Firmy dostanou z plánu obnovy miliardu na elektrické a vodíkové vozy
Firmy mohou žádat o dotaci do výše 40 procent ceny vozidla, minimálně pak 250 000 Kč na jeden vůz. Cena elektromobilů na českém trhu v současnosti začíná na přibližně 450 000 korun, jediný vodíkový vůz Toyota Mirai vyjde na 1,7 milionu.
V letošním prvním pololetí se v Česku prodalo 1262 elektromobilů, což je zhruba stejně jako loni. Na konci letošního června tak bylo v tuzemsku registrováno okolo 8500 aut na čistě elektrický pohon.
Národní plán obnovy je podkladem pro čerpání peněz z Nástroje pro oživení a odolnost Evropské unie. ČR by z něj měla získat 180 miliard korun. Je rozdělený na šest hlavních oblastí, které z něj budou financovány. Jedná se o infrastrukturu a tzv. zelenou transformaci, digitalizaci, vzdělávání a trh práce, vývoj a inovace. Podpora je určena i na zdravotní prevenci.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (10)
Katka Pazderů
23.8.2021 06:26smějící se bestie
23.8.2021 07:33 Reaguje na Katka PazderůSvatá Prostoto
23.8.2021 11:10 Reaguje na Katka PazderůKterá ho má spíš jako hračku, nesnaží se jej cpát kde komu a jí zvolená cesta je podstatně normálnější (důraz na hybridy, které sice nejsou úplně za hubičku, ale ještě se to jakž takž dá), než to, co se razí v EU.
Va Shek
23.8.2021 14:21 Reaguje na Svatá ProstotoO rozdělení peněz z tohoto programu rozhoduje ČR.
Jaroslav Řezáč
23.8.2021 14:28 Reaguje na Va ShekSvatá Prostoto
23.8.2021 14:56 Reaguje na Va ShekNa rozdíl třeba od těch hybridů od Toyoty, které dejme tomu. Jenže ty pro EU nejsou dost eko.
O rozdělování peněz jsem nepsal lautr nic, takže to zkuste řešit s někým jiným ... kdo na to bude mít nervy:-).
Va Shek
23.8.2021 20:19 Reaguje na Svatá ProstotoDruhé - v našem původním rozhovoru o ev jsem od vás nedostal odpovědi na mě otázky.
Já vám vaše zodpovědět několikrát.
Svatá Prostoto
24.8.2021 11:04 Reaguje na Va ShekKdyž ji shrnu, tak se shodujeme v tom, že parametry e-mobilů se zlepšily. Vy nicméně tvrdíte, že se tyto staly celkově cenově dostupnějšími, což prostě není pravda, stejně dostupnými (cenově) jako vozy se spalovacími motory se staly pouze ve vyšších segmentech, kde skutečně ty rozdíly jsou v nižších desítkách procent a někdy ani to ne. V segmentech určených pro běžné zákazníky (v případě ČR řekněme do 500 t) není lautr nic použitelného, v segmentu malých vozů a nižší střední třídy je navíc nabídka poměrně sporadická a nízkoemisní vozy v těchto segmentech stojí okolo dvojnásobku cen těchto vozů se spalovacími motory.
Až se toto změní ... AŽ ... tak se o tom může dál bavit. Ale zatím je situace jaká je.
Vy jste pomalu jak pan Hanzl, který slovy klasika taky vždy rozhicuje kamna a bere to za stávající realitu.