https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/mercedes-benz-zacal-na-jihozapade-nemecka-budovat-zavod-na-recyklaci-baterii
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Mercedes-Benz začal na jihozápadě Německa budovat závod na recyklaci baterií

6.3.2023 00:40 | FRANKFURT (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Automobilka Mercedes-Benz začala budovat závod na recyklaci baterií u města Kuppenheim na jihozápadě Německa, nedaleko Karlsruhe. Pilotní továrna bude mít roční kapacitu 2500 tun a přispěje k výrobě více než 50 000 bateriových modulů pro nové elektromobily Mercedes-Benz. Firma o tom informovala na svém webu.
 

Recyklované baterie budou pocházet mimo jiné z testovacích vozidel. Na základě úspěchu pilotního provozu se objem výroby může ve střednědobém až dlouhodobém horizontu zvýšit.

Se zahájením první fáze výroby, mechanickou demontáží, se počítá letos v prosinci. V závislosti na jednání s veřejným sektorem bude závod dokončen o několik měsíců později.

Mercedes-Benz do závodu s nulovými emisemi investuje desítky milionů eur. Projekt v rámci vědecko-výzkumného projektu financuje i spolkové ministerstvo hospodářství a ochrany klimatu.

"Vysíláme důležitý signál o inovační síle Bádenska-Württemberska a Německa v oblasti udržitelné elektromobility," řekl člen představenstva společnosti Mercedes-Benz Jörg Burzer.

Ministryně životního prostředí, klimatu a energetiky Bádenska-Württemberska Thekla Walkerová uvedla, že ji těší, že Mercedes-Benz propaguje oběhové hospodářství. "Zvlášť důležité je to zejména vzhledem k omezené dostupnosti důležitých surovin, po kterých je vysoká poptávka, jako je lithium, kobalt a nikl," uvedla.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (43)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.3.2023 06:25
Sliby se slibují , blázni se radují . Rádoby agitka o "vyřešení" problému s odpady-bateriemi , navíc účelově sepsaná pro lidi, co techniku nemusí.

Pojďme počítat - jediná autobaterie má 0,6 -0,7t - a tak se dostaneme k číslu cca 3500 baterií za rok . Nyní je v provozu (D) asi 900 tis. elektroaut a mají jich být desítky mil. Nepomůže ani tvrzení,že půjde pouza o automobily zn. Mercedes. Ty ostatní to budou dělat jak ? A baterie z Číny budeme vozit zpátky do Číny?
Tedy doslova o ničem, pilotní projekt vznikl pouze pro politické zadání a chlácholení veřejnosti jak zatočíme s odpady.
Pravda je taková, že je výrazně levnější pořídit novou autobaterii než recyklovat starou.
Pokud má provoz fungovat , tak pouze za podmínky výrazných dotací z veřejného rozpočtu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 07:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Takže návrat na zem pro lidi, kteří mají svět naopak.
Dejme tomu, že se tam dá zrecyklovat 3500 baterií větších aut ročně. Těch starších baterií v provozu moc není a ty nové mají garantovanou výdrž milión kilometrů. Takže se budou recyklovat za dost dlouhou dobu, navíc se dají využívat ještě léta třeba v domácnosti nebo na chatě.
Ale do recyklace někdy půjdou určitě.
Jenže to není jediná recyklační linka v Evropě, už před lety něco postavili v Norsku a jako progresivní byznys se to namnoží asi velmi.
Proč?
Ceny lithia, kobaltu atd. se budou silně zvyšovat a hlavně se dováží především z Číny. A Němčouři se proklatě spálili na závislosti s ruským plynem, takže si už dají pozor, nejsou tak blbí, jak si myslíte.
A samozřejmě vůbec není problém do ceny baterií dát recyklační poplatek, pokud tam už dávno není. U nás se na elektro používá běžně.
Tady je jasně vidět, že ropák musí stále bojovat proti ekologickým postupům a cirkulární ekonomika patří mezi ty nejdůležitější.
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.3.2023 17:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Už zase lžete, Hanzle. Nové baterie mají obvykle záruku na 8 let a 150-200 tisíc kilometrů, že jejich kapacita neklesne pod 80 % původní kapacity.
Záruku milión kilometrů nabízí snad jedině Lexus, a to ještě na deset let, tj. musel byste ročně najezdit 100 tisíc kilometrů, musíte jezdit na pravidelné prohlídky a ta záruka se vztahuje na to, že kapacita baterie neklesne pod 70 % původní kapacita.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 18:14 Reaguje na Emil Novák
Jak dycky:
https://fdrive.cz/clanky/lexus-poskytne-u-sveho-prvniho-elektromobilu-zaruku-milion-kilometru-na-baterii-5355
https://fdrive.cz/clanky/bezkobaltove-baterie-tesla-by-mohly-zasadit-smrtici-uder-fosilnim-palivum-5372
Dva roky starý článek, dnes už to dávno mají.

Jenom mi nějak uniklo, kde lžu. Vy píšete to samé, co já.
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.3.2023 18:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Tvrdil jste: "ty nové mají garantovanou výdrž milión kilometrů" - drtivá většina nemá - má to ve skutečnosti jediná značka z mnoha, a to ještě jen za splnění řady podmínek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 21:20 Reaguje na Emil Novák
Jak to vyrobí Lexus a Tesla, už to pojede po celém světě, vábec se nebojte.
Ale o to přece nejde. Bavíme se o recyklaci. Ta nastane vždycky.
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.3.2023 21:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Tesla záruku na milion kilometrů neposkytuje a vy máte opět problém s rozlišováním přítomnosti a vámi vybájené budoucnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 22:10 Reaguje na Emil Novák
Tak kolik? Milión majlí?
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.3.2023 22:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Není nic jednoduššího než se podívat na stránky samotné Tesly (spoiler, milion to opravdu není):
Battery and Drive Unit Limited Warranty
The Battery and Drive Unit in your vehicle are covered for a period of:
Model S, Model X: 8 years or 150,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Rear-Wheel Drive: 8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Long Range, Model 3 Performance, Model Y Long Range, Model Y Performance: 8 years or 120,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period
https://www.tesla.com/support/vehicle-warranty
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 07:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
https://oenergetice.cz/akumulace-energie/chemicky-gigant-basf-postavi-nemecku-pilotni-zavod-recyklaci-baterii
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/obri-tovarna-na-recyklaci-baterii-norsko-elektromobily

"Největší továrna na recyklaci akumulátorů v Evropské unii vznikla v norském Fredrikstadu. Dokáže zpracovat ročně ekvivalent baterií z 25 tisíc elektromobilů." 25.5.22
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 09:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Jéžišmarjá, tohle napsat já, Studnička s Novákem mě zdupají jak hada, že tomu nerozumím, že lžu, že vytvářím chiméry a atd.atd., ale vám to projde.
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.3.2023 17:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Studnička s Novákem vás "zdupají jak hada" vždycky když prokazatelně lžete, což se bohužel u vás děje dost často. Kdo tu podle vás lže? Citujte tu lež a dokažte že jde o lež!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 18:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Omlouvám se, to patřilo jinam.
Odpovědět
va

vaber

6.3.2023 08:35
i kdyby to bylo recyklování pro 5ooo nebo 25ooo aut, je to směšné množství ,které absolutně nic neřeší,
co se z baterie dá recyklovat a co se nedá a jaké jsou odpady z takového závodu-prý žádné ,nulové emise, nepotřebují ani energii ,hotový zázrak,
kolik aut se nyní vyrábí a kolik se chystají automobilky vyrábět? co se zbytkem?
no bude to fungovat jako se spalovacími auty ,stará se odvezou někam na východ do autobazarů a tam ať si s tím poradí jak chtějí,
pro reklamní účely taková informace určitě poslouží,
zřejmě to je zkušební prototyp a nikdo neví co z toho vyleze
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

6.3.2023 09:24 Reaguje na vaber
Zatím to vypadá spíše tak, že se v závodě vyndají staré články a ty se nahradí novými. To je asi chápáno pod tou "recyklací". Tedy víceméně baterkárna, která by se mohla stavět u Plzně. Pochybuji, že v závodě za desítky milionů EUR budou schopni články recyklovat.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 09:48 Reaguje na vaber
Zpátky na zem, nic není tak šíleného, jak tady líšíte, ten vývoj jde postupně a rozvojem elektromobility jde rozvoj zdrojů a taky rozvoj výrobních kapacit a samozřejmě rozvoj recyklací. Ty spotřebují dost energie (proto se tak mohutně budují OZE), ale jaké externality ten proces má, je stále ve vývoji. Důležité je vytáhnout kovy (lithium, kobalt, nikl, měď a co já vím ještě), plasty se recyklují jako plasty.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.3.2023 10:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, a dopadne to přesně jako s úžasně levnou a kdykoli dostupnou zelenou energií. Na kterou doplácí pouze ČR stamiliardy a započtu-li solární tunel tak jsme pře bilión Kč.

I zelený Hanzl by měl vědět, že mu na dluh v Brně nikde nic nedají. Jednak ho znají a za druhé na dluh se žít nedá.

Všichni nechť si povšimnou, že u tzv. zelených recyklačních žvástů nikde nenajdete slovo " tržní".
Což by znamenalo, že si provoz na sebe vydělá a ještě vytvoří zisk.
Zase půjde o dlouhou šmátravou zelenou ruku do veřejných rozpočtů - lidově řečeno v Brně - flignu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 18:19 Reaguje na Miroslav Vinkler
Na tu úžasnou levnou elektřinu z OZE doplácí ČR stamiliardy, bo žádné OZE nevlastní. Logika jak čapa.
Solární tunel byla klasická prasárna našich socialistů a komunistů, prostě jak dycky.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.3.2023 10:39
Nedalo mi to a podíval se blíže na problematiku recyklace autobaterií z ekonomického hlediska.
Pochopitelně, že Hanzl plácá nesmysly a vydává straku na vrbě za realitu.
Zkuste se sami podívat na německý web https://www.energieloesung.de/magazin/wie-gut-funktioniert-das-recycling-von-batterien-eines-elektroautos/

který nadšeně vykládá o recyklaci a má i odkaz na patentovanou německou zázračnou technologii fy. Duesenfeld. https://www.duesenfeld.com/

Technologie je skutečně promyšlená a technicky kvalitní, ale...

Čertovo kopýtko je skryto v ekonomice provozu, přesně jak jsem tvrdil.
Aby nebyla recyklace ztrátová , platí se , Hanzl může hádat dvakrát ,
z obchodování s emisními povolenkami!!!

Cituji :" Pouze ty postupy, které splňují požadavky na CO2 a také minimální požadavky recyklačních kvót pro kobalt, lithium a nikl v budoucnu (od roku 2030/2035 se zvyšují) a jsou ekonomicky proveditelné z hlediska obchodování s emisními povolenkami v EU a možného celosvětového systém obchodování s emisními povolenkami se bude i nadále na trhu prosazovat a prosazovat."

Syrově řečeno, recyklace je možná pouze díky kšeftování se zelenými odpustky , v běžném tržním prostředí by si firma ani neškrtla.

Veliké kouzlo indiánského náčelníka odhaleno !

A teď může kolovrátek Hanzl zase blábolit. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 15:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je přece supr!! Emisní povolenky nepůjdou do kapes kšeftařů a šmelinářů a budu se za ně recyklovat autobaterie!
Znáte nějaký jiný a hlavně lepší postup?
recyklační daň by to zbytečně prodražovalo a je to rozhodně lepší, než když to v babišistánu investovali do uhláků.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.3.2023 15:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Přestaňte blábolit politruku Hanzle.
Přesně to, co tu kritizujete, se dělo / děje i v jiných státech EU včetně Německa. Není to tedy žádná výsada minulé vlády Babiše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 16:37 Reaguje na Jaroslav Studnička
A není lepší to investovat do recyklace baterií? Určitě ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.3.2023 17:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět odvádíte pozornost od svého předchozího blábolu.
Zeptejte se v Německu a v jiných státech.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 18:22 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zase vás chytá fantas.
Vinkler bečel, že se recyklace mají platit z povolenky. Já to považuji za správné výhodné.
Já vím, makačka na bednu....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.3.2023 18:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Reagoval jsem na váš blábol a vy jste v následné reakci odvedl pozornost zcela někam jinam, tak tu přestaňte trollovat!

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 21:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy máte těžký problém s pozorností? Bavíme se přece od 10.39 o financování recyklací z povolenek.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.3.2023 21:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Omyl Hanzle.
Má reakce: "Přesně to, co tu kritizujete, se dělo / děje i v jiných státech EU včetně Německa. Není to tedy žádná výsada minulé vlády Babiše." byla reakce na váš blábol: "je to rozhodně lepší, než když to v babišistánu investovali do uhláků."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 22:08 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ach jo, nemáte vedle sebe někoho, kdo by vám to vysvětlil??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.3.2023 22:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Když si přečtu všechny vaše příspěvky pod tímto článkem, je zcela jasné kdo je tu ten nechápající (slušně řečeno).

Další váš přešlap s "milión majlí" hovoří za vše.
Natrollit desítky příspěvků denně jenom zde na ekolistu, kdy drtivá většina je lež a demagogie, to vás v Kremlu naučili skvěle.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

6.3.2023 22:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Platit recyklaci z peněz vybraných za povolenky je pěkná sviňárna. Ty staré baterie se mají do mrtě využívat k akumulaci v úložištích a pak je nechat na hromadě tak dlouho, až se stane recyklace díky zdražování surovin a zlepšování technologie recyklace rentabilní.

Toto je zjevně další EU-ekomagořina.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 22:38 Reaguje na Jiří Svoboda
To je přece úplná blbost, drancovat planetu a surovinu nechat ležet na hromadě? Za čas se třeba ukáže, že lithium do baterií potřeba není a bude zbytečně zničený kus přírody a ještě zbyde hromada odpadu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 18:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pro člověka je nejdůležitější, z jakého místa se bude dívat na svět. To říkával Eduard Petiška.
Já si vybral příjemnou krajinu plnou normálních, pracovitých a převážně poctivých lidí.
Vy sedíte v nějaké žumpě až na dně, bo vidíte všechny výš než jste sám jako potkany a krysy. Nechápu, že vás to baví.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.3.2023 18:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Až vám místo důchodu přijdou bony na emisní povolenky, teprve potom skloníte hřbet před realitou.

Podíval jsem se za vás na ty zázračné Nory - Fredrikstad - a je to velmi podobné schéma kupčení s emisními povolenkami, tentokráte přes automobilky.
Možná jste pracovitý , poctivý ale kromě toho zcela dutý .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 21:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zatím ně chodí důchod v kačkách a obávám se, že se to hned tak brzo nezmění.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2023 22:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nevím, co si mám představit pod pojmem dutý, ale tím, že nežiji v díře a nepovažuji lidi za špinavé tvory, tak mám daleko větší rozhled na normální a především pozitivní a spokojenou společnost, která se neutápí v nenávistích a bezmezné až komické kritice.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.3.2023 22:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy si dokonce dokážete lhát sám sobě.

Tak takovýho exota jsem ještě nezažil 😀
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.3.2023 07:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je známý fakt, blázen nikdy nepřipustí, že by bláznem být mohl.
Taky jsem se v životě párkrát uťal, ale chybu jsem přiznal a vzal si z ní poučení.
Kdežto pan Hanzl ,i když byl evidentně několikrát nachytán na hruškách, si stále mele svou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2023 20:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jistě. Já pořád mlel, že energetickou krizi způsobola kremelská zrůda a jak se nám podaří odstřihnout, půjdou ceny dolů a budem v pohodě. Samozřejmě to byla cypovina a zmrzli jsme a EU se rozpadla, jak dychky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2023 20:31 Reaguje na Jaroslav Studnička
To jste toho zažil fakt málo. Já hnidopichů a opruzérů zažil něurékom.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.3.2023 20:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Neměl jsem tu čest pobývat v Černovicích.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.3.2023 09:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Mě stačí diskuse na Ekolistu, proti ní jsou Černovice spíš jen katedra Oxford university.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

10.3.2023 09:04 Reaguje na Pavel Hanzl
No, minule jste tvrdil, že to bylo tak, že Vaši rodiče si vyhlédli vilu s židovskými obyvateli, tyto naprášili gestapu, a bydleli tam poté. A v devadesátkách jste ten dům ukradli v privatizaci. Takže jaksi rypákování není namístě.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.3.2023 21:39
Milánkové, vzhledem k tomu, že se v oblasti baterek docela pohybuji, tak Vám řeknu, co se pod tou "recyklací" myslí. Ty baterřka z aut, když klesne její kapacita, tak to znamená to, že některý články jsou dobrý, a některý kllekly. Takže ty dobrý se vyberou, z toho se udělají nové baterky, ale pro úložiště, a zbytek se v Africe zahrne buldozerem.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist