https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/hladina-ryna-dale-klesa-rostou-proto-obavy-podniku-o-prepravu-komodit
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Hladina Rýna dále klesá, rostou proto obavy podniků o přepravu komodit

17.8.2022 00:54 | BERLÍN (ČTK)
Foto | Lutz Blohm / Flickr
Hladina Rýna zaznamenala za posledních 24 hodin další pokles. V klíčovém úseku u města Emmerich na hranici s Nizozemskem se ve středu ráno ocitla pod nulou vodočetné latě, tedy pod bodem, který bývá umístěn pod dlouhodobě nejnižším naměřeným vodním stavem. Stav řeky stále více znepokojuje zástupce německého byznysu, kteří mají obavy o přepravu zboží v průmyslově rozvinutých oblastech podél Rýna, uvedla agentura AP.
 
O sedm centimetrů na 32 se snížila hladina Rýna ve srovnání s nedělí ve významném úseku u města Kaub, kde je řeka užší. Nejnižší hodnotu zde naměřili v roce 2018, kdy hladina klesla na pouhých 25 centimetrů. Na středním a dolním toku Rýna jsou průtoky a hladina vody nezvykle nízké pro toto roční období, uvedl správce povodí WSA Rhein. Právě tyto dva úseky jsou klíčové pro přepravu po této důležité dopravní trase.

Rýn je stále splavný, lodě ale v různých částech musí respektovat omezení. Stav řeky znepokojuje zástupce německého průmyslu. Podle místopředsedy podnikatelského svazu BDI Holgera Löscha sucho a nízká hladina řeky ohrožují bezpečné zásobování firem. "Je to jen otázka času, kdy chemický a ocelářský průmysl bude muset zastavit výrobu, kdy se ropa a stavební materiály nedostanou do stanovených destinací a kdy už nebude možná velkokapacitní přeprava těžkého zboží," uvedl Lösch. Podle něj není možné jednoduše tuto dopravu převést na železnici, jejíž přepravní kapacity jsou rovněž omezené, ani na silnici, kde chybí řidiči.

Podle WSA Rhein nejsou vyhlídky příznivé. Správce však v příštích dnech očekává menší vlnu, která dočasně hladinu Rýnu o několik centimetrů zvýší. "Čtrnáctidenní předpověď ukazuje, že hladina znovu mírně klesne, až vlna pomine," uvedl nicméně úřad. Splavnost řeky pak podle WSA záleží na více faktorech, například na technických parametrech lodí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

17.8.2022 10:54
kde je kanál, není voda
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist