https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/fiala-nechce-v-cr-zavadet-povolenky-na-emise-z-dopravy-a-vytapeni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Fiala nechce v ČR zavádět povolenky na emise z dopravy a vytápění

29.11.2024 01:21 | PRAHA (ČTK)
Premiér Petr Fiala (ODS) nechce, aby vláda předkládala zákon, který by v Česku zavedl emisní povolenky v dopravě a pro domácnosti. Naopak bude v Evropské unii usilovat o přehodnocení nebo zrušení celého systému. Podle něj je nutné, aby Evropa při prosazování klimatických cílů dbala na to, aby tím neutrpěla její konkurenceschopnost ve světě. Premiér to dnes řekl na tiskové konferenci, kde hodnotil tříleté fungování svého kabinetu.
 
Nový evropský systém emisních povolenek označovaný ETS 2 by měl stanovit cenu emisí skleníkových plynů z dopravy a vytápění bytů v roce 2027. Opatření mají přiblížit EU k cíli snížit do roku 2030 emise skleníkových plynů alespoň o 55 procent oproti roku 1990. Už nyní jsou zpoplatněné emise v průmyslu či v energetice.

Fiala prohlásil, že vláda zavedení ETS 2 v Česku prosazovat nechce. "Myslím, že bychom měli odložit účinnost povolenek druhého typu. Pokusit se o úpravu nebo zrušení (systému)," řekl. Podle něj EU nemůže přijímat opatření, která poškozují její konkurenceschopnost a ohrožují prosperitu.

"Nemůžeme mít autoritu a sílu na prosazování naší politiky ve světě jako Evropská unie, pokud nebudeme ekonomicky silní. A silní nebudeme, když nebudeme vytvářet podmínky, aby tu byly silné firmy, aby neodcházely do jiných regionů," řekl premiér.

Možné zavedení systému ETS 2 v Česku dnes kritizovalo opoziční ANO. Podle prvního místopředsedy hnutí Karla Havlíčka se už o placení za emise z dopravy a z vytápění rozhodlo a Fialova vláda české občany "fatálně zradila".


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (73)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

29.11.2024 06:16
Fiala ukazuje, jak jedná zásadový politik. Po volbách tak, aby byl chválen z Bruselu a před volbami se z něj stává rebel, který si vzpomněl na voliče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 08:26 Reaguje na Richard Vacek
Kdo byl chválen v Bruselu? Kdo byl až do letoška ve frakci RENEW, která mejvíce prosazuje grýndýl, migrační pakt, integraci, pomoc Ukrajině atd. atd.? ODS to fakt nebyla. Kdo zorganizoval řadu států k zablokováná euro7? Právě ODS - Fiala s Vondrou.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.11.2024 09:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Chválen byl Fiala:
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/uspesne-aktivni-a-angazovane-chvali-unijni-spicky-ceske-predsednictvi-12354
Ale věřím, že jakmile bude v opozici, opět uvidí bruselské nesmysly jasněji a vzpomene si jak na ně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 09:46 Reaguje na Richard Vacek
To je naprosto super!! Tady je vidět, že jsme se vyšvihli z propadlého babišistánu na špičku evropské politiky a pomohli jsme odrazit ruský plynový útok a pomohli Ukrajině. Jednoznačně plus!
Odpovědět
DA

DAG

29.11.2024 10:56 Reaguje na Richard Vacek
Tak Green deal podepsal Babiš.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 09:43 Reaguje na Richard Vacek
ODS s předsedou Fialou je trvale ve frakci konzervativců, která je konstruktivní opozicí levicovému vedené EU, vždy se tak choval a vždy měl k progresivismu výhrady. Jeho postoj je zcela konzistentní, což mě osobně někdy dost vadí (nepřijetí eura).
Naproti tomu Babiš byl v RENEW, kýval hlavičkou na vše a doma lhal, že je proti. Odsouhlasil grýndýl (což zase nebyl takový zločin), ale nezabýval se vůbec dopady na naši ekonomiku (není přece politik), nevyjednal žádné lepší podmínky (jako prakticky všichni ostatní), takže jsme to dostali jak z praku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.11.2024 09:54 Reaguje na Richard Vacek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

29.11.2024 14:50 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

29.11.2024 06:32
No , pokládám to za rozumné. Přílišné kvaltování toliko pro ... Komenský.
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 08:00
Vláda jedná rozumně, premiér má program pro rozvoj průmyslu, Hladík mluví o tom, že se nebude zakazovat topení dřevem, plynové kotle. Sběr plast. lahví nezdraží výrobu.
Ještě je třeba zrušit zákaz spalovacích motorů- prodloužit platnost, hledat cesty jak jej zmírnit, omezit.
Řada věcí se nepodařila, nikdo není bez chyb, OZE program podepsala a zahájila opozice, nevyjednala si výjimky, rovněž nejednala zodpovědně.

Hlavně je třeba připravovat podmínky pro elektrifikaci: nabíječky, distribuce, regulace, recyklace, tak aby výrobky byly smyslplné, levné, lidi je sami chtěli, ne aby k nim byli donucováni pokutami.
Takovýto přístup- pokuty, zákazy právě je v rozporu s liberálním základem- smyslem existence ODS, pokud tento program opustí, význam této strany v politice se ztratí.
Podobně i tato strana na rozdíl od všech ostatních polit. stran měla od počátku odstup od EU, varovala před přílišným fanatizmem z EU.
Výjimka je euro: je to jako Schengenský prostor, otevřená dálnice na Západ, nikoli omezení, pokuty, zákazy ale naopak svoboda. Nepřijetí eura je chybná strategie ODS= přílišná neliberální podpora vývozu, podobně jako chybná přílišná podpora energetiky (ČEZ) na úkor celého průmyslu.

Podnikatel Wichterle: jak posílit rozvoj průmyslu:
- euro, Schengenský prostor, sjednocení norem, sjednocení podmínek volného obchodu
- nízké výrobní vstupy: nízká cena energií, nízké daně
- jazykové bariéry: intenzivní výuka angličtiny, angličtina i jako druhý úřední jazyk, část výuky ve školách v angličtině
- omezení byrokracie, předpisů, zákazů, pokut povolenek dotací: přehnaný OZE program, přísné normy
- uvolnění zamrzlého trhu s pracovníky, příliš nízká nezaměstnanost, uvolnění vstupu zahraničních zaměstnanců
- uvolnění zamrzlého finančního prostoru- nedobytné vklady v bankách, penzijní fondy
- slabá inovace, nízká spolupráce VŠ s podniky, slabá podpora nových technologií: třeba podpořit finální výrobce (snížením daní), naopak omezit subdodavatele, montovny (zvýšením daní)- zvl. pak do Německa
- naše firmy neumějí výrobky prodávat: slabá úroveň reklamy, obchodní strategie apod.

Tlak na zvyšování mandatorních výdajů z opozice = oslabení možnosti podpory nových věcí, inovací. Zadlužování státu = oslabení prosperity.

Celý stát je prostě zkostnatělý, byrokratický, nepružný, zafixovaný= pokračování byrokracie Rakouska Uherska, liberálním stranám se nepodařilo svůj liberální porogram prosadit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 08:14 Reaguje na Honza Honza
Kdo byl chválen v Bruselu? Kdo byl až do letoška ve frakci RENEW, která mejvíce prosazuje grýndýl, migrační pakt, integraci, pomoc Ukrajině atd. atd.? ODS to fakt nebyla. Kdo zorganizoval řadu států k zablokováná euro7? Právě ODS - Fiala s Vondrou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 08:25 Reaguje na Honza Honza
Máte naprosto pravdu, to je dobrý popis problému. Druhý krok je zjistit PROČ tohle nastalo a kdy.
Po divokých devadesátkách jsme byli ekonomicky ve velmi dobré kondici, HDP rostlo 7% ročně až do krize 2009, zadlužení bylo minimální a proběhla první kola reforem snad všeho.
Po Klausoově vládě bylo potřeba vše pouze DODĚLAT!!!
Jenže přišel k moci Miloš Zeman, nedodělal nic a tím jsme se zastavili na půl cestě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 08:43 Reaguje na Pavel Hanzl
A co se dělo dál?
ODS vládla 2roky za Topolánka, byla tvrdě hyenizována a 7x shazována, co stačila udělat Paroubek zrušil (Modrá kniha pro zdravotnictví).
Pak vládl 3 roky Nečas, byl mohutně hyenizován a na konci sražen policejním pučem, co stačil udělat, Babiš zase zrušil (důchodovou reformu, tendr na Temelín).
A dnes 3 roky vládne Fiala proti zcela destruktivní opozici..
Takže za 24 let tu vládla ODS celkem 8 let, dalších 16 let vládli socani a různé jejich deriváty. Tak kdo může za současný stav?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 09:02 Reaguje na Pavel Hanzl
A jaký je stav dnes? Proevropská vláda je tvrdě ničena dezoláty, je hyenizována, obstruována a lid je proti ní štván mediálními kampaněmi, vše v rámci hybridní války.
Má podporu možná 18% obyvatel s tím nemůže prosadit VŮBEC NIC. Rozhodně není ideální, ale nemá lidi. Každý schopný člověk je veřejně urážen, obviňován z korupce a neschopnosti, takže do politiky vůbec nepůjde.
Takže naši politiku ovládla destrukce a propad politické kultury, drzé lži od vrcholných politiků lidem vůbec nevadí. Opozice nemá vůbec žádný program a vyhraje volby. Konečná, Stačilo!, další pokus o vybudování prosperujícího státu se nepodařil, prostě na to čecháček nemá, sorry jako.
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, Klausovy myšlenky a jeho liberální program svobodu, malý stát, nízká zadluženost chtělo dotáhnout, ne jej rozšlapat. To dělala levice, teď to dělá ANO.
Jenže Klaus to po... svou velkou privatizací, podporou svých příznivců, podporovatelů, stát začal mít klientelistickou mafiánskou strukturu, vytunelované banky, hrozilo zhroucení ekonomiky, Lux to odmítl, vláda padla a začala vládnout populist. levice.
Na tom je vidět, jak to dopadne, když zradím své myšlenky- svobodu, rovnost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 09:36 Reaguje na Honza Honza
No, právě velká privatizace byla to, co nás vytáhlo z naprosto fatální krize a je to oceňováno ekonomy celého světa.
Samozřejmě, že v národě tvrdě ateistickém a morálně zdevastovaném dvěma totalitami, musel mít tento proces obrovské negativní externality. Nějaká spravedlnost se v tom čekat nedá.
Ale jak to dopadlo? Přišly k nám asi 3 BILIÓNY kaček investic, HDP do konce století vyskočil na dvojnásobek a do krize 2009 na trojnásobek. Do EU jsme vstupovali jednoznačně z první pozice z "nových zemí" a očekával se hospodářský zázrak.
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdepak, Kožený to taky zkoušel někde v Uzbekistánu a tam jej i tento režim s nízkou kulturou ihned vykopl, v USA je na něj vydán mezinárodní zatykač.
Správná cesta, kterou zvolili všichni ostatní v Evropě, bylo pomalejší rozprodávání majetku především zahraničním spolehlivým firmám- v řádném kontrolovaném konkurzu. Klaus to nechtěl, chtěl posílit své české příznivce, většinou komunisty (takový byl i Babiš) a říkal, že Západ nás rozprodá, zničí, což byl nesmysl.
Jinak privatizace ano, konzolidace financí, správný kurs koruny- vše jinak Kalus zvládl dobře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 10:07 Reaguje na Honza Honza
Pomalou a "solidní" privatizaci zvolilo Slovinsko, které na tom bylo x násobně lépe, nebylo v RVHP.
Všechno si zprivatizovali komunisti a svými dětmi si pojistili i soudy a státní správu.
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 11:03 Reaguje na Pavel Hanzl
A rychlou mafiánskou privatizaci s rozkradením všeho si zvolila Ukrajina, pak tam vládla jen mafie, Putin se tomu smál. Vyspělý Donbas s tím nechtěl mít nic společného, toho využil Putin, z toho vznikla válka, kt. může skončit atomovou válkou a vyhlazením lidstva.

Viz rovněž překročení Rubikonu Cézarem, zničením senátu, zničením Římské říše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 11:37 Reaguje na Honza Honza
Ukrajina si nic nezvolila, byla to pořád vazalská země Ruska a ukrajinští oligarchové jsou jen vazaly oligarchů ruských. S náma to nic společného nemá.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.11.2024 08:27 Reaguje na Honza Honza
1*
!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 08:09
Drmola Havlíček zase lže a uráží, normálka. Jen si nedovedu představit, že by tohle mělo být nějaký ministr, nedejbože premiér.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.11.2024 08:28
Nechtít je málo -
nutno rozhodně odmítnout !
Odpovědět
pk

pepa knotek

29.11.2024 09:41
Tak si trochu osvěžíme paměť, co se vlastně za toho našeho veleúspěšného předsednictví 2022 odehrálo: Během českého předsednictví byla dojednána konečná podoba balíčku „Fit for 55“,[14] který je součástí širší strategie Evropské unie k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050 známé jako Zelená dohoda pro Evropu.[15] Součástí balíčku je i zákaz prodeje nových osobních automobilů se spalovacími motory po roce 2035,[16] ukončení těžby a prodeje uhlí, z něhož se vyrábí skoro polovina elektřiny v Česku, do roku 2033,[17] nebo nový systém emisních povolenek EU ETS 2, který od roku 2027 rozšíří systém emisních povolenek kromě těžkého průmyslu a energetiky i na vytápění domů a osobní dopravu, tedy na benzín, naftu, plyn a uhlí.[18] Podle kritiků nový systém emisních povolenek způsobí po roce 2027 prudké zdražení pohonných hmot, energií a bydlení.[19] Místopředseda Evropské komise Frans Timmermans, který byl zodpovědný za Zelenou dohodu pro Evropu, označil české předsednictví za jedno z nejúspěšnějších.[13] - to určitě nezní jako pochvala.
A o 2 roky později superman vykládá, že chce něco měnit. Proboha kdo tomu může věřit ?
Odpovědět
sv

s v

29.11.2024 20:18 Reaguje na pepa knotek
Ano, trochu si osvěžíme paměť, pepiku. Ovšem nikoli trapnými školkovními výmluvami, že bureš nic, že to všechno ostatní a ostatně je to kampaň. Připomeneme si realitu. V roce 2019 byl přijat Green Deal. Členové EU se v ní zavazují k dosažení klimatické neutrality do roku 2050. Dokument schvalovala kromě europarlamentu také Evropská rada. Česko v ní zastupoval agent bureš. bureš se zúčastnil schvalování cíle na snížení emisí do roku 2030 o 55 procent. https://vlada.gov.cz/cz/media-centrum/aktualne/predseda-vlady-andrej-babis-jednal-v-bruselu-o-klimatickych-cilech-eu--185588/
Na jaře 2021, takyministr havlíček blábolil cosi o otáčením kormidlem a zelených ponožkách. A kdy? No při schvalování zelené legislativy v bruselu. Nepamatuješ, sodruhu? Tak ti to připomenu.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cash-only-havlicek-oblekl-zelene-ponozky-vstoupi-na-trh-solarni-temelin-156315
Burešova podržtaška brabec, v té době předstírající, že je ministr životního prostředí, v roce 2021 za Česko odsouhlasil evropský klimatický zákon, který učinil cíle Green Dealu závaznými. https://www.europarl.europa.eu/news/cs/press-room/20210621IPR06627/parlament-schvalil-pravni-ramec-pro-dosazeni-klimaticke-neutrality-do-roku-2050
https://archiv.hn.cz/c1-66767230-brabec-v-dopise-pro-eu-napsal-ze-se-cesko-hlasi-k-boji-proti-klimatu-navzdory-puvodni-babisove-kritice
Jinými slovy, pepiku, smluvně jsme se zavázali snížit emise o 55 % JEN a POUZE burešovou rukou, a zákony k tomu nutné odkývaly burešovy podržtašky. České předsednictví "balíčkem" řešilo detaily, tedy strukturu (kolik energetika, kolik doprava..) a kdo to zaplatí, respektive kdo dostane jaké prachy. Rozhodnuto bylo dávno předtím a to s výraznou účastí bureše. A dále. Zatímco poláci a němci si včas v bruselu vyjednali souhlas s podporou uhelných zdrojů pro případ, že se bez nich neobejdou, bureš měl ručičky jako obvykle dozadu.
Ve srovnání s burešem Fiala vypadá jako geniální energetik a ekonom, protože to byla jeho vláda, která prosadila změnu v EURO 7 a zařazení jaderné energetiky mezi podporované zdroje, rozjela tendry na nové reaktory. (Co spáchal bureš v roce 2014 s tím temelínským tendrem vyhlášeným za Nečase je taky známo.)
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 09:43
Jak z toho ven?
Já vidím jen jednu cestu: paradoxně koalici ODS (STAN) s ANO: tentokrát ale s tvrdou politikou, tvrdým neústupným tlakem ODS na svůj program: ANO nemá žádný svůj zafixovaný program, je to populistická strana, Babiš reaguje (většinou dobře a inteligentně) jen na vzniklou situaci, přizpůsobuje se všemu- když je třeba levicový progam, klidně jej přijme, když pravicový, přizpůsobí se.
Jaký pak bude výsledek? ANO bude muset ustoupit ze svého poulizmu- zradí většinu svých voličů, ti přejdou k levici (ta je slabá), posílí se SPD.
ODS rovněž zradí část svých agresivních voličů, ti ale k ANO nepřejdou, rozlijou se k jiným konzervativním stranám, rovněž posílí SPD.
Politická scéna se vyrovná= ubyde současné napětí. Lidé poznají, že cesta je spolupráce nikoli agrese, nenávist.
Základem je, aby konzervativní strany nedělaly osudové chyby- viz Klauzův mafiánský stát, nepřiměřená podpora OZE programu zničující náš průmysl, nepřiměřená přizpůsobivost socialistické EU, aby trvaly na liberalizmu, svobodě, rovnosti, nikoli mafiánské podpoře svých příznivců= cesta do pekla, k zániku.
Pokud ANO nebude souhlasit s liberálním programem, stále stát bude zadlužovat, ekonomika bude trpět, náš stát se bude propadat úplně stejně jako za socializmu a jednou přijde konec i s jeho vládou s SPD, komunisty!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 09:59 Reaguje na Honza Honza
Vy jste silně naivní. Už Ježíš říkal "po ovoci poznáte je". Co teda dělá celou dobu ANo a jaké ovoce to přineslo? Velmi silnou destrukci naší politiky a tím státu. Co s tím?
"Politická scéna se vyrovná= ubyde současné napětí. Lidé poznají, že cesta je spolupráce nikoli agrese, nenávist." Tohle snad nemyslíte vážně, že? Celá politika ANO je založena na nenávisti a vytváření napětí, nemají v programu VŮBEC NIC JINÉHO!!
„Tenhle rok bude náročný, troje volby a příští rok bude skutečně politická zteč ztečí, nebo říkejme prostě válka válek. Pojedeme stylem kobercový nálet,“ uvedl v rozhovoru Havlíček.
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 10:48 Reaguje na Pavel Hanzl
K této agresivitě ale dohnala ANO koalice. Ti s ANO nechtěly nic mít. V každém jiném státě vítěz voleb vždy sestavuje vládu- viz nedemokratický Fico, pouze u nás to nejde!
Je to právě naopak. Chyba ANO je právě v jeho neujasněnosti, flexibilitě, nemá žádný jednoznačný program, směr, všemu se přizpůsobí - i levici, i SPD, jeho chyba není agresivita. Někdy směřuje k levici- zákazům, příkazům- viz koronakrize, EET, někdy k pravici- viz zrušení superhrubé mzdy. Někdy se úplně obrátí- viz OZE program, jak píšete sám.
Spojení s tentokrát tvrdým prosazováním liberalizmu posílí konzervativní vládu a konzervativní programy těchto vlád- budou konečně se svým programem úspěšné a oslabí populizmus ANO, ANO tak ztratí smysl. Už v počátku Babiš říkal, že chce (jen) opravit, usměrnit konzervativní strany, nikoli vytvářet nějaký pevný program, pak že odejde.
Nemáte pravdu, že ANO je složeno z neschopných lidí- Havlíček je nejschopnější politik-hospodář u nás, Babiš je zmatkář ale typický snaživý podnikatel, tvrdě jede za svým cílem, umí vyjednávat, má kontakty, byl by přínosem pro stát, např. Bartoše by vykopl už dávno. Žádné předražení elektřiny by za ANO nebylo, dělali by vše, aby OZE program byl rozumný. Lidi to ví, ví, že Babiš je šikovný politik, že to umí, proto ho volí.
Ale to nestačí, bez konzolidace financí, nějakého pevného programu- posílení průmyslu, jak chce Fiala, dostavby JE, dálnic, reforem- důchody, soc. správa, i zdravotnictví, školství apod., to nejde. ANO žádné reformy nedělalo a dělat nebude, nehodí se jim to do krámu, chce se jen zalíbit.
Spojení s ANO prosazují i staří členové ODS, Kuba, myslí, že agresivita proti ANO není správným nosným programem konzervativní strany, já si to taky myslím.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.11.2024 11:11 Reaguje na Honza Honza
Máte v lecčems pravdu. Pětikoalice(čtyřkoalice) svojí Antibabiš kampaní vyslala ANO vstříc jiným stranám, které myslí pragmaticky. Po volbách dojednají buď přímou a nebo nepřímou podporu
a dosáhnou splnění i některých bodů volebních programů. Totéž by mohla i ODS a jiné strany, ale
musely by se vzdát touhy po absolutní moci, která
jim evidentně zachutnala. Žádné kompromisy, my vás
přehlasujeme a náš prezident automat na podpisy to podepíše, protože nám vděčí za své zvolení. ANO
dělá chybu, že lpí na Babišově vedení mimo stranu
ve vládě a při kandidatůře na prezidenta. Nasadit jiné lídry, kteří nebudí kontroverze, tak zvítězí
i u voličů Pětikolky. Pokud se ANO poučilo z volby
prezidenta a předchozích parlamentních voleb, tak
bude Babiš mužem v pozadí a vedení přenechá jiným.
Ti budou schůdní i pro voliče Čtyřkoalice a dají
ANO svůj hlas po zklamání, jaké předvedla Fialova vláda s daněmi, odvody na soc. zabezpečení atd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 12:04 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy věříte jen dezolátům, opozice je schopna zablokovat každý zákon a NIKDY!!! nedá vlastní, lepší.
Vy vůbec nechápete, co je to ANO.
To není demokratická strana, to je polofeudální struktura vládce a vazalů, i ve stanovách mají, že kandidátku schvaluje čistě jen on. Je zmatečný diktátorek, který měl dost dobrých lidí, ale VŠICHNI jsou pryč, zůstali jen zcela nekompetentí vohnouti. V minulé vládě se to přece už projevilo, on je přece GURU, nic jiného..
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 12:52 Reaguje na Břetislav Machaček
Je to tak. ANO si Babiše drží asi pro to, že Babiš je neuvěřitelně akční, všude jezdí, jedná, má ohromný tah na branku.
Ale pro svoji nervozitu, zmatenost, nepromyšlené reakce, povrchnost se nehodí na prezidenta, ani na premiéra. Premiér musí stmelovat, ne jednat: odvolávám, co jsem odvolal, zmatená, nepromyšlená rozhodnutí- viz koronakrize.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 13:50 Reaguje na Honza Honza
Omyl. Babiš si vytvořil ANO jako svoji osobní divizi Agrofertu, bez něho by se to okamžitě rozpadlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 11:50 Reaguje na Honza Honza
"Po ovoci poznáte jich".
Stačí se podívat, co Babiš dělal 8 let ve vládě posledně. Tudy rozhodně NE!
V roce 1933 vyhráli celostátní volby hakenkrojcleři a české strany postavily proti nim semikoalici. Bylo by tenkrát lepší, kdyby vládu stavěl Konrád Heinlein?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 11:56 Reaguje na Honza Honza
"Nemáte pravdu, že ANO je složeno z neschopných lidí- Havlíček je nejschopnější politik-hospodář u nás". Yy si fakt děláte srandu. Havlíček 8 let vypisoval tendr na jaderku, zadání muselo být šité na míru Rosatomu. Neudělal naštěstí nic. Havlíček vymyslel, že důchodci si mají šetřit na jederné bloky a podobné totální nesmysly, vy ho asi neposloucháte, že?
Poslechněte si Marka, jak hodnotí ekonomickou elitu ANO:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-vstoupi-do-ucebnic-jako-ukazka-ekonomickeho-blaboleni-rika-expert-k-vyrokum-ano-250446#source=hp&seq_no=4&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_campaign=abtest245_nove_vyhledavaci_pole_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.11.2024 12:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to tady Hanzle zase předvádíte za bláboly.

Havlíček těžko mohl vypisovat 8 let tendr na jaderku, když byl ministrem MPO 2,5 roku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 13:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Chystal to jako ještě neministr, pokud vím. Ale výsledek je pořád stejný.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.11.2024 13:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase vaše dojmologie.
A výsledek je pořád stejný lžete a blábolíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 13:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
Proč pořád plácáte nesmysly a jen obviňujete? Vás to baví?
"V březnu roku 2021 bylo oznámeno, že rozhodnutí o tendru na rozšíření elektrárny vyhodnotí až příští vláda po volbách v roce 2021.[27] Výběrové řízení bylo spuštěno ČEZem dne 17. března 2022." wiki
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.11.2024 14:02 Reaguje na Pavel Hanzl
A kde se tam píše, že Havlíček vypisoval 8 let tendr na jaderku?

Tak tu přestaňte šířit lži a demagogie Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 14:15 Reaguje na Jaroslav Studnička
Je úplně fuk, jak dlouho, každopádně to bylo velmi úspěšné. Jako vše, na co kdy sáhl. Kšefty s krevní plazmou, predátorské časopisy atd. to musí být manták ukázkový.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.11.2024 14:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Klasický demagog Hanzl.
Svoje tvrzení není schopen nikterak obhájit, tak začne s dalšími bláboly, jen aby odvrátil pozornost od původního tématu.
Odpovědět
pk

pepa knotek

29.11.2024 15:51 Reaguje na Jaroslav Studnička
přesně tak a vede se hádka jestli je lepší se utopit nebo oběsit
Odpovědět
sv

s v

29.11.2024 20:22 Reaguje na pepa knotek
Ve tvém případě, pepiku, o to zda burešovi skočit na špek, nebo vlézt mezi půlky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 11:57 Reaguje na Honza Honza
Pí Schillerová je asi ekonomicky zcela negramotbná, míní ekonomové:
https://zpravy.magazinplus.cz/domaci/2906-schillerova-aspiruje-na-titul-nejhorsiho-ministra-financi-ekonomove-si-nebrali-servitky.html
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 12:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane, Hanzle, prosím, nerozčilujte se, jsme oba na jedné straně- podporujeme koalici, každý to ale vidíme trochu jinak, to je normální!
Tato koalice nedělá žáýdné fatální chyby (jako Klaus), máme plyn, je mírný vzestup, stát se velmi pomalu ale přece oddlužuje, reformy (i když neúplné) se dělají. Právě Fiala je, myslím, záruka, že k žádným excesům, nešťastným investicím Ritig, Bém, dokonce rozkrádáním, nedojde, stmeluje vládu - trochu je ale tím bezvýrazný, málo akční.
Ale problémy jsou, především s malým růstem hospodářství. K růstu hospodářství musíte mít předpoklady, nejen jen nějakou vizi, musíte být šikovný podnikatel, trochu spekulant, takový je Babiš, ne Fiala. Chápejte to!
Ale musíte mít i vizi, reformy atd, to Babiš nemá, měli by to pochopit jeho podporovatelé, že bez toho nelze stát řídit!
Babiš se ze všeho vykroutil: z reforem, z jádra (hodil to na příští vládu)-jádro je také spekulace, může to být také ohromný tunel, co kdyby fungoval OZE program, co s předraženými JE?, stejně i elektroauta: když budou fungovat, budou levné, výrobci nám zbankrotují, budeme mít malý přínos z daní. Babiš rozjel šílený sociální program: vždyť na něj nebudeme mít peníze! Jsme montovna, nejsme Německo. Musíme nejdřív mít finální průmysl s velkou přidanou hodnotou, vysoký příjem z daní, ne jako chudý sloužící pro německé výrobce!
Oba to víme, ví to Klaus, ví to naše 4kolka, ví to i Babiš, dělá ale opak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.11.2024 13:36 Reaguje na Honza Honza
Já se nerozčiluji, ale když vidím tu bandu neskutečně prolhaných jedinců, jejich diletantské a vždy vylhané kritiky, tak mám silnou obavu, že to nedopadne. Vůbec se nemusíme bavit o vizích, o nějkém rozvoji průmyslu, přidané hodnotě atd. atd.nám půjde "o holej". Politik nemá být "šikovný podnikatel", on musí budovat mezinárodní vazby a podmínky pro rozvoj. A hlavně nesmí být šmelinář z bazaru z Marrakéše a bytostný estébák.
A přímo fatální bude pro nás příklon k Rusku, to může být Konečná, Stačilo!.
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 17:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě, nejhorší bude, když Ukrajina prohraje, je třeba udělat vše, aby vyhrála nebo aby byla remíza. Třeba už světová válka začala a Putin začal válku s Ukrajinou s tím, že je to proti celé Evropě. To nebude sranda!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2024 08:20 Reaguje na Honza Honza
Už to začalo a Putin nemá na napdení EU a NATO, proto se snaží nás rozeštvat. Proto si nesmíme zvolit do vedení státu putinovu pátou kolonu (ANO, SPD, Motoristy, komáry atd.)
Odpovědět
DA

DAG

29.11.2024 11:09 Reaguje na Honza Honza
Odvážná myšlenka :) Ale nevím, jestli chce ODS, aby jí odešlo ještě víc lidí ke Starostům ;)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.11.2024 16:56
Postup Fialovy vlády v oblastí dekarbonizace zejména v době předsednictví EU a následné době,lze plným právem označit jako mentálně retardovanou činnost kolaborantů.

Podělali na co sáhli a ukažte mi jedinou zemi EU, která by měla horší výsledky podle Eurostatu než ČR, v oblasti cen energií a poklesu reálných mezd.
Bohužel Německo ekonomicky kolabuje a řada českých firem/subdodavatelů se s nimi sveze.
Ti je tak, když energetickou transformaci dělají politici místo odborníků.
( Ostatně již před válkou jsem o tom mluvil s naším panem okresním hejtmanem. /poručík Dub, Švejk)
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.11.2024 17:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Naše vláda se alespoň opravuje, mírní dopady, snaží se vracet zpátky. Kromě toho OZE podepsal Babiš, žádné výjimky nebo odpor si nevyjednal.
Když ale vidím paní Layenovou, jak spokojeně chodí po EU parlamentu, se všemi se vítá, líbá, tak je to opravdu zarážející.
Přitom jsou to vyspělé západní země, náš vzor.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2024 08:14 Reaguje na Honza Honza
Ono to není tak žhavé, jak nás straší dezoláti. Ale faktem je EU musí máknout a musí se v lesčem pohnout a změnit. Jestli to zvládá, je otázka. Mluví o tom dobře i Vladimír Dlouhý předseda evropských podnikatelů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2024 08:10 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mě by zajímalo, jak může někdo kolaborovat se spojencem, to vám nějak ulítlo, že?
ČR je asi na průměru EU prakticky ve všem, po babišovském rozvratu SR je to velmi dobrý výsledek. Právě kolaborantské státy (Slovensko, Maďarsko) jsou dnes dno EU. Německo má problémy, ale nijak nekolabuje, to vám zase nakukali dezoláti, jak dycky.
Mrkněte na tohle:
https://medium.seznam.cz/clanek/martin-prochazka-cesko-konsoliduje-statni-rozpocet-nejlepe-ze-zemi-v4-84044?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=4
Odpovědět
HH

Honza Honza

30.11.2024 10:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně- díky za odkaz, správná cesta.
Katastrofa není výše deficitu ale nezadržitelná progrese- nejvyšší v EU za Babiše. Proto mandatorní výdaje nutno krotit, proto důchodová reforma, snížení progrese důchodů.
Proto Kalouskova kritika je sice správná a trochu mimo mísu: není důležité tolik snižovat deficit, je nutno snižovat jeho progresi- to vláda dělá. Naopak musíme posilovat investice, průmysl, posilovat ty investice, které mají smysl- počítače, čipy, JE, distribuci, ev. hybridní auta, nikoli to, co patrně nebude fungovat- FV, čistá elektroauta. FV se mohou naprosto klidně samy stavět bez dotací dle potřeby jednotlivců, aby to pro ně bylo výhodné, do kapacity jejich baterie, která vždy bude omezená (nikoli 10MWh). Čistá elektroauta budou spíše okrajový produkt.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2024 13:40 Reaguje na Honza Honza
Lidé se diví, že Stanjura není schopen udržet vyrovnaný rozpočet.
Za posledních 5 let se přidalo ve školství 80 mld. ročně, zdravotnictví 250 mld. splátky jen úroků ze státních dluhů vyletěly na 95 mld., důchodový systém je trvale v propadu 80 mld., vyletěly platy v celé státní správě, do toho válka na Ukraině, energetická krize, nutnost zbrojit a dodělávat vše, na co se Babiš vymastil (dálnice, VRT, energetika - dostavba Dukovan, digi státní správy) atd. atd. atd.
Zkuste nějak poradit, jak tohle vše zaplatit bez zadlužování!!!
Odpovědět
sv

s v

30.11.2024 13:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Za mentálně retardované lze považovat pouze ty, kteří strkají hlavu do písku před realitou, že všechna klíčová rozhodnutí a závazky, jako podpis green dealu, souhlasy českých ministrů s eurounijní legislativou, byly učiněny za burešova premiérování nešťastné paměti. A ano, sodruhu, bureš podělal na co sáhl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.12.2024 08:29 Reaguje na s v
ANO bylo až do letoška ve frakci RENEW, což je nevíce eurohujerská frakce, která tlačí grýndýl, integraci, migrační pakt, pomoc Ukrajině atd. atd. A doma lhal, že je proti a hujer je Fiala, který je ve frakci Konzervativců, což je tam pravicová opozice.
Nejhezčí bylo, jak Dostálová tvrdila, že to odpovídá jejich cha cha "programu" a jsou dál v poho, Babiš přijel z dovolené a všechny zdupal jak hady a vystoupil a dal se do Pariotů pro Rusko.
Jak může někdo volit takovou bandu hlupych vohnoutů?
Odpovědět
KV

Karel Valenta

29.11.2024 23:31
Fiala a názory na OZE :
https://www.youtube.com/watch?v=hxY-gbjpNXQ
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2024 08:25 Reaguje na Karel Valenta
Tady je pěkně vidět, že Fiala měl vždy zdravé a konzistentní názory, na rozdíl od zmateného estébáka.
Odpovědět
KV

Karel Valenta

1.12.2024 23:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte pravdu, měl.
Odpovědět
HH

Honza Honza

30.11.2024 10:38 Reaguje na Karel Valenta
ODS vždy měla zdravý odstup od EU, vždy byla kritická.
Proč se to změnilo? Z důvodu tlaku ekologických koaličních partnerů.
Z důvodu chybné podnikatelské strategie: OZE program je prodej povinného drahého zboží s krátkou dobou životnosti- ideální zdroj peněz. Jenže je tady Čína, ta udělala čáru přes rozpočet, náhle je OZE program cesta do bídy.
Jediná správná cesta je liberalizmus, aby se věc prosadila sama bez moudrého tlaku úředníků.
Liberealizmus musí být základem všech konzervativ. stran, i dle jejich činmnosti, co ve skutečnosti dělají, jak postupují, když to tak není, tak jsou občanské liberální demokratické jen dle názvu, ve skutečnosti jsou to komunistické socialistické strany.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2024 13:32 Reaguje na Honza Honza
Bezbřehý liberalismus a neviditelná ruka trhu jsou postupy, které dokážou zajistit bohatsví společnosti, ale fungují pouze za určitých podmínek.
A to v globalizované ekonomice nastat praticky nemůžou. Pokud nějaký velký hráč (třeba Čína) bude mohutně dotovat a podporovat nějaký segment průmyslu, může prodávat za dumping a liberalismus máte v čude.
Pokud Putin považuje energetiku jako zbraň a zaútočí plynem tak, aby rozvrátil celou EU, tak kde máte liberalismus?
Evropa nemá dost energetických zdrojů a proto je pro ni OZE zcela zásaní prvek energetické bezpečnosti, liberalismus tam taky nefunguje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2024 08:03
Svět se mění, končí doba národních států a začíná věk říší, ty si budou dělit vládu nad světem(Timothy Snyder). A ty říše jsou tři: USA, Čína a Evropa.
Jenže velkou ambici má i Rusko, chce vybudovat Eurasii od Lisabonu po Vladivostok. Proto Putin napadl Ukrajinu, proto chce obnovit moc SSSR v Evropě, proto vyhrožuje celému Západu jaderným napadením.
Klíčové je dnes to, co udělá EU. Musí se jednoznačně postavit za Ukrajinu, Rusáky vypráskat a sjednotit se do federálního státu.
A co ostatní? Čína má zájem, aby to vyhrálo Rusko, protože to je její vazal, pro USA by byla lepší Evropa. Otázka zní, jestli si tohle Trump uvědomuje, Putin se nebude bavit s nikým jiným, než s ním.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.11.2024 08:33
Místo frází pojďme k realitě.

EU díky zejména fanatickému prosazování gryndýlu , ekonomicky kolabuje.
USA naopak výrazně snížily emise a současně fosil neuvrhly do klatby.

Indické a čínské emise stoupají tak razantně,že vygumovaly jejich snížení v USA/EU a porostou i nadále, odhad 2050.

Česká vláda by neměla přihlížet hrozící destrukci české ekonomiky energeticky náročné a zatáhnout za záchrannou brzdu , dokud je čas.

Odpovědět
sv

s v

30.11.2024 13:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
ANo, místo výmluv pojďme k realitě. EU díky fanatickému prosazování green dealu, NA KTERÉM SE PODÍLEL AGENT BUREŠ, ekonomicky kolabuje. A ano, česká vlda neměla přihlížet hrozící destrukci české ekonomiky. Jenže přihlížela. Ta současná vláda alespoň napravuje nejhorší škody po té minulé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.12.2024 08:22 Reaguje na s v
EU nekolabuje kvůli grýndýlu, ale především kvůli byrokracii - je rozdrobena na 27 států a efektivita rozhodování je prostě mizerná. (Draghiho zpráva) Potvrzuje to i Vladimír Dlouhý, předseda svazu podnikatelů celé EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2024 19:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Co si preboga představujete pod pojmem "zatáhnout za záchranou brzdu"?? Zvolit si třeba cha cha "Okamůru", který má na to zázračný lék: vystoupit z EU!!! Poslechtě si jeho neskutečné kecy u Bastlové, takové hlupství je naprosto neskutečné.
Odpovědět
MH

Miroslav Hruška

5.12.2024 13:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
Když jsem zabrousil na Ekolist, tak s Vašimi příspěvky jsem prakticky vždy souhlasil. Podle mě tento článek poskytuje docela ucelený pohled na vše okolo GD:
https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/mnoho-povyku-pro-green-deal-kdo-pred-volbami-sliboval-jeho-zruseni-lhal

K tomu dodám, že je potřeba zrušit hrozící pokuty pro automobilky a Euro7.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.12.2024 08:33 Reaguje na Miroslav Hruška
Tohle je velmi solidní článek s reálným pohledem na věc. Já se jen obávám, že drtivá většina místních diskutujících to není schopna pochopit. Někdy si tu připadám jako na nějakých ropáckých listech.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

5.12.2024 11:21
Pozdě bycha honit.
Následky mnohaletého lokajského lezení do zadele zelenému Bruseli Fiala neodčiní přehozením povolenek na sodovkáč pro občany na příští vládu.
V Bruseli už bylo rozhodnuto, bruselské zelené hovadiny už byly posvěceny a schváleny a nyní už zbývá pouze to, aby je země EU otrocky implementovaly do svého systému jako zelenou hovadinu, která nic neřeší a pouze okrádá a ožebračuje lidi.
Nyní už by to šlo zastavit jenom teoreticky tím, že by v Bruseli změnili názor a ty zelené hovadiny poškozující lidi a vedoucí ekonomiky států EU do marasmu ekonomického kolapsu odvolali. Jenomže to neudělají minimálně po toto bruselské volební období, protože nositelé této zelené zkázy v čele s Leynovou se i přes prohrané volby nakonec všelijakými machinacemi udrželi a prostě v tom sebevražedném kurzu pokračují.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.12.2024 12:03 Reaguje na Radim Polášek
Evropská frakce RENEW je nejvíc hujerská, nejvíc tlačí grýndýl, migrační pakt, integraci, pomoc Ukrajiny atd. atd. Hádejte, kdo byl (jako jediná strana z ČR) do letoška jejím členem?
Zdá se to neuvěřitelné, ale bylo to ANO.
ODS byla vždy ve frakci Konzervativců, což je konstruktivní opozice a tohle brzdí.
Zkuste teda odhadnout, kdo je ten hujer, fakt to není těžký.
Odpovědět
sv

s v

5.12.2024 16:24 Reaguje na Radim Polášek
Něco ti tam chybí soudruhu. Správně je to takto. Následky mnohaletého lokajského BUREŠOVA lezení do zadele zelenému bruselu Fiala už neodčiní. Burešovy podpisy pod green deal v předklonu před von der leyenovou a schvalování zelených zákonů burešovými takyministry jako na běžícím pásu jsou nevratné. A ano bureš katastrofické důsledky svých hovadských rozhodnutí hodil na novou vládu. Naštěstí je Fiala natolik kompetentní, že ty nejhorší burešoviny dokázal napravit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.12.2024 07:57 Reaguje na s v
Konečně rozumný a hlavně pravdivý názor, to se tady často nevidí.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist