Na benzin či naftu chtějí podle průzkumu co nejdéle jezdit dvě třetiny Čechů
Zhruba třetina dotázaných plánuje jezdit svým autem na benzin či naftu co nejdéle, po roce 2035 pak koupit ojeté auto se spalovacím motorem. Podobné množství lidí plánuje těsně před začátkem platnosti evropského nařízení koupit kvalitní auto na tradiční paliva, aby co nejdéle vydrželo.
Naopak s pořízením elektromobilu vzhledem k nařízení Evropské unie počítá 18 procent lidí. Zhruba sedm procent lidí v průzkumu uvedlo, že bude po roce 2035 bez auta a bude využívat jiné způsoby dopravy. Asi procento oslovených chce využívat veřejně sdílené elektromobily.
Čechy by k pořízení elektromobilu nejvíce motivovalo zlepšení dojezdové vzdálenosti, vyplynulo z průzkumu. Jako motivaci pro jeho pořízení to uvedlo 72 procent respondentů. Následují nižší provozní náklady, které uvedlo asi 70 procent lidí, hustější síť dobíjecích stanic, nižší cena elektřiny na dobití vozu či nižší pořizovací ceny elektromobilů.
"Inovace v oblasti dojezdu jdou prudce vpřed. Výrobci elektromobilů neustále zvyšují kapacitu baterií, což se projevuje v prodloužení dojezdových vzdáleností elektromobilů a již dávno neplatí, že maximem je 300 kilometrů na jedno nabití. Na trhu se nyní nachází desítky modelů, které tento strop překonávají, a některé dokonce zdvojnásobují," uvedl ředitel oddělení autofinancování společnosti Raiffeisen - Leasing Jaroslav Kumbera.
Při výběru auta jsou pro Čechy hlavními rozhodujícími faktory cena, a to v 87 procentech případů, pak spolehlivost v 74 procentech a provozní náklady uvedlo 63 procent respondentů.
Unijní státy na konci března schválily normu, která prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut od roku 2035. Nadále ale bude možné využívat motory poháněné výhradně syntetickými palivy.
Sběr dat pro průzkum byl realizován on-line formou na konci srpna 2023. Celkem se ho zúčastnilo přes 520 řidičů z České republiky.
Společnost Raiffeisen - Leasing je leasingová společnost, která poskytuje financování nemovitostí i movitých předmětů, zejména osobních i nákladních vozů. Raiffeisen - Leasing je součástí rakouské skupiny Raiffeisen a v České republice působí od roku 1994.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (8)
Radek Čuda
19.10.2023 14:51 Reaguje na pavel peregrinNe že bych vyloženě chtěl, ale sotva budu mít mega a víc na něco slušného v elektrice. Ale kdyby na tom Elon mocí mermo trval, tak já si od něj nějakou tu Teslu klidně vezmu:-))).
smějící se bestie
19.10.2023 17:55A také samozřejmě i lacinější, že !
Pavel Hanzl
23.10.2023 08:40 Reaguje na smějící se bestieOldřich Vašíček
19.10.2023 23:29Pavel Hanzl
23.10.2023 08:43 Reaguje na Oldřich VašíčekRadek Čuda
24.10.2023 12:02 Reaguje na Pavel HanzlBřetislav Machaček
20.10.2023 08:40Kupují prostě to, co se vyplatí a nebo alespoň to, u čeho prodělávají méně,
než u elektromobilů. Ono je třeba do nákladů na 1 km započítat veškeré
náklady, které obyčejný občan nemá možnost odepsat, jako třeba firmy, či stát. Občan platí plnou cenu a z plné ceny počítá a počítá, až se dopočítá,
že ojetý spalovák se mu vyplatí více, než nový a ten zase více, než ten
elektromobil. Elektromobily tak kupují pouze ti, co mají možnost odpisů
a nebo ti, u kterých nějaký ten milion nehraje žádnou roli. U nás stárnoucí manžel-podnikatel už nevěděl čím potěšit o generaci mladší partnerku a tak
ji koupil nový elektromobil. Ta se s ním producíruje po městě a kamarádkám
předvádí, že mají i na auto za 2 mega , se kterým pouze jezdí nakupovat
a vozí s ním děti do školy a školky. Je prostě in, na rozdíl od jejich
spolužaček jezdících ojetými spalováky a má plnou pusu ekologie. Prostě
slepice, která má své zlaté hnízdo a nechápe, že to není pro všechny.