https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kpler-moskva-je-ve-vyvozu-ropy-cim-dal-vice-zavisla-na-indii-a-cine
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kpler: Moskva je ve vývozu ropy čím dál více závislá na Indii a Číně

10.8.2022 01:24 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Rusko je při prodeji své ropy stále více závislé na Indii a Číně. Minulý měsíc na tyto dvě asijské země připadlo více než 40 procent ruských dodávek suroviny, což je proti loňskému červenci téměř dvojnásobek. S odvoláním na analytickou společnost Kpler to uvedla agentura Reuters. Čína je největší světový dovozce ropy, Indie pak třetí největší. Západní země po začátku únorové invaze ruských vojsk na Ukrajinu omezily dovoz ruské ropy.
 

Podle Reuters se objevují náznaky toho, že zájem Indie a Číny o ruskou ropu už dosáhl vrcholu. Rusko v červenci do Indie a Číny vyváželo 1,85 milionu barelů denně z celkově dodávaných 4,47 milionu barelů. To znamená, že minulý měsíc činil podíl těchto dvou asijských zemí na celkových dodávkách ruské ropy 41,4 procenta. Loni v červenci to bylo 21,7 procenta.

Podíl ruské ropy odebíraný Čínou a Indií ale v posledních měsících klesá. Nejvyšší hodnoty dosáhl v květnu, kdy vystoupil na 45,4 procenta. Moskva se tehdy snažila hledat nové odběratele pro svou ropu. V červnu byl podíl Číny a Indie na ruském vývozu ropy 45,2 procenta a červencový pokles je spíše záležitostí Číny.

Společnost Refinitiv odhaduje celkový dovoz ruské ropy do Číny po moři a sítí ropovodů za červenec na 1,67 milionu barelů denně. Dovoz do Indie a Číny podle ní v červenci klesl na nejnižší úroveň za poslední tři měsíce. To může naznačovat, že Čína dosáhla maximálního zájmu o ruskou ropu, přestože ji od Ruska nadále kupuje se slevou minimálně deset dolarů za barel oproti ropě od blízkovýchodních dodavatelů, jako je Saúdská Arábie.

Určité náznaky dosažení vrcholu dodávek se objevují i v případě Indie. Společnost Kpler odhaduje červencový dovoz ruské ropy na 1,05 milionu barelů denně, což je méně než 1,12 milionu barelů denně v červnu. Dovoz ruské ropy do Indie je stále výrazně vyšší než před ruskou invazí na Ukrajinu. V loňském roce dodávky v žádném měsíci nepřekročily 200.000 barelů denně.

Vzhledem k možnosti, že zájem Indie a Číny o ruskou ropu už mohl dosáhnout vrcholu, je pro Moskvu rizikem, že evropští odběratelé dovoz ruské ropy omezí či dokonce zastaví. Vývoz ropy z Ruska do Evropy sice klesá, ale podle údajů společnosti Kpler nijak dramaticky. Je to hlavně proto, že Kpler do Evropy zahrnuje i Turecko, které v posledních měsících nakupuje více ruské ropy. Dodávky z Ruska tam v červenci dosáhly asi 312.000 barelů denně, což je více než 222.500 barelů denně loni v červenci.

Včetně Turecka činil vývoz ropy z Ruska do Evropy v červenci 2,15 milionu barelů denně, což je trochu méně než 2,19 milionu barelů denně v červnu. V únoru, což byl poslední měsíc před invazí, dovoz činil 2,99 milionu barelů denně.

Evropská unie v červnu schválila šestý balík sankcí za ruskou invazi na Ukrajinu, jehož součástí je zákaz dovozu většiny ruské ropy od přelomu roku. Z embarga bude mít dočasně výjimku přeprava ropy ropovodem Družba zásobujícím Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Česko bude na rozdíl od ostatních zemí moci také až do prosince příštího roku dovážet produkty z ruské ropy z rafinerií v jiných zemích EU.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (154)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

kk

karel krasensky

10.8.2022 07:21
Hrozně se mi líbí když nějaký Kpler jehož slovo má váhu a výtlak nula,nula,nic hodnotí státy jako Čína,Rusko,Indie.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

10.8.2022 08:09 Reaguje na karel krasensky
1*
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

10.8.2022 08:31 Reaguje na karel krasensky
tak něco napište vy, ať vidíme i rozbor z té východní strany, rád si porovnám informace
Odpovědět
JH

JH

10.8.2022 08:44 Reaguje na karel krasensky

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 10:22 Reaguje na karel krasensky
Me by zajimalo, proc tenhle clanek patri do ekolistu. Zrejme to v redakci vybiraji dle kriteria "kdyz je to protiruske, tak ano, patri to sem". Dale - byt zavisly na Indii a Cine mi neprijde tak omezujici. 2 miliardy obcanu (a prictete jeste par miliard obcanu zemi ktere sice nejsou primo jmeovany, ale jsou s Cinou a Indii v tomto "v jednom siku") techto zemi neco spotrebuji, kdyz ne jeste dnes - tak zitra ci za par let urcite

Bude zajimave vsechny tyhlety zpravy porovnat uz tak za dva mesice. To uz aktualni letni vedra budou jen vzpominkou... a teplo v byte pozadavkem, ktery bude aktualne zajimavy i pro dnesni rusobijce. No a jelikoz tohle naprosto neni colanek o nejake ekologii nybrz o politice, pridejme odkaz na blog osameleho duchodce, ktery v podminkach aktualni informacni blokady/nebo tedy jemneji receno jednostrannosti informuje o tom, co se uz i na Zapade, v USA o tom zlem ruskem plynu a souvisejicich vecech zacina cim dale vic psat https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/08/10/national-interest-ukrajina-potrebuje-reseni-ne-nekonecnou-valku/#more-987361
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 10:40 Reaguje na Miloš Zahradník
Jojo, článek začínající:

,,...A že svět nesmí skákat podle Zelenského a že Rusko vznáší naprosto legitimní požadavky na svou bezpečnost!,,

Z webu National Interest - proruský plátek zcela minoritních izolacionistů.

Ještě tam mohl chudák důchodce přidat fotografii Putlera a bylo by to prvotřídní. :-)
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 10:46 Reaguje na Petr Eliáš
Ono tech "proruskych" hlasu pribyva asi uz i vysoko v administrative USA, nejde jen o prestarleho duchodce Kissingera ci "proruskeho svaba" Mearsheimera. Ten clanek konci slovy
Je však také čas povzbudit obě strany, aby začaly zkoumat možnosti politického řešení dříve, než eskalace uvrhne diplomacii ještě dále z dosahu. A pokud Spojené státy a NATO nepodmíní vojenskou pomoc konstruktivním politickým zapojením Ukrajiny do diplomatického rozuzlení, budou jim chybět páky, aby mohly efektivně pracovat na dosažení stabilního cíle
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 11:03 Reaguje na Miloš Zahradník
A mohu vidět jmenný seznam těch hlasů?

A kam ta diplomacie a bratříčkování se s russem vedlo? Russ rozumí jen jedné věci - síle. Ústupky a podlézání povedou jedině k tomu, že russ bude chtít čím dál tím víc.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 11:07 Reaguje na Miloš Zahradník
Z prstu vycucaným dojmům čeho přibývá či nepřibývá na základě článku nějakého nýmanda docházejí jen další nýmandi. Jistě konstruktivní politické řešení je na místě. Například taková, že rusáci ukončí agresi a stáhnou se ze všech jimi okupovaných území.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 14:46 Reaguje na Miloš Zahradník

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 11:03 Reaguje na Miloš Zahradník
Mně by zajímalo proč rusácké podržtašky chodí na ekolist, kde je pak rozčilují fakta o ekonomických a ekologických důsledcích sprosté rusácké agrese vůči Ukrajině. To co ti "přijde nebo nepřijde omezující" je samozřejmě leda pro smích. Realita je taková, že jak Indie tak Čína mají vybudovanou infrastrukturu pro námořní dovoz surovin z Austrálie, Indonézie a dalších zemí Indopacifiku, případně z blízkého východu. Za to rusácko může plyn vyvážet jen do číny z nalezišť u čínských hranic dál plynovody nevedou. Z jejich nejbohatšího naleziště na Jamalu je to velmi problematické protože přes půlku zeměkoule tankery, takže rusácko vyváží třetinu toho co vyváželo před agresí.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 11:20 Reaguje na s v
Jen podotykam ze bolsevici neznamym cizim lidem automaticky tykaji, "ekologove" mozna taky. Ja neznamym lidem vykam, a to i v pripade kdy jejich prispevky povazuji za odpad, prinemensim tou formou, kterou jsou psany

Rusko mozna vyvazi tretinu toho mnozstvi nafty, co driv ale -zapomel jste dodat, ze - dostava za to vice penez, nez driv. Mimochodem, zrovna predevcirem se "Rusacko" dohodovalo s Turkem o podstatnem rozsireni vzajemneho obchodu, ona tam taky vede trouba o jejiz obsah maji nepochybne zajem i mnohe zeme Balkanu. To jen my Cesi budeme dostavat zly Putleruv plyn v nemeckem baleni a nalezitou prirazkou....
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 14:49 Reaguje na Miloš Zahradník
To vaše slavný Russacko bude do pěti let CISTYM IMPORTEREM, ropy, tudíž ropu nebude vyvážet, ale dovážet. A roury mu na tu přijdou vhod . Do Ruska dojede ropa, a do dodavatelské země dojede Lavrov, řekne Spasyyyybo druzjaaaa. A tím budetransakce dokončena.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 16:57 Reaguje na Darth Bane
Ze SSSR bude do 5 let cistym importerem nafty mi duverne sdelil muj rusky kolega - matematik - uz roku 1980. Jako Zid se nevesel do kvoty na pocet Zidu prijatych na moskevskou universitu a musel vystudovat institut nefteobrabatyvajuscej promyslennosti (jako napr. takovy Abramovic :) I tak se stal nakonec matematikem. No a ze svet bude nejpozdeji roku 2000 bez nafty vime z prestiznich zprav Rimskeho klubu atd. jiz nejmene od roku 1975. No a Lavrov je natolik impozantni postava diplomacie ze velky respekt k nemu vyjadril napriklad i knize Svarcenberg. Soucasne Rusko ma docela stesti na vyrazne, inteligentni postavy v cele jeho politiky, na rozdil od nekterych jinych nejmenovanych zemi. Tim netvrdim, ze vse udelali spravne. Udelali i chyby... No a jak pravi znamy bonmot "Tohle nebyl zlocin, tohle bylo neco horsiho. Byla to chyba..."
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 18:58 Reaguje na Miloš Zahradník
Víte. Já v téhle branži nejsem až zase tak úplný lajk. Jsem clenem Society of petroleum engineers. K ropnemu zlomu, včetně nekonvenční zdrojů, došlo v roce 2018, tuhle informaci mám od pana Eksooona a paní Mobilove. BP to nezávislé potvrdil, a nenucene tvrdí, že do roku 2030 poklesne poptávka a tím i produkce o 30 procent. Co se týče Ruska, tak tam už neexistuje žádné objevené a nedotčené ložisko. KARSKO- Jamallska pánev nyní zásobuje Evropu plynem, a Tajmirsko Pecorska pánev je jediná oblast v Rusku, která není za zlomek Produkce ropy. Sachalin se Profukci pohybuje po zvlněné plateau.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 18:59 Reaguje na Miloš Zahradník
Jo, a když jste u bonmotu, tak vrchním bonmotari jsem byl jednoho sychraveho dne roku 2010 na pohřbu. Jinak to byl jediný významný Rus , který chtěl svou zemi dovést do civilizovaneho světa.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 15:15 Reaguje na Miloš Zahradník
Jen podotýkám, že puťkova podržtaška a bolševik, což dokázala svým zvracením odpadních nácrusáckých lží pod kdejakou diskuzí, NENÍ neznámá osoba. JE to puťkova podržtaška a bolševik a těm se bez výjimky tyká. Jestli někdo na něco zapomněl tak leda ty, milošku, a to na to, že rusáci musí tu svou slavnou ropu a plyn vyvážet nejen s óbr slevou ale i s podstatně vyššími náklady než do Evropy, což ve výsledku znamená, že rusácké příjmy se velmi rychle propadají a ještě budou propadat. Ovšem máš pravdu v tom, že erdogan rád covidového strašpytla puťku pumpne a pak ho bodne do jeho miniaturních zádíček.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 16:39 Reaguje na Miloš Zahradník
Reagovat na nektere "diskutujici" je pod mou uroven. Netreba taky plest komenare vlkabloguje s originalnim clankem. Ten je zde https://nationalinterest.org/feature/ukraine-needs-solutions-not-endless-war-203858
Odpovědět
sv

s v

12.8.2022 18:10 Reaguje na Miloš Zahradník
Jinými slovy, milošek neví, "tak je pod jeho úroveň" argumentovat. Místo toho neustále otravuje stejným odkazem na stejné bláboly stejného nýmanda.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:54 Reaguje na Miloš Zahradník
A jak by za to asi mohlo dostat více peněz, když nejvyšší ceny jsou na Rotterdamske burze??? Kdo by tomu Rusku těch peněz dal víc, a zkuste najít důvod, proč by to dělal. A cena ropy během války rozhodně nevyletela na nějaké násobky, spíše to byly nízké desítky procent.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:52 Reaguje na Miloš Zahradník
Zahradníku, Petr Vlk se prezentuje jako obyčejný důchodce, ale ve skutečnosti je Sionbankster, který smeli s cennými papíry, až se mu prasi od pracek. A má úplně jiný zájmy než běžný CR občan.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 16:44 Reaguje na Darth Bane
To ma byt komentar z jake strany? A utoci na co? Na zidobolsevismus nebo na sionisticke doupe valstryt? ;) Kdo je vlk ja nevim - je pro mne pouze dukazem, ze i clovek ktery byl zamestnan zrejme v bankovnictvi resp. interagoval s touto sferou ve svem pracovnim zivote muze byt slusnym clovekem schopnym nezavisleho pohledu, vlastniho nazoru a vyberu zajimavych referenci - i kdyby nevyjadrovaly nazory jemu blizke ale byly zretelne, gramotne formulovany
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 16:54 Reaguje na Miloš Zahradník

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:25 Reaguje na Miloš Zahradník
Na zidobolsevismus těžko, když jsem vám psal, že je sionbankster. A jak píši, jeho zájmy, co se týče konfliktu na Ukrajině jsou odlišné, než zájmy normálního obyvatele CR, tudíž i jeho pohled je jiný. Normálnímu Čechovi by vadilo, pokud by mu rusaci poté, co se vypořádání s Ukrajinou rozšiřitelnost barák, a pripichli bajonet děcko Kr dveřím, Vlka tohle stejně jako Kissingera netrápí, a nějaké Ruskem zabrane Česko považuje za colateral damage. To mi moc se slušnosti nekoreluje
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 20:09 Reaguje na Darth Bane
V tom pripichovani decek ke dverim si ale prece libovali hlavne ukrajinsti bojovnici za svobodu. Na Volyni i jinde... Ze se Polaci (nekteri) dnes tvari jako by se to nestalo je hlavne proto, ze by Ukrajinu nejradeji zahrnuli do sveho "imperia". A pokud bych si mel ja vybrat, ktera velmoc si Cesko zabere - Rusko, Nemecko, USA, nebo treba ta budouci Polsko Ukrajinska rzeczpospolita - hadejte co bych si vybral. Na zaklade historickych - pomerne nedavnych i uplne cerstvych - zkusenosti
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 20:44 Reaguje na Miloš Zahradník
Chtěl jste říci obyvatele SSSR bojující za svobodu. Volyn byla po 1.9.1939 zábrana SSSR, tudíž ti vaši bojovníci za svobodu byli soveti, a hlavní hnízdo sovetu je v Moskvě. První Ukrajinci se narodili roku 1991, všichni před tím jsou soveti. Bývalý sovětská je totéž, co bývalý černoch. Apropos, také USA občany dělite na texasany, Kalifornce, arizonany a další???, kulo, říkáte jim Američani, tak stejnou logiku používejte pro zapadotatarskou barbarství hordu. Mimochodem, všiml jste si, jak se zázračné vylepsilo zásobování rusaku na ukrajine???? Samozřejmě, když Ruska soldateska odvleka mariupolske děti do krasnodarskych spiziren, a poté do masokombinatu tamtéž. S těmi Poláky zertujete. Navíc jste se zasekl někde v 19. Století, dnes nevím, proč by měl někdo někoho zabírat. Ovšem když čtu vaše příspěvky, tak tipuji, že vy byste si lebedil pod rusakama, protože si myslíte, že vy byste byl ten náčelník, co by vybíral úplatky a vypadne, protože se na nic jiného nemůžete, na liberální ekonomickém trhu nemáte co nabídnout. Já jsem si nevšiml, že by USA nebo Německo chtělo někoho zabírat, ale z úst ruských představitelů toho o zabirani zemi bývalého východního bloku zaznělo docela dost. Takže si tuhle podprahovou manipulaci strcte někam. Je zajímavé, že do U S A či Německa se imigranti hrnou, a to i z Ruska, ale nikomu z Německa, USA ani Polska se do Ruska nechce. Jinak dejte sem odkaz, že Duda někde prohlásil, že by se rád zmocnil kousků Ukrajiny. Pokud takový nedáte, je jasné, že jste lhář.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 21:07 Reaguje na Darth Bane
Vy nevite, co to byla UPA a OUN? V Texasu ci Kalifornii sotva meli podobne organizace v poslednich 150 letech. (Pravda, meli Ku Kux Klan ale po jeho nacelnicich se dnes nepojmenovavaji hlavni ulice v USA.) Ja na rozdil od Vas nepredjimam, pod kym byste si lebedil akorat vidim, ze si lebedite ve vulgaritach a napadani ostatnich. V tomto smeru urcite mate co nabidnout. Imigranti z Ukrajiny se hrnou k nam ale hlavne do Ruska (ale i do Polska). Ja nevim, co Vy mate kde co nabidnout a Vy to o me nevite taky. Tim bych s dovolenim nasi "debatu" za sebe uzavrel
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 21:22 Reaguje na Miloš Zahradník
Vím, co byl holodomor, ten způsobil smrt milionů Ukrajincu. A žádný zdroj neuvádí, že by za holodomor na ukrajine byl zodpovedny UPA či OUN, naopak, obě tyto sovětské organizace ano, sovětské, protože vznikly na území SSSR, si kladly za úkol něčemu jako holodomor zabránit. Jinak nějak jste pozapomnel, že existovala i ROA s vrchními, sovětským hajhitlery Bunacenkem a Vlasovem. O dalších zdivocelych sovětských hrdlorezech darmo mluvit. A k tomu dalšímu...... Vy jste sem navrátil Řezníčková otázku, kde jste analyzoval, kdo by byl nejlepší okupace pro CR, a já vám dle vašeho přání odpověděl. No, a k tomu dalšímu... .nějak se vám plete rod činný a rod trpny, do Ruska se zadní Ukrajinci nehodou, oni tam jsou ruskou spldateskou hrnuti. To je trošku rozdíl. Co můžete nabídnout na civilizované liberální trhu zde píšete sám, a sám píšete, že civilizovany liberální trh vám nevyhovuje, a že byste si nejlépe lebedil v postsovetskem bordelu. To píšete vy, ne já.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 22:00 Reaguje na Darth Bane
Vlasovovi stavi pomniky v Reporyjich a na Praze 6, rozhodne ne v Rusku. Jasne, byli to nestastnici kteri meli volbu umrit hladem v nemeckem lagru nebo jit delat pomocne sily pri zabijeni Zidu v koncentracich a pri karnych operacich proti banditum v lesich. Az v pozdejsich letech ww2 mohli jit bojovat spolecne s Nemci proti Putinovi/opravuji Stalinovi. Hladomor na Ukrajine byl velkym nestestim, srovnatelnym s velkym hladomorem v Irsku na zacatku 19 stoleti, hladomorem pred 250 lety u nas (kdy zemrelo procentualne vic lidi nez roku 1932 na Ukrajine, v Povolzi a Kazachstanu) ci hladomorem v Indii pred 100 lety o kterem se velmi posmesne a arogantne vyjadril jakysi Churchill, ktery tam zrovna jako zastupce imperia pusobil... Chovani Stalina, anglicke kralovny, Marie Terezie&Josefa II v dobe probihajicich hladomoru by asi stalo za srovnani. Neudelali/nechteli/nemohli uz udelat temer nic... Byl v tom tedy roku 1932 i Stalinuv boj proti "nepratelskemu rolnictvu" co se nechtelo zdruzstevnovavat ("kulaci") ale i snaha za kazdou cenu ziskat valuty na vybaveni zapadni technikou Azovstalu, Dneprogesu a dalsich velkych staveb dokoncovanych prave roku 1932 na Ukrajine
Ja jsem z generace ktera srpen 68 povazovala za urcujici moment jejich zivota - ale za tech 50 let musim uznat, ze to byla vlastne nejsametoveji vedena okupace v dejinach politiky a vojenstvi. (Kdyz to porovname s ...) Byt s dusledky, ktere predcily efekty jinych, mohem krvavejsich prevratu. Za blbost se proste plati. Cesi pykali za blbost
a samolibost svych politiku/a "kulturnich elit" roku 1968
kteri si mysleli, ze jsou pupkem sveta a ze mohou zcela ignorovat geopoliticke realie.
Kdo bude nejvic platit za blbost/zlou vuli tech, co vyprovokovali to, co se dnes deje na Ukrajine - se jeste asi uvidi. Obavam se, ze Cesi budou mezi temi, co budou platit nejvic
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 22:20 Reaguje na Miloš Zahradník
Myslíte, že Putlera pověsí za vyprovokování války na kandelábr?
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:28 Reaguje na Miloš Zahradník
Jo tak.......holodomor byl velkým neštěstím, kterému se moskevsti hodní soveti snažili zuby nehty zabránit, a v podstatě za tento nikdo nemůže, jste chtěl napsat, že???? Zkuste ještě napsat, že gulagy byly ubytovny pro pracující, ať to máme od vás komplet. A co se týče 1968, tak pamatuji 80. Léta, kdy nám na VKVS důstojníci CSLA zdůrazňoval, že v 1968 šlo o vyrovnání vojenských sil mezi VS a NATO ve střední Evropě. Čímž sami přiznávali, že kdyby nebylo jaro 1968, tak by si jej SSSR stejně musel zinscenovat. A jinak záleží na tom, kteří Češi, že. Nemovitosti zadlužené luzy, která před pár lety závodilo, kdo dochcije výš, a nyní nebude mít na splátky hypotéky při vyšších útocích a na platby za energie se ocitne na volném realitním trhu, tím dojde k uvolnění protlaku a splasknuti nemovitostni bubliny. No, a to bude příležitost pro ty slušně mravne Čechy, kteří mají plná prasátka žili ctnostnym sporivym životem, a nyní bude příležitost pro zhodnocení jejich ctnostni. DLUH Z DUVODU občerstvit v minulosti jest hřích. Takže situace se překvapí do normálu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:30 Reaguje na Miloš Zahradník
Jistěže v Rusku Vlasovovi pomníky nestaví, Rusko se nedokázalo dodnes vyrovnat se svou minulosti.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:41 Reaguje na Miloš Zahradník
Aha, bandite v lesích....tím zřejmě pa Zahradník myslí například Kovpaka, a další běloruské, ruske a ukrajinské partyzány. A pane Zahradniku, Zoja Kosmodemjanskaja byla dle tohoto vašeho kritéria rovněž banditka???? Abychom si rozuměli, já za největšího hrdinu druhé světové považuji toho, kdo zabil nejvíc okupantu. A víte, kdo to byl? Odstrelovac Simo Hayha, který pozabijel několik stovek sovětských dárečků a vetrelcu. Byl to nejdrsnejsi válečník všech dob.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:42 Reaguje na Darth Bane
Ne dárečků, ale darebaku.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 22:55 Reaguje na Darth Bane
Vy vubec nepoznate, kdy nektere me slovo je pouzito ironicky (treba prave jazykem te druhe strany, proti ktere se vymezuji)...
No a roku 1968 skutecne asi hlavne slo o vyrovnani vojenskych sil. Jde o nej i nyni - a pokazde je to zamlzovano mnozstvim vzletnych slov z jedne nebo i obou stran

Ja spoluobcany neoznacuji za "zadluzenou luzu" tak jako Vy. Bolsevik mel aspon tolik rozumu, ze se staral "aby se delnici nenasrali". Toho dnesni zpupna vlada nedba. (Dnes to tedy nejsou delnici ale "operatori" atd.) Aby ji to nekdy ta "luza" ale nespocitala... jiz nesametovymi prostredky
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 23:22 Reaguje na Miloš Zahradník
Já jo, a víte proč??? Protože jsem si 20.11.1989 udělal holčičku v notysku. A víte proč??? Bylo to první pondělí po 17.11.1989, kdy byli mi kolegové studenti na národní zasahování vašimi bolsevickymi soukmenovci. No, takže jsme se jako studenti vydali vyjednat podporu mezi pracujícími, a se zlou jsme se potazali. Většina spindiru v monterkach se dozadovala toho, aby na nás místní jednotky LM zahájily palbu. Tohle trvalo tuším do čtvrtka, kdy to Jakeš složil, a teprve v okamžiku, kdy bylo jasné, že to ani ta Urbánkovo Adamcová parta neudrží, tahle luza otočila o 180 stupňů, a začala ostenativne agresivně rincet klíči, aby na sebe upoutala pozornost. Tolik moje osobní zkušenosti z listopadu 1989. Když byl Kryl na druhém svém koncertu v CR, bylo to v Liberci, tak jsem mu nesl kytaru od auta . Nepamatuji se, že by ta manuální luza, která se kolektivně a svorně mezi 20. Až 23.11.1989 dozadovala vystřižené studentů hledající podporu vyšetření incidentu na Národní, nějak za své postoje omluvila, a mám oprávněný důvod si myslet, že je stále připravena ke skoku, pokud dostane příležitost. A víte, kdo jak definoval, kdo s kým, a kdo proti???? No, předvolební dělnické tridy- KSC. Střílet do studentů chtěli všichni, kdož byly v kategorii D, podle ZEUMS. Můžete mi dát nějaký důkaz toho, že se tahle luza svých požadavků zrekla???? Já o žádném oficiálním stanovisku nevím.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

11.8.2022 00:35 Reaguje na Darth Bane
I Vy jeden listopadovy hrdino. Mimochodem, Martin Smid byl nas student 1. rocniku a ja ho mel na analyzu. Mel takovou optickou pomucku - vypadala jako dalekohled - kterym si mne prohlizel u tabule :)
On velmi spatne vidi. Hned v sobotu nam bylo vsem jasne, proc prave on chudak musel pri tom zakroku umrit. Co jste studoval ze se povazujete za takoveho nadcloveka (z Labradoru ci odkud? :)?
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 00:53 Reaguje na Miloš Zahradník
Je úplně jedno, co jsem studoval, důležité je, co jsem profesně dělal. V tom St.John's jsem akorát bydlel, pracoval jsem 200 mil východně v oblasti geologické anomálie Jeanne d'Arc Basin. Uváděl jsem tam do provozu zařízení, které na s tím fundamentem, kterým to sedí na dně skoro milion tun, v ceně srovnatelné s cenou těžké letadlové lode na jaderný pohon. Informačně a technologicky je to zařízení složitosti srovnatelné se střediskem řízení vesmírných letu. Dopravovala mne tam společnost Cougar Helicopters. Jistě poznáte, co to je za zařízení. Takže se spolehněte, že génius loci, části oceánu mezi Newfoundland, Grand Banks a zhruba Sable Island znám důvěrně. .....včetně mlhy a driftujicih ledovců.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 23:43 Reaguje na Miloš Zahradník
Jistěže se bolsevik staral aby se dělníci nenapsali, dělnická třída byla totiž do roku 1989 třídou vládnoucí, a bolševici sami sebe označování za předvolební dělnické třídy. Bolsevik měl hovno a ne rozum, protože v terminalni fázi vedl ten svůj zhovadily třídní boj proti inteligenci, zejména technické. A ten ZEUMS byl jeden z nástrojů. Bolsevik štvalo dělnické luzu proti inteligenci, a výsledek byl ten, že CSSR se z celého východního bloku za těch 40 let propadla zcela nejvýrazněji. Bolsevik udělal z dělnické luzy něco jako šlechtice, dokonce se kadrove zkoumala šlechtické urozenost - třídní původ. A ještě to nejdůležitější....... dělník není profesní kategorie, ale třídní, tedy řečeno slovy současnosti, je to něco jako manuální fasoun, nakonec Vandasovi nackove je asi to, co dělnické třídu vystihuje nejvíce. A nevím, čeho by měla vláda dbát nebo nedbat, protože situace se drasticky změnila.....Víte, on ten kapitál je dnes globální, a pokud se manuální fasádní postaví na zadní, tak se kapitál levné a uteče, a pak si ti manuální fasádní mohou sednout holou prdeli na zem, plácat dlaněmi a řvát internacionalu, a nikdo si od jich nenechá nic smontovat. No, a až jim pořádně vytravi, tak přijdou čínští bolševici coby investoři, rozhlednou se, a první, co udělají, že ukážou a řeknou.....taaaak a tady postavíme fabriku na biče, abychom tu zdejší luzu naučili pořádně dělat. A ti vadí hrdinové tam budou fungovat za zlomek toho, co nyní, a když se nebudou usmívat dostatečně, dostanou sekanou. Takže jo, ať zdejší luza udělá, co uzná za vhodné, alternativou budou akorát ještě větší sračky. A jinak opravdu nevím, na co si představujete, že by měla vláda dbát, CR je nejdražší a nejrovnostarstejsi montovaná a spindirovna na světě, a montovaná jste proto, protože si Česká dělnická luza z části svou technickou inteligenci vyhodila už před 1989, dílem po roce 1989 vyhnala, dílem nechala v důsledku své delnickoodborarake chamtivosti utéct viz mzdové regulace až do roku 1995, a dílem a nastavením poměru výdělku dělník inženýr způsobila delnickoodboraska luza to, že vám ti mladí na ty technické obory přestali chodit.....s výjimkou ICT, což je dané tím že to byl v podstatě nový obor.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 23:47 Reaguje na Miloš Zahradník
JAK RIKAM, AT SI DELNICKA LUZA TY NESAMETOVE PROSTREDKY UPLATNI. PRISTI TYDEN OBJIMAM RUSKA I UKRAJINSKA DEVCATA NA REPPERBAHNU, A STEJNE TOTEZ UDELAJI VSICHNI. A AZ TA LUZA ZVITEZI, A VYHLADNE, TAK PRIJDOU CINANE, POSTAVI FABRIKU NA BICE, A JAJI NAPROJEKTUJU......JOOOO, A VITE, KDO BUDOU OPERATORI TECH BICU???? NO, PRECI TI SIKOVNI, SNEDI CHLAPCI, KTERE TU MAME OD ROKU 2015. NAKONEC I PRESIDENT TE LUZY SAM REKL, ZE SE MUDIME OD CINANU UCIT, JAK STABILIZOVAT SPOLECNOST, NE?????
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

11.8.2022 00:48 Reaguje na Darth Bane
Pise se Reeperbahn A proc velka pismena? Aha, Vy to uz asi uz pisete na mobilu ve vlaku cestou do toho Reeperbahnu. Nebo se jako prepper chystate do prepperbahnu? :)
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 00:55 Reaguje na Miloš Zahradník
Prepla we mi klávesnice, a nechtěl jsem to psát znovu.....stačí jako vysvětlení?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 01:00 Reaguje na Miloš Zahradník
Ačkoli by to bylo vlakem možný a docela pohodlný, a ja jsem fanda do zeleznice, pojedu přeci jenom sluzebakem od zaměstnavatele. Musím s sebou vzít tiskárnu, lékárnu, nějaký materiál, ochranné pomůcky dokumentaci, notas a tak. Zaměstnavatel není lakomec, takže to auto má automat, navigaci a řazení padlama pod volantem.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 01:28 Reaguje na Miloš Zahradník
Na nadlidi si hrála ta dělnická luza. Kdo tu před 1989 řval Já jsem horník, kdo je víc? Kdo pejorativne označoval inteligenci dokturky, kanturky a inženýrky???? Prostě si dělnická luza zasílám vítr, tak sklidí bouří. Na každou dělnická svini se našel řezník. I na tu chacharskou hornickou špínu. Nějak vám vynechává paměť.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 02:02 Reaguje na Miloš Zahradník
Nyní jde o vyrovnání sil, jo????? Tak to se Putlerovi moc nepovedlo.......Jestli tam někde na obláčku sedí Reagan, tak nyní MS určitě na hlavě sváteční cylindr, modrý s bílými hvězdami, cervenobile pruhované kamase s psimi deckami, a hedvábný frak modrý, s bílými hvězdami. A placa se do stehen , rehta se na celé kolo, a ukazuje, co jsou ti postsoveti za pitomou verbez. Ta zdivocela zapadotatarska praslovanska agresivní sebranka frustrovana z toho, že není na obzoru žádný nepřítel se rozdělila na cervenomodrobile, a zlutooranzove, a nyní si o stosest prokusuji krky , protože ti cervenomodrobili jsou přeci jen agresivnější a krvelacnejsi. To vám ten postsovetsky prostor moc vojenský ani ekonomický neposílejte, ne???? Navíc, ten dement, co je vMoskve si způsobil to, že NATO, dostalo posilu v podobě Finska a Švédska, a významná část postsovetske vojenské síly je ve formě šrotu. Navíc se do té doby rozhodná Evropa proti němu spojila, ty slabší postsovety podporuje materiálně, a v podstatě ty cervenomodrobile hlavní postsovety vyznamne oslabuje. Takže ačkoli to ani Evropu ani US A nestojí ani jeden lidský život, pitomi postsoveti obzvláště jejich ortodoxní praslovanske odrůdy se navzájem mydli, a tím přirozeně oslabuji:) Takže mi reknete. ...vo co těm postsovetum vlastně jde?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:47 Reaguje na Miloš Zahradník
Soudruhu Zahradniku bavíme se o 20. Století, protože na jeho zácatku přišel Haber s Boschem k zásadnímu technologickemu prulomu, který umožnil znasobit zemědělské výnosy. Tudíž co bylo před rokem 1900 si vetknete mezi vaše rusacke parohy, to nikoho nezajímá. A zkuste psát se zatajenym dechem, protože ten puch ejakulatu ruských oficiru, který je cítit i přes ten monitor je docela nesnesitelný.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 23:08 Reaguje na Darth Bane
Objevy Zida Habera byly dulezite - nikdo nepopira, ze pred ww1 bylo Nemecko nejvyspelejsi zemi sveta - ale neni pravda, ze dejiny zacinaji nekdy po roce 1900 nebo dokonce
rokem 1990. Nebo dokonce rokem 2014. Me necini potize uznat, ze Rusko v mnohych ohledech bylo/a stale je o nekolik desetileti/staleti zpozdene proti nevyvinutejsim zapadoevropskym zemim a ve snaze dohnat to zpozdeni jejich vladci pouzivali casto brutalnich metod. Vy byste ale asi radeji zil v prosperujicim a blahobytnem Protektoratu "prirozenymi metodami" zbavenem veskere podradne luzy uvnitr toho statu i na vychod od nej. Tohle se "Vam" ale nepodarilo docilit pred 80 lety a zrejme se to nepodari ani ted. Tak to asi chapou nejen ti rusti oficiri ale i prevazna cast toho udalje zcela zaostaleho naroda
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 00:44 Reaguje na Miloš Zahradník
Sprosté mi podsouvate něco, co jsem nenapsal. Já tvrdím, že na počátku 20. Století došlo k zasadnimu technologickemu přelomu, známému jako zelená revoluce, a ta snížila hrozbu hladomor na minimum....důkaz po první světové, ačkoli většina Evropy byla válkou zasazena více, než Rusko, se hladomor vyhnula, a to přesto, že měla část mužské populace vyhubenu válkou, a část produktivní populace vyhubenu španělskou chřipkou. Tudíž argumentace hladomory v 19. Století a dříve, je prostě irelevantní, přestože se to hodí do vašeho rusackobolsevickeho krámu. Ale to víte, že se mi to podaří, a vy s tím vy rudy hnusaku nic nenadelate. Protože to byste museli vy Ruda chátrá ty hranice znovu zadratovat. Já jsem bobecku mezi lednem a cervnem žil v Kirchdornerg, což je předměstí Bielefeldu, kde jsem coby bauleiter postavil na Jagnplatzu autobusak. Příští tejden odjíždím stavět nádraží takové malinké do Hamburgu Alsterdorf. A vy a další knechti tomu prostě nezabránte. Ale jak chcete, nebudete chtít Němce, budete mít Číňany, a ti vás makat naučí po svém.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 01:11 Reaguje na Miloš Zahradník
Nejenom proti nejvyvinutejsim, ale v současné době i proti anektovanym svazovym republika, dnes samostatným státům v Pobaltí. Rusko je spíše na úrovni Balkánu, tedy co se týče životní úrovně. Tedy respektive bylo, ještě před půl rokem, nyní je na tom většina Balkánu lépe. V pondělí jsem mluvil s bývalými kolegy, kteří v Kaluga staví dřevozpracující fabriku, takže to od nich mám z první ruky. Nevím, proč Kronospan z Ruska neodešel.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 01:19 Reaguje na Miloš Zahradník
Mimochodem, Němci mají raději muslimaky než praslovany. Důkaz.....všimněte si, že si Němci vyjednali sedmileté moratorium na volný pohyb pracovní síly ze zemí pristoupivsich do EU v roce 2004. A srovnejte s tím, co se dělo 2015. A víte proc???? No ti cmoudi na ně nemirili raketami s atomovymi hlavicemi, na rozdíl od praslovanske dělnické luzy.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

11.8.2022 09:44 Reaguje na Darth Bane
Tak jednak tihle "praslovane" dodavaji Nemcum (Herr Schroder by k tomu mohl jiste leccos dodat) potrebnou energii pro prumysl a taky snad jeste maji Nemci, na rozdil od ceskych "myslitelu" s protektoratni mentalitou jeste trochu historicke pameti. Na to, jak skoncil ten jejich pokus pred 80 lety tuhle "praslovanskou" luzu definitivne ovladnout ohnem a mecem. Pokud opravdu preferuji "cmoudy" pred praslovany
(kdovi, jak to ve skutecnosti je, navic ono to s temi praslovanskymi geny je slozite, napr. Cesi byli dle vedeckych poradcu Himmlera rasove v prumeru vlastne hodnotnejsi nez napr. ta videnska praslovanska sebranka a v podstate uz od Hannoveru az ke Kyjevu ba Moskve je to hodne rasove pomichane, kvalitni nordicka rasa rozptylena ve smesi s podradnou sebrankou zasluhujici vyhubeni)
tak to je jejich volba. Nemeli by ale tuto svou volbu vnucovat svym sousedum. Cesi jsou srabi ale Rusove se, jak historie nejednou ukazala dokazi takovymto snaham "ukazat, kdo tady veli a kdo je nadclovek" uspesne vzeprit, byt za cenu ohromnych ztrat lidskych i ekonomickych
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 11:35 Reaguje na Miloš Zahradník
Tihle praslovane nedodavaji vůbec nic, ropa a plyn jsou tretihorniho původu, je tedy řádově starší, než první zapadotatarska praslovanska opice, které se odmotal ocas z větve, a spadla na zem. Uhlí je řádově ještě starší. A bez západních firem, jako je například Weatherford, Schlumberger, Baker Hughes nebo Halliburton by nevytezili ani n, když tedy nebudu uvažovat to, co tam západní firmy na klíč postavili třeba Sakhalin 2. To rusaci dokázali akorát ukrást. Rusacek nedokáže zaujmout ani svoji barysnu, proto je Hamburg, Londýn, NYC, Město Andělu, Dubai, Macau a xxxxx dalších lokalit plný ruskejch prostitutek, a i Moskva a Piter je jich dost, a spolehněte se, že tyhle jsou obzvláště zatíženy na IPhone a evropskou módu, a na odznaky a kartinky Moskvy, co jim mohou poskytnou jejich vlastní molodci tyto z vysoka kaleji. Jinými slovy, rusky jsou zatíženy na jakejkoli jinej genofond, než mají rusky malciki. Kapis????
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

11.8.2022 16:57 Reaguje na Darth Bane
Nebudu uz reagovat na Vase "praslovanske" predsudky a nenavisti, co to ale tady pisete za geologicke podivnosti? Pokud vim tak zaprve neni dodnes s urcitosti znamo, odkud se ta ropa ale i plyn vzaly (v plynu ani v rope se zadne zkamenaliny neuchovaji a navic tyhle dve substance se tezi ze souvrstvi kam se dostaly
do ruznych antiklinal atd teprve sekundarne dokonce
existuji i "divoke" teorie - jasne, hlavne ruskych geologu :) ze ropa vubec ani nemusi byt organickeho puvodu) a o stari ropy (kdy vznikla, ne kdy se usadila v prislusne antiklinale, tam to stari u vycerpanych lozisek muze byt jen pouhych par let) a plynu neni znamo prece vubec nic, ne?
Uz z toho primitivniho hlediska ze tretihorni ulozeniny nebyvaji extra hluboko a ropa i plyn maji snahu difunfovat smerem nahoru, ne dolu
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 18:10 Reaguje na Miloš Zahradník
Mě nemusíte školit o tom jaké jsou teorie vzniku ropy , ale ta Ruska o abiotickem původu je považována komercni ropnou obci za pavedeckou. Ano, ropu nalézáme v sedimentalnich panvich, a pro vznik této bylo potřeba několik podmínek.....za prvé to vytvoření vrstvy sedimentů, za druhé, v geologicky relativně krátkém čase prudký pokles dna, a za třetí uzavření shora tou antiklinalou tak jak to píšete. Jenomže ona ta ropa také dokáže migrovat horizontálně, někdy až stovky kilometrů. To nakonec popisujete docela přesně, sestřenice dcera na tohle téma dělala doktorát... Tedy horizontální migrace fluid skrze horniny. Když kluci z Chevronu dělali vrt Mukluk 2, tak nejprve navrsili umelej ostrov za 320 milionů dolarů, a když pak začali ten rezervoar vrtat, tak zjistili, že jim ty uhlovodíky odmigrovaly neznámo kam. Jinak máte pravdu, vertikálně migruji ty uhloviky vzhůru, kde se pak účastní uhlikoveho cyklu. A samozřejmě, že vím, že rychlost te migrace je dána permeabilitou. Dokonce je realita taková, že ta dnešní ropa je spíše nahoda, protože těch podmínek je tolik, a v takovém pořadí, že je zřejmé, že tak 98 procent ropy, která vznikla v okně 2 až 8 kilometrů hluboko, už je dávno pryč, a člověk to netezil. Zůstala tu akorát ropa, která je zasperovana tou oberfest nepropustnou antiklinalou. Všechno výstavní vodmigrovalo na povrch.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 18:16 Reaguje na Miloš Zahradník
Vy jste geolog???? Já jsem tedy spíše samouk, ale chodil jsem ke známému na konzultace. Má chalupu ve Lhotce u Dubé, tam jsme to konzultovali :) kdysi dělal šéfa geologického ústavu CAV.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

11.8.2022 19:01 Reaguje na Darth Bane
Jako dite jsem chtel byt geologem, pak zvitezila matematika. Podkrkonosi odkud pochazim je v tomto smeru dostatecne pestra krajina. Na 4km cesty nekde u Kozakova ci Male Skaly je vic geologickych
pozoruhodnosti, nez na tisici kilometrech mezi Moskvou a Berlinem. (Tam jsou jedinou vetsi zajimavosti stopy toho nedavneho ledovce.) Ona ale i Praha je asi geologicky docela zajimava nejen diky otci (jak zle jazyky pravi) naseho znameho basnika a buditele Jana Nerudy :)
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 19:30 Reaguje na Miloš Zahradník
Strejc je profesor teoretické fyziky na penzi....dříve působil na MFF UK, a jeho bývalí studenti tvrdí, že byl u zkoušek docela zlej, a puvodni profesi je elekreotechnicky inzenyr. Je synem toho odbojare, který má ve Zvolení před nádražím bustu, o kterém jsem psal níže. Já jsem po tomto dědečkovi strojní inženýr.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 01:33 Reaguje na Miloš Zahradník
Je zvláštní, že ti protektorátu zaměstnavatele platí více než vaši uvedomeli soudruzi kapitaliste. Stačí třeba v Jihlavě srovnat vejplaty, které dává Bosch, a vás soudruzi uvědomila podnikatel tolik myslící na své ovečky, kde se jako pozdrav skáče do haptaku, seká se pravici, stéká Heil Agrofuehrer :)
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:58 Reaguje na Miloš Zahradník
Hladomor v Indii měl nejspíše drobatkoo jiné příčiny, a Curchill jej komentoval oprávněné s posmechem. Stačí se podívat do lokalit na našem území, kde žijí původně indické komunity. Na Slovensku je to ještě nazornejsi.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 20:46 Reaguje na Miloš Zahradník
No, myslím, že nejčerstvější zkušenosti mají obyvatele Ukrajiny s rusackymi horami, a to jednak s regulérní rusackou armádou, nebo rusackou soldateskou převlečení do ukrajinských uniforem.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 14:40 Reaguje na karel krasensky
Rusko,, Čínu, Indii lze velmi jednoduše hodnotit dle medianove mzdy prevedene reálným kurzem na U S D. Všechno jsou to totální zebrakovy, kde median mezd je pod 400 USd měsíčně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2022 07:59
https://energyandcleanair.org/publication/russian-fossil-exports-first-100-days
"V dubnu až květnu bylo 68 % dodávek ruské ropy uskutečněno loděmi vlastněnými společnostmi z EU, Spojeného království a Norska, přičemž samotné řecké tankery přepravovaly 43 %. U dodávek do Indie a na Střední východ byl podíl ještě vyšší, a to 80 %. 97 % tankerů bylo pojištěno pouze ve třech zemích, Spojeném království, Norsku a Švédsku".

V Rusku se propadla těžba ropy o 20% a Putin, hlava otevřená, ukradl japonský podíl na ropných polích celého Sachalinu. Takže končí těžba i tam.
S embargem na ropu, začínající s Novým rokem nepojistí žádná pojišťovna tanker a i samotná doprava bude embargovaná. To je pro Rusko totálně likvidační, to jsem fakt zvědavý, co se bude dít potom.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2022 08:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Zajímavé je, že embargo na dopravu ruské ropy tankery není dvojsečné a dopravce nepoškozuje, jako ty ostatní.
Prostě budou vozit ropu z celého světa do Evropy, která jí bude potřebovat pořád stejné množství.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 08:34
Nu a Česko je závislé na úplně všech kolem, Amerika si mne ruce, Němci jsou také spokojeni a Fiala nakupil plyn řádově několikanásobkem dráž, narozdíl od sousedních zemí. Naši podnikatelé řeší nezávislý nákup na naši vládě bočními smlouvami s individuálním dodavatelem. Ve finále bude fuk, za kolik bude letošní cena plynu, na tuhle legraci nebude mít ve finále ani ten Fiala z Rakušanem. Možná jeli do Hřenska, aby jukli kolik by si tam mohli říznout souší na zimu. Nebylo by lepší se věnovat tomu, co nového podělali naši představitelé v EU, potažmo v ČR? Jestli si Rus s plynem napouští balonky na mejdan, nebo vozí ropu do Kanady, co nám je do toho však se EU zřekla Ruského plynu, tak co tu pořád váleční štváči řeší.Každý soudný člověk ví, že tohle rychlé rozhodnutí bude mít těžký ekonomický a sociální dopad na Evropu, jako že už ho má a to se ještě nic neděje, přitom toto by se mělo řešit. Možná by si měli promluvit s Ukrajinou, proč nám a sousedům zavřela ropovod, asi jakýsi ukrajinský projev díků ke spřáteleným zemím, které se jim satrají o válečné uprchlíky a sypou do nich z plných hrstí? Chtěli jste se zbavit nezávislosti na energii, tak se o ni starejte a nestarejte se o to, co prakticky nikoho už nezajímá.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.8.2022 08:51 Reaguje na Milan Vítkovič
1*
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 09:04 Reaguje na Milan Vítkovič
To, že to nezajímá vás, je váš problém. Ostatní do toho netahejte. ;)

Tak za zavření nemůže Ukrajina. Pravý důvod je válka dementního rusského liliputa. Kdyby neválčil, nic by se nezavřelo.

Válečný štváč? Myslíte Putlera?
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 09:44 Reaguje na Petr Eliáš
tak si přečtěte, kdo ten ropovod skutečně zavřel, v nadpise je RUS, v článku to uzavřela Ukrajina, ale i kdyby to tak nebylo, embargo na palivo si udělalo USA s EU, v jádru tady není co řešit. Jen přidám jednu zajímavost, Rus má embargo i na toaleťák, ale elektronika do vojenských zbraní se dodává pořád, i přes embargo. Takže z takovými zprávami si můžou naše vlády vycpat boty na zimu, protože jediným výsledkem tohodle všeho bude smutný fakt, že nebudou mít tímto tempem obyvatelé ani na nové ponožky z pet flašek. Víc k tomu nemám- rozhlédněte se, hledejte a naleznete, jak říkal náš pan farář Gandera.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 10:01 Reaguje na Milan Vítkovič
A proč je embargo? No protože russ válčí. To je to vaše jádro. :D

Pro vaše info. Ta elektronika je z velké části dvojího určení - to znamená, že se používá třeba i v domácích spotřebičích. A ruský dobytek ji montuje do raket - a to je asi i důvod proč russáci kradou pračky. :D
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 10:06 Reaguje na Petr Eliáš
asi důvod, že kradou pračky, zase špatně. Píšu přímo o tom, že je uvaleno embargo na tento druh elektroniky, přesto se tato elektronika stále bezproblému Rusům dodává.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:15 Reaguje na Milan Vítkovič
Ptáme se na důvod pro lžeš a cucáš si z prstu, tyto bláboly, které nejsi žádným způsobem doložit, milánku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 10:17 Reaguje na Milan Vítkovič
Asi nerozumíte psanému textu. Velká část elektroniky ve zbraních je i v běžné elektronice, která nepodléhá omezením. Pokud s tím nesouhlasíte, napište do Reuters/RUSI/iStories, že udělali při vyšetřování chybu. ;)
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 14:43 Reaguje na Petr Eliáš
teď máte, jako odborník na elektroniku velkou šanci mi vysvětlit, jaké součástky a k čemu z celé popsané řady dodavatelů k čemu slouží v automatických pračkách, versus ruské zbraně, hádám, že motor na ždímání a pohon gyroskopu už je dnes mimo mísu. Velmi rád se naučím novému oboru a poslechnu si něco poučného, pokud to ovšem poučné bude. A nechci nějak slyšet výmluvu, že zpráva je z echa 24, byť je převzatá od BBC.
https://echo24.cz/a/Svefq/ruske-zbrane-zapadni-elektronika-cipy?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=772400&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 14:58 Reaguje na Milan Vítkovič
Tipnul bych si, zety chipy jsou programovatelné.....kapis???? Takže Chip s pračky je klidně použitelné třeba v PLRS R 60, která má docela jednoduché systém navádění.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 17:39 Reaguje na Darth Bane
ok, každý čip je programovatelný, ale myslím si, že v TV nebo PC jich je asi 20x víc, než v ukrajinskej automatce. Jako by jsi chtěl krást benzín a místo cisterny z benzinem jsi si vyhlídl moped, aby jsi nakrmil Německýho Pnzer 4, trochu nedává smysl.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:02 Reaguje na Milan Vítkovič
No, já bych řekl, že ty pračky kradl ten debilní rusacek pro svou barisnu, ne kvůli chipum. A kondicionér druhé osoby jednotného čísla je správně "bys" .
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:26 Reaguje na Darth Bane
Kondicional
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 15:04 Reaguje na Milan Vítkovič
A mohl bych napřed vidět váš seznam dodávané vojenské elektroniky? ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2022 17:04 Reaguje na Milan Vítkovič
Sice se nějak dodává, ovšem pouze s velkými problémy a s rizikem, že to Amíci těm firmám zaseknou. Tohle řekla šéfka celého čipového odvětví v Améru:
. "Zavřeme je, což můžeme, protože téměř všechny čipy na světě, i v Číně, se vyrábějí s použitím amerického vybavení a softwaru, a já hodlám tento závazek splnit, pokud to bude nutné," řekla.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.8.2022 10:03 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:04 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 10:11 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 19:27 Reaguje na Petr Eliáš
Prosím o smazání i blábolu místního politruka Macháčka. ;)
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 10:14 Reaguje na Břetislav Machaček
asi se mi budete smát, ale pro tot původně židovské jméno Eliáš mám zvláštní slabost. Kdysi jsem znal jednoho chirurga z Východních Čech a kdyby existovala plaketa chirurgického boha, každoročně by ji vyhrál tento pan Eliáš, jo nostalgie je sviňa.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:18 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:00 Reaguje na Milan Vítkovič
Na gymplu, kam jsem chodil, byl profesor matematiky, který se jmenoval Eliáš. Byl docela dobrej
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 14:59 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:04 Reaguje na Milan Vítkovič
Tak to ses jistě i dočetl, milánku, že rusácko ZASE neplatí tranzitní poplatky, jenže to jaksi si už zapomněl zmínit.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 10:10 Reaguje na s v
Zapoměl, doplnil jste to, tak super.Ale oni je zaplatili a byli jim vráceny právě z důvodu embarga na vývoz energií, což je další doplněk celého problému.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:12 Reaguje na Milan Vítkovič
Takže znova, to sis vycucal z kterýho prstu.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 10:18 Reaguje na s v
Tady- Transněfť podle ČTK uvedl, že platba za srpnový tranzit, kterou v červenci zaslal firmě Ukrtransnafta, se vrátila zpět na jeho účet. Společnost Gazprombank, jež má platby na starosti, podle agentury Reuters uvedla, že se peníze vrátily kvůli restrikcím ze strany Evropské unie.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:19 Reaguje na Milan Vítkovič
Takže znova, co ti zbránilo tento tvůj z prstu vycucaný blábol doložit.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 10:32 Reaguje na s v
piš prosím přesně, co chceš doložit, pak se na to dá i reagovat, díky M.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:34 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 10:38 Reaguje na s v
kdo je Puťka?
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:51 Reaguje na Milan Vítkovič
Tak ty ani nevíš, kdo je covidový strašpytel a masový vrah puťka. Tak to je s tebou těžká řeč.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 14:24 Reaguje na s v
podle posledních zpráv za zastavením ropovodu Družba není ani Rusko, ani Ukrajina, ale nejmenovaná západní banka, která platbu vrátila a na základě toho byl ropovod uzavřen, páč druhá strana nedostala tranzitní poplatek, který uhradili bratři Slováci. Myslím, že věc je vyřešená s výhledem na jeden měsíc.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 15:26 Reaguje na Milan Vítkovič
Jinými slovy, tvoje o vině Ukrajiny bylo mimo mísu a vycucané z palce.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:02 Reaguje na Milan Vítkovič
Adolf Vladimirovic Heilputler.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:44 Reaguje na Milan Vítkovič
Jistěže jim byly vráceny....Hajzlpapir v podobě rublů nikdo nechce.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 17:46 Reaguje na Darth Bane
musel jsem si hoši odskočit, nakutálel jsem 200 litrů nafty do garáže, to je to nejrozumější, co se dnes povedlo. Se tady hádáte o prd a mezitím... inflace, měna a možná i palivo na příděl. Co se stalo nového, už jste se domluvili a dostudovali co jsem Vám poslal? Jinak jsem koukal do mapy, severní větev ropovodu do Polska a Německa Běží, na Slovensko a maďarsko asi už taky, jen do ČR prd. Podle mapy to zavřeli v Bělorusku, nebo na Ukrajině a můžete debatit dál, já ještě musím cosi zařídit. Hezký den, zdraví Vás Míla
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:11 Reaguje na Milan Vítkovič
Jistě, tohle se ale už ví minimálně 15 let, kdy ten problém s vyčerpávající primárních energetických zdrojů stal přede dveřmi. A každý na to sral, až to smrdelo. Von so každém cechacek myslí, že uvnitř země je ještě jedna, ta je 5x tak velká, je plná ropy a plynu, a neustále se zvětšuje. To je tím, že jste nedávali ve vlastivede páté třídy pozor, když se ucilo, že ropa, uhlí a plyn jsou neobnovitelne zdroje, a zásoby těchto jsou konečné. inflace???? Jistěže, to jste ale přeci chtěli, ne???? Obzvláště, vy rozpočtové spotřebiče, kterým platy rostly rychleji, než bez tak prehrata ekonomika. Sobotka 2014 odstředivá dostavbu Temelína, aby mohl za ušetřené peníze nehorázně preplacet bachare, fizly, skolomety, benga a hasaky, takže nyní je na vás, rozpočtových spotřebičich, abyste přestali rypakovat, a ten problém s nedostatkem energii ku prospěchu všech vyřešili.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 21:38 Reaguje na Milan Vítkovič
Dohodneme se na tom, že rohovou zavřeli rukou nedílnou postsoveti?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 21:39 Reaguje na Darth Bane
Ropovod
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:10 Reaguje na Milan Vítkovič
A zaslouží si Česká verbez ponožky z petflasek, když v minulosti na ten civilizovany svět mířila raketami s atomovymi hlavicemi, manuální obyvatelstvo ceska v pruvodech rvalo smrt kapitalismu a od toho civilizovaneho světa se tahle manuální spodina, která si říkala dělnická třída odizolovala plotem z osmnáctého drátu nabiteho elektřinou??? A aby to tě manuální dělnické spodine lépe odsejpalo od ruky , tak si ustálila Lidové milice, do čela státu si natolik KSC, a vedla ten svůj zhovadily třídní bij proti všem, kdož byli ochotni se lépe učit, a pracovat na sobě. A představte si, že ačkoli by za všechny tyhle své zhovadilosti zasloužila sprchy , schlauch, a lucebninu, kterou báječně umí kolínská draslovka, tak místo toho po prohrané studené válce bolševické dělnická luza dostala ze strany civilizovaneho světa pomocnou ruku, a přístup k technologiím, na které by se tato nemohla ani za 1000 let.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 23:26 Reaguje na Darth Bane
Mate/nebo vlastne nemate plnou pravdu Uz Lenin prece zduraznoval Ucit se Ucit se Ucit se! (A dejte si pozor na tu manualni spodinu, at Vam casem neda do huby. Minim to obrazne samozrejme) Lenin taky kladl duraz, krome vlady sovetu na elektrifikaci. Dnes nas liberalove smeruji spis znovu
k de-elektrifikaci nebo tedy vzletneji receno
k zelene ci obnovitelne (de-) elektrifikaci
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 13:34 Reaguje na Miloš Zahradník
No, oni ti liberálové alespon dávali pozor v páté třídě, když se ve vlastivědě učilo, že ropa, plyn a uhlí jsou zdroje neobnovitelné, a zásoby těchto jsou konečné. A to, co píšete, prostě není pravda, protože ti jak píšete liberálové mají ucelenou vizi v tom, jak se elektřina bude vyrábět bez fosilních zdrojů, zatímco vy neliberálové bud nemáte vizi vůbec žádnou, nebo si myslíte, že uvnitrř země je ještě jedna, ta je 5x tak velká, neustále se zvětšuje, a je plná plynu, ropy a uhlí. Víte, já ty zelené liberály furt slyším, a je po jejich...... a víte proč???? Protože vy neliberálové na to serete, vizi nemáte vůbec žádnou a nejste schopní a ochotní jim jakkoli fundovaně oponovat. Liberálové prosazují investice do OZE, a vy neliberálové prosazujete to, nechat ty stávající zdroje dožít, a po Vás potopa. Například.......jaký bude mít smysl po roce 2035 v Evropě vyrábět auta se spalovacím motorem, když v té době nebude v Evropě co do těch aut nalejt? USA a Čína si přístup k energetickým surovinám vynutí silou, a co udělá Evropa? No, bud bude jezdit elektromobily, nebo chodit pěšky, když je líná si ten přístup k tenčícím se zásobám ropy vynutit silou. Tak to prostě je. Ostatní energetické suroviny obdobně. Takže jakou vy konzervativci máte vizi???? Já čtu Vinklera, Macháčka, a další myslitele, a oni akorát vřískají, blekocají cosi o jádru, ale oni sami o tom jádru vážně neuvažují, a na rovinu, nikdo z nich není schopné zínženýrovat ani domácí kotelnu, natož JE. Takže co??? Uhlí máme asi tak na 12-15 let současné stpotřeby, a pak další za UEL. Uvažuje tady někdo o prolomení těch UEL?? V jakém časovém horizontu? Vono totiž je potřeba si říci, že pokud se rozhodně o prolomení těžby, tak 5-10 let bude trvat, než se k tomu uhlí někdo prohrabe, pokud vůbec bude mít čím, protože to největší korečkový rypadlo tuším RK-6000 skončilo ve šrotu. Umí tady někdo takové zařízení nakonstruovat? A jsem u toho. Liberálové chtějí elektrifikaci, a vy, jejich odpůrci chcete deelektrifikaci. Pokud byste chtěli něco jiného, měli byste připravený nějaký ucelený koncept, a vizi, jak k tomu technicky a ekonomicky dojít. Zatím vy neliberálové spíše mlčíte, což buď znamená souhlas s těmi zelenými liberály, nebo je Vám to jedno, a razíte po nás potopa, nebo nevíte co s tím.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:01 Reaguje na Milan Vítkovič
Tos trefil milánku, Amerika si mne ruce jak puťka svou vlastní stupidní agresí a vydíráním likviduje těžební průmysl vlastní země o likvidaci vlastních ozbrojených sil a bombastické demonstraci jak je rusácká vojenská technika K NIČEMU a ZASTARALÁ takže si od nich pro příště nikdo nekoupí ani špuntovku nemluvě. Jinak samozřejmě žvaníš z cesty. Cena plynu fuk není nikomu, nikdo se ničeho nezřekl, jen za to jaksi může puťka a nikoli "okolní země", které nakupují za stejnou cenou. To je relita a nikoli to tvoje zcestné žvanění. Lezením mezi půlky covidového strašpytla a vraha puťky se nevyřeší naprosto nic. Zmetek orbán na to doplatil. Energetické podniky v Maďarsku tvrdí, že regulace cen energií je neudržitelná. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/madarsko-plyn-orban-interview-lez-varga_2208030010_voj. Jinými slovy, jestli chceš lézt mezi půlky válečného štváče putina, tak klidně lez, zbytek pooupulace ČR do toho netahej. Většina lidí na rozdíl od tebe totiž ještě neztratila soudnost.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 10:29 Reaguje na s v
néé, nikdo se ničeho nezřekl, Fiala se Ruského plynu přímo zřekl, například, plyn nakoupil několikanásobně dráž bez burzu. Soukromníci hledají způsob, jak si zajistit přes jiný tranzit plyn, aby mohli dál aspoň nějak fungovat. Nu když nic jiného, bylo by fajn se podívat na komentář jednoho důchodce, kterého si velmi vážím a který komentuje politický stav vůči Ukrajině, ten důchodce se jmenuje ing. Andor Šándor. Doporučuji shlédnout několik jeho rozborů a názorů a pak mi zase napište.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:50 Reaguje na Milan Vítkovič
Znova, to sis vycucal z kterýho prstu? "Přes burzu" se plyn nakupuje celé roky (a to i za vlády agenta bureše - tak jaký Fiala), milánku, a to včetně toho rusáckého plynu. Jen oproti minulým rokům letos puťka svým plynovým vydírán, nedodržováním smluv a následně sprostou a bestiální agresí vůči Ukrajině vyhnal cenu plynu podstatně výš na což SAMOZŘEJMĚ doplatili i ti co mají dlouhodobé kontrakty. Viz Maďarsko. Myslíš kolotočáře šándora, který se kdysi k teplému místečku v tajných službách ČR dostal tím, že ho tam dotlačil jistý podvodník, lhář a tunelář dnes známý jako hradní čučkař a který dens obchoduje s bunkry a vinnými sklípky. https://www.expres.cz/zpravy/andor-sandor.A220526_110936_dx-zpravy_stes
https://cnn.iprima.cz/glosa-andor-horst-fuchs-sandor-si-nas-namazal-na-chleba-mam-kryt-mam-klid-109072
K těm jeho "bezpečnostním" blafům: Četl jsem, zasmál jsem se, a podivil se tomu, který redaktor je natolik nepříčetný že ty nesmysly zveřejní.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:05 Reaguje na Milan Vítkovič
Pane Vitkovici, ukažte nám prosím prstickem trubicku, která nepřímo spojuje Russacko s Cechistanem, kterou má dle vás současná vláda nasmlouvat plyn.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:28 Reaguje na Milan Vítkovič
Ano, Fiala plyn nakoupil, Sobotka s Babisem za 8 let nenastoupil ani kubík. A víte proc??? Protože to, co nakoupil Fiala, jde do hmotných rezerv, na což jste vy babisovci, Sobotkovci, hasaci, fizlove, bachari a benga kaslali, akorát jste hrabání peníze z rozpočtu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 20:10 Reaguje na Milan Vítkovič
Podle toho, co píšete, se Babiš a Sobotka nejenomze zrealizovat ruského plynu, oni se zrealizovat plynu jako takového. Jejich vlády totiž nenakoupili plynu ani kubík. Blbý, co oranzovoanoidni Vitkovici se sovětským jménem.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 20:10 Reaguje na Darth Bane
Zrekli
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 20:19 Reaguje na Milan Vítkovič
Kteří soukromnici???? A on nějaký Sandor rozhoduje o tom kolik plynu funi z vrtu na Jamallu??? Protože o tohle tady jde , pokud ty vrty funi málo, tak s tím zadnej komouskel politruk Sander nic neudělá.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 14:54 Reaguje na Milan Vítkovič
Pane Vitkovici, zkuste si položit reálnou otázku, proč by měl být nákup energetických surovin záviset na vládě???? Vždyť to většina lidí a podniků nechce...... viz kolik vycházku bylo u Bohemia energy. Dokud to přes burzu bylo levné, tak si podvodnikatele minuli pracky, jaký dělají buzinec, a nyní mají nasazenou paratu. Ať zkrachuji, stejně tak jako jejich tupi pologramotni zaměstnanci, kteří nedávali ve 4 třídě v předmětu vlastivěda pozor.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 15:11 Reaguje na Darth Bane
Psal jsem, co tu vyvádí Fiala, všechno stejný scénář, přidám další- podle mého jsme neměli nikdy vstoupit na burzu s elektřinou, neb jsme soběstační ve výrobě. Kdybychom se měli chovat, jako na východě, odpojili by jsme naši síť od Rakouska a Německa v pravé poledne a ta jejich zelená elektřina by jim vysmažila jejich rozvodné sítě na drát. Po nás se řve cosi o špinavé bezcené energii, ale bez naší sítě by nebylo možno provozovat jejich zelenou. Ten, kdo tuhle problematiku zná, ví o čem tu píšu. Dál to nechci nijak komentovat-Naše el. en. na burze- prodej když za 7 kč, nákup za 17 kč.. Další příklad, nad Ukrajinou je bezletová zona, cca 4 měsíce nazpět dostalo jedno jediné letadlo vyjímku, byl to letoun, který z Ruska vezl nakoupené jaderné palivo pro Temelín. To už je samo o sobě divné s tím, že Fiala chce jít směrem atomové energie a zároveň s kecy, že se chce oprostit od energetické závislosti Ruska. A zase, hledejte, studujte a zajímejte se.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:19 Reaguje na Milan Vítkovič
Ministerstvo vnitra je sobestacne ve výrobě elektřiny??? Nebo snad hasičské služebny???? Nebo který subjekt, jehož vy jste součástí je sobestacny ve výrobě elektřiny, že používáte slovo MY???? A další, ta účast na energetické burze byla součástí přístupových smluv EU, táže nebylo moc manévrovací prostoru. A ještě... jak dlouho si vy hasacky mysliteli myslíte, že bude v CR přebytek výroby elektřiny, pokud se tu uzavírá jedna tepelná elektrárna za druhou??? A další, představte si, že by totéž, tedy obchodování pouze přebytku udělaly okolní země s ropou a plynem.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:23 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 15:34 Reaguje na Milan Vítkovič
Co je divného na dodávce paliva, kterého se netýkají sankce? A co je divného na tom, že budeme odebírat palivo odjinud? V Temelíně od 2024 a v Dukovanech se o tom bude rozhodovat.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:38 Reaguje na Milan Vítkovič
Vy tady nemáte co psát, co vyvádí Fiala, na to nikdo není zvědavý. Napište, co dělá Fiala JINAK, než Sobotka s Babisem, slovo vyvádět je relevantní pouze ve spojení s lemplackymi předplacených hasaky povalojicimi se po sluzebnach. A další.... nechápu to přivlastňovací zájmeno našich.... Vy něco vlastníte?,?? Nebo to plánujete ukrást, jak je u vás bolseviku zvykem???? Já studovat a hledat nemusím, na rozdíl od vás.......pracovaj jsem jako kontraktor dost velkých subjektů, podnikajících v energetice, proti kterým je CEZ normální trpaslík.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 18:28 Reaguje na Darth Bane
Tak obráceně, státní majetek, potažmo veřejný majetek je majetkem koho? To že už nezastáváte post, který jste zastával, bude zřejmě tím, čím se tu prezentujete, tedy sprostotu v jednání, napadáním všech kolem, víc k tomu nemám.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 18:45 Reaguje na Milan Vítkovič
Já jsem nezastaval post, nejsem fizlackohasackej bonzackej lempl, prisatej na státním krmniku na rozdíl od Vás. Jako netahlo placené z veřejných peněz asi těžko chápete význam slova kontraktor, ale byl jsem placen za odvedenou praci, ne za válení se po služebnach. A když jsem práci odvedl, kontrakt skončil. A přiznám se, že když mi pár kolegu uhorelo na Deepwater Horizon, tak mne odvaha opustila. Tam na rozdíl od toho, co znáte vy, opravdu hořelo. Podle svědků tenkrát výsledky plameny až k obloze, a bylo to vidět přes 100 mil daleko.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 21:12 Reaguje na Darth Bane

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 21:25 Reaguje na Milan Vítkovič
Nick Milan Vítkovic.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 21:35 Reaguje na Milan Vítkovič
Zdůvodnění.....Hasacka lemplacka verbez, která se 95 procent pracovní doby valí po sluzebnach, spadá pod fizlacke ministerstvo, a kdo pracuje 5 procenta pracovní doby je prostě lempl, v tomto případě dokonce systémový lempl. A že jste bonzak je na této diskusi jasně dolozitelne, protože jsou smazany mě příspěvky, které jsou reakci na ty Vaše. Je to takto vyčerpávající, nebo to mám dále rozvést???? Pravda, to, že jste stupidní lhář, který tvrdí, že se vaše korunky vydělané povalovanim a chrápání po sluzebnach ztrácejí na energetické burze, se mi do toho označení pro vás nevešly, to by zasloužilo omluvu. Takže správně je fizlackohasackej bonzackej prolhanej lempl. Chápu, že jste se v tom prvním označení nenašel, beru vaši připomínku, a nápravu jsem zjednal.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

11.8.2022 08:28 Reaguje na Darth Bane
ptal jsem se schválně, protože jsem zaregistroval, že diskuze je silně a celkově promazaná, obviňujete z toho mě, ale já to nebyl. Pokuste se napsat správci webu a zeptejte se, nebo pokud má ten, kdo to promazal koule, ať se přihlásí. Že jsem cosi napsal, v několika případech scestně,není důvod, abych škodil. Z druhé strany mě až zaráží Vaše naprostá přesvědčenost, o tom, co jsou všichni kolem Vás zač, jakv vypadá jejich život, jací jsou, zkrátka žijete na vlně předsudeřnosti a paranoi z vlastních zkušeností a soudíte podle své povahy, je mi líto, že jste měl špatné rodiče a složité dětství až po dnešní Váš život. Ale není právě Vaše napadání a obviňování všech kolem tou příčinou? Nešlo mě v konci ani o to zde najít pravdu, ale o průzkum toho, co z Vás i ostatních odborníků ještě poleze za hnus. Obáváte se Rusa, ale v rétorice, myšlení a chování ho mnohokrát předčíte, měl by jste s tím něco dělat. Tak hodně úspěchů mladý muži a bude dobře, možná požádejte o odbornou pomoc, hospitalizaci a medikaci neodmítejte, je to pro Vaše dobro i pro dobro všech kolem.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

11.8.2022 09:22 Reaguje na Milan Vítkovič
Ano, a diskuse s prilis agresivnimi a sebestrednymi protivniky je ztratou casu. Pan "Darth Bane" - ac se chce presentovat jako opak - je ukazkovym prikladem bolsevickeho mysleni. Vztah tehle lidi k "delnicke tride" je stejny, jako byl vztah Stalina k ruskemu rolnictvu. Arogance, nafoukanost a opovrzeni k tem, ktere povazuji za neschopne, menecenne
nebo proste maji jine nazory, nez by dle meho nazoru meli mit. Znam podobnou osobu - tedy podstatne mladsi a mene slovne agresivni z prostredi kolem meho syna. Clovek, ktery pracuje pro Google a z tohoto titulu ma zrejme pocit, ze je jakymsi nadclovekem. resp. ma silny pocit, ze on je tou elitou dnesni spolecnosti, ktera si muze delat cokoliv chce (Kdyz je napr. rec o cenach energii rika - me to je jedno, at se to klidne zdrazi treba desetkrat ci vickrat. Aspon se svet vycisti od neschopnych.) Svemu oboru rozumi asi/snad dobre ale prijde li rec na politicka a dalsi spolecenska ale i vedecka mimo jeho obzor IT) temata, mluvi leckdy jako naivka az hlupak. Neni tedy az tak agresivni jako pan D.B.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 12:10 Reaguje na Miloš Zahradník
Můj vztah k dělnické třídě je asi takový, jako vztah zida k ortodoxní hitlerovcum v roce 1942. Arogance a opovržení je na straně dělnické třídy, to oni své okolí nazývají inkousty. Jo, zapomněl jsem.....dělník není profesní kategorie, ale třídní, dělník není žádný operator výroby, dělník je účastník dělnického hnutí. Tedy opisne přeloženo do cestiny, dělník je manuální fasoun. A je docela s podivem, že manuální fasouny lze nalézt ve velke koncentraci na území CR, v Německu tito jsou zcela výjimečně například. Ano, je mi jedno, zda se energie zdraží třeba desetkrát, já jsem se počínaje rokem 2005 snažil trpělivě vysvětlovat, že vyčerpávající primárních energetických zdrojů je pro naši civilizaci hrozba, a 17 let jste se mi všichni postupně vychechtavali, a měli jste z toho spundus....viz vaše debilní poznámka o roce 1970 a římském klubu. Takže já jaksi předpokládám, že nyní, když Mírný sestup z plateau produkce primárních energetických zdrojů vzal za kliku, a vstoupil do místnosti, tak jste na to všichni včetně těch manuálu připravený. No, asi budou muset ti delnasove zahodit srpy a kladiva, sednout k prknu, chopit se tustizen, a nějaký další energetický zdroj si vyspekulovat, voda to za ně žádná vláda neudělá. Vláda může akorát kak nakoupit nový vobuchy, popřípadě do těch otáček s vodními děly nějakou účinnější náplň, třeba napalm. A další.....necítím se jako elita, ale jsem natolik flexibilní, že dokáží ekonomický fungovat téměř kdekoli na světě, takže já se klidně zase odkybluju na něco, jako udělej ostrov, budu že země dostávat tu páchnoucí hnědou brejku, která stojí v samotných základech téhle civilizace, a přes satelit budu pozorovat, jak se mezi sebou myslíte, a prodáváte si splátky na maso. Samozřejmě, ceny energií nikoho nezajimaly, všichni jste na to srali, až to smrdelo, a to počínaje premiérem až po posledního helfera. Jediný politik, který slovo energie alespoň skloňoval, byl Topolánek, a toho jste si bez náhrady odstřelili, a tendr na dostavbu Temelína bez náhrady zařizli. Žádný z vašich politiku od roku 2009 nezačal o energetických problémech alespoň zvanit, protože to stejně nikoho nezajímalo. Takže nyní neobvinujte Fialu z něčeho, za co nemůže, a nechtějte, aby řešil nyní problémy, když už je pozdě.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 13:46 Reaguje na Miloš Zahradník
Víte, já jsem před 15 lety předjímal, že při prvním energetickém škobrtnutí budou na ráně ti, kdož se špatně učili, makaj v nějaký montovně, ale jsou natolik sebevědomý, že voni přeci nebudou bydlet v králíkárně, ale na venkově, a budou dojíždět, a protože nejsou socky aby jezdily sockou, tak si ani neumějí koupit časovou jízdenku a spočítat reálný náklady na provoz auta. No, tak je to tady. Největší problém mají zadlužený sebevědomý socky s energeticky náročným barákem, v prdelákove s mizernou obslužností veřejnou dopravou, mastnou hypotékou, raketově rostoucími provozními náklady na auto, a v důsledku toho, že jsou přeplacený, a snadno nahraditelný, tak i stagnujícími příjmy. Co proboha pro tyto člověk může udělat jiného, než jim nastrouhat mrkvičku, a říci, vidíš, měl jsem pravdu????
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.8.2022 11:45 Reaguje na Milan Vítkovič
To mladý muži by mi sice mělo lichotit, ale realita je taková, že už skoro 6 let jedu šestý gumy. A co se týče toho hnus, tak ten leze akorát z toho Krasenskeho, Zahradníka, Macháčka, Peregrina, Vinklera a Vas. Mimochodem, co vy máte doma ruského???? I tenhle zvířátek jste namatlal na zařízení, které má USA operační systém, a použil k tomu TCP/IP protokol vyvinutý v USA. Pokud chcete být autentický zkuste nějakou ruskou technologií třeba scot nebo Maďarsko s Leninem. To Rusaci jsou přesvědčeni o své městské roli a predurcenosti vládnout ostatním. A ve skutečnosti, na to, že jich je 145 milionů, tak je to lidský odpad, který není schopen dát globální civilizaci nic pozitivního.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 18:49 Reaguje na Milan Vítkovič
Jaký verjny majetek????? CEZ je normální akciovka, takže majetek je těch, co drží akcie. A nemalý podíl výroby elektřiny zajišťuje soukromý sektor Pocerady a Chvaletice vlastní sever energy. Tak co je na tom vašeho???? To jako chcete říci, že akcie, které drží stát, jsou ve vlastnictví státních zaměstnanců???? Občas se tak vy rozpočtové spotřebiče chováte.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:55 Reaguje na Milan Vítkovič
Kdo po Vas řve o špinavé a bezcenné energii??? Pár zoufalcu z Greenpeace??? Nebo nějaký autisticky pubertální fracek????
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:56 Reaguje na Milan Vítkovič
Ano, kdybychom se chovali jako na východě, tak ve Wolfsburgu lusknou prstem , a škodovka Se stěhuje. A pak nevím, kdo by Vas rozpočtové spotřebiče živil.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 20:00 Reaguje na Milan Vítkovič
Na vašich lzich a politruckych blabolech humanoidu není co studovat. Vy se informujte o tom, jak funguje energetická burza, jinak byste nemohl napsat tu kravinu, že vaše energie prodej za 7 a nákup za 17 Kč. Takto jste za hlupáka, a lhare. Kde je podle vás těch 10 Kč rozdílu????
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:43 Reaguje na Milan Vítkovič
Jaké rozhodnutí bude mít těžký sociální dopad na Evropu??? TO, že se Putler rozhodl vydat na loupezivou výpravu za rostnym bohatstvím (UA) pšenici poté, co mu nerostné bohatství začalo docházet??? Vy myslíte, že když ta země víc ropy a plynu nedá, že se tomu pomůže politructvim a zaujímají postojů????? JACI váleční stvaci???? Kdo koho napadl???? Podle Vas EU Rusko???? Kam na ty lži chodíte?????
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 09:00
Panečku, to je pro ruské drnohryzy kauf roku. Kolik že jsou russké náklady na těžbu 1 barelu ropy? 40-50 dolarů? Kolik že je současná cena za barel? 90-100 dolarů? A s jakou slevou prodávají do Číny/Indie? 30%?

Takže z barelu mají kolik? 13-30 dolarů? A to není řeč o vícenákladech. Jsou to borci no. :D A proto musí šašit aby vyhnali cenu nahoru. :D
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 09:52 Reaguje na Petr Eliáš
Zase špatně, Rus dosti nedávno vyvážel ropu i do Kanady a Kanada ji prodávala USA,je dosti možné, že si tuto ropu od USA v konci kupujeme i my, ale to se musíte zeptat v USA.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:02 Reaguje na Milan Vítkovič
A to sis vycucal z kterýho prstu?
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 14:55 Reaguje na s v
psal jsem nedávno, nedávno je tedy únor 2022 přesně.
https://oenergetice.cz/ropa/platts-rusko-jednim-nejvetsich-dodavatelu-ropy-usa-pripadny-vypadek-by-nebyl-problem-nahradit
Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 15:34 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2022 17:37 Reaguje na Milan Vítkovič
Ten článek působí silně komicky, protože je psán před válkou. USA ihned po napadení Ukrajiny uvalilo embargo na ruskou ropu, Kanada byla snad ještě rychlejší. Amíci si to přepákovali na Mexiko a byl pokoj.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2022 18:15 Reaguje na Milan Vítkovič
Takže znova práskači milánku. Nauč se číst vlastní odkazy. Pak zjistíš, že to "nedávno" je listopad 2021.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.8.2022 10:05 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

10.8.2022 10:13 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

10.8.2022 10:34 Reaguje na Břetislav Machaček
joo, máš recht, díky ti za info, jak jsem psal, kdo hledá ten najde.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Politruk je funkce, která existovala do roku 1989. A nikdo kromě Vas a peregrina tuhle dobu neglorifikuje. Takže logicky, jediný politruk jste tu vy sám. Nakonec jste to i přiznal. My ostatní se živím jako technici a inženýři.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.8.2022 10:06 Reaguje na Milan Vítkovič
A co je špatně? Nic jste nevyvrátil, jen blafete a kecáte mimo téma. :D

Jojo, Kanada dováží ohromné množství russké ropy. Celých 3% importu a 1% roční spotřeby v roce 2019. V roce 2020 ani v 2021 ropu z russka nebere. ;) :D :D
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 15:13 Reaguje na Milan Vítkovič
Zjistěte si vy rozpočtový lemplacky spotřebiči, kolik má Kanada ověřených zásob ropy, kolik této těží, kolik vyváží do USA, kolik USA samo těží ropy, a pak pište ty vaše zvratky. Starejte se o povalovani na hasičských služebnach, to je asi jediný, čemu rozumíte.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 22:51 Reaguje na Milan Vítkovič
To víte, že vyvazel, já se toho účastnil. V Ufe jsem si naplnil zapalovač benzínem, a používal jsem jej, když jsem byl pracovně v St. JOHN'S - Newfoundland -Labrador.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

10.8.2022 10:54
No Opuchlina ty prachy potřebuje na jeho zbytečnou válku, mě by zajímalo kolik je skutečná prodejní cena. Indie a Pú z toho určitě vytěžej maximum, což jejich hospodářství prospěje
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2022 17:30 Reaguje na Robert Jirman
Prospěje jim kulový. V Indii se možná 90% ropy propálí v předpotopních dýzlových rumplovácích s účinností třeba 8% a to většinou na výrobu elektřiny pro hotely atd. Z jejich elektroinstalací by vás na fleku řóchlo.
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:14 Reaguje na Pavel Hanzl
V Indii především 80 procent obyvatelstva kadi uprostřed ulice.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

10.8.2022 19:19 Reaguje na Darth Bane
No ale porad tech zbyvajicich 20% obyvatel Indie je vic, nez ma Rusko a srovnatelne s USA (pozn. ja vim, ze nominalne ma USA vic nez 200 milionu ale pocitejme jen ty, co nekadi na ulici :)
Odpovědět
DB

Darth Bane

10.8.2022 19:35 Reaguje na Miloš Zahradník
No, a z těch 20 jich přes polovinu žije jako ve Favelas v latinské Americe, a těch necelých 10 procent je jakž takž srovnatelné s mainstramem EU nebo U SA obyvatelstva. USA má přes 330 milionů obyvatel, včetně 40 milionů ilegosu, kteří tedy jsou na tom blbě, ale furt výrazně lépe než 90 procent Indu a drtivá většina Rusaku.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist