https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/fiala-prezident-ma-respektovat-navrh-na-jmenovani-ministra-je-to-v-ustave
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Fiala: Prezident má respektovat návrh na jmenování ministra, je to v ústavě

9.1.2023 18:34 | ŠTERNBERK (ČTK)
Foto | Fotograf1978 / Wikimeda Commons
Prezident Miloš Zeman má podle premiéra Petra Fialy (ODS) i přes své výhrady respektovat návrh na jmenování kandidáta KDU-ČSL Petra Hladíka ministrem životního prostředí, jelikož tento postup vyplývá z ústavy. Fiala to dnes řekl novinářům ve Šternberku na Olomoucku. Zeman v neděli zopakoval, že kvůli pokračujícímu vyšetřování kauzy privatizace brněnských bytů a také podle něj nedostatečné odborné způsobilosti kandidáta nevyhoví návrhu premiéra na Hladíkovo jmenování ministrem životního prostředí. Vládní koalice chce proto počkat s nominací na vypršení Zemanova mandátu do března. Hladík byl dnes jmenován náměstkem ministra životního prostředí.
 

Rozhodnutí prezidenta nejmenovat do funkce ministra kandidáta, kterého navrhl premiér, staví vládu podle Fialy do specifické situace. "Podle mě prezident má respektovat po uvedení svých výhrad stanovisko předsedy vlády. V tomto smyslu je podle mě nutno interpretovat ústavu. I vzhledem k odpovědnosti, kterou vláda má vůči Poslanecké sněmovně a svým voličům, musí mít možnost určovat si personální složení," uvedl Fiala. Prezident podle ústavy jmenuje předsedu vlády a "na jeho návrh jmenuje ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministerstev nebo jiných úřadů". O možnosti vetování návrhu premiéra se ústava nezmiňuje. Zeman však tvrdí, že mu ústava neukládá povinnost, aby musel akceptovat každý předložený návrh. V minulosti už prezident několikrát své výhrady ke kandidátům prosadil.

Situace kolem jmenování ministra životního prostředí je podle Fialy specifická i v tom, že za několik dní či týdnů skončí Zeman ve své funkci. "My musíme hledat dobré řešení pro překlenutí toho období, po kterém, jak předpokládám, se vrátíme do té normální standardní situace, kdy návrh předsedy vlády na jmenování členů vlády je prezidentem republiky akceptován," podotkl Fiala. Dnešní Hladíkovo jmenování náměstkem MŽP je podle Fialy logický postup, díky kterému se posílí vedení MŽP. Vicepremiér Marian Jurečka (KDU-ČSL), který je dočasně pověřen řízením resortu životního prostředí, tak bude mít podle něj více prostoru věnovat se ministerstvu práce a sociálních věcí, v jehož čele stojí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (54)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

9.1.2023 18:59
Je čas zamyslet se nad změnou ústavy. Prezident je člověk, který získává od voličů (díky přímé volbě) nejvyšší mandát. Tomu by měly odpovídat i jeho pravomoce.
Není možné, aby takový člověk vykonával funkci kladeče věnců.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

9.1.2023 20:01 Reaguje na Richard Vacek
Ano, Ústava by si již zasloužila pár dodatků.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.1.2023 20:11 Reaguje na Richard Vacek
Prezident není kladeč věnců, tomu nevěřím. S tou změnou pravomocí a ústavy nějak flexibilně, by se mělo počkat po volbě. Např.: prezident, který mluví o míru a diplomacii, by směl být vrchním velitelem armády, a ten, který o míru nemluví, by nesměl;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.1.2023 21:13 Reaguje na Jarka O.
Ústava je v pořádku, ale nepočítá s tím, že si lidé zvolí naprosto nekompetentního jedince, který si s ní vytírá zadní otvor.
A dnes hrozí, že tam přijde někdo ještě horší.
Není možno zachraňovat národ proti jeho vůli, pokud si lidé zvolí morálně i lidsky zcela podřadné jedince, mají prostě smůlu a můžou bečet jak stádo ovcí na věky věkův Ámen.
Odpovědět
ZK

Zan K.

12.1.2023 15:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Prozatím má ten jedinec větší mandát, než celá vláda. A dle ústavy vždy rozhodují voliči.
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.1.2023 12:35 Reaguje na Richard Vacek
On má hlavně povinnost a zodpovědnost jmenovat osoby bezúhonné a nejmenovat podezřelé osoby za ministry. Udělal jediné zákonné, jmenovat podezřelého z korupce by byl podraz na voliče. Jinak by prosím za chvíli mohla vláda být 1 zloduch vedle druhého.
Odpovědět
JH

JH

10.1.2023 12:56 Reaguje na Jarka O.
Jediné zákonné, co mohl udělat, je podepsat. Což mu radí i ústavní právníci. A větší zloduch než zeman tam není. Zloděj volá "chyťte zloděje".
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.1.2023 15:59 Reaguje na JH
Tak proč to voláte? Pamatuji také heslo:Nejsme jako oni.
Odpovědět
JH

JH

10.1.2023 16:09 Reaguje na Jarka O.
Já ne, to volá zeman.
Odpovědět
sv

sv

11.1.2023 21:25 Reaguje na Jarka O.
Tak to bys měl vytknout čučkařovi, že jmenoval podezřelého bureše, jaroslave.
Odpovědět
sv

sv

11.1.2023 21:27 Reaguje na Richard Vacek
Ano, měli bychom se zamyslet nad změnou ústavy, aby se taková extempore jako s čučkařem již neopakovaly.
Odpovědět
ZK

Zan K.

12.1.2023 15:33 Reaguje na sv
Jo. A těch změn by jistě bylo. Třeba jak zamezit jednostranným aktivitám sděl. prostředků, či jako povinnost mít v ústavě zákon o referendu,a t.d. a t.d.
Odpovědět
sv

sv

15.1.2023 12:06 Reaguje na Zan K.
Co to jsou "jednostranné aktivity sděl. prostředků"? Četl jsi vůbec ústavu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.1.2023 21:08
Nechápu, co všichni řeší. V Ústavě je napsáno: president jmenuje. Pokud nejmenuje, jedná proti Ústavě. To je přece zcela jasný a srozumitelný pokyn, který není nutno nijak vysvětlovat a tím komplikovat.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.1.2023 09:03 Reaguje na Pavel Hanzl
V ústavě není nikde slovo MUSÍ jmenovat navrženého ministra.
Zkuste si ústavu přečíst a najděte tam to slovo MUSÍ. Téměř přesná citace je pouze ta, že jmenuje vládu na návrh premiéra, ale nikoliv, že musí jmenovat všechny ministry bez výhrad. Představte si, že by volby vyhrál volby " gang kočičí pracky" a ministrem školství by
byl navržen pedofil, ministrem financí defraudant, spravedlnosti vrah, obrany vojenský zběh atd. To je má lidem zvolený prezident jmenovat do funkcí, protože do toho nemá mít co mluvit? Jinak nebrečte, KDU-ČSL to jako vždy pokrytecky obešla, váš favorit de fakta ministerstvo vede z pozice náměstka a čeká na jmenování prezidentem(prezidentkou), kterému to je jedno, protože je ze stejného pokryteckého a lumpáckého těsta.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 10:56 Reaguje na Břetislav Machaček
Z jakého důvodu by tam mělo být slovo MUSÍ?
Pokud je jasně psáno že jmenuje, tak samozřejmě musí jmenovat, co na tom nechápete? Kočičí pracky si strčte do špic, sám president je jen Štětináč....
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.1.2023 14:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Přečtěte si, co píšu panu JH demokrate-diktátore!
Vás cenzor nemaže ani za urážky prezidenta, tak
se pokusím provokovat i já. PAVEL HANZL je BLB!
Fuj, konečně jsem si ulevil a řekl, co si myslím
nejenom já !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:15 Reaguje na Břetislav Machaček
Jupííííí!!!! už se vám ulevilo? Už dostanete rozum?
A tou kočičí prackou jste si začal sám. Zajímavé je, že ani doví kandidáti nejsou chopni jmenovat něco, co bylo na Zemanovi pro nás přínosné. Jenom Pavel si vzpomněl na vztah k Izreli. Mám vám dát seznam tahů, které nás poškodily a někdy skoro fatálně? Je to vypsáno velmi dobře v minulém respektu.
Odpovědět
JH

JH

10.1.2023 11:51 Reaguje na Břetislav Machaček
Že by měl podepsat tvrdí i ústavní právníci. A těm bych určitě věřil víc, než zemanovi.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.1.2023 14:07 Reaguje na JH
Takže prezident musí být poslušný pejsek kývající na
kdejakou kravinu? Tak tu funkci rovnou zrušme a bude
tu vládnout pouze vláda a parlament. Ti ústavní právníci mluví každý sám za sebe, ale rozsudek bude
verdiktem celého senátu Ústavního soudu a tomu nikdo
ani nepodal žalobu na prezidenta, že má rozdílný
výklad Ústavy, než vláda. Přitom to není poprvé
a dosud se o to nikdo ani nepokusil. Pokud to Ústavní soud nerozhodl, tak nelze tvrdit, že se prezident mýlí. Chápete, že opět hlásáte rozsudek bez soudu, jako tu někteří odsoudili už Babiše
v kause Čapí hnízdo? Podejte kompetenční žalobu
na prezidenta a dozvíte se, zda měl na to právo.
Odpovědět
JH

JH

10.1.2023 14:43 Reaguje na Břetislav Machaček
Prezident není pejsek, ale je to především úředník, který má konat, jak mu nařizuje zákon. Tenhle pořád jen zkouší ohýbat zákony, aby dokázal, že má něco delšího. V této podobě by funkce prezidenta zrušit určitě šla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:21 Reaguje na JH
Nikdo nikdy nepočítal s něčím takovým ve funkci presidenta celého státu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.1.2023 19:41 Reaguje na JH
Nejednoznačný zákon není třeba ohýbat, neboť
je gumový od doby vzniku. U jmenování někoho
do funkce bez potřebného vzdělání my měl mít
pochybnost každý prezident, pokud mu nestačí pouze stranická příslušnost jmenovaného.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:20 Reaguje na Břetislav Machaček
President není žádný kejvač a má svoje pravomoci a svoje práva a taky povinnosti. To, že to není schopen pochopit a pořád se montuje tam, kam nemá, je čistě jeho problém a hlavně jeho voličů.
Hluboká nevzdělanost našeho národa tomu dává zelenou. Kolik miliard už nás stály jeho stálé excesy, někdy přímo se záměrem stát poškodit?
Odpovědět
sv

sv

11.1.2023 21:31 Reaguje na Břetislav Machaček
Na ztrapňování sebe sama jsi odborník machačku, na nic jiného. Zkus se nějakého právníka zeptat, zda vůbec někde v české legislativě lze najít slovo "musí", než se příště zase ztrapníš. Pro lopaty řečeno, když je v zákoně někde napsáno, že "jmenuje" znamená to, že MUSÍ jmenovat.
Odpovědět
va

vaber

10.1.2023 08:57
místo vykládaní o ústavě, by se měl premiér zamyslet nad tím koho jmenuje a proč prezident nechce Hladíka a ne řešit ústavu,
ať si každý zamete před vlastním prahem,ve vládních stranách už má skandálů dost,
každý gramotný ví co znamená,, jmenuje,, a co znamená,, musí jmenovat,,
ovšem demokratická ústava nemůže použít termín,, musí jmenovat,, a jinak nařizovat prezidentovi,
když to premiér nechápe ,pochybuji o jeho kompetenci
Odpovědět
ss

smějící se bestie

10.1.2023 10:38 Reaguje na vaber
1**
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 11:15 Reaguje na vaber
Proč nechce parapresident jmenovat?
To je přece jasné. Chce škodit. Polovinu svého mandátu nedělal nic jiného. Zajímavé je, že noví kandidáti se nemohli vzpomenout na něco, čím by naši zemi pomohl, co udělal dobře. Pouze Pavel zmínil vztah k Izraeli, což je ale tak vše. Dost otřesná vizitka po 10. letech bačování.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.1.2023 14:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Někdo má nemocné nohy a někdo hlavu, ale tu invalidní
vozík nenahradí! Styďte se urážet invalidního člověka!
To dělá pouze žumpa a nikoliv slušný člověk!
Odpovědět
JH

JH

10.1.2023 14:31 Reaguje na Břetislav Machaček
Paraprezident mu neříkají kvůli nemocným nohám, ale proto, že je chorý celý jeho výkon funkce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:24 Reaguje na JH
Jistě. Parafunkce je paralyzována zcela nekompetentním jedincem, který ani nechápe, co vlastně znamená a co má dělat.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.1.2023 14:41 Reaguje na Břetislav Machaček
Macháčku, uklidni se - rupne ti cévka a přijdeme o místního největšího bambulu. :-) Prostě se smiř s tím, že ta becherovkou prolitá karikatura prezidenta za chvíli zmizí v propadlišti dějin. ;-)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.1.2023 19:50 Reaguje na Petr Eliáš
Eliáši neboj se. Mi může rupnout cévka, ale
tobě v lebce rupnout nemá co. Kde nic není, tak
ani smrt nebere. Prezident jako funkce je mi
celkem ukradený, protože pokud má být kladečem
věnců a kývačem, tak to by zvládl i Hurvínek.
Buď bude mít větší pravomoci a pokud ne, tak
funkci rovnou zrušit, protože Hurvínek by byl
o mnoho levnější.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 21:22 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy vůbec netušíte, jaké má president pravomoci, že? Není jich fakt málo a jsou velmi důležité. Proto s náma Zeman tak vydupal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:22 Reaguje na Břetislav Machaček
Jaký invalidní člověk? Co to melete? Já měl něco proti jeho nepohyblivosti? Umíte číst?
Odpovědět
va

vaber

11.1.2023 08:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl možná číst umí ,ale naprosto nechápe význam, takže je to stejné jako kdyby byl negramotný
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

10.1.2023 18:55 Reaguje na vaber
Souhlas, v Brně to hodně smrdí korupcí zejména v okolí Hladík
Odpovědět
sv

sv

11.1.2023 21:33 Reaguje na vaber
Ano, a výsledek takové úvahy je předem znám ... hradní je to notorik v komatu, který neví která bije.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.1.2023 14:21
Zcela by postačila kompetenční žaloba k Ústavnímu soudu , který jediný má právo vykládat ústavu.
Ať už by dopadla jakkoli, poskytla by návod provždy jednou, co prezident může a nesmí.
Miloš Zeman je svým "výkladem" ústavy notoricky známý .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Další zmatky a další vyhozené milióny. Nikoliv. Zachovat klid, počkat do března a hlavně si zvolit někoho, kdo pochopil co to funkce presidenta zamená a kvůli čemu je vůbec zřízena. A kromě komického Bašty a psychopata Babiše to ví všichni kandidáti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 15:30 Reaguje na Pavel Hanzl
A pokud bude chtít mermomocí jmenovat předsedu Ústavního soudu, nechat ho při tom a nový president si jmenuje svého, něma problema.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.1.2023 19:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Přesně tak, ale tu kompetenční žalobu nikdo nemá chuť podat, aby
se nakonec nezjistilo, že možnost někoho nejmenovat je právem
prezidenta a bude praxí, že nebude jmenovat všechny navržené.
KDU-ČSL obešla prezidenta jmenováním pána Hladíka náměstkem s pravomocemi ministra. To bude příležitost pro novináře hledat
na něm chyby a pokud by něco našli, tak jsem zvědav na reakci
KDU-ČSL, která lpí na funkcí pro svého místopředsedu. Odborné vzdělání pro ministerstvo nemá a to je prý vláda odborníků!
Ale co, když už ruší odborné náměstky a nahrazují je političtí
trafikanti! Pozorní voliči to sledují a snad na to nezapomenou,
že odbornost je u této vlády k ničemu a hlavně když má člověk
tu správnou legitimaci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 21:24 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud nejste schopen pochopit význam dvou slov - president jmenuje - tak to máte v životě fakt blbý.
Odpovědět
HH

Honza Honza

10.1.2023 18:00
samozřejmě, že prezident nemusí jmenovat každého. Když vyhraje Okamura, nemusí jej automaticky jmenovat premiérem, jinak by jeho funkce byla k ničemu. Klást věnce by mohl za 20 tis/měs.
Ale co musí: být reprezentant republiky, neopíjet se, chovat se slušně, respektovat vládu, která má většinu, i když se mu nelíbí, neházet jí klacky pod nohy, neřešit si svým úřadem své sympatie a antipatie. Ale může vládu opravovat, komunikovat s ní, pozdržet návrh a dojednávat kompromisy. I prezident by měl být odvolatelný- senátem, soudem.
Co bychom měli dělat my sami: chovat se slušně k politikům a ústavním činitelům, hrubě je neurážet, hodnotit je dle výkonu, co udělali dobře a proč je to dobré, co špatně a proč je to špatně. Každý udělal něco dobrého a něco špatného. Tak jak se bude chovat celý národ k sobě, bude se chovat i premiér a prezident k nám. V primitivním národě bude i primitivní prezident. Základem komunikace je s respektem a pokorou si vyslechnout druhého, nechat ho domluvit a bez úhybných manévrů jednoznačně slušným způsobem vyjádřit svůj názor. Vést debatu: proč pane trestně stíhaný Babiši nezvládáte koronakrizi ? x V čem pane premiére Fialo přispějete k řešení energetické krize? není postup hodný kulturního člověka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2023 21:26 Reaguje na Honza Honza
Pokud si lid zvolí Okamůru a on vyhraje volby, president ho MUSÍ jmenovat premiérem. To je snad jasný, jinak by ty volby k ničemu nebyly!! To by si jako diktátor najmenoval koho chce!!
Odpovědět
HH

Honza Honza

11.1.2023 10:11 Reaguje na Pavel Hanzl
pokud si pan Okamura sežene 101 hlasů a jiná alternativa nebude, pak máte pravdu, pak ano. Jinak má právo a povinnost rozhodovat dle svého rozumu a kompetencí, jako každý, kdo rozhoduje, tak aby rozhodnutí bylo co nejrozumnější, nejprospěšnější pro celou ČR. Myslet si, že právo a zákony stojí nad rozumem a efektivitou a prospěchem pro společnost je největší chyba našeho byrokratického řízení. Jedině proto naši úředníci vydávají nesmyslná rozhodnutí, o nichž sami vědí, že je to blbost. Proto u nás byrokracie vládne, máme nejvyšší sociální odvody a nejmenší důchody, vyrábíme nejlevnější elektřinu ale máme její nejvyšší ceny, vyrábíme nejlevnější potraviny, ale v obchodech jsou nejdražší v EU a málo kvalitní. Proč to asi je? Protože politici nejsou schopni se dohodnout na nějakém rozumném řešení, jde jim jen o moc, o to rozmáčknout opozici, ne o prospěšnost pro stát. Současná vláda má všechny možnosti konečně udělat rozhodující reformy- důchodovou, zdravotní, státní správy, tak, aby stát konečně normálně fungoval. Má za sebou senát, bude mít i rozumného prezidenta, nikdo ji v tom nemůže zabránit. Proč to neudělá? Jedině proto, aby neztratila voliče. Protože každý vidí jen svůj prospěch a nekouká na celek, nakouká na efektivitu, na prospěch celé společnosti. Zákony se nesmí porušovat, ale mohou se různým rozumným způsobem vykládat a když to nejde, tak se mají změnit. Od toho jsou- aby nám sloužili, ne abychom my sloužili jim. A veřejnost by měla skutečnosti posuzovat objektivně, dle jejich skutečného výsledku, efektivity a dopadu, ne co kdo říká, co říkají media, jaké je současná nálada ve společnosti apod. Pokud to tak stále bude, nikdy Západ nedoženeme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 08:53 Reaguje na Honza Honza
Máte naprostou pravdu, taky to tak cítím. problém je v přebyrokratizované společnosti, jenom složitost a délka stavebního řízení je asi ze 160 států nejhorší na světě.
Proč to ale konečně normální vláda neudělá? To je sněhová koule, která se nabaluje 30 let a je nasdsíly jakékoliv vlády to vyřešit. Ale stačilo by kousek po kousku a tahle vláda slibuje, žes tím začne.
Zatím jí drtí palce babišovská onflace a ekonomická krize a především uřvaná, čistě dezolátní opozice.
Ale vyhráli jsme prezidenta, ceny energií i inflace jdou dolů a může se vše zklidnit.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.1.2023 17:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud by do voleb kandidovala každá strana samostatně, tak
vyhrálo ANO , ale že předem upečená koalice má zákonem
z pera pana Rychetského sníženou kvótu pro vstup do
parlamentu, než samostatné strany, tak vyhrála Pětikolka.
Nyní jim byl tento zákon k prospěchu, ale nebudou mu
příště spílat, když účelovou předvolební koalici utvoří
jiní? Pozor na diktátorské zákony, které se mohou vymstít
příště jejich tvůrcům!
Odpovědět
sv

sv

11.1.2023 21:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Kdyby byly v řiti ryby nebylo by třeba rybníků. To jistě znáš machačku. Stěžuji si u bureše, že snížil koaliční potenciál anonistických podržtašek na nulu, takže s nima nechce nikdo kamarádit.
Odpovědět
ZK

Zan K.

14.1.2023 15:05 Reaguje na Honza Honza
A proč se stále otíráte o Babiše? Jeho kauza už se táhne cca 15 roků. Takže za tohle nemůže Babišk, ale naše soudy a zákony. Pokud by bylo jasno už před 10 roky, tak nenáme problém s Babišem a jeho kandidaturami a funkcemi. Ovšem ono to tak spoustě lidí a poplitiků vyhovuje. Mají léta co řešit a kritizovat.
Odpovědět
ZK

Zan K.

12.1.2023 15:26
Prezident má respektovat návrh na jmenování ministra...
A k čemu by tam pak prezident vůbec byl? To pak fakticky může podepsat a schvalovat kdejaká Miss a nebo vůbec nikdo. A pokud je ten podpis míněn jako pojistka, pak prostě nemusí. A když už by měla vláda trvat na jmenování, měl by jí to schválit parlament ústavní většinou a pak tamm bude i bez prezidenta.
APP. Vpodstatě tohle mínění je totéž jako by někdo řekl, že senát má respektovat jakýkoli vládou předložený zákon.. K čemu by tam potom byl???
Odpovědět
sv

sv

15.1.2023 12:09 Reaguje na Zan K.
Znova, přečti si ústavu, když máš takové mezery v elementárním vzdělání, ty miss burešových podržtašek.
Odpovědět
ZK

Zan K.

17.1.2023 15:37 Reaguje na sv
Oni se ktomu nakonec vždy vyjadřují oni ústavní právníci, co maj zaručeně větší zkušenosti než my A ono postačí si přečíst jejich dosdavadní výplody a názory. Jem by museli bejt zaručeně nestranní, což by asi byl zázrak.
Odpovědět
sv

sv

24.1.2023 23:38 Reaguje na Zan K.
Přečíst si TVOJE dosavadní výplody a názory neprasknout smíchy .... to by asi byl zázrak.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist