Lidovci žádají Evropskou komisi, aby letos netrestala automobilky za emise
Automobilky musejí podle evropského nařízení do roku 2021 snížit průměr emisí vozového parku u osobních aut na 95 gramů CO2 na kilometr. Za vyšší emise budou platit pokuty. V Česku loni nově prodané vozy vykázaly průměrné emise CO2 126,9 g/km. Do stanoveného limitu se ze zemí Evropské unie vešlo pouze Portugalsko.
"Žádáme Evropskou komisi, aby v letošním roce s ohledem na krizi způsobenou epidemií koronaviru, žádné sankce vůči automobilkám neuplatňovala a aby v průběhu druhého pololetí pečlivě vyhodnotila dopady této krize. Ať komise s ohledem na současnou situaci zváží další postup, pokud jde o zpřísňování ekologických limitů v příštích letech," uvedl v tiskové zprávě předseda KDU-ČSL Marian Jurečka. Podle něj je v souvislosti s očekávanými dopady koronavirové epidemie prvořadé nastartovat ekonomiku a zajistit lidem práci.
Jurečka vyjádřil obavy o aktuální vývoj v automobilovém průmyslu. Podle něj mohou v březnu a v dubnu registrace nových vozů v EU meziročně klesnout o 60 až 90 procent kvůli restriktivním opatřením přijatým v rámci boje proti koronaviru.
Také podle europoslance a místopředsedy lidovců Tomáše Zdechovského by Evropská komise měla pozdržet legislativu ohledně dalšího snižování emisí v automobilovém průmyslu. Zdechovský vyjádřil obavy, že by zachování nynějšího plánu na zpřísňování limitů mohlo ohrozit konkurenceschopnost evropských automobilek a v důsledku toho i zaměstnanost v členských zemích unie.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Jan Šimůnek
20.3.2020 08:492. Spíš by mělo být EU odebráno právo takovéto limity stanovovat, třeba i tak, že je jednotlivé státy začnou ignorovat.
Jiří Daneš
20.3.2020 10:26Miroslav Vinkler
20.3.2020 11:00Klackem přes záda by měli dostat ti, kteří tyto nesmysly legislativně prosadili. Zde se automobilek musím zastat také.