https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/komisar-pro-klima-zakaz-prodeje-aut-se-spalovacim-motorem-k-roku-2035-plati
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Komisař pro klima: Zákaz prodeje aut se spalovacím motorem k roku 2035 platí

7.11.2024 19:19 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra navzdory tlaku automobilek i některých vlád nadále počítá s tím, že v Evropské unii začne od roku 2035 platit zákaz prodeje nových aut, která vypouštějí emise oxidu uhličitého (CO2). To se týká především automobilů se spalovacím motorem. Od příštího roku také podle komisaře budou platit přísnější limity pro vypouštění CO2, jak už komise dříve rozhodla. Informuje o tom agentura Reuters.
 
Výhrady proti plánům EU mají například Itálie a Česká republika. Citelný pokles prodeje elektromobilů podle těchto dvou států znamená, že automobilky požadované cíle nemohou splnit. Praha a Řím proto požádaly Brusel, aby tyto požadavky urychleně přezkoumal. Když se unijní zákonodárci Hoekstry ptali na jeho plány pro automobilový sektor, řekl jim na to, že pravidla ochrany klimatu poskytují předvídatelné investiční prostředí.

Agentura Bloomberg dnes uvedla, že Itálie znásobila tlak na revizi unijního plánu, protože automobilový průmysl má i bez toho dost vážné problémy s přeměnou výroby tak, aby vyhověl požadavkům na přechod k elektromobilitě. Itálie a Česko preferují širší škálu možností nad rámec bateriových elektrických aut a vozidel na vodíkový pohon, píše Bloomberg. Odvolává se na návrh textu, do kterého měl možnost nahlédnout. Země žádají, aby chystaná revize plánu, kterou avizovala Evropská komise (EK), byla přesunuta z roku 2026 už na příští rok.

Evropský automobilový průmysl má problémy s plněním unijních klimatických cílů. Jednak čelí konkurenci z Číny, jednak se mezi lidmi snižuje poptávka. Vítězství Donalda Trumpa v prezidentských volbách ve Spojených státech také vyvolává obavy z dodatečných cel, zejména pro německé výrobce, kteří do USA vyvážejí více vozidel než do kterékoli jiné země.

"Odvětví se teď nachází v kritickém bodě a čelí velmi náročným úkolům v souvislosti s výrobou, zaměstnaností a globální konkurencí, které vyžadují naléhavý a koordinovaný zásah na úrovni EU,“ stojí v návrhu dokumentu, z něhož cituje Bloomberg. "Konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu musí zůstat ústředním bodem politiky EU," píše se dále. Text dokumentu se ve finální verzi ještě může změnit.

Evropská komise bude jednat se zástupci odvětví, "aby v podstatě formulovala, jak můžeme utvářet tuto zářnou budoucnost, jak se můžeme držet cílů, jak můžeme zajistit předvídatelnost", řekl Hoekstra na slyšení v Evropském parlamentu (EP). "Mnoho generálních ředitelů automobilek, se kterými jsem hovořil, řeklo, že ty cíle splnit dokážou," řekl Hoekstra, aniž jmenoval konkrétní společnosti.

Hoekstra řekl, že odvětví ale požaduje větší veřejné investice do infrastruktury pro nabíjení elektromobilů. "A já si myslím, že je to spravedlivý požadavek," dodal.

Evropská komise už na žádost Německa souhlasila s úpravou změn pro vyřazení aut se spalovacím motorem k roku 2035 tak, aby i po tomto termínu umožnila prodej automobilů na e-paliva. Ta se vyrábějí pomocí zachyceného CO2 a elektřiny z obnovitelných zdrojů. Teoreticky mohou být stoprocentně bez emisí.

"Co nemohu udělat, protože to byl proces, kde trvalo dosažení konsenzu velmi dlouho, je prolomit to, na čem jsme se u aut dohodli," řekl Hoekstra na otázku zákonodárců, zda by Brusel zvážil i větší roli biopaliv.

Výrobci automobilů varovali, že unijní limity stanovené pro auta u emisí CO2 na příští rok nemohou splnit. Připravují se tak na pokuty v řádu miliard eur. Hoekstra řekl, že tyto obavy mohou být přehnané, vzhledem k relativně nízkým pokutám, kterým výrobci aut v EU čelili za nedodržení emisních cílů stanovených už na rok 2020. Německé automobilce Volkswagen hrozily sankce přesahující 100 milionů eur (2,5 miliardy Kč).

Hoekstra usiluje o to, aby jej Evropský parlament na příštích pět let potvrdil ve funkci komisaře pro klima, ve které je od loňského října. Slyšení v EP Hoekstra absolvoval dnes, o schválení nové Evropské komise by měl europarlament rozhodnout koncem tohoto měsíce.


reklama

Ekolist je ve finanční tísni. Prosíme, pomozte mu ji překonat!

 
Chci číst dále, daruji později  Pro zobrazení článku se prosím přihlašte
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (53)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

7.11.2024 20:02
EU směřuje k zářivé budoucnosti stejně jako k ní směřoval tábor míru. I ta hesla si jsou stále podobnější.
Odpovědět

Viktor Šedivý

7.11.2024 20:28 Reaguje na Richard Vacek
Ovšem škody napáchané ideologiemi z Moskvy nebyly rozhodně tak šílené, jako budou důsledky destrukce ideologiemi bruselskými.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

8.11.2024 05:45 Reaguje na Viktor Šedivý
1*
Odpovědět
JV

Jiří Vavřík

8.11.2024 07:19 Reaguje na Viktor Šedivý
souhlas s vašim názorem, je to cesta do potíží či záhuby z Bruselu.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

8.11.2024 08:19 Reaguje na Viktor Šedivý
Kolik lidí už umučil Brusel v gulagu, prosím Vás?
To jako myslíte vážně?
Odpovědět

Viktor Šedivý

9.11.2024 22:46 Reaguje na Michal Uhrovič
Socialismus zdeformoval ekonomiku - směrem k těžkému průmyslu a zbrojení.
Dnes uměle zvýšené ceny energií a nesmyslné povinnosti a regulace vyženou pryč jakýkoli průmysl z EU.

Škody na životech budou následovat, protože ve zpustošené ekonomice nebude na kvalitní zdravotní péči ani na ochranu prostředí.
Odpovědět
PE

Petr Elias

8.11.2024 08:36 Reaguje na Viktor Šedivý
Jojo. Čtyřicet let v chudobinci za plotem bylo rozhodně lepší no.... :)
Odpovědět
pk

pepa knotek

8.11.2024 08:45 Reaguje na Petr Elias
Dlužíš zahraničním bankám už 3,1 mil a příští rok se dalších 250000 přidá, ty chudobinče. Z toho co si tu lidi za socíku vybudovali, bez zahraničních dluhů, žije tato kolonie dodnes.
Odpovědět
PE

Petr Elias

8.11.2024 09:00 Reaguje na pepa knotek
No vidíš to. :D A při tom po komouších ti zůstalo cca 1,6 bilionu Kčs interního dluhu a zaostalá, neefektivní a nekonkurenceschopná ekonomika. :D A pokud ty dlužíš zahraničním bankách 3,1 milionu, je to čistě tvůj problém. Pokud narážíš na dluh na občana, tak ten je cca 300 t. Kč a pokud by ho po mě někdy někdo chtěl zaplatit, tak se nemusíš bát, já si to v klidu zaplatím (i za děti). :D
Odpovědět
LB

Lukas B.

8.11.2024 10:47 Reaguje na Petr Elias
odhady vnitřního dluhu k roku 1989 se liší i o řád, ale víceméně panuje shoda že to bylo v jednotkách násobku ročního HDP. přepočteno na dnešní kupní sílu koruny dost darda.

což ovšem nijak neomlouvá propagátory jízdy na evropském mrtvém koni. ty slavné závazky taky pomalu erodují, z dohnat a předehnat na neztratit stopu. záchrana planety rituální ekonomickou sebevraždou evropy fakt není dobrý nápad.
Odpovědět
pk

pepa knotek

8.11.2024 11:00 Reaguje na Petr Elias
ano, 310 tis. je správně, omlouvám se za chybu
Odpovědět

Viktor Šedivý

8.11.2024 14:48 Reaguje na Petr Elias
Bohužel po oteplistech nezbude ekonomika vůbec žádná. Žádná energetika, žádný průmysl, vykastrovaná doprava, ...
A to, co bude zbývat, budou mít dávnou koupené Arabové, Indové atp.

Po komunistech zbyl neudržovaný prales. Po těchhle zbyde poušť.
Odpovědět
sv

s v

8.11.2024 18:30 Reaguje na Viktor Šedivý
Tos to podepisovači green dealu agentu burešovi nandal. Doufám, že mu to stejně spočteš i o volbách.
Odpovědět

Viktor Šedivý

9.11.2024 22:48 Reaguje na s v
Samozřejmě že ani Bába ani Fiala nejsou pro mne možnou volbou.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

8.11.2024 09:42 Reaguje na pepa knotek
Proč to děláte pane Knotek? V lese na louce je Vám lépe.
Odpovědět
sv

s v

8.11.2024 18:30 Reaguje na pepa knotek
"Vybudovali" soudruhu? Myslíš ten kdysi vyspělý a následně komouši zdevastovaný průmysl, nebo shnilou infrastrukturu, do které se nainvestovalo ve 30. letech a pak až v devadesátých, nebo zasviněné řeky, půdu a ovzduší?
Odpovědět
sv

s v

8.11.2024 18:27 Reaguje na Viktor Šedivý

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.11.2024 13:35 Reaguje na Richard Vacek
Vy jste za komára usnul a ještě jste se neprobudil, že? Tohle bolševické myšlení vidím stále častěji.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

7.11.2024 20:08
Neskutočná funkcia - "komisař pro klima". Namiesto zákazu spaľovacích motorov treba zrušiť všetky tieto "dôležité" posty.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

8.11.2024 00:34
To je dobře, že si stojí za svým a nenechá se zkorumpovat automobilkama jako čeští politici.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

8.11.2024 06:06 Reaguje na Dorian Černý
Z ohlasů na dopisy:
Ireno, po přečtení tvého dopisu,
jsem se rozhodla oprášit své znalosti z češtiny
a usedla k psacímu stolku.
Také jsem byla taková nána jako ty, samá ruka, samá noha.
A také jsem si myslela, že se nevdám.
Ba dokonce, neměla jsem ani takovou perspektivu,
jakou máš dneska ty.
Vyšla jsem ze 7.třídy a táta mi našel práci v JZD.
Jako dnes vidím na vratech nápis
"PLÁN SPLNÍME, KDYBY NA CHLEBA NEBYLO".....
Odpovědět
ss

smějící se bestie

8.11.2024 05:46
Jenom Bůh ví, co bude v r. 2035 !
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

8.11.2024 09:59 Reaguje na smějící se bestie
Kterého boha myslíte, Šivu?
Odpovědět
HH

Honza Honza

8.11.2024 06:43
+ Trumpovo clo 30%
+ Babišovo odmítnutí důchodové reformy a další zadlužení o 100 mld
+ další miliardy na válku po bratrském objetí Trumpa s Putinem

polovina našeho průmyslu - montoven spřažených s automobilkami se připravuje propouštět a zavírat pobočky

Takhle to vypadá, když konzervativní pravicová strana, která by měla podporovat velkoprůmysl se pod vedením EU změní na levicový ekologický spolek, který řeší průmysl metodou- zakážeme prodej dřeva, aby ho bylo víc.
Klaus, kterému se dnes každý posmívá, před tím varoval, aby se nám pak všem v EU neposmívali jiní!
A to by p. Hanzl chtěl federaci v EU!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.11.2024 07:28 Reaguje na Honza Honza
-Trumpovo clo 30% je jakýsi výkřik alarmistů, nic se neví. My vyvážíme asi 86% zboží do zemí EU.
- tomu nerozumím, Babiš pořád odmítá naprosto vše a roztočil dluhovou spirálu a blokuje jeji brždění.
- tohle se očekává výrazné (v lepším případě), ale my na té válce taky výrazně vyděláváme a bez práce statisíc Ukrajinců bychom měli těžké problémy.
- ty problémy autom. průmyslu vážné skutečně jsou, ten zákaz je nesmysl, v tom máte pravdu.
- tady nevím o jakou pravicovou stranu jde, Babiš jako velkokapitalista je dezolát a ne pravičák.

Evropské problémy jsou zopůsobeny především tím, že se nebyla schopna integrovat do formy federace (Dragiho zpráva). Konec spalováků v roce 35 i emisní povolenky mají i v Číně, konec uhlíku v roce 50 mají i v USA a v roce 60 v Číně.
Odpovědět
HH

Honza Honza

8.11.2024 09:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane, přeci pokud Babiš vyhraje a sestaví vládu! Od toho je prezident, aby bránil vytvoření menšinové vlády ANO s SPD. Měl by dělat alespoň obtíže, zdržování, navrhovat úřednickou vládu apod. Pamatuju se, jak jste kritizoval Zemana, že jde proti vládě. Ale prezident není jen kladeč věnců, má své povinnosti k národu!
O jakou pravicovou vládu? No přece o naši 4koalici, která naběhla EU! Vy jste z té kritiky a vývoje situace taky celý zblblý!
A federace- vždyť vidíte, kam to celé směřuje! Ke kolapsu!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.11.2024 09:29 Reaguje na Honza Honza
President není od toho, aby dělal potíže. Ten má respektovat výsledek voleb, pokud si národ zvolí bídu, má ji mít.
Přečtěte si Dragiho zprávu (nebo nějaký výklad) a tam jasně píše, že hlavní problém EU je její nejednotnost. A pokud se rozpadne, tak právě vinou separatistů, suverenistů a dalších putinových pátých kolon, což je jeho záměr.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

8.11.2024 09:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejednotnost a přeregulovanost!
Odpovědět
HH

Honza Honza

8.11.2024 11:20 Reaguje na Michal Uhrovič
Kdepak, mnohem lepší než jednotná federální EU, která kolabuje, je volnější svobodnější EU, která funguje. Některé věci by se mohly prohloubit (ty které fungují) - armáda, finanční dozor- aby státy se nezadlužovaly, respektovaly nějaký řád, některé předpisy, na kterých se shodnou, společný nákup surovin, společná strategická politika - ekologie to není, tam jsou rozpory. Prostě to společné prohlubovat, to rozdílné neřešit násilím a nechat volnost.
Prezident nemá dělat potíže fungující vládě. Když ministr vidí, že je tlačen k nefunkci jeho oboru, odstupuje. Pokud Babiš sestaví vládu s ODS, není problém. Problém je vést stát k bankrotu. Tam bych jako prezident udělal vše, aby bankrot nebyl. Kdyby to nešlo, tak bych odstoupil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.11.2024 13:27 Reaguje na Honza Honza
Svobodnější státy a přitom posílení společných prvků atd. atd. to je velmi solidní protoimluv a NIKDY v historie nic takového neexistovalo, bo je to cypovina.
Odpovědět
HH

Honza Honza

8.11.2024 13:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Není! Je to princip založení EU, nikoli jako federativní superstát ale jako volné sdružení svobodných států s některými společnými zájmy- především volný obchod. Proto je to podnět pro všechny jiné okolní státy se přidružit, každý to chce, na rozdíl, kdyby šlo o součást Německa, Francie. Je to zcela ojedinělý projekt, jaký ještě nikdy v dějinách nebyl. Je třeba jej rozvíjet, svobodně se postupně slučovat, nikoli násilně přikazovat to, co nefunguje. Tím se rozbije vše, nikoli svobodou.
Odpovědět
pk

pepa knotek

8.11.2024 08:07
Zelené mediální nadšení v naší kotlině ještě evidentně nepominulo, to vedle u Scholzů už mají mrzení. Elektrokrámy tam nekupujou už ani ti, co si je jednou pořídili, raději si koupí nemovitost v karibiku nebo na balkáně. Vyrábět v evropě zboží co lidi nechtěj, to je vskutku geniální záměr. Ať si klidně menežmenty dovedou fabriky ke krachu, když jim to vlastníci akcíí dovolí - auta se vyrábí i jinde.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.11.2024 09:10
Bohužel se ukazuje, že EU je naprosto nereformovatelná a taky její občané
volící stále tytéž hrobaře ekonomiky. EU potřebuje bohužel zažít takovou
hospodářskou krizi, aby se do ní vrátil zdravý rozum. Ta krize otevře
oči obyvatelům zaslepených životem na dluh u kterého uvěřili, že dlužit
je normální a že bez dluhů dnes nelze existovat. Zadlužený je dnes kdekdo
od občanů, přes podniky, spolky , instituce, po státy i samotné EU a to
je ten hospodářský úspěch EU žít na dluh? Ale kdeže, všeho dočasně!
Odpovědět
sv

s v

8.11.2024 18:33 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.11.2024 09:27
Od doby vyhlášení Green Dealu jde EU strmě dolů, zejména v ekonomické oblasti. Porovnáme-li její výsledky s USA a Čínou ( tempo zadlužování , jeho velikost, přírůstek HDP ,podíl na globální ekonomice..atd.) jde doslova o katastrofu.
To ovšem zeleným inkvizitorům nestačí, sodovkáč se musí utlouct , i kdyby na chleba nebylo.
Očividná neschopnost, lépe řečeno, slaboduchost bruselského vedení a jejich národních slouhů, je do nebe volající.
Pýcha a motor hospodářského růstu Německo se doslova zadřel díky fatálně chybné Enegriewende,která vedla k 3x-5x násobně vyšším cenám energií nez maji dnes v USA.
Čím tak chtějí konkurovat ? Prázdné fráze na chleba nenamažeš.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

8.11.2024 09:47
Takže je správně dle mnoha diskutujících, že EU má být postavena na automobilovém průmyslu, jak to bylo doposud a tím nadále konkurovat světu.
To chtějí místní diskutující na ekolist.cz?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.11.2024 10:06 Reaguje na Michal Uhrovič
Hádejte, co pro ochranu přírody bude znamenat ekonomický kolaps EU.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

8.11.2024 10:12 Reaguje na Richard Vacek
Tak pokud vaše úvahy jsou založeny na hádání, tak to nemá smysl.
Takže kolaps EU zabrání jen udržování špinavého nekonkurecenceschopného průmyslu, tak to myslíte?
Odpovědět

Viktor Šedivý

8.11.2024 14:53 Reaguje na Michal Uhrovič
Ekonomický kolaps bude znamenat, že bude akorát tak na přežití a na blbosti jako je nějaká ochrana přírody prostě nebude.

Když někdo přijde o práci a novou nemá, tak se holt nestravuje podle příručky ale podle slevových akcí.

A EU zanedlouho vlastním úsilím přijde o práci ...
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.11.2024 15:38 Reaguje na Michal Uhrovič
Ke kolapsu vede to, co provádí EU. To Brusel (a ne trh) přijímá pravidla, která likvidují evropský průmysl. To evropští politici se pletou do věcí, kterým nerozumí a ve své omezenosti zdražují vstupy nezbytné pro to, aby firmy obstály. Nesmysly, které musí firmy řešit (aktuálně máme na talíři ESG) firmám akorát zvyšují náklady.
Odpovědět
PE

Petr Elias

8.11.2024 12:07 Reaguje na Richard Vacek
A já myslel, že ten kolaps EU již nastal...už druhým rokem pojídáme na Vánoce křečky....nebo jak se tu říká u tebe doba v TV?
Odpovědět

Viktor Šedivý

9.11.2024 22:51 Reaguje na Petr Elias
Ano, nastal. Jen to v důsledku setrvačnosti ještě v plné síle nedopadlo.

Co myslíte, že se stane například poté, co VW zavře zbytečnou fabriku v Boleslavi a vypoví smlouvy většině subdodavatelů?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.11.2024 10:42 Reaguje na Michal Uhrovič
Pane Uhroviči , nejde jen o automobilky, ale komplet průmysl, strojírenství i chemický průmysl , kde nesmyslné ceny energií vedly k útěku firem do zahraničí a útlumu provozů v Německu.
Co tak chce stát vybrat na daních , když plátci hromadně odcházejí anebo nejsou v zisku .
A nezapomeňte, že ČR je těsně na Němce navázaná se svými subdodavateli , z čehož plyne , že německý problém se brzy stane problémem českým.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

8.11.2024 10:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já to chápu. Ale konkurence schopnost a ceny energií se tu měla řešit už 15 let, ale všichni na to kašlali a když to přišlo, tak se najednou ukázalo, že je všechno špatně a EU ujel vlak. Jediný, kdo to řešil byla Čína a evropani teď čumí.
Takže neumíme mít konkurence schopné energie bez toho ,abychom kupovali mafiánské energie z Ruska.
Když na tom byl založen ekonomický zázrak Německa v podání paní Merkel, tak všichni čuměli a Paroubci a podobní se jen napojili na Německo a bili se v prsa, jak zachránili ČR. Ale napojení na Rusko je posun zpět do 20.století. To chcete?

Tím ale neříkám, že preregulovatelnost v EU je správně a neschopnost 100% spolupráce států v EU nám taky moc nepomáhá. Takže se tu můžeme hádat kdo za to může, ale samozřejmě je nejjednodušší vše hodit za zlý Brusel, který nám dává dotace na rozhledny a penziony (pardon, vyukové centra), namísto toho, aby dotoval energetickou infrastrukturu, a pomáhal ke konkurenceschopnosti průmyslu.
Češi samozřejmě za nic nemůžou a jejich cesta je správná :-D
Odpovědět

Viktor Šedivý

8.11.2024 14:55 Reaguje na Michal Uhrovič
Ale vždyť my stále kupujeme energetické suroviny z Ruska. Jen kolem toho děláme maškarádu, která nám je dramaticky zdražuje.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

8.11.2024 11:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
P.s: všechny starší firmy těžkého průmyslu, které byli nekonkurence schopné koupili rusáci a jak se zavřel v roce 2022 ruský trh, tak začali krachovat, protože pro ostatní trhy ty firmy nejsou konkurence schopné (a takyz části jde o část hybridní války proti EU ze strany Ruska).
Tímto má ČR konkurovat?
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

9.11.2024 08:36 Reaguje na Michal Uhrovič
Zdarec Michale.
Tady diskutuješ s bolševickými pohrobky a oni z toho mají velkou radost, když jim někdo na ty demagogické plky stále odpovídá.
Vinkler
Macháček
Smějící se bestie
Ukropec a další noví, vlastně ti stejní.




Odpovědět
KV

Karel Valenta

8.11.2024 12:33
Pokud si někdo myslí, že své staré spalovací auto bude dále provozovat a opravovat (vzor Kuba), tak na něj již EU připravuje regulaci :
https://www.fonetech.cz/provozuschopna-auta-mozna-skonci-na-vrakovisti-evropska-komise-zvazuje-kontroverzni-regulaci-oprava-starsich-vozidel-nebude-mozna/
Dle ní by měla zmizet auta starší 15 let, u nás je prý průměrné stáří 16 let.
Odpovědět

Viktor Šedivý

8.11.2024 15:27 Reaguje na Karel Valenta
No jo, fofrem se blíží okamžik, kdy bude leckdo vzpomínat na zlatý komouše, co vlastně (v době gulášového socialismu) člověka až tak moc neomezovali a neprudili.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.11.2024 13:34
Evropa se rozděluje na dvojrychlostní (nikdy nebyla úplně srovnaná, ale Východ dokázal máknout a doháněl průměr) a ekonomové říkají, že my spadneme do té propadlé části. Na rozdíl od Poláků a Baltiků.
Pokud se podaří dezolátům EU rozbít, vznikne ihned nová Unie bez zátěže propadlých hlupákistánů a my v ní už nebudeme.
A může to nastat velmi brzy, pokud se domluví pakt Putin - Trump a my samozřejmě spadneme do východního bloku. Poláci si asi vybojují prosperitu, ale my už ne.
Odpovědět
MM

Milan Milan

8.11.2024 20:59
Cílená likvidace evropského průmyslu, zdrojů evropských hodnot, evropské šikovnosti pokračuje.... a skuteční průmyslníci, ekonomové, vědci, akademici i smyslů nezbavení politici mlčí. Děs kam se řítí evropa a kam se poděl lidský i občanský pud sebezáchovy, hlavně pak zdravý rozum a jak lehce se nechávají od politiků evropané šikanovat.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.11.2024 09:28 Reaguje na Milan Milan
Ono ti mlčící lidé takticky vyčkávají na totální krach, protože pouze tehdy půjde zcela změnit směřování EU. Vidíte, jak to dopadlo po těchto volbách, že se strůjci problémů semkli a pokračují jako by se nic nestalo. Dokud nebudou v menšině, tak se zde nic nezmění a na to je třeba daleko větší pokles ekonomiky s dopady i na ty,
kteří je zase zvolili. Takže trpělivost, sice až na hranu krize,
ale jednou k tomu dojde a bude to mít radikální dopady. Urychlí to
asi i politika Trumpa, kdy Evropa pocítí vliv jeho politiky v USA
na hospodářství v EU. Pak se dostaví pud sobecké sebezáchovy na
úkor vznešených naivních cílů zachraňovat celý svět!
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

9.11.2024 18:33
Naštěstí volby v USA vyhrál Trump a první věcí bude již druhé odstoupení od Pařížské dohody.
Konflikt na Ukrajině se také blíží do finiše
a volby Německu budou znamenat konec
podpory zeleným fantaziím.
Komisař pro klima se bude moci leda vyfotit u parkovišť plných neprodejných elektro hejblat.
EU se začne sypat , protože na Američany a Číňany už ani nedohlédne.

Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist