Mercedes-Benz začal na jihozápadě Německa budovat závod na recyklaci baterií
Recyklované baterie budou pocházet mimo jiné z testovacích vozidel. Na základě úspěchu pilotního provozu se objem výroby může ve střednědobém až dlouhodobém horizontu zvýšit.
Se zahájením první fáze výroby, mechanickou demontáží, se počítá letos v prosinci. V závislosti na jednání s veřejným sektorem bude závod dokončen o několik měsíců později.
Mercedes-Benz do závodu s nulovými emisemi investuje desítky milionů eur. Projekt v rámci vědecko-výzkumného projektu financuje i spolkové ministerstvo hospodářství a ochrany klimatu.
"Vysíláme důležitý signál o inovační síle Bádenska-Württemberska a Německa v oblasti udržitelné elektromobility," řekl člen představenstva společnosti Mercedes-Benz Jörg Burzer.
Ministryně životního prostředí, klimatu a energetiky Bádenska-Württemberska Thekla Walkerová uvedla, že ji těší, že Mercedes-Benz propaguje oběhové hospodářství. "Zvlášť důležité je to zejména vzhledem k omezené dostupnosti důležitých surovin, po kterých je vysoká poptávka, jako je lithium, kobalt a nikl," uvedla.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (43)
Miroslav Vinkler
6.3.2023 06:25Pojďme počítat - jediná autobaterie má 0,6 -0,7t - a tak se dostaneme k číslu cca 3500 baterií za rok . Nyní je v provozu (D) asi 900 tis. elektroaut a mají jich být desítky mil. Nepomůže ani tvrzení,že půjde pouza o automobily zn. Mercedes. Ty ostatní to budou dělat jak ? A baterie z Číny budeme vozit zpátky do Číny?
Tedy doslova o ničem, pilotní projekt vznikl pouze pro politické zadání a chlácholení veřejnosti jak zatočíme s odpady.
Pravda je taková, že je výrazně levnější pořídit novou autobaterii než recyklovat starou.
Pokud má provoz fungovat , tak pouze za podmínky výrazných dotací z veřejného rozpočtu.
Pavel Hanzl
6.3.2023 07:54 Reaguje na Miroslav VinklerDejme tomu, že se tam dá zrecyklovat 3500 baterií větších aut ročně. Těch starších baterií v provozu moc není a ty nové mají garantovanou výdrž milión kilometrů. Takže se budou recyklovat za dost dlouhou dobu, navíc se dají využívat ještě léta třeba v domácnosti nebo na chatě.
Ale do recyklace někdy půjdou určitě.
Jenže to není jediná recyklační linka v Evropě, už před lety něco postavili v Norsku a jako progresivní byznys se to namnoží asi velmi.
Proč?
Ceny lithia, kobaltu atd. se budou silně zvyšovat a hlavně se dováží především z Číny. A Němčouři se proklatě spálili na závislosti s ruským plynem, takže si už dají pozor, nejsou tak blbí, jak si myslíte.
A samozřejmě vůbec není problém do ceny baterií dát recyklační poplatek, pokud tam už dávno není. U nás se na elektro používá běžně.
Tady je jasně vidět, že ropák musí stále bojovat proti ekologickým postupům a cirkulární ekonomika patří mezi ty nejdůležitější.
Emil Novák
6.3.2023 17:45 Reaguje na Pavel HanzlZáruku milión kilometrů nabízí snad jedině Lexus, a to ještě na deset let, tj. musel byste ročně najezdit 100 tisíc kilometrů, musíte jezdit na pravidelné prohlídky a ta záruka se vztahuje na to, že kapacita baterie neklesne pod 70 % původní kapacita.
Pavel Hanzl
6.3.2023 18:14 Reaguje na Emil Novákhttps://fdrive.cz/clanky/lexus-poskytne-u-sveho-prvniho-elektromobilu-zaruku-milion-kilometru-na-baterii-5355
https://fdrive.cz/clanky/bezkobaltove-baterie-tesla-by-mohly-zasadit-smrtici-uder-fosilnim-palivum-5372
Dva roky starý článek, dnes už to dávno mají.
Jenom mi nějak uniklo, kde lžu. Vy píšete to samé, co já.
Emil Novák
6.3.2023 18:59 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
6.3.2023 21:20 Reaguje na Emil NovákAle o to přece nejde. Bavíme se o recyklaci. Ta nastane vždycky.
Emil Novák
6.3.2023 21:29 Reaguje na Pavel HanzlEmil Novák
6.3.2023 22:16 Reaguje na Pavel HanzlBattery and Drive Unit Limited Warranty
The Battery and Drive Unit in your vehicle are covered for a period of:
Model S, Model X: 8 years or 150,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Rear-Wheel Drive: 8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Long Range, Model 3 Performance, Model Y Long Range, Model Y Performance: 8 years or 120,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period
https://www.tesla.com/support/vehicle-warranty
Pavel Hanzl
6.3.2023 07:58 Reaguje na Miroslav Vinklerhttps://www.tydenikhrot.cz/clanek/obri-tovarna-na-recyklaci-baterii-norsko-elektromobily
"Největší továrna na recyklaci akumulátorů v Evropské unii vznikla v norském Fredrikstadu. Dokáže zpracovat ročně ekvivalent baterií z 25 tisíc elektromobilů." 25.5.22
Pavel Hanzl
6.3.2023 09:50 Reaguje na Pavel HanzlEmil Novák
6.3.2023 17:48 Reaguje na Pavel Hanzlvaber
6.3.2023 08:35co se z baterie dá recyklovat a co se nedá a jaké jsou odpady z takového závodu-prý žádné ,nulové emise, nepotřebují ani energii ,hotový zázrak,
kolik aut se nyní vyrábí a kolik se chystají automobilky vyrábět? co se zbytkem?
no bude to fungovat jako se spalovacími auty ,stará se odvezou někam na východ do autobazarů a tam ať si s tím poradí jak chtějí,
pro reklamní účely taková informace určitě poslouží,
zřejmě to je zkušební prototyp a nikdo neví co z toho vyleze
Jiří Svoboda
6.3.2023 09:24 Reaguje na vaberPavel Hanzl
6.3.2023 09:48 Reaguje na vaberMiroslav Vinkler
6.3.2023 10:18 Reaguje na Pavel HanzlI zelený Hanzl by měl vědět, že mu na dluh v Brně nikde nic nedají. Jednak ho znají a za druhé na dluh se žít nedá.
Všichni nechť si povšimnou, že u tzv. zelených recyklačních žvástů nikde nenajdete slovo " tržní".
Což by znamenalo, že si provoz na sebe vydělá a ještě vytvoří zisk.
Zase půjde o dlouhou šmátravou zelenou ruku do veřejných rozpočtů - lidově řečeno v Brně - flignu.
Pavel Hanzl
6.3.2023 18:19 Reaguje na Miroslav VinklerSolární tunel byla klasická prasárna našich socialistů a komunistů, prostě jak dycky.
Miroslav Vinkler
6.3.2023 10:39Pochopitelně, že Hanzl plácá nesmysly a vydává straku na vrbě za realitu.
Zkuste se sami podívat na německý web https://www.energieloesung.de/magazin/wie-gut-funktioniert-das-recycling-von-batterien-eines-elektroautos/
který nadšeně vykládá o recyklaci a má i odkaz na patentovanou německou zázračnou technologii fy. Duesenfeld. https://www.duesenfeld.com/
Technologie je skutečně promyšlená a technicky kvalitní, ale...
Čertovo kopýtko je skryto v ekonomice provozu, přesně jak jsem tvrdil.
Aby nebyla recyklace ztrátová , platí se , Hanzl může hádat dvakrát ,
z obchodování s emisními povolenkami!!!
Cituji :" Pouze ty postupy, které splňují požadavky na CO2 a také minimální požadavky recyklačních kvót pro kobalt, lithium a nikl v budoucnu (od roku 2030/2035 se zvyšují) a jsou ekonomicky proveditelné z hlediska obchodování s emisními povolenkami v EU a možného celosvětového systém obchodování s emisními povolenkami se bude i nadále na trhu prosazovat a prosazovat."
Syrově řečeno, recyklace je možná pouze díky kšeftování se zelenými odpustky , v běžném tržním prostředí by si firma ani neškrtla.
Veliké kouzlo indiánského náčelníka odhaleno !
A teď může kolovrátek Hanzl zase blábolit. :-)
Pavel Hanzl
6.3.2023 15:18 Reaguje na Miroslav VinklerZnáte nějaký jiný a hlavně lepší postup?
recyklační daň by to zbytečně prodražovalo a je to rozhodně lepší, než když to v babišistánu investovali do uhláků.
Jaroslav Studnička
6.3.2023 15:31 Reaguje na Pavel HanzlPřesně to, co tu kritizujete, se dělo / děje i v jiných státech EU včetně Německa. Není to tedy žádná výsada minulé vlády Babiše.
Pavel Hanzl
6.3.2023 16:37 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
6.3.2023 17:44 Reaguje na Pavel HanzlZeptejte se v Německu a v jiných státech.
Pavel Hanzl
6.3.2023 18:22 Reaguje na Jaroslav StudničkaVinkler bečel, že se recyklace mají platit z povolenky. Já to považuji za správné výhodné.
Já vím, makačka na bednu....
Jaroslav Studnička
6.3.2023 18:38 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
6.3.2023 21:23 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
6.3.2023 21:37 Reaguje na Pavel HanzlMá reakce: "Přesně to, co tu kritizujete, se dělo / děje i v jiných státech EU včetně Německa. Není to tedy žádná výsada minulé vlády Babiše." byla reakce na váš blábol: "je to rozhodně lepší, než když to v babišistánu investovali do uhláků."
Pavel Hanzl
6.3.2023 22:08 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
6.3.2023 22:42 Reaguje na Pavel HanzlDalší váš přešlap s "milión majlí" hovoří za vše.
Natrollit desítky příspěvků denně jenom zde na ekolistu, kdy drtivá většina je lež a demagogie, to vás v Kremlu naučili skvěle.
Jiří Svoboda
6.3.2023 22:10 Reaguje na Pavel HanzlToto je zjevně další EU-ekomagořina.
Pavel Hanzl
6.3.2023 22:38 Reaguje na Jiří SvobodaPavel Hanzl
6.3.2023 18:25 Reaguje na Miroslav VinklerJá si vybral příjemnou krajinu plnou normálních, pracovitých a převážně poctivých lidí.
Vy sedíte v nějaké žumpě až na dně, bo vidíte všechny výš než jste sám jako potkany a krysy. Nechápu, že vás to baví.
Miroslav Vinkler
6.3.2023 18:44 Reaguje na Pavel HanzlPodíval jsem se za vás na ty zázračné Nory - Fredrikstad - a je to velmi podobné schéma kupčení s emisními povolenkami, tentokráte přes automobilky.
Možná jste pracovitý , poctivý ale kromě toho zcela dutý .
Pavel Hanzl
6.3.2023 21:25 Reaguje na Miroslav VinklerPavel Hanzl
6.3.2023 22:07 Reaguje na Miroslav VinklerJaroslav Studnička
6.3.2023 22:45 Reaguje na Pavel HanzlTak takovýho exota jsem ještě nezažil 😀
Miroslav Vinkler
7.3.2023 07:45 Reaguje na Jaroslav StudničkaTaky jsem se v životě párkrát uťal, ale chybu jsem přiznal a vzal si z ní poučení.
Kdežto pan Hanzl ,i když byl evidentně několikrát nachytán na hruškách, si stále mele svou.