https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/francie-vynalozi-dve-miliardy-eur-na-podporu-cyklistu-chce-snizit-pouzivani-aut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Francie vynaloží dvě miliardy eur na podporu cyklistů, chce snížit používání aut

7.5.2023 02:24 | PAŘÍŽ (ČTK)
Francouzská vláda plánuje do roku 2027 vynaložit dvě miliardy eur (46,8 miliardy Kč) na zlepšení cyklistické infrastruktury a na pomoc lidem při nákupu jízdních kol, aby snížila používání automobilů a podpořila cyklistiku. S odvoláním na její oznámení o tom informovala agentura Reuters.
 

Cílem bude zdvojnásobit síť cyklostezek, v letech 2023 až 2027 proto vláda vynaloží 250 milionů eur ročně na nové trasy pro cyklisty. Zbytek rozpočtu půjde na další opatření na podporu používání jízdních kol. Ministr dopravy Clément Beaune na twitteru napsal, že úsilí vlády v tomto směru je "bezprecedentní a masivní".

Vláda chce, aby se jízdní kolo stalo atraktivní alternativou k automobilům a dopravním prostředkem dostupným pro každého od nejútlejšího věku a po celý život, uvedl Beaune v rozhovoru s deníkem Le Parisien.

Cílem bude zvýšit síť cyklostezek v zemi ze současných 50 000 kilometrů na 80 000 kilometrů v roce 2027 a 100 000 kilometrů do roku 2030. Prioritou budou provinční města a venkovské oblasti, protože velká města již získala značné státní prostředky na cyklistickou infrastrukturu, uvedl Beaune.

Na dotace na nákup jízdních kol, včetně jízdních kol z druhé ruky, bude vyčleněno přibližně 500 milionů eur.

Vláda také zvýší výdaje na parkovací zařízení pro kola na nádražích a ve městech, navýší výdaje na značení kol proti krádeži a zajistí výuku jízdy na kole pro všechny žáky základních škol.

Cyklistické organizace tuto iniciativu uvítaly. "Tato vizionářská iniciativa nejenže změní způsob, jakým naši občané dojíždějí do práce a žijí, ale také učiní z Francie světového lídra v podpoře cyklistické infrastruktury a kultury," uvedl Olivier Schneider, předseda svazu cyklistů FUB.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (16)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

7.5.2023 08:31
No, na ty současný elektroplechovky, stejně lidi nebudou mít peníze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.5.2023 07:24 Reaguje na smějící se bestie
Ceny jdou dolů a čínský komunista vyrobil normální auto menšího rozměru za prodejní cenu do 300 tisíc, z čehož je celá Evropa auf.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.5.2023 22:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, vyrobil s levnou pracovní silou, a čínského uhlí.
Odpovědět

Viktor Šedivý

9.5.2023 07:53 Reaguje na Daniel Višňovský
Vyrobil efektivněji. Jeho výrobek bude celosvětově konkurenceschopný, zatímco evropská produkce nebude mít šanci.
A na to se hraje - prodá/neprodá. Přežije/nepřežije.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.5.2023 15:22 Reaguje na Viktor Šedivý
Jistě, na čínské produkci nepříživničí korporátní balast v podobách ISO, VDA, a dženderová oddělení managementu - úseky pro udržitelnost, etický kodex, soulad pracovního života s osobním, atd. To vše musí zákazník zacálovat.
Odpovědět

Viktor Šedivý

9.5.2023 20:56 Reaguje na Daniel Višňovský
Však u nás tahle pakáž taky půjde pryč.

Bohužel až poté, co čínští a indičtí majitelé začnou určovat pravidla.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

7.5.2023 16:59
U každého nádraží a každé fabriky v česku bývaly do 70 let obrovské stojany na kola. Historie se opakuje?
Odpovědět
Pe

Pepa

8.5.2023 07:13 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tehdy nebylo na auto a dnes je aut tolik, že není kde parkovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.5.2023 07:18 Reaguje na Slavomil Vinkler
To samé máte v Holandsku dnes.
Odpovědět

Viktor Šedivý

8.5.2023 09:24 Reaguje na Slavomil Vinkler
Nene. Jiná analogie - znáte staré fotografie asijských měst se spoustou kol?
Tak tam míříme. Na kole budeme jezdit do dílen, kde se bude provozovat jednoduchá, energeticky nenáročná výroba.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.5.2023 22:56 Reaguje na Slavomil Vinkler
Dnes jsou ty bicyklove věže....to jste ještě neviděl????
Odpovědět
PB

Petr Blažek

7.5.2023 17:41
Francie je o trochu větší země než Česko nebo Rakousko a tím jsou tam také podstatně větší dojezdové vzdálenosti. Ostatně hnutí žlutých vest to jasně dávají najevo již několik let, když jim chtěl Makron uměle zdražit palivo do aut.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.5.2023 07:22 Reaguje na Petr Blažek
Tím to nebude. Pokud máte do práce dál, než 6 - 10 km, ježdění na kole se pro normální lidi nevyplatí nikde. A systém na kole k vlaku a od vlaku na kole do práce jsem u nás nezaznamela nikde, nejen pro to, že je dobré mít dvě kola.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.5.2023 22:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Měl jsem spolupracovníka 54 let, a dával 3 az 4 x týdne Nové město na Moravě- Jihlava
Odpovědět

Viktor Šedivý

9.5.2023 08:12 Reaguje na Daniel Višňovský
Měl jsem spolupracovnici, uměla stříhat ušima.

Použitelné je takové řešení, které zvládnou (takřka) všichni po všechny dny v roce.
Odpovědět

Viktor Šedivý

8.5.2023 09:22
"světový lídr v podpoře cyklistické infrastruktury"
Hm.

A světoví lídři v průmyslové výrobě a v používání moderních dopravních prostředků budou v Asii.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist