https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/gartner-ceny-elektromobilu-a-aut-se-spalovacim-motorem-se-do-roku-2027-srovnaji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Gartner: Ceny elektromobilů a aut se spalovacím motorem se do roku 2027 srovnají

8.9.2023 12:21 | Stamford (USA) (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ceny automobilů s čistě elektrickým pohonem se podle analytiků do roku 2027 dostanou na úroveň cen srovnatelných vozů se spalovacím motorem. Uvedla to výzkumná společnost Gartner. Předpověděla rovněž, že celosvětový odbyt osobních automobilů s elektrickým pohonem se v letošním roce zvýší o zhruba 35 procent na téměř 15 milionů vozů. V příštím roce počítá s nárůstem o zhruba 19 procent na téměř 18 milionů vozů.
 

Odhady odbytu zahrnují automobily s čistě elektrickým pohonem a plug-in hybridní vozy. Gartner předpokládá, že odbyt automobilů s čistě elektrickým pohonem se letos zvýší na 11 milionů z loňských devíti milionů. U plug-in hybridních vozů počítá s nárůstem na čtyři miliony ze tří milionů.

Společnost Gartner rovněž upozornila, že zákazníci ve Spojených státech, Kanadě a Japonsku preferují plug-in hybridní vozy před automobily s čistě elektrickým pohonem, zatímco v západní Evropě a Číně je tomu naopak.

Analytici společnosti Gartner předpověděli, že do roku 2027 se průměrná cena automobilů s čistě elektrickým pohonem dostane na úroveň vozů se spalovacím motorem s podobnou velikostí a konfigurací, což podle nich urychlí globální přechod k elektromobilům. Varovali však, že tento přechod by mohly brzdit nedostatečné kapacity ve výrobě a rozvodu elektřiny.

"Pokud státy nepřijmou opatření, jež by majitele elektromobilů motivovala k nabíjení mimo dobu nejvyšší spotřeby elektřiny, může přechod na elektromobily vytvářet další napětí ve výrobě i distribuci elektřiny," uvedl analytik Jonathan Davenport ze společnosti Gartner.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (8)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

8.9.2023 12:41
A jakým že směrem ?
Elauta půjdou s cenou dolů -
ty s klasickým motorem nahoru,
no !
Odpovědět
ss

smějící se bestie

8.9.2023 12:42
A jakým že směrem ?
Elauta půjdou s cenou dolů -
ty s klasickým motorem nahoru,
no !
Odpovědět
ss

smějící se bestie

8.9.2023 12:42 Reaguje na smějící se bestie
že 2x = chyba systému
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

8.9.2023 19:49 Reaguje na smějící se bestie
Když se prdne dostatečná uhlíková daň, tak budou dražší, ne?
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

9.9.2023 21:35 Reaguje na Slavomil Vinkler
A když se prdne k OZE nutná záloha 100%, tak se to dostane kam ? :-) Snad se zbytek EU nezblázní, jako idioti Norsku
Odpovědět
pk

pepa knotek

8.9.2023 14:37
Jak kde a jak co - v Číně stojí elektrické VW ID.4 po přepočtu 560 tis. Kč u nás 1,4 mil Kč. Rapid stál před 10 lety 300 tis. jeho obdoba dneska 600 tis. s maržemi se dá kouzlit dostatečně. V Německu spousta nových majitelů poslala elektroauta po zkušenostech s nimi po půl roce do světa, není to vhodné pro každého - kvůli dotaci si je museli minimálně půl roku nechat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.9.2023 11:59
Elauta nemají pořád tu univerzálnost jako dýzl, jsou nevhodná na dlouhé cesty. Ale exitují jen u nás statisíce (milióny??) aut, které v podstatě neopustí město a nejbližší okolí a nenajezdí denně víc, jak třeba 200 km. To je vše od taxíků, sanitek, rozvážkových služeb, zásobování, řemeslníků, MHD atd. atd. A ty můžou všechny jezdit na elektriku. Což je nejen čistší, ale i levnější. A jsou právě vhodné na nabíjení z nestabilních OZE, bo mají svůj vlastní akumulátor. Někde se k tomu buduje celkem dost drahá infrastruktura, u nás nevím.
Ono vybudovat tak hustou síť benzínek a denně je zásobovat palivem, taky není žádná láce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.9.2023 12:02
V Praze už vymysleli linku elbusů, které mají samozřejmě rekuperaci a budou se ještě dobíjet na konečné. Pokud by bylo poblíž parkoviště pokryté panely, můžou se dobíjet přes den z FVE, v noci ze sítě.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist