https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ft-fiat-chrysler-do-roku-2022-skoncuje-s-dieselovymi-motory
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Fiat Chrysler do roku 2022 skoncuje s dieselovými motory

26.2.2018 08:33 (ČTK)
Naftový pohon evropskému automobilovému průmyslu dlouho dominoval, ale jeho podíl na trhu v poslední době klesá. Na ústupu dieselu se podepsal emisní skandál společnosti Volkswagen, s ním spojená rostoucí politická opozice vůči tomuto typu paliva a plány některých měst na jeho úplný zákaz. / Ilustrační foto
Naftový pohon evropskému automobilovému průmyslu dlouho dominoval, ale jeho podíl na trhu v poslední době klesá. Na ústupu dieselu se podepsal emisní skandál společnosti Volkswagen, s ním spojená rostoucí politická opozice vůči tomuto typu paliva a plány některých měst na jeho úplný zákaz. / Ilustrační foto
Od roku 2022 už žádné dieselové motory v osobních vozech, takový je podle listu Financial Times plán automobilky Fiat Chrysler. Deník se odvolává na zdroje obeznámené s novou čtyřletou strategií italsko-amerického automobilového koncernu. S plánem, který reaguje na rostoucí náklady na dodržování emisních pravidel a pokles poptávky po naftových pohonech, má firma veřejnost seznámit 1. června.
 

Výrobce vozů značek Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati, Alfa Romeo a Fiat by se tak stal další automobilkou, která se veřejně zřekla naftových motorů. Že neuvažuje o dalším dieselovém modelu se listu Financial Times loni svěřila japonská Toyota a stejné rozhodnutí oznámila pro svou značku Porsche minulý týden i německá firma Volkswagen.

Naftový pohon evropskému automobilovému průmyslu dlouho dominoval, ale jeho podíl na trhu v poslední době klesá. Na ústupu dieselu se podepsal emisní skandál společnosti Volkswagen, s ním spojená rostoucí politická opozice vůči tomuto typu paliva a plány některých měst na jeho úplný zákaz.

Loni se prodej dieselových vozů v Evropě snížil o osm procent. Podle údajů společnosti Jato Dynamics činil jejich podíl na trhu 43,8 procenta.

Náklady na vývoj nového typu dieselového motoru, který by splňoval přísnější evropská pravila, by se podle odhadů automobilového průmyslu mohly oproti dřívějšku zvýšit až o 20 procent. Nové dražší vozy by pak byly dostupné menšímu množství zákazníků. A to v době, kdy cena konkurenčních původně dražších elektromobilů klesá, připomněl list.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Blíž přírodě

 




Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist