Kraj doporučil méně hlučnou variantu tramvajové trati do Zdib
Z dokumentace stavby vyplývá, že práce by mohly začít v roce 2024 a podle dřívějších informací mají stát přes dvě miliardy korun, o které se podělí Praha a Středočeský kraj.
"Je to stavba, která je pro nás velmi důležitá, protože by měla významně ulehčit silniční dopravě," uvedla středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).
Doporučená varianta počítá s tím, že podél trati bude v každém směru jeden silniční pruh a uprostřed bude tramvajový pás. Před křižovatkami bude silnice rozšířena v některých směrech na dva jízdní pruhy. Další dvě varianty navrhovaly rozložení 2+1 pruh nebo zachování dvou pruhů v obou směrech, což by ale podle dokumentace znamenalo mimo jiné rušení zelených pásů mezi krajnicí a chodníkem.
Podle krajského náměstka pro zemědělství a životní prostředí Miloše Petery (ČSSD) má vybraná varianta napomoci částečnému omezení hluku podél komunikace v Kobylisích, v Dolních Chabrech i v obci Zdiby.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Katka Pazderů
30.6.2020 05:23Někudy tam ale ještě musí projít Pražský okruh.
Svatá Prostoto
30.6.2020 21:59 Reaguje na Katka PazderůProstě se plánuje a hodnotí a připravuje a aktualizuje a přehodnocuje ... ty složenky se samy nezaplatí.