu a zvýšní kapacity ropovodu IKL).
Odpovědět
RV

Richard Vacek

27.8.2022 17:08 Reaguje na
Možná jste zapomněl, že naše současná vláda aktivně vystupovala při každé příležitosti, kde se jednalo o tom, jak nás odstřihnout od ruských surovin. Nebýt Maďarska, tak přijdeme i o dodávku ruské ropy ropovodem.
Politici preferují dodávky ze zemí kde vládne islámský absolutismus pod právem šaría. A u jaderných elektráren preferují ideologicky nezávadné řešení jak pokud jde o nové reaktory, tak pokud jde o palivo - bez ohledu na to, že to bude ekonomický nesmysl a u paliva možná i hazard s životností stávajících bloků.
Odpovědět
sv

27.8.2022 17:30 Reaguje na Richard Vacek
Možná jsi zapomněl uvést příklad, toho odstříhávání. Máš fotku jak Fiala na hranicích točí ventilem u plynovodu? Tak sem s ní. Nebo si opět jen cucáš z prstu burešovskou špínu, argumenty nemaje. Vypadá to, že b je správně. Jinými slovy, fantasmagoriím o "odstříhávání ruských surovin" věří jen ten co žere seno, a strká hlavu do kompostu před fakty jako rusácké nedodržování smluv ještě před jejich zločineckou agresí, "náhlé" výpadky dodávek s nesmyslnou výmluvou na 1 (slovy jednu) turbínu, když je jich dohromady 6, atd. O blábolu na téma "maďarských" zásluh nemluvě. Tranzitní poplatky samozřejmě šly ze SLOVENSKÝCH peněz firmy ležící na území SLOVENSKA.
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.8.2022 20:25 Reaguje na Richard Vacek
Politici preferuji dodávky že zemi, které nemají potenciál a chuť CR napadnout. Ačkoli......pokud by rusacci přišli, rozstrileli by vam ten barák, a pripichli bajonet spratka ke dveřím pak řeknu, že se až zase tak špatně nechovají:)




Odpovědět
DB

Darth Bane

27.8.2022 18:00 Reaguje na Richard Vacek
Vy jste nějakou ropu měl, soudruhu???? O uhlí vás připravili bolševici soudruzi před 1989 protože jej většinu vydrancovali, a uran si odvezli sovětští dělníci a rolníci. Plyn jste nikdy neměli. Svoje špinavé bolsevicko proletarske reje na nikoho nehodite.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 21:37 Reaguje na Richard Vacek
"Zatím nás naši politici připravili o levnou jadernou energii, plyn, uhlí, ropu".
Co je to proboha za kdákanec? O ten levný plyn z Ruska, který Putin vyškrtil do astronomických výšek? A ještě celkem normální cenu ropy, kterou zastaví na podzim úplně?? To udělali naši politici?
A ty dvě jaderky, které jedou naplno, taky soudruzi ukradli? A vono vám skutečně nešibe? Určitě?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.8.2022 12:29
3. září , 14 hod . Václavské náměstí , Praha

Protivládní demonstrace proti energetické politice EU a vlády ČR.

Komplet program zde : https://www.naprvnimmiste.cz/

Rozesílejte známým a lidem, kterým není jedno, že jim vláda nachystala žebráckou hůl za jejich práci pro společnost.
Odpovědět
JH

JH

27.8.2022 14:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
Těm jejich kecům o nezávislosti na všem okolo může věřit jenom naprostý jouda. A jestli mají místní náckové strach o svobodu projevu, tak je všechno v pořádku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 21:55 Reaguje na JH
To je čistá ruská pátá kolona. Putin ví, že jednotnou Evropu nikdy nemůže zničit, tak přes nablbé národovce ji chce rozbít a hlupákům do koblih natlouct "nezávislost". Což je pouze ruský bič.
Odpovědět
JH

JH

27.8.2022 14:08 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jedno je jisté: program obsahuje seznam lidí, kteří problémy této republiky zcela určitě nevyřeší, oni jsou jen součást problémů.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

27.8.2022 14:13 Reaguje na JH
Jo. Seznam řečníků je opravdu strašidelny. Jeden větší blb než druhý. 😅
Odpovědět
JH

JH

27.8.2022 14:41 Reaguje na Petr Eliáš
Ono je to asi tak, že naše vláda má svoje nedostatky a má jich dost. Stejně tak EU, ale problém je, že nic lepšího nemáme. To tihle lidé s očkováním proti mozkožroutu nikdy nepochopí.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.8.2022 16:39 Reaguje na JH
Pánové, můžete se vztekat jak chcete. Národ má dost pochybných experimentů ekomagorů na lidech a brání se svému plánovanému ožebračení ze strany vládnoucí elity.
Věci se prostě daly do pohybu a s tím nesvede nic ani Gréta Veliká s potroublou EK.
Zeleným šílencům začal zvonit umíráček, to je vše.
Odpovědět
sv

27.8.2022 17:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Přesně, vinklere, dost bylo ekomagora bureše s JEHO green dealem a závislostí na rusácku. Jen doporučuji se sejít rovnou na Chodově. Když se budete budete dopravovat z václaváku najednou budete vypadat jako ParaPraguePride.
Odpovědět
JH

JH

27.8.2022 17:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vláda se snaží řešit situaci, která má jenom několik špatných řešení. "Ekomagoři" zase reagují na reálné problémy, jako je např. klimatická změna. V něčem mají pravdu, v něčem zase ne, ale když s nimi jednoduše vyběhneme, tak ty reálné problémy nezmizí. Určitě to nevyřeší kecy nějakých žvanilů, kteří nemají žádná řešení, jenom silná prohlášení o tom, jak nám škodí "elita" a "ekomagoři". A můžete se vztekat jak chcete, národ není jen banda ignorantů, kteří nevěří ničemu kromě vlastních bludů.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.8.2022 18:25 Reaguje na JH
Bravo, vaše přiznání, že někdo udělal chybu (a obyčejní lidé to nebyli) , svědčí o tom, že jste na rozdíl od jiných schopen racionálního uvažování.
Druhým krokem by mělo být poznání, že energetická politika EU fatálně selhala v konfrontaci s realitou. A tuto politiku je nutné ihned pozměnit včetně vyvození odpovědnosti těch, kteří ji doslova násilím implantovali do života společnosti.
Odpovědět
JH

JH

27.8.2022 18:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
To jste asi úplně nepochopil, co jsem chtěl říct. Všichni dělají chyby, i obyčejní lidé. A za všechny naše problémy určitě nemůžou jen elity a ekomagoři. Politici EU selhali hlavně v tom, že spoléhali na Rusko jako zdroj energie. Sice nevím, jak představitelé EU vzniklou situaci vyřeší, ale doufám, že to zvládnou lépe než navrhují vaši kamarádi z Václaváku.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.8.2022 19:29 Reaguje na JH
Mám jiný názor, současnou krizi způsobila neoborná a uspěchaná energetická politika EU.

Teď prosím zbystřit- Rusko fosilní paliva stále nabízí, ale EU na ně uvalila embargo a odmítá je. (ropa,uhlí,plyn)

EU,potažmo národní vláda neobstály při své povinnosti zajistit dostatek sociálně únosné energie.

Představitelé EU nic nevyřeší (můžeme se vsadit) , řešení budou realizována na úrovni národních států a některé vlády to prostě neustojí.
Odpovědět
JH

JH

27.8.2022 20:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak už jsem psal, hlavní chyba byla věřit Rusům. V EU se teď všichni usilovně a celkem pochopitelně snaží sehnat náhradní zdroje plynu, což jde samozřejmě dost těžko. Ale pokud vím, tak ruský plyn natvrdo nikdo zatím neodmítl. Naopak Rusové neustále dělají fóry a zavírají trubky z různých smyšlených důvodů.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.8.2022 20:34 Reaguje na JH
Maďaři udělali natvrdo kontrakt na zemní plyn s Gazpromem.
Bulhaři jsou před podpisem smlouvy na plyn.
/vše p vpádu RF na UA/
ČR by mohla mít taky přímý kontrakt, ale z výslovně politických důvodů o něj nestojí.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

27.8.2022 20:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
My budem dýchat na vrtule a zimu přežijem!
Odpovědět
JH

JH

27.8.2022 20:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já nevím, kdo co podepsal, ale pokud Rusové pustí plyn, tak k nám potrubím poteče jako dřív, to se asi nezměnilo. To spíš Rusové zneužívají dodávky plynu jako prostředek nátlaku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 22:26 Reaguje na Miroslav Vinkler

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 22:24 Reaguje na Miroslav Vinkler

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

27.8.2022 20:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vinklere, ukažte mi, kde byli posledních 10 až 15 let ti vaši obyčejní lidé, a jak se starali o to, aby měli v budoucnosti dostupnou energii. Odpovím za vás, Vinklere......nijak, srali na to, až to smrdelo......a politici????? Dostali od těch lidí nějaké politické zadání, aby toto.mohli realizovat???? Otázka.....která politická reprezentace v posledních 10 až dvaceti letech se seriózně zabývala energetickou, nebo alespoň lidem něco neseriozne slíbila???? Nikdo nic, kromě těch zelených a Topolánka, že???? No, tak tady to máte. Nyní je trošku pozdě vyrvavat po ulicích, tím se žádná elektrárna nepostaví, a už vůbec ne přes noc.
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.8.2022 18:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kdo je to ten Pan Národ???? To je pár urvanych kriklounu, kteří ukončili docházku ve čtvrté třídě, a do páté, kde se bralo uhlí, plyn a ropa se nedostali????
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.8.2022 20:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vinklere, jaky je vás odhad toho, kolik ta demonstrace te energie zajistí???? Miliardu kubíků plynu ročně???? Pět, deset????? Kolik Terawatthodin elektrony se na té demonstraci vyrobí????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 22:13 Reaguje na JH
To je snůška vyložených idiotů, zaujal mě tam Vladimír Štěpán, těžký expert na socialistickou energetiku, když jsme byli otroky SSSR a ti nám dodávali energie zalevno, abychom mohli pro ně makat.
Zajímavé je, že v jeho profilu není jediné datum, asi ho vyrazili hned po převratu.

"Česká republika potřebuje zajistit přímé smlouvy s dodavateli plynu za nízké ceny – tedy především s Ruskou federací".

To je cypovina kolosálních rozměrů , to se fakt nedá.
Na co bude ČR nějaká přímá smlouva, když jí nepatří ani metr žádné roury?
Na co bude ČR nějaká smlouva, když Rusi ani ty stávající neplní?
Na co bude ČR nějaká smlouva s nepřítelem, který nás zařadil mezi ty nejhorší hned po USA??

To tam jsou všichni úplně blbí? I Ševčík?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 22:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli ti mašlonci považují ruský plyn za 330 eur/MWh za nějak prudce levný, tak to já skutečně nikoliv. A proč by dodávali nepříteli levný plyn, když nedodávaji ani kamarádům nic, nebo brutálně předražený, tak to mu úplně uniká.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 21:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
Šílený Vinkler je kolaborant a zrádce národa, protože vyzývá ke shození legální vlády ve válce a jaště uprostřed předsednictví EU!!! Tím se snaží zemi oslabit, vy volat zmatek, ekonomicky ji poslat do bankrotu a prakticky pozvat Rusa, aby tu spáchal to samé, co na Ukrajině.
Jeho šílenstvém je asi schizofrenie, protož velebí Rusy, že stojí pevně za svým Vůdcem a plive na Evropu, že není dost jednotná.
A sám agituje pro její rozbití!!!!
Co je to proboha za .........(dosaď si sám, slušná slova tu schází)!!!
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.8.2022 17:54
Já premiéra slušně řečeno označuji za opatrného, ba až vystrašeného, co
by mu na to řeklo vedení EU. EU je takové, jaké si ho státy vytvořily a
to i s těmi chybami, kterých přibývá. Tak dlouho se kývalo na kdejakou kravinu, až jsme došli do chlíva plného hnoje. Zhuntovaná energetika a ekonomika je na cestě k velké recesi. Jakékoliv otálení se nevyplatí a
zvítězí ti, co mysli pouze na sebe a konají. Jednají separátně s dodavateli
a nečekají, až se rozhoupe moloch v Bruselu a až se zima zeptá, kdo co
dělal v létě. Velká sláva o pronájmu terminálu v Nizozemí nezaručuje, že
do něho dopluje tanker s plynem pro nás. Navíc za kolik bude a kdo si ho
za tu cenu koupí? To samé je dohodnuté navýšení kapacity plynovodu z jihu,
ale bude v něm co dopravovat a taky za kolik? Nynější zásoby v zásobnicích
jsou tak drahé, že já osobně je nechci ani kdybych měl zmrznout. Ono není
umění koupit plyn pětkrát dráž, ale koupit ho pětkrát levněji. Je to jako
koupit drahé auto a pak se na něho pouze koukat, protože mi bude líto ho
použít. Ano může stát ten plyn vyskladnit, ale záleží za jakou cenu a komu.
Se slevou si ho koupí každý a bez ní pouze někdo. No a ta sleva je ztráta
rozdílu mezi nákupem a prodejem. Je to forma dotace a pokud bude za nákupní cenu, tak bude jako ten bourák pouze na čumendu a nebo pro zbohatlíky.
Toto není úspěch, ale zoufalost, rezignace a čekání na to, co se dohodne
a co se splní v rámci EU. Na solidaritu, když mám mrznout proto, aby bylo jinému teplo, nevěřím. Ono to bude jako s těmi zadržením cizích respirátorů pro sebe, když mi kolabuje zdravotnictví.
Už vidím to vypínání německých plynových elektráren proto, aby u nás
bylo teplo ve špitálech. Zima teprve ukáže to, co kdo vyjednal a splnil.
Do té doby lze vysílat "signály", přijímat "balíčky" a další sankce,
které nás dál oslabují, ale energie neslevní a nezískají.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.8.2022 18:31 Reaguje na Břetislav Machaček
Tady bych dodal to, že jedna věc je mít pronajatý terminál v NL a zcela jinou věcí je LNG ,doputuje-li tam, dopravit do ČR. To ho budou posílat vzduchem ?

Celé horečnaté konání vlády ČR má drobnou vadu na kráse. Neřeší aktuální cenovou explozi energií na sociální soudržnost naší společnosti. Připomíná mi opilce,který obchází kulatý kiosek a zoufale volá, že ta zeď nemá konce.
Odpovědět
sv

s v

28.8.2022 00:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nač ta vznešená slova? Stručně řečeno ti jde o dávky, vinklere.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.8.2022 08:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Teoreticky to nemusí být tentýž plyn, ale při přeprodeji
se může ten plyn pálit třeba v Nizozemí a k nám dál proudit
ten ruský. Doma to nikdo nepoznáme, pokud nám to obchodník
sám nepoví. A opravdu základem je pouze cena, protože při
vysoké ceně si vystačíme se zlomkem plynu co doposud, ale
otázkou jak? Bez průmyslu a ve třech svetrech to ale půjde!
Odpovědět
sv

s v

28.8.2022 14:41 Reaguje na Břetislav Machaček
Aby k "nám mohl proudit ten ruský" tak to bys musel machačku nejdřív přesvědčit covidového strašpytla puťku, aby přestal vydírat a plnil smlouvy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.8.2022 22:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy tady kdákáte zcela kolosální kraviny, fakt nejste jen ruský bot?
"Kromě Holandska by Česko mohlo využít dva další nové plovoucí terminály na LNG v Německu – ve Wilhelmshavenu a Lubminu, odkud je přímé napojení na plynovod Opal (tím teče plyn určený i pro Česko). Podle Macenauera mohou být obě zařízení zprovozněna ještě do konce roku 2022".

"Česko však omezení zatím nepocítilo, do země nadále proudí v jednotlivých dnech 60 až 90 procent obvyklých dodávek, v průměru 34 milionů kubíků denně. Jde o plyn z Norska, Nizozemska a Belgie, který částečně kryje nižší letní spotřebu, částečně jde do zásobníků jako rezerva na zimu."
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.8.2022 09:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Napsal jste to po pravdě. Ty dodávky plynu kryjí letní spotřebu, která je zlomkem té zimní. No a jde tu hlavně o cenu i toho plynu v zásobnících, který je pro mnoho odběratelů pouze na ozdobu a nikoliv na
použití. Poslouchejte ředitele nemocnic, hejtmany,
podnikatele a pochopíte, že ten drahý plyn už není
na topení, ale pouze na VÝSTAVU a pokud nebude
dotován, tak o něho ani nebude zájem. On se prostě
jako palivo už nevyplácí!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 11:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Dobře. A proč to nastalo?
To je klíč k pochopení, co se s tím dá dělat.
A nezkoušejte na mě cha cha cha grýndýl.....
Odpovědět
sv

s v

28.8.2022 00:55 Reaguje na Břetislav Machaček
To jsi to agentu burešovi, který se podělal, když von der leyenová zadupala a podepsal vše co před něj předložili (včetně green dealu), nandal, machačku. A máš pravdu, zhuntoval energetiku (totálně zanedbané investice, neobnovování smluv se západními dodavateli, atd.) a ekonomiku (podle hesla bezuzdnými rozhazováním veřejných prostředků k hyperinflaci). A rovněž ano, můžete mít trubku v zemi, kontrakt s rusákama a stejně máme dle mnohonásobných zkušeností zkušenosti s rusákama slušnou šanci, že žádný plyn nebo ropa nedorazí.
Odpovědět
va

vaber

28.8.2022 08:34 Reaguje na s v
no tak Babiš vždy žádal o úsměrnění grýndýlu a říkal že pro nás je likvidační a když šlo o uprchlíky dokázali je odmítnout a
jestli si pamatuješ jak ,figurky křičely, že to dělá špatně a že nám EU nedá peníze,
to si nepamatuješ nebo nechceš, chceš jen nadávat
a nyní předvádí svoji servilnost v plné parádě
Odpovědět
sv

s v

28.8.2022 14:39 Reaguje na vaber
Kdy a za jakých okolností, "žádal" bureš o "usměrnění grýndýlu"? Upozroňuji, že podpisování v předklonu vše co před něj bylo předloženo a buď opožděná kritika tohoto výmyslu nebo určená jen a pouze pro česká média byla a je z hlediska české energetiky k h..nu. Mimochodem i kdyby "žádal", tak by se projevil jako slabý a neschopný čajíček. Měl vyjednávat na evropské půdě dávno předtím, měl klást ultimáta jak to činili poláci (čímž si vyjednali mnohem větší dotace). Jenže bureš ani "nežádal" jen všechno v předklonu posr... teda podepsal. Jeho hysterie na téma existence problému "uprchlíku" tedy toho pěti a půl uprchlíka, který vzápětí pokračoval do německa neřešil naprosto nic, jen se přetahoval s okamůrou o hlasy. Ale jinak máš pravdu, ty si z toho nic nepamatuješ, a jen chceš nadávat a předvádět svoji servilnost vůči zloději a diletantovi burešovi v plné parádě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 08:59 Reaguje na vaber
My máme obrovské štěstí, že dnes vládne proevropský Fiala a vedení EU je velmi velkorysé a přívětivé.

Velmi živě si dovedu představit, že by von Layenová přehrála záznam jak hrabiš hulákal "ani jdenoho", když EU zoufale potřebovala zadministrovat uprchlíky (ne přijímat!!!) a Bureš ji podrazil.
Dnes bereme prakticky úplně všechen plyn z Unie a to by mohla říci "ani kubík".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 09:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě proto tuhle vládu chtějí kolaboranti a ruští vohnouti shodit, ve válce a uprostřed předsednictví EU, to by byla skutečná tragédie. Putin je má pevně v hrsti.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.8.2022 09:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Od vás už ty lži a desinformace beru. Vy žijete
v bublině oficiální propagandy a z představ jste
si vytvořil skutečnost. Tak jen více a houšť, ať
se ještě více utvrdíte ve své lživé "pravdě".
Normálním lidem jste ale nikoliv jen k smíchu,
ale už pouze k pláči!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 11:16 Reaguje na Břetislav Machaček
Napište, čo také oné si představujete pod pojmem lži a dezinformace.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.8.2022 16:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Bureš nikoho nepodrazil, Bureš měl výjimečně rozum. S těmi uprchlíky.

ne že by to nebylo tak nějak jedno, bo oni by tu stejně nezůstali ... rozhodně ne dobrovolně ... takže ten nápad o nějakém přerozdělování byl pitchovina sám o sobě.
Odpovědět

Viktor Šedivý

27.8.2022 19:42
Jinak řečeno - Fiala udělá jen to, co mu vrchnost v Berlíně dovolí.
Odpovědět
sv

s v

28.8.2022 00:56 Reaguje na Viktor Šedivý
Aha, burešovy podržtašky touží, aby Fiala dělal to samý co bureš. Obávám se, že se jim to nesplní.
Odpovědět
ZK

Zan K.

29.8.2022 07:35 Reaguje na s v
Burešovy podržtašky, Fialovy podržtašky, jedni jako druzí. Dřív se podobbné kreatury vybíjely na sportovních utkáních, dnes to přešlo do politiky. To je snad něčí záměr to zpitomění národů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 09:04 Reaguje na Zan K.
Jistě.
"Člověk, který je demoralizovaný, není schopen vyhodnotit pravdivé informace. Fakta mu nic neříkají. I kdybych ho zasypal informacemi, autentickými důkazy, dokumenty či fotografiemi."
Jurij Bezmenov, sovětský propagandista z 80. let

"Pokud zničíte morálku národa, spadne vám do klína jak zralé ovoce". V.I.Lenin
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.8.2022 16:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten citát máte blbě ... jako ostatně vždy.

https://cs.wikiquote.org/wiki/Vladimir_Ilji%C4%8D_Lenin

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 09:02 Reaguje na Viktor Šedivý
Fiala až zoufale potřebuje, aby k nám šel plyn z Unie, když nás Putin podrazil.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.8.2022 09:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Hezky napsané! ZOUFALE! Ale pouze s dodatkem, že to co jsem
odmítl, tak nemohu nyní v nouzi žádat. U každé sankce si
musím předem promyslet na koho dopadne a pak ji teprve
vyhlásit. Představa, že se ruské hospodářství po sankcích
za tři měsíce položí se nekoná a zbyla ta zoufalost co
budeme dělat bez jakéhokoliv plynu a ne jenom ruského.
Ten výpadek ruského plynu se týká celé EU mimo těch pár
šťastnějších bez průmyslu a s uhelnou energetikou, ale
zbytek taky ten plyn ZOUFALE shání a je to o tom, kdo dá více a kdo bude rychlejší při nákupu. Čekat na společný nákup může dopadnout taky tak, že už na prodej nic nebude.
Hlavně, že premiér vysílá signály a nabízí "úsporný tarif"
a doplatky na bydlení lidově zvané žebračenka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 11:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Netuším, kdo co kdy a kde odmítl. Gazprom si smlouvami dlouhými i krátkými vytřel řiť a dodávky zablokoval.
Výpadek se týká většiny Evroppy, ale Španělsko, Portugalsko, Británie, Holandsko, Norsko atd. atd. se zblbnout nenechaly a jsou na rusech nezávislé.

Sankce samozřejmě Rusko drtí velmi poctivě, jenže s plynem nic společného nemají (vyškrtil nás už loni) a my jiný problém, než plyn prakticky nemáme.

Společný nákup je pro nás jediná šance, byli jsme na ruském plynu na 100% závislí a jsme na konci všech rour. Úsporný tarif je naprosto nutný, protože ten masakr polovina lidí nezaplatí.

Právě zajištění plynu z neruských zdrojů a sociálky jsou hlavní důkazem, že tahle vláda maká pro občany, ne jak hrabivý estébák.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.8.2022 16:21 Reaguje na Pavel Hanzl
"... ale Španělsko, Portugalsko, Británie, Holandsko, Norsko atd. atd. se zblbnout nenechaly a jsou na rusech nezávislé."

Blbější příklady už vybrat asi nešlo.-)))
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.8.2022 10:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, k nám ale bude proudit plyn na základě objednávek a smluv.
To nebudou žádné milodary z EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2022 11:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
Samozřejmě. Já psal snad něco o milodarech?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist