https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kraj-doporucil-mene-hlucnou-variantu-tramvajove-trati-do-zdib
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kraj doporučil méně hlučnou variantu tramvajové trati do Zdib

30.6.2020 00:25 | ZDIBY (ČTK)
Středočeský kraj při posuzování dopadů na životní prostředí doporučil méně hlučnou variantu provedení nové tramvajové trati z pražských Kobylis do Zdib. Jde o více než pětikilometrový úsek, spolu s ní mám vzniknout i parkoviště a parkovací dům, které budou mít dohromady celkovou kapacitu 1260 míst. ČTK o tom informovala Helena Frintová ze středočeského hejtmanství.
 

Z dokumentace stavby vyplývá, že práce by mohly začít v roce 2024 a podle dřívějších informací mají stát přes dvě miliardy korun, o které se podělí Praha a Středočeský kraj.

"Je to stavba, která je pro nás velmi důležitá, protože by měla významně ulehčit silniční dopravě," uvedla středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).

Doporučená varianta počítá s tím, že podél trati bude v každém směru jeden silniční pruh a uprostřed bude tramvajový pás. Před křižovatkami bude silnice rozšířena v některých směrech na dva jízdní pruhy. Další dvě varianty navrhovaly rozložení 2+1 pruh nebo zachování dvou pruhů v obou směrech, což by ale podle dokumentace znamenalo mimo jiné rušení zelených pásů mezi krajnicí a chodníkem.

Podle krajského náměstka pro zemědělství a životní prostředí Miloše Petery (ČSSD) má vybraná varianta napomoci částečnému omezení hluku podél komunikace v Kobylisích, v Dolních Chabrech i v obci Zdiby.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

30.6.2020 05:23
A kdo tou tramvají bude jezdit? Spíše to vypadá jako rozvojový projekt a okolo trati pak vzniknou nové čtvrti.
Někudy tam ale ještě musí projít Pražský okruh.
Odpovědět
ig

30.6.2020 08:28 Reaguje na Katka Pazderů
Tam (v chabrech) už nové nějaké nové baráky jsou, jenže mi to připadá, že obyvatelé místo aby jezdili tramvají do Kolbenky, jezdí svými Mercedesy do bank a korporací :D Krom toho po Ústecké přijíždějí lidé do Prahy do práce ze Středočeského kraje a ráno je tam boží dopuštění. Jestli to tramvaj dál omezí, ti lidé budou vyloženě rádi :)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2020 21:59 Reaguje na Katka Pazderů
Klid ... to je prostě vykazování činnosti. Praha má v rámci MHD úplně jiné starosti něž nějakou tramvajovou lokálku do Zdib a kraj je tradičně švorc.

Prostě se plánuje a hodnotí a připravuje a aktualizuje a přehodnocuje ... ty složenky se samy nezaplatí.
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.6.2020 19:54
Takže za dvě miliardy se pomůže silniční dopravě tím, že se na polovinu sníží kapacita beztak přetížené komunikace.
Odpovědět
ig

30.6.2020 20:52 Reaguje na Viktor Šedivý
To je asi primární cíl :-) Před pár lety tam už zúžili jízdní pruhy a udělali trvale prázdný vyhrazený pruh pro autobus. Zrovna včera jsem tamtudy jel, na autobusové zastávce ve Zdibech, směr Praha čekali dva lidi. Ale každé ráno je tam šňůra aut, která sjíždějí na nultém kilometru z D8, protože pokračování D8 po Praze je na příjezdu pravidelně ucpané (kvůli málo kapacitním sjezdům pro kamióny), někdy už pár km před Prahou. Tak to raději berou přes Kobylisy.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist