https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/mercedes-benz-chce-mit-zavody-pouze-na-elektromobily-v-druhe-polovine-desetileti
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Mercedes-Benz chce mít závody pouze na elektromobily v druhé polovině desetiletí

22.2.2022 01:26 (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | Tama66 / Pixabay
Německý výrobce luxusních vozů Mercedes-Benz očekává, že závody vyrábějící výhradně elektrická auta bude mít ve druhé polovině desetiletí. Plánuje udržovat výrobní linky flexibilní, aby mohl reagovat na poptávku na trhu. V rozhovoru s agenturou Reuters to řekl šéf výroby Jörg Burzer.
 

"Vybudování celé nové továrny na výrobu bateriových elektrických vozidel vyžaduje čas. Zvolili jsme jiný přístup," řekl Burzer. "Určitě budeme mít v příštích několika letech některé linky vyrábějící pouze elektromobily. Na výrobu vozů na elektrický pohon budou přecházet také celé továrny, ale to je záležitost druhé poloviny desetiletí," dodal.

Výrobce prémiových vozů zahájí produkci svého modelu EQE, který byl odhalen loni v září na mezinárodním autosalonu (IAA) v Hannoveru, ještě letos v Brémách a později v Pekingu a v americkém závodu ve městě Tuscaloosa v Alabamě.

Mercedes sází na to, že tento model, elektrická verze vozu třídy E, s maximálním dojezdem 660 kilometrů zvýší prodeje elektromobilů. Automobilka přesouvá investice od vozů se spalovacím motorem k výrobním platformám na čistě elektrický pohon.

Loni se čistě elektrické vozy na celkových prodejích automobilky podílely ze 2,3 procenta. Se započtením plug-in hybridů podíl těchto vozů s alternativním pohonem stoupl na 11 procent. Mercedes-Benz očekává, že od roku 2025 budou elektrická a hybridní auta tvořit polovinu prodejů, přičemž většina z nich budou plně elektrické vozy.

Všechny stávající modely se vyrábějí v továrnách, které produkují také vozidla se spalovacími motory. Baterie se z hlavního závodu v Sindelfingenu přepravují železnicí do továren v Německu a Maďarsku.

Podle Burzera by se montáž a výroba baterií mohla v budoucnu přiblížit závodům na výrobu automobilů, protože konstrukce vozidel se vyvíjí tak, aby se baterie více integrovaly do vozu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

22.2.2022 13:40
Jenom aby přežili.
Odpovědět
LB

Lukas B.

22.2.2022 14:33 Reaguje na smějící se bestie
obávám se (sleduje zprávy z východu ukrajiny) že je nejvyšší čas zase zprovoznit tu litvínovskou německou linku na výrobu benzínu z uhlí a zase začít vyrábět karburátorové motory co žerou šedesátioktanový benzín. včera jsem zrovna listoval v armádní příručce na provoz a údržbu automobilů (rok 1937) se zřetelem na dřevoplynový generátor.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.2.2022 15:45 Reaguje na Lukas B.
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2022 20:41 Reaguje na Lukas B.
Asi oživím pár štýrských valachů, které mám uložené v hibernační lázni ve sklepě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2022 22:03 Reaguje na Lukas B.
Je to samozřejmě ryzí pitomost, řešením je fve na střeše a elektrokára a celý Rusko vás může škrabat na zádech.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.2.2022 11:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Co z toho máte:-)?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2022 16:54 Reaguje na Svatá Prostoto
Fšecko. Navíc jsem kámoš s Vladimirem, to jen pro zichr.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist