https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/index-cr-je-v-boji-s-klimatickymi-zmenami-pata-nejhorsi-v-eu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Česko je v boji s klimatickými změnami pátá nejhorší v EU

8.12.2020 01:55 | BONN (ČTK)
Podle indexu žádná z hodnocených zemí není na cestě ke splnění cílů vyplývajících z pařížské klimatické dohody z roku 2015.
Podle indexu žádná z hodnocených zemí není na cestě ke splnění cílů vyplývajících z pařížské klimatické dohody z roku 2015.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V boji proti klimatickým změnám patří Česko k nejhorším zemím v Evropské unii. Vyplývá to z indexu, který zveřejnilo sdružení Climate Action Network (CAN). Nejlépe si vede ve srovnání 27 unijních zemí Švédsko, nejhůře je na tom Slovinsko. Česko je na 23. místě před Polskem či Maďarskem.
 

CAN sdružuje více než 1300 nevládních organizací z celého světa, které se zabývají ochranou ovzduší a bojem proti klimatickým změnám. V indexu, který každoročně sestavuje, hodnotí 57 zemí (a EU jako celek) z hlediska klimatické a energetické politiky, množství emisí skleníkových plynů či podílu energie z obnovitelných zdrojů. Dohromady hodnocené země vypouštějí 90 procent světových emisí skleníkových plynů.

Česko skončilo na celkovém indexu na 47. místě, předstihly jej například Maroko (7.), Indie (10.) či Ukrajina (20.). Lépe než Česko se umístilo i Slovensko, které je na 31. příčce. Stejně jako ČR si oproti loňskému roku pohoršilo o čtyři příčky.

První tři příčky v indexu CAN vyhrazené státům s "velmi dobrým" klimatickým hodnocením neobsadila žádná země. Nejlepší je až na čtvrtém místě Švédsko, následované Británií a Dánskem. Na opačné straně klimatického žebříčku jsou USA, Saúdská Arábie a Írán.

Pokud se srovná pouze 27 členských zemí Evropské unie, ocitne se Česko na 23. příčce. Hůře je na tom podle klimatického indexu už jen Polsko, Kypr, Maďarsko a Slovinsko. Slovensko je patnácté. V celosvětovém srovnání je EU jako celek na 16. místě. Loni byla na 22. "Aktuální index ukazuje, že EU stojí na křižovatce," uvedl jeden z autorů žebříčku Jan Burck. Zprávu CAN zveřejnil na počátku týdne, během kterého se na summitu EU bude jednat právě i o nových emisních závazcích.

Podle indexu žádná z hodnocených zemí není na cestě ke splnění cílů vyplývajících z pařížské klimatické dohody z roku 2015. Ve více než polovině z nich ale emise skleníkových plynů klesají. Aktuální analýza vychází z dat před koronavirovou krizí, která měla na snížení emisí mimořádný vliv.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (61)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

8.12.2020 06:39
Vzhledem k tomu, že není jasné, jestli klimatické změny znamenají pro česko více ztrát než zisků, to není vůbec špatné umístění.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 07:41 Reaguje na Richard Vacek
Blázne....
Odpovědět
MM

Milan Milan

8.12.2020 08:33 Reaguje na Richard Vacek
Přesně tak to je. Nejhorší v řešení čehokoliv je vyplašený a nedejbůh aktivní politik.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 07:47
Tak samozřejmě, že jsme srá**, když vidíme jak k tomuto tématu přistupuje vláda i někteří politici (např. Zahradník z ODS, kterého si vláda dosadila do "uhelné komise" místo paní Balcarové, aby bránil vzdálenější odchod od uhlí, nebo Zeman, nebo Klaus), kteří zarytě LŽOU lidem, že člověk nepoškozuje ŽP a že není hlavní příčinou změn klimatu i všeho na Zemi....

Toto je vysvědčení za to jak to v ČR vedeme.... ale stejně jako do školy děti chodí kvůli své budoucnosti (ne kvůli rodičům), tak my v ČR tu ovlivňujeme (dost negativně) naši vlastní budoucnost.....

Země hloupých sebemrskačů......
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.12.2020 09:35 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Pane Kašpárku, není vám divné, že zrovna na Ekolist chodí diskutovat především ropáci?
Neexistují nějaké "uhelné" nebo "ropné" listy, kde by se sdružovali zelení?
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

8.12.2020 10:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Je třeba vyvažovat.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 11:28 Reaguje na Jan Olejníček
Aby v ČR nebylo zas tak dobře... jasný.... byla by to až moc fajn země k žití...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.12.2020 11:57 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jak říkají Řekové: Řecko je nádherná země, jenom nebýt těch Řeků....
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Já naprosto chápu, že jsou různé názory na cokoliv... že je to o životní zkušenosti, výchově, atd. atd.

Ale pokud někdo hájí poškozování ŽP a bije se za to i přesto, že tím poškozuje i sám sebe a své blízké, tak jde u mě všechno pochopení stranou.... že je to z nevědomosti už to nijak nezachrání...
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

8.12.2020 14:12 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Ono to není vůbec špatné. A jestli chcete víc, zasnažte se a jděte příkladem v něčem jiném, než v útocích na jiné.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 14:27 Reaguje na Jan Olejníček
Můj zájem není na někoho útočit, ale dávat zpětnou vazbu na věci, které jsou univerzálně špatně, a na kterých mi přitom záleží... přečtěte si moje komentáře ještě jednou a zamyslete se...
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

8.12.2020 14:42 Reaguje na Lukáš Kašpárek
V tom případě vás ubezpečuju, že takto podaná zpětná vazba se míjí účinkem.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

8.12.2020 10:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Opravdu se domníváte, že izolace od názorů, se kterými se neztotožňujete, je prospěšná? Měli by ropáci mít ropáckou diskusní bublinu a Hanzlové s Kašpárky někde jinde bublinu ekohujerů?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.12.2020 12:01 Reaguje na Karel Tejkal
Nikdo nestojí o žádnou bublinu. Ale je mi divné, že na Ekolistu je z 10 diskutujících asi 8 ropáků, nebo aspoň nechumelistů. Jak to potom musí být v normální populaci lidí, kteří vůbec neví, že nějaký Ekolist existuje.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.12.2020 12:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli ta chyba vnímání pane Hanzle nebude potom někde jinde...
U většiny těchto diskutujících (pro vás ropáci) jsem pochopil (v oblasti energetiky) to, že chtějí dekarbonizaci energetiky, nicméně mají svůj reálný pohled na tento proces.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.12.2020 15:27 Reaguje na Jaroslav Studnička
Obávám se, že někdo o žádnou dekarbonizaci vůbec nestojí, protože nevěří tomu, že by vůbec k něčemu byla.
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2020 08:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevěří pohádkám o tom, že je potřebná.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 11:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to zajímavý paradox, že?

Často jsou to podle mého lidé, kteří v životě nic nedokázali a tak si tu chodí aspoň plivnout na ty, kterým není budoucnost světa lhostejná a něco se pro ni snaží dělat....

Takový mentální chudáci... je mi jich vlastně líto...

A pak jsou tu samozřejmě i tací co to mají jako placenou kampaň a kteří jsou placeni za obhajobu zla a poškozování ŽP i nás všech právě poškozovateli... za prachy cokoliv....

Většina bude ale spíš těch mentálních chudáků...
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

8.12.2020 11:44 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Soudím, že jste opět za hranou pravidel pro tuto diskusi.
Odpovědět
MG

Milan G

8.12.2020 11:57 Reaguje na Karel Tejkal
Co můžete očekávat od ducha mdlého?
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 13:54 Reaguje na Milan G
Kdyby ses aspoň podepsal, ty duchu :)
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 13:54 Reaguje na Karel Tejkal
Počkat, ono je zakázáno mluvit pravdu? Sakra... to už je ta totalita vážně zpět....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.12.2020 12:06 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jsem přesvědčen, že nikdo tu není placený diskutér, možná jen pan Šimůnek je ruský bot.
Samozřejmě se sem chodí vykecávat lidé z různých důvodů (třeba já z především zdravotních), často s nedostatkem jiných lidských kontaktů. Myslím, že velká většina jsou penzisti.
Já bych tu zlou vůli skutečně neviděl, jen velmi rozšířenou zblblost dezinformační válkou.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.12.2020 12:25 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Pane Kašpárku, utřete si koutek, zase vám ukapává jedovatá slina...
To je bohužel jediné, co vašimi příspěvky zde prezentujete.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 14:03 Reaguje na Jaroslav Studnička
Čekáte ode mě, že budu uctivě žádat hloupé šiřitele desinformací a podporovatele podvodů a nekalých praktik, aby to nedělali, že tím pomáhají šmejdům všeho druhu ničit moje zdraví a nárok na slušnou budoucnost?

A nemám se spíš plazit po zemi a žadonit o to, aby nás tu všechny (i je samotné) přestali poškozovat?

V takové pozici by jste mě evidentně rád viděl... ale já na světě nejsem proto, abych někomu plnil jeho zvrhlá přání.... já jsem tu, abych dělal něco co mě osobně dává aspoň trochu smysl...

Škoda, že takový jako vy vůbec neví o čem mluvím a vidí jen to, co chtějí vidět...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.12.2020 14:13 Reaguje na Lukáš Kašpárek
A toho všeho dosáhnete, když budete plivat jed na diskutující, kteří mají odlišný názor?

Ta reálná energetika a možnosti transformace energetiky v ČR stojí ovšem na jiných základech než vaše zbožná přání.
To tu chápe drtivá většina diskutujících.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 14:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
Váš problém je, že nevidíte dál než na pár desinformovaných diskutujících na ekolistu, kteří jsou vám sympatičtí tím, že mají stejné postižení jako vy...

Svět se ale neodehrává na ekolistu...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.12.2020 14:54 Reaguje na Lukáš Kašpárek
To máte pravdu, svět se neodehrává na ekolistu ani jinde na internetu.
Já tu energetiku znám ovšem z reálu, proto vím o čem píšu. Na rozdíl od vás a např. pana Hanzla.
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2020 08:55 Reaguje na Lukáš Kašpárek
A co dokázali ekologové? Maximálně s nimi silně spřízněný Pol-Pot povraždit několik desítek procent obyvatel Kambodže a násilný návrat do doby kamenné.
Myslíte si, že o takové zrůdnosti někdo rozumný stojí a bude je podporovat?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.12.2020 16:12 Reaguje na Pavel Hanzl
To máte těžké. Někdo si myslí, že zachrání svět tím, že zničí Evropu. No a někdo jiný si myslí, že nejvíc světu pomůžeme, když bude lidstvo tak vysoce produktivní, že bude moci nechat maximální plochy divočině.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.12.2020 21:29 Reaguje na Richard Vacek
Pojem "zničení Evropy" pomocí Green dealu je jedna z typických ruských demagogií, které se velmi lehce poznají. Nemají absolutně žádnou logiku.
V historii vždy moderní technologie vedly i k ekonomickému rozvoji, Evropa jde právě díky OZE slušně nahoru, nebýt koronáče, bylo by to vidět i na ekonomických ukazatelích. A právě OZE asi budou být tím tahounem ekonomiky ven z koronakrize.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

9.12.2020 08:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Četl jste někdy něco o jarovizaci. To bývala taky moderní technologie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.12.2020 20:51 Reaguje na Karel Tejkal
Nečetl ani neslyšel. Asi to byla bezvýznamná blbost z totalitního Ruska, odhaduji. Jste na Paroubkově Marsu, že?
Odpovědět

Jan Šimůnek

10.12.2020 08:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Byla to součást geniálního učení T. D. Lysenka, jemuž jakoby z oka vypadlo učení o klimatické změně. Rovněž silně geniální.

Jinak jarovizace jako taková je, pochopitelně, zcela objektivně existující biologický fenomén, který nastane např. když moc brzy vysadíte sazeničky celeru, obšlehne je mráz, a ony, místo aby udělaly v závěru roku přezimovací bulvu, vykvetou a uhynou.
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2020 08:57 Reaguje na Pavel Hanzl
EU jde ekonomicky ta, kam slunce nesvítí. Jako svého času RVHP. A z přibližně stejných důvodů. Green Deal je totální zrůdnost, která ten přesun ještě urychlí a prohloubí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.12.2020 19:27 Reaguje na Jan Šimůnek
Plác bum, jak dycky. Argument nula, jen kdák.
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.12.2020 19:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste třeba Deník Referendum, tam se svými názory dokonale zapadnete a oponovat vám nikdo nebude, jiné názory tam prý netrpí :-)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.12.2020 09:05
Pokud bychom byli zemědělskou zemí bez průmyslu, tak budeme se dvěma JE
špičkou v Evropě a možná i ve světě. Takže zrušit průmysl, ať se v té
tabulce posuneme mezi ty ekologické země? Proboha nelze srovnávat nikdy
takto země mezi sebou a navíc k tomu používat čistě statistiku, která
je pouhým součtem nepřesných čísel. Co takové přelety letadel, které
jsou nad středem Evropy častější než třeba nad Norskem, které ten plyn
a ropu těží pro jiné. Jim by se měl ten uhlík z jejich ropy a plynu
počítat taky a ne pouze spotřebitelům. Opět jedna alarmistická zpráva
o ničem, když nelze srovnávat ani přírodní podmínky, jak získávat tu
energii. Tu ekologům vadí i protipovodňové přehrady a norské a rakouské
hydroelektrárny opěvují jako OZE. Co tak zastavit všechny řeky u nás
kaskádami přehrad a nebo raději postavit nové bloky JE? To bude lepší
a nebo všechna pole přeměnit na FVE a pěstírny biopaliv? Lidi myslete,
co je možné a nemožné a co je úplná utopie !!!
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

8.12.2020 09:57
Může mi někdo rosím vysvětlit, jaké ukazatele konkrétně tento "žebříček, studie? co to vlastně je?" sleduje? Z článku to vypadá, že jde o dojmologii.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 11:49 Reaguje na Marcela Jezberová
Někdo vidí realitu a někdo potřebuje důkaz, že je to realita...
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

8.12.2020 14:06 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Není kde vidět realitu v článku, když se neuvede, co se konkretně s čím srovnává. K vůli čemu konkretně je Slovinsko na posledním místě, co je tam konkretně špatně? Ta tabulka je nic o ničem.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

8.12.2020 14:46 Reaguje na Jiří Daneš
Každý soudný (a informovaný) člověk vidí co se v ČR děje.... to jsem tím myslel.... jsme tu jak zpomalený film.... jako by tu čas běžel jinak než třeba v Rakousku... to, co v Rakousku už vyřešili a spokojeně používají, tak my (někteří z nás) zatím jen vedeme diskuse o tom jestli je to možné použít a to k radosti těch co nechtějí změny....

A TO JE O PŘÍSTUPU K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ... já vím, že je to naší totalitní minulostí, ale jak dlouho se na to ještě budeme vymlouvat?
Odpovědět
MG

Milan G

8.12.2020 23:18 Reaguje na Lukáš Kašpárek
I ty filuto, takže schvaluješ spalovnu odpadu v centru Vídně, spalování tedy není fujfuj když to dělají Rakušáci.

Jen pro připomenutí....
Lukáš Kašpárek8.12.2020 07:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Bohužel s Vámi musím souhlasit... odpadové hospodářství NENÍ v EU vyřešeno a jen se delegovalo na jiné (např. Čínu) a to je hodně špatně. Je třeba začít REÁLNĚ pracovat primárně na eliminaci odpadů (jejich vzniku) a potom také konečně nastartovat cirkulární ekonomiku a rozumné a udržitelné využívání zdrojů...

Tyto změny ale zatím brání politici, kterým vládne skládkařská a spalovnická lobby. Ani jedna z těchto dosavadních cest ale není udržitelná a obě významně poškozují ŽP a zdraví nás všech....
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2020 09:11 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Vážený pane, pokud chci něco hodnotit, tak musím mít jasně definované veličiny a jasně definované postupy, kterými je měřím. Pak mi z toho vypadnou data, která mohu nějak srovnávat. Ale i pak z toho mohou padat nesmysly v závislosti na tom, co vlastně měřím.
Onehdy jsem poučoval studenty o vachrlatosti indexu "disability years" (roky, které v průměru obyvatel stráví jako bezmocný, odkázaný na péči jiných), protože některé země ho mají snížený proto, že se opravdu dobře starají o zdraví seniorů, takže ti jim dlouho vydrží čupr a soběstační, a jiné země ho mají ještě lepší, protože senior, který se o sebe nedokáže postarat, velice rychle zemře. A to, která země kam patří, je v podstatě věštění z kříšťálové koule. A to je to velmi elementárně definovaný a dobře zjistitelný ukazatel.
V článku se píše o jakémsi indexu, jehož definice, pokud vůbec existuje, je velmi nekonkrétní a nijak nedefinovaná. Takže je to jen blábolení ultralevičáků maskovaných za ekology.
A, MMCH, podobně blábolivě je definována i ona "globální teplota klimatu", s níž neustále operují šašci z IPCC a jim podobní. Ti si ji jen přizpůsobují podle toho, co momentálně chtějí "dokázat".
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.12.2020 09:38 Reaguje na Jan Šimůnek
Chudáci studenti, že museli takového šaška poslouchat...to bych si raději nechal zalít uši vařícím voskem...
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2020 13:07 Reaguje na Petr Eliáš
Věcná námitka by nebyla?

Je mi jasné, že lidem, opírajícím svou oblíbenou ideologii o bezcenné žvásty (protože nic jiného pro její pravdivost nesvědčí), se analytické a logické myšlení nelíbí a nejraději by je zakázali.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

8.12.2020 15:12 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Věřte straně, soudruzi. Na co důkazy?
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2020 09:12 Reaguje na Karel Tejkal
Ano, současní ekologové jsou jako komunisté v 50. letech.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.12.2020 09:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Copak soudruhu? Vzpomínáte na krásná 50. léta co? :)
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2020 13:08 Reaguje na Petr Eliáš
Ta vzpomínka je veskrze negativní. Proto také ekologům nijak nefandím.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.12.2020 12:21
Před Polskem a Maďarskem i před Slovinskem .... a to není tak marný, hlavně si to udržet.

A nikam se moc necpat, bo když na to jeden nemá, neměl by dělat haura.

Za mě dobrý.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.12.2020 12:35
Naprosto absolutně zbytečný příspěvek.

Jedinou relevantní informací je sdělení "CAN sdružuje více než 1300 nevládních organizací z celého světa, které vyhodnocují ..."

Článek je zcela nevěrohodný a nepřezkoumatelný , což je nezbytná podmínka pro jakékoli tvrzení, které se označuje za důležité.
Tvrzení, která nelze ověřit jsou zcela zbytečná a obvykle se jimi sledují úplně jiné cíle - roztočit hystericky klimaalarmismus , vzbudit v lidech strach z budoucnosti a nabídnout jim jednoduché řešení -- stupňujte veřejný tlak na vlády a parlamenty -- jde vám přece o život.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

8.12.2020 13:58
Není divu, že je ČR pátá nejhorší, když sem Němci vozí svoje odpadky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.12.2020 21:31
To je ještě dobrý, myslel jsem si, že jsme úplně nejhorší.
Jak je to dlouho, kdy jsme bývali běžně nejlepší?,
Paní Albright jednou řekla: "vzpomeňte, co jste byli a co byste mohli být".
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2020 09:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Názory dámy, která dala bombardovat srbské nemocnice, aby od albánských teroristů, vládnoucích v Kosovu, získala exkluzívní práva na těžbu surovin v Kosovu, mě opravdu nezajímají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.12.2020 19:29 Reaguje na Jan Šimůnek
Peostě nevíte nic o ničem, tohle je zase jen malý file z Petrohradu a samozřejmě čistá lež.
Odpovědět
MG

Milan G

10.12.2020 13:39 Reaguje na Pavel Hanzl
No kolega Šimůnek má pravdu, čistý zisk pro rodinu Madlen přes 20 mio dolarů. Vy fakt nevíte vůbec nic, pokud to nenapíše respekt tak to neexistuje :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.12.2020 13:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo?
Fakt nejlepší?
Aspoň v Evropě?
A v čem a kdy to bylo?

Mně napadá Nagano, ale to jste na mysli zřejmě neměl:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.12.2020 19:40 Reaguje na Svatá Prostoto
Po plyšákovi (který byl sám velmi vysoko ceněn) jsme se vyšvihli velmi rychle na špičku Nových uzemí, Klausova privatizace byla kopírována a vysoko hodnocena, Havel se stal ikonou boje za svobodu a v Kongresu USA získal nejvyšší uznání. Šlo k nám nejvíce investic z celého světa (hlavně do hi-tech oborů) začal se stavět technologický park, postavili jsme z nuly velmi pevnou měnu, růst HDP byl ve dvouciferných sumách. Atd. atd. atd. ještě do EU jsme vystupovali jednoznačně z první pozice. Běžně sem jezdili presidenti významných zemí, i Clinton hrál v baru na saxík, Obama na první cestu do Evropy jel do Prahy, přijel i Putin. To je vám málo?

A co dnes? ABSOLUTNÍ NULA.
Podívejte se na naši pozici dnes. Stačí na presidenta,to je obrázek našeho Národa.
Odpovědět

Jan Šimůnek

10.12.2020 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, od té doby, co jsme se začali vážně připravovat na vstup do EU, se tu ekonomická a politická situace začala zhoršovat, a od vstupu do ní jdeme přesně tam, kde jsme byli před rokem 1989.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.12.2020 12:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo jako že jsme na tom byli nejlíp z Ost bloku? No tak to jo, ale to zase nebyla taková sláva. Zejména když soudruhy z NDR do toho díky sjednocení počítat nemůžeme.

Zase ten Havel ... vy jste fakt nemocnej:-).

Njn, to máte těžký ... ODS se vám rozpadla, pak ta oposmlouva, bo Ruml neuměl počítat:-), pak na ODA prasklo, že si napůjčovala přes 50 mega a Vláďa, který jediný věděl od koho, národu sdělil, že to nepoví ...

To se blbě buduje prosperující společnost:-).
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist