https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/myslivci-petice-k-neprijeti-novely-mysliveckeho-zakona-ma-desitky-tisic-podpisu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Myslivci: Petice k nepřijetí novely mysliveckého zákona má desítky tisíc podpisů

29.7.2024 18:51 (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Zdroj | Pixabay
Petici myslivecké jednoty vyzývající vládu k neschválení novely mysliveckého zákona podepsalo elektronicky k dnešnímu dni přes 1200 lidí a další desítky tisíc podpisů sesbírali myslivci skrze petiční archy. ČTK to řekl předseda Českomoravské myslivecké jednoty (ČMMJ) Jiří Janota.
 
Novela podle něj způsobí neodpovědné hospodaření se zvěří a oslabí práva vlastníků lesů. Ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL) už dříve uvedl, že novela má snížit vysoké stavy spárkaté zvěře a škody, které působí v českých lesích, na zemědělských pozemcích a plodinách.

"Navrhované změny zákona jsou v rozporu s jejich deklarovanými cíli. Nejen že by nedošlo ke snížení škod zvěří, což mělo být jejich hlavní účelem, ale ve skutečnosti by se tyto škody naopak zvýšily v důsledku nezodpovědného hospodaření," napsali zástupci myslivecké jednoty v petici.

Myslivecká rada se podle Janoty ještě rozhodne, zda petici předloží do Sněmovny, případně do Senátu. Podepisování ukončí na základě situace při projednávání novely zákona, v současnosti komunikují s několika zákonodárci, doplnil.

Novelu zákona o myslivosti schválila vláda 12. června, zákon musí dále projednat Sněmovna. Myslivci budou nově muset ulovit minimální počty zvěře, které jim určí stát, a to podle poškození lesa. Při nesplnění minimální hranice lovu dostanou pokutu. Přemnožená zvěř podle ministerstva poškodí až třetinu mladých lesů a za deset let způsobila v Česku škody minimálně za 25 miliard korun.

ČMMJ si ale přeje způsob stanovení výše odlovu zvěře v honitbách přepracovat a požaduje také umožnit vlastníkům obor svobodně se rozhodnout o zpřístupnění obory pro veřejnost nebo zachovat minimální výměry honitby.

Myslivecká jednota novelu kritizuje dlouhodobě. V červnu například poslala Výbornému otevřený dopis, ve kterém tvrdí, že novela bude mít dopad na počet aktivních myslivců v Česku. Zákon naopak podporují lesníci, zemědělci a ochránci přírody.

Za nepotřebnou považuje novelu také například poslankyně hnutí ANO Věra Adámková. Navrhované změny jsou podle ní pouze kosmetickou úpravou a proces přípravy novely je veden netransparentně. Ministra v písemné interpelaci vyzvala mimo jiné k vysvětlení dopadu na přírodu a životní prostředí.

Sněmovna projedná novelu v prvním čtení nejspíš na některé z podzimních schůzí. Výborný připustil, že v zákoně jsou části, o kterých se ještě bude muset jednat, debata se zřejmě povede o zákazu norování.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (28)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ra

Radek

29.7.2024 19:16
Zákon naopak podporují lesníci, zemědělci a ochránci přírody.
Chtělo by to upřesnit kteří, protože lesníci, zemědělci, ochránci přírody , jsou z převážné většiny myslivci a ti jsou proti !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

29.7.2024 19:57 Reaguje na Radek
nemyslíte, že je to trochu protimluv?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

29.7.2024 20:00 Reaguje na Radek
změny rádi nemají, mají rádi svoje "zažité" železné košile.
Odpovědět
Ra

Radek

29.7.2024 22:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pouze jsem si dovolil citovat autora . Těch změn co nadělali tuhle pohromu je hodně a stačila na to vyhláška , tak by na ty změny co jsou potřeba by mohla stačit taky , nemyslíte ?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.7.2024 08:55
Všichni ještě musíme vydržet rok a něco do nových voleb, které nás snad
na dlouhou dobu zbaví arogantní pětikolky, kterou nezajímají referenda, petice, stávky a jiné protesty jejich nevoličů. Spěchají, aby splnili
sliby svých voličů, kterých část pouze podvedli nesplněnými sliby. Než
vše schválí a začne platit, tak to snad velké škody nenadělá a pak je
tu možnost ty paskvily ihned zrušit a dát vše do pořádku. Propříště je
ale dobré si zapamatovat, že starého psa novým kouskům nelze naučit a
pár vyměněných tváří ve zkostnatělých stranách ty strany neobrodí.
Myslivci nebojte se, na to vystřílení zvěře sice asi částečně dojde,
ale ono se to střelcům časem přejí a kdo si to na svém vystřílí, tak
i ta zvěř pozná, kam nejít a kde přečkat jepičí život tohoto zákona.
Odpovědět

Radek Čuda

30.7.2024 12:09 Reaguje na Břetislav Machaček
K žádnému vystřílení zvěře nedojde, bo jak sami myslivci často správně uvádějí, zájem o myslivost spíše upadá a tedy jaksi moc není, kdo by tu zvěř vystřílel.

Odpovědět
MU

Michal Ukropec

30.7.2024 18:14 Reaguje na Radek Čuda
Myslivců je tolik, že nikde nové neberou. Pokud nemá pozemky, peníze a protekci. V rámci mysliveckých tradic se zruší hájení, a bude se modlit 365 dní v roce 24 hodin. Termovize a tlumiče už mají, tak hurá do toho.
Odpovědět
Ra

Radek

30.7.2024 19:59 Reaguje na Michal Ukropec
LČR, umožňuje lov ve svých režijních honitbách mladým nadějným myslivcům co nenašli uplatnění . Loví srnčí v noci na potkání a vyplácí zastřelené . Takže si můžou u LČR i něco přivydělat a pomoct se záchranou našich lesů , poničených hlavně kvůli klimatické změně . Konečně kde jinde načerpat dovednosti a příklady , nežli u opravdových profesionálů !
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

31.7.2024 05:48 Reaguje na Radek
Mladý jsem byl za totáče.papíry jsem si dělal cca před 19 ti lety když mi bylo 40. A lovit srnčí na potkání mi připadá ekologické. ( přírodě škodící)
Odpovědět
Ra

Radek

31.7.2024 10:19 Reaguje na Michal Ukropec
Můj les je zvěře divé domovem . Ona bez něj zahyne , on bez ní chudým nuzným prostorem . Snad jen pošetilí člověk by to chtěl .
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

31.7.2024 15:29 Reaguje na Radek
1*.
Odpovědět

Radek Čuda

31.7.2024 15:12 Reaguje na Michal Ukropec
To je zajímavé, že se tu nezřídka objevuje argumentace právě tím, že jich je málo, většinou jsou už v letech a mladí se do toho nehrnou. A pokud si matně pamatuji, tak obdobně argumentoval i Janota.

Jinak když se člověk podívá na ta numera, co se rok co rok odloví a kolik toho v těch lesích furt je, tak u spárkaté bych se fakt o nějaké vystřílení zvěře rozhodně nebál.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

31.7.2024 15:32 Reaguje na Radek Čuda
Černé je moc. Srnčí je silně teritoriální. Ta přemnožená být nemůže. To tvrdí jen ekologisti.
Odpovědět
Ra

Radek

31.7.2024 16:04 Reaguje na Radek Čuda
Tak pokud se na to podíváme čistě z hlediska uživi životního prostoru , tak zjistíme že není přemnoženo nic v něm žijící . Pokud by tomu tak mělo být , musely nastoupit samoregulační regulační systémy ,nemoci , nemám co žrát nemnožím se , jenže opak je pravdou . Je to pouze politika z cílem pošpinit práci myslivců , ochránců přírody a zlikvidovat spolkovou myslivost .

K tomu vašemu že se nebojíte , o nějaké vystřílení zvěře . Když se podíváme do historie , tak bohužel zjistíme že u všeho co kdy na zemi žilo a už nežije byl člověk , bud to zabil a sežral a nebo tomu změnil životní prostředí tak zásadně že to vymřelo . Takže bych si na vašem místě zase tak jistý nebyl .
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

1.8.2024 12:28 Reaguje na Radek
Ano. To jsem zde již také psal. Úživnost je asi 7 až 10x vyšší než současné stavy. Podle ministerstva zemědělství. Jinak minimální stavy umožňují přežití druhu a normované zaručují přežití.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

1.8.2024 12:28 Reaguje na Radek
Ano. To jsem zde již také psal. Úživnost je asi 7 až 10x vyšší než současné stavy. Podle ministerstva zemědělství. Jinak minimální stavy umožňují přežití druhu a normované zaručují přežití.
Odpovědět

Radek Čuda

1.8.2024 15:05 Reaguje na Radek
Dle kritéria úživnosti zvěř přemnožená samozřejmě není, jenže toto kritérium absolutně nebere v potaz zájmy subjektů, které na dotčených pozemcích hospodaří a kterým již stávající stavy zvěře působí nemalé škody.

A fakt se nelze divit, že z toho nemají zrovna radost.

Plus zejména v případě obnovy lesa po kalamitní těžbě se nebavíme čistě o hospodářských škodách hospodařících subjektů, ale škodách na ekosystémech/krajině v nejširším slova smyslu.

Samoregulace/přirozená regulace není na drtivé většině území řešením, bo uvedené je člověkem tak rozvrtané, že se to bez stanovení jasných priorit a na tyto navazující regulace prostě neobejde.

To až časem, až vyhyneme:-).
Odpovědět
Ra

Radek

1.8.2024 23:12 Reaguje na Radek Čuda
Dle kritéria úživnosti zvěř přemnožená samozřejmě není, jenže toto kritérium absolutně nebere v potaz zájmy subjektů, které na dotčených pozemcích hospodaří a kterým již stávající stavy zvěře působí nemalé škody.

A fakt se nelze divit, že z toho nemají zrovna radost.

Dovolil jsem si vás citovat .

Takže jsme změnili životní prostředí tolik že díky tomu vymřela zvěř drobná a díky té změně ji nahradila zvěř spárkatá . Zjednodušeně se to tak dá říct …..

Ti díky kterým se to stalo ,z toho ted nemají radost a vy se jim nedivíte . Tak to mě pobavilo hodně :-))))

Pokud se těm lidem podaří vyhubit spárkatou , nabízí se otázka co ji nahradí ? :-)
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

10.8.2024 00:22 Reaguje na Radek
Kdo ji nahradí? Vy to nevíte? Dotovaný ekopasáček se stádem ovcí či koz. No a jinde ploty a koně či krávy ekoorganizace Česká krajina.
Odpovědět
Ra

Radek

10.8.2024 15:52 Reaguje na Jarek Schindler
To je představa ochranářů žijících ve městech .
Jako malý vlastník tomu nevěřím , myslím že to co předvádí a z kým se kvůli tomu spojili , je nakonec odstaví od zdrojů
Odpovědět
PE

Petr Elias

30.7.2024 14:39 Reaguje na Břetislav Machaček
A arogantní trojkolka (ANOisté, ČSSD a komouši) v čele s prolhaným koblihářem ti vyhovovala, že? Protože si nepamatuji že bys takto vřískal když se stávkovalo a protestovalo proti trojkolce...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

31.7.2024 15:34 Reaguje na Petr Elias
Problém myslivců je v tom, že dělají politiku a na myslivost kašlou.
Odpovědět
Ra

Radek

31.7.2024 16:18 Reaguje na Michal Ukropec
Problém myslivců je že dělají myslivost .

Zatím co různá hnutí podobná duze a ČSOP a další uskupení pochopily že když budou dělat politiku takovým způsobem že se jim podaří obrátit veřejné mínění proti myslivcům , dokáží prosadit v podstatě vše na čem se dohodnou z kýmkoli kdo je finančně podpoří , jak všichni dobře vidí , tahle zvláštní hra se jim daří .
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

31.7.2024 18:20 Reaguje na Radek
Na druhou stranu pokud lidé věří Stýblům a spol, tak si jinou přírodu nezaslouží.
Odpovědět
Ra

Radek

31.7.2024 23:04 Reaguje na Michal Ukropec
Inu nezaslouží , ale kteří lidé to jsou , ti co žijí ve městech a nechali se zmanipulovat Stýblem , Pitkem jim podobným lidmi a na vesnici do přírody zajedou na výlet .

Nebo těm co tam žijí a tu přírodu tvoří ?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

1.8.2024 08:19 Reaguje na Radek
Od toho jsou volby, aby lidé rozhodli. I když i já udělal chybu a volil lidovce. Petice je jen doporučení.
Odpovědět
Ra

Radek

1.8.2024 09:18 Reaguje na Michal Ukropec
Kdyby volby mohly/měly něco změnit, už dávno by zrušili .
Nebojím se že ten paskvil prošel , jen je škoda že je čas pryč a změny které to potřebuje zase nepřijdou .
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

1.8.2024 12:31 Reaguje na Radek
Ožehavá témata nikdo řešit nechce.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist