Hračkářský podnik Matchbox začne využívat recyklované materiály. Nabídne i modely elektromobilů
Hračkářský podnik by mezi dětmi rád zvýšil povědomí o dopadech motorismu na životní prostředí. V tomto ohledu není výrobce "angličáků" sám, podnikat s větším důrazem na ochranu přírody se snaží mnohem více firem, například i výrobce stavebnic Lego.
Další modely aut, které se Matchbox chystá nabídnout, budou vycházet z elektrických a hybridních vozidel od výrobců Nissan, Toyota a BMW. Tesla Roadster bude první lisovaný model z 99 procent vyrobený z recyklovaných materiálů, na trhu se objeví v příštím roce. Bude z recyklovaného zinku a plastů, pouhé jedno procento bude tvořit nerezová ocel, která zatím nebyla nikde použita. Balení bude zcela bez plastů - pouze papír a dřevní vlákno.
Cílem tohoto přístupu je "vybavit novou generaci fanoušků Matchbox tak, aby nás pomohla vést k udržitelné budoucnosti," řekl zástupce společnosti Mattel Roberto Stanichi, který má na starosti modely aut. "Od začátku moderního lisování aut před téměř 70 lety, používá Matchbox design a inovace, aby děti prostřednictvím her propojil se skutečným světem kolem nich," dodal.
Matchbox je britská značka, v roce 1997 ji ale koupil americký hračkářský gigant Mattel. Značku Matchbox uvedla v roce 1953 na trh britská společnost Lesney Products. Ta ale v roce 1982 kvůli tehdejším ekonomickým těžkostem v Británii zkrachovala a značku Matchbox převzala společnost Universal Holdings/Universal Toys, pod jejímž vedením z původního podniku vznikla součást Matchbox International Ltd. Výroba modelů se pak přesunula do Macaa. Až později se Matchbox stal součástí skupiny Mattel.
Matchbox prodává více než 40 milionů lisovaných modelů aut ročně. Mattel, který vlastní i značku modelů aut Hot Wheels, plánuje do roku 2030 používat recyklovatelné či rozložitelné materiály na organické bázi při výrobě všech svých produktů i balení.
reklama