Ministerstvo plánuje změny v přípravě dopravních staveb
Podle něj jsou připravované dopravní stavby veřejností vnímány většinou velice negativně. Reflektují na ně zpravidla jen lidé, kterým mají vést kolem domů, a kteří se je zpravidla všemi prostředky snaží zastavit. Nová studie by měla umožnit smysluplnější a před veřejností snáze obhajitelné plánování silnic nebo železničních tratí. Pokud se například ukáže, že vybudování silnice je nezbytné pro obsluhu plánované stavby obytných domů v konkrétní obci, mělo by být i vybudování této komunikace nutnou podmínkou pro další developerský rozvoj tohoto území, dodal Janeček.
Největší problém, který v současnosti s přípravou staveb ministerstvo řeší, je skutečnost, že Evropská komise neuznává starší posudky dopadu staveb na životní prostředí (tzv. EIA). Problémy s těmito posudky má v Česku zhruba stovka staveb, deset z nich chtějí ministerstva dopravy a životního prostředí prosadit do seznamu prioritních staveb, u kterých by nebylo nutné celý proces EIA opakovat.
Původně měla být mezi těmito stavbami zahrnutá i část pražského obchvatu u Běchovic, kvůli nedostatečné přípravě ale byla tato stavba nahrazena modernizací železničního spojení ze Sudoměřic do Votice. Materiál obsahující deset prioritních staveb vzala minulý týden na vědomí vláda.
Seznam prioritních staveb
D3 České Budějovice, obchvat
D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice
D48 Frýdek Místek, obchvat
D35 Opatovice - Ostrov
D49 Hulín - Fryšták
D55 Otrokovice, jihovýchodní obchvat
D11 1106 Hradec Králové - Smiřice
I/11 Ostrava, prodloužená Rudná
D1 0136 Říkovice - Přerov
Modernizace trati Sudoměřice - Votice
Zdroj: ministerstvo dopravy
reklama