https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/firma-vitkovice-postavi-v-ostrave-plnici-stanici-na-vodik-fungovat-zacne-v-lednu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Firma Vítkovice postaví v Ostravě plnicí stanici na vodík, fungovat začne v lednu

29.10.2021 00:25 | OSTRAVA (ČTK)
Společnost Vítkovice, a. s., postaví v průmyslové části Dolních Vítkovic v Ostravě plnicí stanici na vodík. Fungovat začne v lednu. Náklady na výstavbu budou do milionu eur (25,5 milionu korun), řekla mluvčí Vítkovic Eva Kijonková. V Česku dosud žádná veřejná vodíková plnicí stanice nefunguje, vozy na tento pohon se v republice dosud nerozšířily.
 

Vodíková plnička bude v Dolních Vítkovicích u vjezdu do výrobních areálů nedaleko už existující plničky stlačeného zemního plynu (CNG). Vítkovice dodají stavební části a zajistí hlavní technologii.

"Plničku nainstalujeme do konce roku, pak zahájíme zkušební provoz. Už jsme se také dohodli s Cylinders Holding jako dodavatelem skladovacích systémů vodíku. Všechno bychom chtěli mít hotovo na jaře příštího roku," uvedl předseda představenstva Vítkovic, a. s., Rodan Broskevič.

Firma se v posledních letech po rozsáhlé transformaci odklonila od strojírenské výroby a zabývá se hlavně správou nemovitostí nebo developerskými projekty. Mluvčí uvedla, že plnicí stanice vodíku zapadá do této nové strategie společnosti.

"Už nějakou dobu realizujeme rozsáhlé developerské projekty na svém majetku. Vedle toho připravujeme využití obnovitelných zdrojů energií, včetně fotovoltaiky, tepelných čerpadel nebo lokálních nízkoemisních topidel," uvedl Broskevič. Současně s projektem na výstavbu plničky vodíku připravují Vítkovice také plnicí stanici kyslíku, která bude sloužit pro plnění kyslíkových kompletů, jež se využívají pro takzvanou oxygenoterapii při sportu, ve welness či estetické medicíně.

Skupina Cylinders Holding podnikatele Jana Světlíka si letos koupila první a zatím jediné auto na vodíkový pohon v Česku, vůz Toyota Mirai. "Vůz bude sloužit nejen generálnímu řediteli Janu Světlíkovi, který je velkým propagátorem vodíkových technologií, ale stane se součástí vzdělávacích projektů a marketingu vodíku," uvedla Kijonková. Holding se podílí i na vizi vodíkové čtvrti, kterou chce v Ostravě vybudovat společně s Vítkovicemi, a. s., a dalšími firmami.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

29.10.2021 16:03
když chtějí mít vodíkové autobusy, musí mít i plnící stanici....jen je smutné, jak málo odvážná jsou další města.
Když chcete koroptve nemiřte na holuby...aneb když, je cílem vodíková mobilita proč cílit na elektromobilitu, která celý systém v době restrukturalizace zdrojů el. energie ještě více nesmyslně zatěžuje
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

30.10.2021 09:02 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Když chcete mít plnící stanici na vodík , musíte mít vodík. Zatím se "ekologicky" vyrábí z metanu. To už je lepší jezdit na metan rovnou.
Hlavně ty mohutné výrobníky elektrolýzou jsou zatím ve stádiu prototypů a pár let ještě budou. Při té účinnosti možná bude levnější tu elektřinu využít jinak.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist