https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/firmy-dostanou-z-planu-obnovy-miliardu-na-elektricke-a-vodikove-vozy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Firmy dostanou z plánu obnovy miliardu na elektrické a vodíkové vozy

23.8.2021 00:34 | PRAHA (ČTK)
V letošním prvním pololetí se v Česku prodalo 1262 elektromobilů, což je zhruba stejně jako loni.
V letošním prvním pololetí se v Česku prodalo 1262 elektromobilů, což je zhruba stejně jako loni.
Na konci letošního roku budou podnikatelé moci žádat o dotace z Národního plánu obnovy v úhrnné výši 990 milionů korun na nákup elektrických a vodíkových vozů. Dotace je určená pro pořízení osobních i nákladních aut, minibusů, motocyklů a čtyřkolek i e-cargo kol. Na webináři to uvedli zástupci poradenské společnosti Naviga4.
 

Firmy mohou žádat o dotaci do výše 40 procent ceny vozidla, minimálně pak 250 000 Kč na jeden vůz. Cena elektromobilů na českém trhu v současnosti začíná na přibližně 450 000 korun, jediný vodíkový vůz Toyota Mirai vyjde na 1,7 milionu.

V letošním prvním pololetí se v Česku prodalo 1262 elektromobilů, což je zhruba stejně jako loni. Na konci letošního června tak bylo v tuzemsku registrováno okolo 8500 aut na čistě elektrický pohon.

Národní plán obnovy je podkladem pro čerpání peněz z Nástroje pro oživení a odolnost Evropské unie. ČR by z něj měla získat 180 miliard korun. Je rozdělený na šest hlavních oblastí, které z něj budou financovány. Jedná se o infrastrukturu a tzv. zelenou transformaci, digitalizaci, vzdělávání a trh práce, vývoj a inovace. Podpora je určena i na zdravotní prevenci.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (10)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

23.8.2021 06:26
že by tunel na Mirai? nebo si podnikatelé koupí raději Teslu?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.8.2021 07:33 Reaguje na Katka Pazderů
Dotace - tunel na státní rozpočet.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2021 11:10 Reaguje na Katka Pazderů
Mirai sám o sobě je v poho a v tomto směru i celá Toyota.
Která ho má spíš jako hračku, nesnaží se jej cpát kde komu a jí zvolená cesta je podstatně normálnější (důraz na hybridy, které sice nejsou úplně za hubičku, ale ještě se to jakž takž dá), než to, co se razí v EU.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.8.2021 14:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Proč pod další diskuzi znova kritizujete EU za ev, když jste minule nebyl schopný argumentovat?

O rozdělení peněz z tohoto programu rozhoduje ČR.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

23.8.2021 14:28 Reaguje na Va Shek
Ekonomika provozu je jasný vodík. Baterky se v podstatě můžou vycpat
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.8.2021 14:56 Reaguje na Va Shek
Fakt nebyl? A nepovídejte. Spíš jste vy nebyl schopen doložit, jak se nízkoemisní vozidla stávají běžným spotřebitelům cenově dostupnější.

Na rozdíl třeba od těch hybridů od Toyoty, které dejme tomu. Jenže ty pro EU nejsou dost eko.

O rozdělování peněz jsem nepsal lautr nic, takže to zkuste řešit s někým jiným ... kdo na to bude mít nervy:-).
Odpovědět
VS

Va Shek

23.8.2021 20:19 Reaguje na Svatá Prostoto
První - rozdělování peněz o kterých je článek má plné v rukou Česká vláda.

Druhé - v našem původním rozhovoru o ev jsem od vás nedostal odpovědi na mě otázky.
Já vám vaše zodpovědět několikrát.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.8.2021 11:04 Reaguje na Va Shek
Diskuze je zde ... https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/fakta-o-elektromobilech-baterie-jsou-klicovou-soucasti-prim-v-jejich-vyrobe-hraje-cina#diskuse

Když ji shrnu, tak se shodujeme v tom, že parametry e-mobilů se zlepšily. Vy nicméně tvrdíte, že se tyto staly celkově cenově dostupnějšími, což prostě není pravda, stejně dostupnými (cenově) jako vozy se spalovacími motory se staly pouze ve vyšších segmentech, kde skutečně ty rozdíly jsou v nižších desítkách procent a někdy ani to ne. V segmentech určených pro běžné zákazníky (v případě ČR řekněme do 500 t) není lautr nic použitelného, v segmentu malých vozů a nižší střední třídy je navíc nabídka poměrně sporadická a nízkoemisní vozy v těchto segmentech stojí okolo dvojnásobku cen těchto vozů se spalovacími motory.

Až se toto změní ... AŽ ... tak se o tom může dál bavit. Ale zatím je situace jaká je.

Vy jste pomalu jak pan Hanzl, který slovy klasika taky vždy rozhicuje kamna a bere to za stávající realitu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.8.2021 18:23
Typické mrhání prostředky. Kdyby to raději použili na umořování státního dluhu.
Odpovědět
VS

Va Shek

23.8.2021 20:17 Reaguje na Richard Vacek
A myslíte si, že tenhle vás názor je rozumný?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist