Motoristé v Berlíně napadli ekologické aktivisty blokující příjezdy do centra
Řidiči aut v Berlíně dnes ráno napadli klimatické aktivisty ze skupiny Letzte Generation (Poslední generace), kteří zablokovali dálnici u sjezdu na třídu Kurfürstendamm. Podle agentury DPA je bili a kopali do nich, aby jim zabránili v tom, aby se přilepili k vozovce.
Někteří motoristé, kteří uvázli v zácpě, z aut vystoupili a snažili se aktivisty ze silnice odtáhnout. Kolem se ozývalo hlasité troubení a nadávky. Portál Berliner Zeitung píše, že blokády se dnes konaly hlavně na dopravních tepnách vedoucích do centra města. Podle policie byly na 11 místech.
"Opravdu nás nijak nebaví, když nám řidiči nadávají a odtahují nás," napsala skupina Letzte Generation na twitteru. "Ale lhostejnost vlády v souvislosti s hrozící neúrodou, válkami a sociálním propadem nás nutí vyrážet do ulic," dodala.
DPA píše, že ve čtvrtek protestující zablokovali dopravu v Berlíně na 14 místech. Zaměřili se hlavně na silnice, kterými lidé vyjíždějí z města, protože v Německu bylo volno kvůli svátku Nanebevstoupení Páně.
Skupina Letzte Generation, která vznikla koncem roku 2021, provoz na dálničních nájezdech v Berlíně poprvé ochromila loni v lednu. Od té doby blokády pořádá skoro denně, stojí také za protestními akcemi v muzeích, na letištích nebo u ropovodů. Aktivisté jako okamžité opatření před hrozícím "klimatickým kolapsem" požadují omezení rychlosti na německých dálnicích na 100 kilometrů za hodinu nebo trvalé zavedení jízdenky na veřejnou dopravu za devět eur měsíčně (asi 214 korun).
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (50)
Tak to bývá, když policie neplní své povinnosti. Pak si právo, pořádek a zákonnost vynutí většinová společnost sama.
Odpovědět
Vypadá to tak, že do povinné výbavy motorového vozidla, přibude kromě lékárničky ještě pořádný obušek.
Odpovědět
Moje zimní výbava je lopata, řetězy, kýbl s pískem a řetězová pila :)
Odpovědět
Na odstranění překážky (i přilepené překážky) z vozovky ideální prostředky!
Odpovědět
Na to je nejlepší ostře nabitý hovnocuc.
Odpovědět
To, co tito samozvaní "spasitelé" předvádějí, bych přirovnal bez obav k terorismu. Pokud chtějí někde protestovat, ať jdou na náměstí či do parků. Ale ať nikoho neobtěžují, nezdržují a nesabotují běžný život na ulicích. Nedivím se nazlobeným reakcím řidičů, mají mé naprosté pochopení a sympatie.
Odpovědět
A kdopak je financuje?
Peníze aktivistům chodí i z Ameriky. Za blokování dopravy a další činnosti má asi čtyřicítka aktivistů dostávat měsíčně 1 300 euro (přibližně 31 tisíc korun) od sdružení Wandelbündnis - Gesamtverband für den sozial-ökologischen Wandel a Tagesspiegel připojuje, že toto sdružení dostává peníze od americké organizace „Climate Emergency Fund“, která je financována například vnučkou ropného magnáta J. Paula Gettyho Aileen Gettyovou.
Ropní magnáti.
Odpovědět
Těch 1300 euro vypadá hodně. Pokud se ale ujme trend, kdy aktivisté pokaždé dostanou za blokování dopravy na budku, tak už to tak růžové není. Trávit život tím, že mě buď bijí a nebo mi v nemocnici ošetřují rány, to není zrovna zářná kariéra. Navíc profese aktivisty není pod penzí.
Odpovědět
Zajímavě tendenční titulek - "motoristé napadli"?
Parta aktivistů znemožnila používání komunikací, několik občanů svépomocí zajistilo návrat k pokojnému stavu. A to je velmi pozitivní zpráva.
Problém není v tom, jestli nějaký zmetek dostal ránu. Lezli na silnici dobrovolně, klidně ať je někdo přejede. Problém je v tom, že stát nekoná, občan si musí pomoci sám. Ale až někomu ve stresu povolí nervy a opravdu tam zůstanou mrtví, to si nepochybně stát vzpomene a začne občany buzerovat.
Odpovědět
Já bych je nebil, ale poléval vodou a v krajním případě i splašky.
Je to jako s nepovolenou technoparty, kdy sedlák okolní pozemky
"pohnojil" kejdou a do dvou hodin byla louka prázdná bez asistence
policie a opakovaných výzev až do skončení několik dnů trvajícího
randálu. Když mi někdo znepříjemní život, tak já jemu taky a být
polití splašky, tak se sami rychle odlepí a zmizí jako ti vyznávači randálu v přírodě. Jednoduché, levné a účinné.
Odpovědět
V Německu díky přilepeným debilům zemřel člověk. Nemohla kolem nich projet sanitka a chodec, kterého srazilo auto, zemřel. Takže než nechat umírat lidi, radši bych ekoteroristy "léčil" pendrekem. Ostatně, obušek se v autě uskladní snáze než kanystr s kejdou.
Odpovědět
Spěchám, protože musím... tak bych to jednomu z nich pustil za límec:-) Tito zbyteční lidé umí jen překážet.
Odpovědět
My chlapi to máme jednoduché. Rozepne se poklopec a jede to. Ženy to mají horší. I když ty zase často nosí pepřák a jeho použití by bylo taky zajímavé.
Odpovědět
No, já to viděl na videu......to bylo jak trucující zvířátka.....chlapík bafnul do každé ruky jednoho za líme a táhnul je stranou, a další nanynka se šla posadit na jeho místo....no, a když se pro ni vracel, tak tak tam byl zase jeden z té první dvojice.
Odpovědět
Nechat je přilepené až do konce, vytyčit objízdné trasy a v mediích ignorovat. Během 1 - 2 týdnů se problém sám vyřeší.
Odpovědět
Nevyřeší....to co požadujete znamená dopravní kolaps.
Odpovědět
Opravdu zajímavé...že se nikdo z diskutujících nepokusil ani na sekundu podívat na problém (ne)udržitelnosti globální civilizace z pohledu aktivistů. Z pohledu člověka žijícího před 100 lety jsou těmi ekoteroristy přece miliardy řidičů pojízdných plechovek, které uzurpují stále větší plochu fyzikálně striktně ohraničené planety Země, ročně zabíjí miliony lidí při dopravních nehodách a vzduchem/smogem možná stamiliony. Vše se děje za jásotu globální oligarchie, která díky bohatství z prodeje ropy a aut žije stranou všeho toho rámusu a smradu v posledních civilizací nedotčených kouscích planety, soukromých ostrovech apod.
Oblbli masy natolik, že jdou za svým krysařem až do propasti...
Odpovědět
Hm, miliardy lidí chtějí individuální mobilitu.
Kolik je těch, kteří jsou ochotni se jí opravdu zříct, bez ohledu třeba na ekonomické následky? Na lidskou svobodu a práva?
A myslím ty opravdu přesvědčené, ne děvky, co se nechají platit za nošení jakéhokoli transparentu, ne chaoty, kteří chtějí ničit bez rozmyslu, jedno co, hlavně že šíří zkázu.
Odpovědět
Až vás jednou poveze do špitálu ta plechovka se zapnutými majáky a
na silnici budou přilepení ti "bojovníci" proti plechovkám, tak
jsem zvědav na vaši reakci. Mají se přilepit ke dveřím sídla vlády,
nebo magistrátu a nepustit ouřady domů dříve, než jim slíbí řešení
situace. Přilepit se k silnici je terorismus na obyčejných lidech,
které to může stát život a při požáru a nemožnosti dojezdu hasičů
ztráty majetku a životů. No a když píšete o těch rájích boháčů,
tak co protestovat tam? Myslíte si, že většina lidí používá auta
pouze pro zábavu? Já se sice bez auta téměř obejdu, ale sanitku,
hasiče a zásobování neodmítám. Občas využiji i TAXÍK, protože na
pár jízd za rok nepotřebuji mít auto. To jen díky svému zdraví,
blízkosti obchodů, služeb a reliéfu krajiny umožňující jezdit na kole. Jednou mi to ale zdraví nedovolí a "plechovka" bude nutná.
Vás to možná taky jednou dostihne, že plechovky nebudete odmítat
a pak pochopíte, že ti aktivisté přilepení k silnici jsou blbi!
Odpovědět
Kdo tvrdí, že něco odmítám. U místních diskutujících mi chybí pouze sebereflexe a diskuse o podstatě problému zvaný demokratizace automobilismu. Navíc schvalování násilí vůči lidem jiného názoru v této diskuzi je mi odporné. Neuvědomujete si, že se tím odvracíme od ideálů humanismu? Protest aktivistů je přece politický - tzv. politicjá reprezentace neustálé rokuje a podepisuje závazky jak snížit ekologické dopady naší civilizace a výsledky žádné - vždy vyhraje velkokapitál. Opravdu nikdo z místních diskutujících nevnímá holý fakt, že všechny vynálezy moderního člověka mají kromě dobrých stránek vždy i negativa (Bělohradský je nazývá externalitami), které svojí multiplikací takřka vždy potlačí počáteční pozitiva inovace? P.S. Myslíte si, že rodič sanitky nemůže svojí rychlou jízdou někoho srazit a zabít? Jak byste se cítil, pokud by porazila právě Vás?;-)
Odpovědět
Ta banda pitomců prostě na straně jedné vědomě zákon porušuje a přitom na straně druhé tak činí jen proto, že má zatím slušnou pravděpodobnost, že ti, kteří s jejich formou protestu ... i když by se to dalo nazvat jinak ... zákon neporuší. To nejsou žádné ideály humanismu, to je chování, kterému se poměrně výstižně říká vych ... ehm, vyčůranost, a přizdis---ství.
Za tohoto stavu nemám problém, když někdo ty zákony nerespektuje také.
Když to vezmu na Prahu, nemám problém, když si zastánci "třicítky" udělají na Mariánském kempík a budou tam demonstrovat třeba měsíc 24/7. Mají na protest právo, je tu nějaká svoboda shromažďování a vedení Prahy je příslušným orgánem v dané věci. Pokud s tím ale prudí na ulicích, tak čím hůř dopadnou, tím za mě lépe.
Řidič sanitky se snaží pomoci pacientovi, ne prudit všechny okolí, takže zkuste nějaký méně blbý příklad.
Odpovědět
... s jejich formou protestu nesouhlasí ...
Odpovědět
...protest který "nikomu nevadí" jako by nebyl. Ještě jsem neslyšel o revoluci, která by vznikla z demonstrace na "odlehlém" místě. Používáte dvojí metr - kdyby demonstrovali za 150km/h v obcích a litru benzínu za 1Kč, byly by tu v diskuzi samé pochvalné reakce.
Odpovědět
Revoluce jsou to pravé, co nám ještě chybí, to už tady dlouho nebylo. A ještě nějaká ta diktatura a vedoucí úloha ... jooo, to byly časy. Na hovno.
A demonstrovat za kilopade v obci a benál za kačku můžete ... schválně jaké ty reakce budou;-))).
Odpovědět
Jenomže tenhle protest jaksi vadí většině. Násilí je zcela legitimní.........pokud by protestujicich byla většina, menšina by je nepreprala. Pokud se ta většina rozhodně tě menšině, která prudit, rotovat cenách, je to její svaté demokratické právo.
Odpovědět
Jen faktická ... tady se snad nedá ani mluvit o nějaké většině, jako spíš o nějakém anarchistickém kroužku vypatlanců, kteří se kvantitativně pohybují na hranici statistické chyby ... a to jim ještě hodně přeju.
Odpovědět
... o nějaké menšině ... samozřejmě
Odpovědět
Máte pravdu, protestovat se musí tak, aby to pořádně vadilo. Takže sám píšete, že pokud motoristé budou protestovat tak, že prilepenym dezolatum rozkopou cenich, tak je to vlastně v pořádku, ne????
Odpovědět
Tady ti protestující tenkrát také blokovali/prudili ostatní?! https://youtu.be/HglHHJct6yA
Bylo správné je rozehnat?...co kdyby projížděla sanitka...
Odpovědět
Já tedy nevím kolik vám tehdy bylo, ale mně už docela dost ... k dnešku tedy relativně:-) ... ale oproti dnešku bych si na pár drobných rozdílů tedy vzpomněl.
Zkuste nějaký míň pitomý příklad.
Odpovědět
Jak vidíte, žalostně se Vám nedostává argumentů + pro (svoji) pravdu byste byl ochotný tolerovat násilí, ale násilí pro pravdu jiných odmítáme...
Odpovědět
Já násilí neodmítám, násilí vyřešilo v historii více problémů, než kterýkoli jiný faktor.
Ale přesto......argumentujete nesmyslně, v tom videu rozhodně menšina neutiskuje většinu, je tomu přesně naopak.
Vy jste tak hloupý, že ne, že jste si tím odkazem na video nafackoval, vy jste si i dokázal sám sobě rozkopat čenich, a to se hned tak nevidí.
Odpovědět
Pokud potřebujete argumenty aby vám došel rozdíl mezí tím, když demonstranty třeba o Palachově týdnu honili fízlové a kropili je z vodních děl ... a lidi těm fízlům fakt nefandili a dost často demonstrantům naopak pomáhali se schovat nebo zdrhnout ... a mezi tím, když tady ti pitomci naopak policii potřebují k tomu, aby jim jejich spoluobčané nedali na budku, tak to je pak jakýkoli pokus o věcnou argumentaci dost na nic.
Odpovědět
A koho myslíte ty ostatní? Papaláše z UV KSČ? A víte, že se po Václaváku ani tenkrát nejezdilo?
Odpovědět
Humanoidismus nemá s demokracii nic společného. Pokud nadpoloviční většina lidí usoudí, že patříte na větev, tak je to svatá vůle lidu, a patří vám to. Bohužel tu máme hen ten ony humanoidismus, takže vás tu musíme trpět.
Odpovědět
Ano pokrok ve snížení kojenecké úmrtnosti lze v jistých ohledech považovat za negativní. ... díky tomu jste jako nemluvě nechcipnul, a tak vás tu máme.
Odpovědět
Aha, už zase velkokapitál :) Tak nám ty velkokapitalisty vyjmenujte, nejlépe ty západní, kteří mají nějakou souvislost s automobilismem nebo ropným průmyslem.....Je to snad nějaký pán Dženerál s paní Moutoursovou, nějaký pan Bavorák, Folksvágn, či paní Audyna, Či že by snad místní oligarchoun pan Škodovka? A z obdobně z ropné branže.....Pan Eksón s paní Mobilovou, pan Ševrón s paní Texasovou, pan Mušlička Šel, Či tajemný pan Bí s paní Pí????
Nesmíte tolik studovat marxismus leninismus, a zkuste se nenechat živit rodiči. Pak získáte alespoň částečný vhled do toho, jak tenhle svět funguje.
Odpovědět
Kdo je ten globální oligarchoun, komunistický sajrajte??? Na prodeji ropných produktu zadní globální oligarchove nevydelavaji, protože nejsou, zato se na tom pakuji socialy a komunaly bohatých zemi. Takže ne oligarchove, ale sáčky, které se lepí k silnicim.
Odpovědět
Ročně zabíjí stamiliony lidi......takže za deset let miliardy???? Kam na ty lži vy ekoteroristicke hovado chodíte????
Odpovědět
Ne že bych chtěl krmit trolla, ale spíše pro pořádek a podporu kritického myšlení ostatních diskutujících: Tak schválně - z čeho vznikají předčasná úmrtí? Co může být spouštěč rakoviny, infarktů a dalších nejčastějších příčin úmrtí "homo economicus"?! Viz Google a stovky článků a studií https://shorturl.at/dksK3 + externality zvýšeného hluku viz https://shorturl.at/fmpJV
Odpovědět
Dobře tedy, tak předčasná úmrtí :) Ve kterých státech je nejvyšší věk dožití? No, v těch, kde je nejvyšší hustota automobilového provozu. Takové Japonsko.
Naopak, státy, kde je automobilů minimum, a obyvatelé žijí v čistém lůně přírody, mají věk dožití nejnižší - namátkou Haiti, Somálsko, Eritrea.
Pokud tedy vezmeme věk dožití v těchto "přírodních státech" jako určující, pak naopak můžeme vidět, že automobilismus nezpůsobuje předčasná, ale počasná úmrtí. A své pitomé články, které financují ekoteroristé si nacpětě někam.
Je to totiž přesně naopak, jak se snažíte dokázat.
Odpovědět
Další inženýr, který rozumí všemu a všichni kolem mu nesahají ani po...zkuste se zavřít se svojí nastartovanou plechovkou na 4 kolech do garáže, pootevřete okénko a možná, možná Vás konečně osvítí záblesk poznání žáka prvního stupně ZŠ. Jinak na Haiti, v Somálsku či v Eritrey by jim nízkou naději dožití nezvedla ani pomoc všech globálních oligarchů ve formě několika automobilů do každé rodiny s bezednou palivovou nádrží...pane Višňovský, chápu, že jste v prvouce nedával moc pozor, ale rychleji nez na novotvary z exhalací se dá umřít hladem a infekčními chorobami...
Odpovědět
Už jste to řekl svému ošetřujícímu lékaři?! ;-)
Odpovědět
Bingo, samozřejmě, že tím, že něco těm opicím budete dávat, tak to nepomůže. Ovšem když ty Somálské a eritrejské opice si na ta auta vydělají třeba tím, že celý svět budou zásobovat léky a potravinami, tak se tam délka dožití zvýší, že?
Odpovědět
Já na rozdíl od Vás píši pod svým plným jménem, a vyšly mi zde tři články, takže trolem si titulujte svého fotra, anonymní ekoteroristický dezoláte.
Odpovědět
Zelený mozek v letech se prostě nezapře ani po letech :-)
Odpovědět
Nevím, čemu říkáte zelený mozek, na MiG-29 jsem sloužil po dobu základní vojenské služby - jako jediný záklaďák v historii.
Jazykem zesnulého herce Jiřího Sováka, nebyl jste na vojně, čili jste kripl. Toj e odborný termín.
Odpovědět
Tak tp vypadá, že velká část německé společnosti protest chápe a snaze vládnoucího kapitálu protesty kriminalizovat se LIDÉ postavili...viz https://denikreferendum.cz/clanek/35261-zatah-na-klimaaktivisty-z-posledni-generace-vyvolal-v-nemecku-vlnu-solidarity
Odpovědět
|
|